Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtoehtoja perusluterilaisuudelle?

Vierailija
26.09.2007 |

Minua on jo pidemmän aikaa ahdistanut nykypäivän luterilaisen kirkon vapaamielisyys, hajaantuneisuus ja selkärangattomuus. Etsin omalta tuntuvaa ja Raamatun moraaliarvoihin sitoutunutta uskonnollista yhteisöä (ei kuitenkaan liian tiukkapipoista). Mikä olisi minun paikkani? Kertokaa kokemuksianne, kiitos!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä en saisi ikinä lähtemään niihin ja pienet lapset sitoo kotiin. Uskon Jeesukseen koko sydämestäni, mutta edes aikuiskasteella en ole käynyt. Tunnen olevani niin surkea kristitty, kun kukaan vaan voi olla.

Koko seurakuntaan meneminen tuntuu niin isolta askeleelta, että en uskalla sitä tehdä. En edes ole mikään sosiaalinen ihminen.

Onhan minulla Raamattu, kristilliset kirjat ja lehdet (Uusi Tie) ja Radiodei. Niistä ammennan hengen ravintoa pysyäkseni lähellä Jumalaa ja oikealla tiellä.

Vierailija
42/44 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte olla noin epävarmoja? Vielä oman uskonne suhteen. Nyt vähän puhtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti ottaa itse selvää. Mennä rohkeasti kokouksiin yms,käydä katsomassa miltä kukasenkin usko näyttää.

Itse lähtisin esim juosten pois jos jossain alettaisiin mongertaa kieliä tai kiljua hurmoksessa. Sen sijaan kuuntelisin tarkkaan jos löytäisin paikan jossa todella selitettäisiin mitä raamatussa sanotaan,siis ei mitään näitä " usko on sydämessä,vaikka mieli ei ymmärrä niin sydän ymmärtää" -juttuja,vaan siis selkokielellä,suomeksi. Koska jos joku osaa kertoa minulle mitä esim Ilmestyskirjassa todella tarkoitetaan niin hänellä täytyy olla Jumalan pyhää henkeä!!

Vierailija
44/44 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalanpalvelukset ovat toki vapaampia, mutta mielestäni sellaista ylihhurmoksellisuutta ei ole, eikä helluntailaisuudella tyypillistä yhteen muottiin tunkemista.

Vapaaseurakunnan ja Kansanlähetyksenkin tilaisuuksissa olen käynyt ja kokenut ne lämminhenkisiksi, terveeksi opetukseltaan sekä ilmapiiriltään.

Jehovat eivät ole kristittyjä, vaikka kääntävätkin asiat näyttämään päällisin puolin niin. Esim. heillä tosiaan kolminaisuusoppia ei ole ja Pyhän Hengen toimintaa nykypäivänä ei myönnetä.

Lisäksi kannustan mukaan seurakunnan toimintaan. Se ei ole heikkouskoisuutta ja oman järjen romukoppaan heittämistä ketjussa esiintyvien väitteiden mukaan, vaan Raamatun mukaan usko tulee kuulemisesta ja kristittyjen yhteys on tärkeä osa uskoa. Me kristityt olemme se seurakunta, Kristuksen ruumis, jonkä jäseneksi kaikkia Jeesuksen sovitustyöhön uskovia kutsutaan.

Rohkeasti mukaan!

Nimim. sekä omatoimi-uskoa että srk:n yhteydessä toiminut kotiäiti, jolle uskovien yhteys on elinehto