Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ootte varautunet että puolisonne lapset ei pääse teidän perintöihin

Vierailija
26.10.2008 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monista asioista- onko kyseessä elinkeinoon liittyvää omaisuutta yms. Ja kuten tässä ketjussa näkee- toisten perhedynamiikka on sellainen, että kaikki lapset ovat samalla viivalla (jolloin omaisuuskin tod. näk on selkeää) ja toiset taas ei halua jättää omia perintöjään puoliksi vieraaseen sukuun- jolloin omaisuus monta kertaa on tunne-arvojttuja sukupolvien takaa tms.

Ei kai oikeaa vastausta ole- ymmärrän hyvin, ettei vaikka vaimon sukutilaa haluta miehen ex:n sukulaisten käsiin. Ja paljon riippuu ihmisten välisistä suhteista. Onko muuten niin, että lakiosa on pakko vastaanottaa- vai voiko lakiosan perivä lapsi myös kieltäytyä perinnöstä?

Vierailija
22/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon minulla on minimaalinen tunneside, pitäisi jättää minun sukuni perintöä? Miksi antaisin osuuden pois omilta lapsiltani, jotka sentään ovat omaa vertani?

Uskon, että esim. jokainen isovanhempi haluaa jättää rahansa, talonsa, mökkinsä yms. omalle suvulle eikä ulkopuolisille heidän näkökulmastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan puolisoista ei ole oikeutta toisen aiemmin omistamaan tai myöhemmin mahdollisesti perittävään omaisuuteen.

Selkeää eikös vain. Kihlakunnan oikeusi vahvisti paperin mennessämme naimisiin, maksoi kai 45 €.

Vierailija
24/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon minulla on minimaalinen tunneside, pitäisi jättää minun sukuni perintöä? Miksi antaisin osuuden pois omilta lapsiltani, jotka sentään ovat omaa vertani?

Uskon, että esim. jokainen isovanhempi haluaa jättää rahansa, talonsa, mökkinsä yms. omalle suvulle eikä ulkopuolisille heidän näkökulmastaan.

En todellakaan näe syytä sille, miksi jättäisin perintöä mieheni lapsille?

Mutta tämä tekee minusta tietysti taas sen pahan ja ilkeän äitipuolen.

Vierailija
25/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan näe syytä sille, miksi jättäisin perintöä mieheni lapsille?

Mutta tämä tekee minusta tietysti taas sen pahan ja ilkeän äitipuolen.

joten et ole ilkeä äitipuoli, vaan hyvä hyvä äiti omille lapsillesi. Jos sydäntä ja rahaa riittää, sitten voi alkaa ajatella muita lapsia.

Ja edelleen kysyn, miksi miehen lapsen pitäisi periä isä, äiti JA äitipuoli? Eihän meidänkään avioliitossa syntyneet lapset peri kuin isän ja äidin!

Vierailija
26/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole moista tilannetta, mutta tuonhan voi halutessaan hoitaa kai avioehdolla, testamentilla tai miehen sterilisaatiolla ;-)

Tuo on jännä ajattelu, että moni sanoo, että miehen lapset on heidän myös - mistäpä sitäkään kaikki tietää...

Vierailija
27/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin vastauksen tuohon kysymykseesi? Eihän minun lapset peri miehen exää, niin miksi ihmeessä miehen exän lapsi perisi minut?

Eikä tämä tarkoita sitä, että vihaisin tai haluaisin kohdella huonosti mieheni lapsia.

Vierailija
28/28 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin vastauksen tuohon kysymykseesi? Eihän minun lapset peri miehen exää, niin miksi ihmeessä miehen exän lapsi perisi minut?

Eikä tämä tarkoita sitä, että vihaisin tai haluaisin kohdella huonosti mieheni lapsia.

vain äitinsä ja isänsä, ja se siitä.

Tosin sehän on totta, että omaisuutta kertyy toisessa, kolmannessa yms. liitossa yleensä enemmän kuin siinä ekassa, mutta se nyt on vain fakta, että toiset on rikkaampia kuin toiset....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi