Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoli tahtoo viedä ekaluokkalaisen päivän laivaristeilylle koulupäivänä.

Vierailija
26.09.2007 |

Onnistuuko, ja miten tarvitsee toimia? Riittääkö ilmoitus kouluun, kenelle ja milloin? Tarkoitus olisi yllättää poika.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi isäpuolen mennä pojan kanssa kaksin. Tarvitseeko laivalle jotain, lupalappua tms?

ap

Vierailija
2/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitenhöhän opettaja suhtautuu päivän poissaoloon? Kyseessä on lapsi joka osaa lukea ja laskea, mutta käyttäytymisen kanssa on ollut kovasti ongelmia koulutaipaleen alussa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että kysyvät, mutta ettei matka lopu siihen. Tai soita laivayhtiölle ja kysy heiltä niin saat varmuuden. Opettaja pystyy antamaan yhden lomapäivän. Opettaja kertoo mitkä läksyt poika voi tehdä seuraavaksi päiväksi kotona.

Ps. Aivan ihana ajatus

Vierailija
4/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti pyytää loma-anomus ja se palautettiin opelle täytettynä, päästiin risteilylle.

Vierailija
5/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on kovasti yrittänyt tsempata häiriökäytöstään, ja isäpuoli haluaisi huomioida häntä hieman.. Isäpuoli on paljon töissä, ja taaperomme vaatii niin paljon huomiota, että isompi jää välillä varjoon.

ap

Ps. oli muuten isäpuolen oma idea :)

Vierailija
6/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koulusta ollaan pois vain pakottavista syistä. Etenkin jos on häiriöitä ollut koulussakin. Rutiinit lasten kanssa kunniaan.

Vierailija
7/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellakin, miksi olla pois koulusta, kun kohta olisi syysloma?

Vierailija
8/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta todellakin, miksi olla pois koulusta, kun kohta olisi syysloma?

Syysloman lapsi viettää omalla isällään, ja jos koulujen loma-aikoja kytätään, se menisi lähemmäksi kesää, valitettavasti.

ap

Vierailija
9/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestäkin jouduin täyttämään jonkun lapun.

Vierailija
10/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ne lomat pääsääntöisesti myönnetään, tässäkin on hyvä syy myöntää (perhesiteiden lujittaminen jne) :).

Jos haluat toimia pojaltasi salassa, täytä lupalappu, soita opelle, että asia on kiva tuleva yllätys, jota ei ole tarkoitus paljastaa, sulje lappu kuoreen ja pyydä myös opea laittamaan lappu suljetussa kuoressa takaisin, jos luotat ettei lapsi availe omin päin. (Tai sitten ihan postin kautta?)

Laivayhtiöt haluavat huoltajan suostumuksen, soita ko. firmalle ja kysy!

Mukavaa matkaa pojille!

t. tokaluokan ope

Vierailija
11/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö hän voisi olla iskä, pappa, isi tms jos biologinen on isä? tuon puoli sanan hokeminen tekee jotenkin niin kauheen olosen.. ihan kuin hön ei olisi oikeasti lapsen elämässä omasta halustaan..

tää oli vaan sit mun mielipide, elä vedä hernettä nenään..

Vierailija
12/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululta tosiaan anotaan lupa ja opettaja riittää luvan kysymiseksi, koska on noin lyhyt matka.

Minäkin kyllä ottaisin huoltajan suostumuksen mukaan ulkomaille lähdettäessä, jos yhtään huoltajaa ei ole lapsen mukana. Tietääkö mahdollinen toinen huoltaja tämmöisestä? Itse ainakin kysyisin luvan myös exältä tämmöiseen (ihan vastavuoroisuudenkin nimissä).

Ja minä olen sitä mieltä, että huonosta käytöksestä ei tietenkään noin palkita, mutta jos kerran käyttäytymisen kanssa on ollut ongelmia, niin kerätkää vaikka jokaisesta hyvästä päivästä tarra johonkin vihkoon ja sanokaa, että kun on 10 tarraa, niin sitten tapahtuu jotain kivaa (=risteily). Kannattaa tietty katsoa, että se 10 tarraa on mahdollista saavuttaa ennen risteilylle lähtöä.

Meillä myös samanlaisia suunnitelmia itsellä, että lähdettäisiin ekaluokkalaisen kanssa risteilylle ihan kouluajalla. Syynä lähinnä se, että nyt on mahdollista, kun minä en ole töissä ja mies voi pitää isyyslomaa ja ennenkaikkea se, että uskoisin, että keskellä viikkoa jos lähdetään, niin laivalla on paljon rauhallisempaa. Meillä tosin äiti ja vauva lähtee mukaan. Mutta erittäin kannattava asia on tuo, että isäpuoli ja lapsi reissaa. Onhan he kuitenkin nyt ehtineet niin paljon olla yhdessä ettei lapsesta tunnu hassulta jäädä yksin hänen kanssaan? Meillä päätettiin että isäpuoli ja poika käyvät nyt uimassa kerran viikossa, niin ei ole aina tämä tissivauva sitten heidän suhdettaan leimaamassa ja itse meinaan käydä parina päivänä viikossa pojan kanssa kävelyllä ilman että vauva on mukana. Sittenhän asia helpottaa, kun vauvan saa pullolle opetettua.

Saako kysyä, että minkälaisia lapsen huonot käytökset ovat? Onko lähi- tai etäkodissa tapahtunut jotain muutosia, jotka ovat sellaisen laukaiseet vai onko ollut " aina" ongelmia?

Vierailija
13/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16:lle, että meillä ainakin isäpuoli on normaalissa arjessa isi, tosin aikuisten puheessa puhutaan yleensä etunimellä, mutta poika itse käyttää nimitystä isi. Täällä tulee kuitenkin puhuttua isäpuolesta, jos ja kun sillä on merkitystä joissain asioissa (hänhän ei ole huoltaja, joten ei voi kaikista lapsen asioista päättääkään).

Vierailija
14/14 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba: Häiriökäyttäytyminen on tietynlaista kypsymättömyyttä olla tunnilla hiljaa paikallaan ja annettuja tehtäviä tehden. Kun olisi paljon kivempaa juosta pihalla ja leikkiä. Mutta parannusta on tapahtunut, ja nyt olisi tarkoitus palkita siitä. Ja kyllähän nuo kolmen vuoden aikana ovat jo ehtineet toisiinsa tutustua, vaikka outoa voi olla aluksi lähteä kahdestaan reissuun..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme