***Syys Sissit Keskiviikkona :)***
Huomenta!
Meniköhän tuo otsikon kirjoitus nyt oikein?? ;)
Jepulis, ei mitään uutta tänne päin, hyvin nukutti enkä kertaakaan herännyt edes pissalle!! Vauveli tuntuu voivan rauhallisesti.
Vieläköhän Dumle ilmestyy linjoille? Eilen kovin uhkailit ettet tule ;)
Entäs peikkoäet, saitko tiistai sissin?
Entäpäs muut, millä fiiliksellä keskiviikkoon? =)
Tytöillä tänään kuvaus hoidossa, pitää tietty viedä että saa sit sieltäkin muiston. Heillä loppuu se lysti sitten lokakuun lopussa.
Juu, mutta nyt aamupalalle. Mukavaa päivää kaikille ja kirjoitellaan ahkerasti ;))
outs@ kera masun rv 39+3
Kommentit (15)
Kävin nopeasti lukemassa eiliset ja ihania vauvauutisia taas! Onnittelut Umalle ja Tonttikselle!! Kyllä oli Uman poika suloinen kuvissa!
Juuri kun eilen pääsin kaverille ihmettelemään, että olotila on tosi hyvä, vaikka on jo laskettu aika, niin eiköhän sitten esikoinen järjestänyt äidille iltapäivällä hieman liikuntaa. Oltiin kaupungilla kahvilassa, kun päätti yllättäen lähteä juoksemaan sieltä autotielle. Ei ole pitkään aikaan enää sellaista tehnyt, mutta nyt siis joku uhmis päällä. No ei siinä tarvinnut kahta kertaa miettiä, ei muuta kuin perään niin nopeasti kuin mahan kanssa pääsi. Onneksi sain pojan kiinni ennenkuin ehti autotielle (vilkasliikenteiselle sellaiselle). Uskomattoman nopean spurtin sain mahan kanssa tehtyä, mutta kun sain esikoisen kiinni ja yritimme lähteä autolla kävelemään, niin eipä meinannut tämä mamma enää päästä kävelemään. Eilen illalla sitten linnottauduin sohvalle telkkarin ääreen suklaan kera, kun kävely oli niin tuskaista. Tympäisee, kun tietää, että nämä kivut eivät edes edistä synnytystä siis eivät ole supistuksia vaan nuo nivuset ja liitokset eivät siis tykänneet spurtista. Mies veikin sitten aamulla pojan päiväkotiin, kun musta ei ollut viejäksi, mutta toivotaan, että nämä kivut pikkuhiljaa helpottais. Neuvolaan olisi tänään suunta, muuten varmaan lepäilyn merkeissä tämä päivä, kun yö oli vähän katkonainen kun kääntyminen teki kipeää. No niin tulipahan sitten valitettua oikein olan takaa. Muuten siis kaikki kunnossa, joten jatketaan odottelua eivätköhän nämä viimeisetkin syyssissit tule piakkoin maailmaan.
Unikko 40+1
Sovitaan tänään sit niin että Poklo lähtee nyte synnärille ja minä ja dumle sitten ensi yönä. Saadaan marssijärjestys pidettyä oikeana :)
Hermis sai hirveän liikuntahepulin ensin illalla ja heräsin yöllä puoli yksi siihen että voi taivas minua supisti. Siis yhtä ainoaa pelkkää supistusta eikä tauoista tietoakaan. Olin ihan varma (taas :) ) että lähtö tulee, mutta pah- aikani kärvisteltyäni olin nukahtanut ja heräsin neljän aikaan lukemaan Hesarin. Sitten seuraavan kerran heräsin kuuden maissa ja hätäännyin kovasti kun en tuntenut mitään liikettä. Mies onneksi sitten tunsi muljahduksia ja kuunteli sydänääniä vatsan päällä. Ja kyllä minäkin sitten vihdoin tunsin liikettä.
On tämä sellaista tunteiden valtamerta että hoh hoh. Miksi kaikki ei voi olla niin yksinkertaista kuin esikoisen kanssa. Sitten kun supistukset alkoivat niin lähtö tuli. Tätä menoa olen pian auki kuin ladon ovi ja en edes itse tajua että tuo pimpula tuolta syntyy. Koko ajan on olo sen verran turta ja selkä tulessa että tuntoaistitkin jo tässä herpaantuu.
Tänään sentään minullakin neuvola. Kaverit jaksaa kysellä ja eilen jo vastailin viesteihin syntymä-ajasta että tässä kuussa, tänä vuonna... hih!
Uusi päivä kuitenkin alkakoon, tyttö on kotona ja ilma on ainakin täällä Espoossa tosi kaunis.
Komia oli Vesli poikakin!
Lähdes nyt sieltä Poklo niin mekin päästään..
t: Typykkä ja Hermis 40+6 (paitsi Jorvin mukaan vasta 40+4, esikoinen syntyi Jorvin mukaan 40+5 eli se ensi yö sopisi hyvin tarkkojen ihmisten skaalaan)
Ehei! Ei täällä vauvaa näy eikä paljoa supistelekaan. Ensi yönä on täysikuu silloin olisi kuun valossa hyvä ponnistaa. Tähdätäänkö siihen!
Oli muuten eilen illalla ihana täysikuu ja ennen sitä auringonlasku oli aivan oranssi. Kävimme kävelyllä koko perhe ja tytötkin ihastelivat oranssia aurinkoa ja kuusta tykkäävät molemmat myös.
Viime yönä valvoin siinä viiden pintaan ja mietin Outsan Vesli-poikaa. Kun hänen kuvaa katselimme, mietimme tytön kanssa olisikohan meidän poika samannäköinen. Tytär oli sitä mieltä että ei olisi, vaan se olisi ihan oman näköinen. Olen sitten yrittänyt kuvitella miltä tämä vauva näyttää ja enpäs ole osannut. Jos hän olisi tyttö hän tietysti olisi hassu sekoitus siskojaan, mutta entäpä poika? Miltähän poika mahtaisi näyttää.
On muuten ihana katsella noita vastasyntyineiden vauvakuvia. Ovat kaikki niin söpöjä ja sitten kun oman saa se onkin se kaikista ihanin vauva maailmassa.
Dumlella paukkuu taas kohta viikot. Ei ole pitkä aika kun viikkojen karttumisesta oli aina iloinen.
Nefertiti sanoi että maha halkeaa. Minä olen fantasioinut, että jos tökkäisi mahaa nuppineulalla. Varmasti kävisi niinkuin ilmapallolle.
Päiväkodissa pyörii taas vesirokkoa. Meillä nuorempi ei ole sitä pitänyt. Onhan niin ettei vesirokko ole vaarallinen vauvalle, kun minä itse olen sen jo pitänyt? Näin minä ainakin muistelen.
Nyt jotain puuhailemaan. Tänään aion levätä. Meni yö taas plorinäksi.
Supistuksia,
peikkoäet
Tänään onkin niin hyvä sää, että saa meidän kaikkien hormoonit jylläämään oikein hienosti. Eiköhän kaikki loputkin sissit synnyt tänään auringon kunniaksi ;)
Viime yönä ei yhtään supistusta ja muutenkin sellainen taas levollinen olo. Sain kehitettyä itselleini oikein kunnon synnytyspelon, kun aloin ajattelemaan, että jos kipu onkin hallitsematon jo kotoa saakka. Vaikka viimeeksi oli varmasti tosi helppo synnytys ja ihana henkilökunta. Sitä kun ei uskoisi tapahtuvan yhdelle ihmiselle kahta kertaa.
Viikon päästä on yliaikaiskontrolli, alan jo laskemaan siihen päiviä, jos vaikka päästäis sitten synnyttämään.
Huldio 40+5
Ihana syksyinen ilma tosiaan!! Ja kiva kun näin sankoin joukoin tänä aamuna on kirjoiteltu.. Mukava huomata että ei sitä todellakaan yksin täällä ole.
Nukuin aika huonosti viime yönä.. Johtuuko kuusta, tiedä häntä! Mutta jokatapauksessa, heräsin kaksi kertaa ihan oikeaan, kivuliaaseen supistukseen. Oli IHANA tunne mutta samalla ajattelin että ei nämä mihinkään johda ja käänsin kylkeä. Ja oikeassa olin.. Täällä sitä ollaan entistä paremmassa kunnossa jälleen.
Flunssa meinaa iskeä meikäläiseen nyt. Kurkku kipeä ja tukkoinen, kuumeinen olo. Jospas se enteilis synnytystä, molemmilla aikaisemmilla kerroilla olen ollut flunssassa synnytyksen aikana.. 8) Toive ajattelua. Mutta jokatapauksessa enää reilu kaksi viikkoa odotusta kuitenkaan enää jäljellä. Se on vähän siihen verrattuna mitä jo ollaan odotettu mutta Miksi nämä viimeiset päivät/viikot kuluvat niiiiiiin hitaasti???
Tulipa taas negatiivinen viesti.. No iloisempiin aiheisiin!! 8)
ONNEA UMA vauvasta!!! Ihana että odotuksesi päättyi ja Vesli syntyi! Nyt on kyllä ihania ilmoja vauvan syntyä. Lämmintä mutta ei liian kuumaa. Voi varmaan ulkoilla vauvan kanssa aika pian.
Olen tätä kysynyt varmaan jo ennekin tuhat kertaa mutta mihinkä vuoden aikoihin teidän muut lapset on syntynyt?? Ja mikä vuoden aika on tuntunut teistä " kaikista" helpoimmalta (jos niin voi sanoa)??
Meillä vaan syksy lapsia, joten mielestäni se on ollut helpoin aika.. ;-)
Mutta palataan taas ja joskos sitä tänään vaikka leipoisi jotain hyvää.. (vaikka lisää painoa en kyllä kaipaakaan 8))
Fiia 39+4
Laskettuun aikaan siis pari päivää.. Ja miksi silti tuntuu että vielä kestää vauvan syliin saaminen reilu kaksi viikkoa... 8)
Fiia kyseli milloin muut lapset syntyny. Meillä kans keskitytty tähän syksyy. Eli esikko syntynyt 4.10 ja kakkonen 12.9. katsotaan nyt milloin tämä kolmas =) Veikkaan et menee lokakuun toiselle viikolle hyvästi. Kuitenki esikoinen syntyi rv 40+6 ja kakkonen rv 41+5. Odotellaan ihan rauhassa =)
Jotain pitäis tosiaan keksiä tänään, kotosalla tässä pyörin. Siivosta tietty aina olis.. Jospa sitä saunan jynssäis niin sais ainakin vatsan kiristelyä aikaiseksi!! Ja kävis kävelyllä..
Kaunis ilma ulkona, jotenkin liian " kuuma" jo minulle. Tais +16 näyttää.. Kaipais jo sellaisia kunnon syksy ilmoja +5-10 olis hyvä lämpötila.
Synnytyksestä näen unta melkein joka yö. Kyllä sitä jo odottaa.
Pitänee jotain lounasta kehitellä. Illaksi sitten kunnon ruokaa tehdä.
Mutta päivänjatkoja vaan kaikki :)
outs@
Tyttö syntyi vihdoinkin viikolla 41+2. Paino 3520g, pituus 49cm ja pipo 35cm. Kotona ollaan ja palautellaan taas mieliin vauvajuttuja!
Risella ja neiti 3vrk
Ja koko perheelle myös! Nyt olen sitten vissiin " virallisestikin" se seuraava vuorossa...
Mulle kävis enemmän kuin hyvin tuo typykän suunnitelma, tänä yönä siis=) Eilen illalla supisteli jo kivasti, vähän jo löytyi toivoa, että josko sitä jo lähdettäisiin, mutta parin tunnin supistusten jälkeen alkoivat taas hiipua, niinkuin viimeksikin. Olivat kyllä ihan napakoita ja sattuivat, mutta ei noilla vielä synnytykseen lähetä (tai sitten tiedossa on helppo synnytys=)=)). Varmaan kyllä koko yönkin on jonkin verran supistellut, koska maha on nyt tosi tosi kipeä. Tästä ois hyvä jatkaa tänä yönä!!!
Miehen kanssa eilen puhuttiinkin, että melkein jo unohtanut, että se synnytys voi alkaa koska vain. Ensin kun odotti joku pari viikkoa " ihan tosissaan" ennen ja sit jälkeen LA:n, niin nyt on vissiin molemmille tullut sellainen " ei se sieltä ole syntymässä" -vaihe... Outoa... Perjantaina mulla ois neuvola vielä ja maanantaille tulis varata aika kättärille käymään kontrollissa, jossei sinne mennessä oo syntynyt. Tänään ois kyllä hyvä päivä tulla, oma äitinikin olisi nyt Hesassa työmatkalla, niin pääsisi sitten heti katsomaan ensimmäistä lastenlastaan...=)
Supistusrikasta keskiviikkoa kaikille!
Poklo ja Papu rv 41!!! (ei hitto, 42. viikko alkoi...!! Joo, ei tästä viikkojen paukkumisesta enää ole innoissaan...)
No niin on käyty neuvolassa ja shoppailemassa ja kahvittelemassa :D
En kyllä osannut ostaa sitten yhtään mitään (ei varmaan suuri vahinko!), yhden mustan laukun sentään itselleni ostin. Tytölle kattelin kauppatakkia talveksi, mut ei, oon liian kranttu ;)
Neuvolassa ei sitten yhtään mitään uutta sieltäkään - Ei ollut oma th ja tämä olikin tosi tympeä :/ Painoa oli tullut jopa 1,5kg viikossa, eli turvotusta hieman löytyy jaloista. Sydänäänet kuunneltiin ja muutama sana vaihdettiin synnytyksestä - Siinä se! Sf mittaa yritti mitata, mutta supisteli sen verran että mittakin heitteli omiaan.
Huldio, täällä myös viikon päästä yliaikaiskontrolli. Neuvolaan ei enää varata aikaa tässä vaiheessa, jos jotain tulee niin soittoa sinne tai äippäpolille. Mäkin aloin vaan tuijottaa nyt tuota yliaikaiskontrollia :)
Peikkoäet - Ei ainakaan mahassa olevalle vauvalle ole haittaa vesirokosta, siis jos itse olet sen sairastanut.. Mutta pienelle vauvalle se voi tulla ja ihan vastasyntyneelle hengenvaarallinen, kannattaa neuvolasta kysellä varmuuden vuoksi varotoimenpiteitä jos teidän perheeseen se nyt tulee!
Kyselin samasta aiheesta täältä (ja neuvolasta) viime keväänä, kun meidän tytöllä oli vesirokko ja serkku-tyttö oli silloin 2kk - ja epäiltiin että ollaan tartutettu vauva, sekä hänen 3v isoveli. Meni pitkään ennen kuin vesirokko tuli veljelle ja sitten myös vauvalle. Vauva pääsi vähimmillä oireilla. Mutta siis ihan vastasyntyneelle voi olla hengenvaarallinen!
Ja Poklo-Rouva - Nyt kyllä keskitämme kaikki ajatuksemme sinuun, jotta me muutkin pääsisimme synnyttämään ;D Ensi yönä siis, jookos!
Voikaahan jälleen hyvin!!
Risellalle! pitkä odotus palkittiin. Ihana uutinen!
Taitaa pojat olla syyskuisista ' voitolla' numeroissa? Ja itse olen melko varma että myös kartutan tota poika puolta.. Ü
Ihana ilma ulkona edelleen, vaikka täällä aurinko ei enää paistakaan.. Joskos sitä ulkoilis hieman tälle päivälle lisää, jos mieli virkistyisi!
Fiia
Tulinpa taas tännekin piipahtamaan. Kummasti on pino käynyt lyhyeen ja tipahtanut alas... Taitaa siis edelleenkin moni olla hakemassa sitä sissiä ja moni onkin jo tuolla vauva puolella. Teitä siellä jo kovasti odotellaan.
Poika nukkuun tyytyväisenä, kun on kuiva vaippa ja masu täynnä ruokaa. Kukapa ei siinä vaiheessa. :) Sitkeitä tahtovat olla sissit, mutta niinhän se oli meilläkin. Kauan meni, ennen kuin tajusi poika sen, että sitä valoa joka on siellä tunnelin päässä, että sitä kohden pitää mennä. No, kalvot kun puhkastiin, niin tietysti peläästy... ;D
Mies lähti neidin kanssa mummulaan saunaan ja minä jäin pojan kanssa kotiin. Eli laatu aikaa tässä vietän, istuen koneella. Neiti oli tänään kerhossa ja sitten kun mies kotiutu töistä, niin lähdin käymään kirpparilla ja isukki vietti aikaa sitten lasten kanssa. Eli laatua aikaa äidille päivä ollut tänään. Ei kyllä harmita yhtään. :)
Koittakaahan voida. Minä menen nyt juomaan kupposen kahvia kera eilen leivotun korvapuustin. Kohta isukki ja neiti kotiutuu, niin vielä saa juoda rauhassa...
vm78 ja iiro 2vk4pv
meille syntyi pieni poika maanantaina 24.9 klo 15.44. pituus 50cm, paino 3375g ja pää 34cm. raskausviikoja oli 40+6. käyn jossain vaihees kirjoittamassa kertomusta tuonne vauvapuolelle. poju rutisee kainalossa, täytyy mennä vaipan vaihtoon. ollaan kaksistaan kotona, kun iskällä oli tänään peli..
onni07 ja poju
Noin niitä uutisia joka päivälle riittää. Omaa vuoroa odotellessa... :)
Tänään tuli käytyä suht pitkä kävelylenkki. Kiristeli ja puristeli matkalla, sit sen jälkeen kun päikyillä olin niin tuli muutama supistuskin!! Mut eipä sen kummemmin..
Nyt vauva vaan tunkee päällänsä ja se sattuu erittäin ikävästi :/
Väsymys on valtaisaa, vaikka tosiaan ne jonkinlaiset päiväunet otinkin.. Eli kohta painua nukkumaan! :)
Esikoinen tuntuu olevan vauvan tulosta innoissaan. Tänäänkin selitti mummolassa kun oltiin, et sitten jäädään kaikki kotiin kun vauva tulee ja näytetään se kaikille!! =) Ja vielä loppuun lisäs ettei sit mennä minnekään, eivät edes hoitoon siskonsa kanssa!! ;) Sanoinkin hänelle, et sitten ollaankin neljän seinän sisällä maidon ja kakan tuoksussa, sekös pientä huvitti ;))
Mites teillä joilla isompia, niin jatkuuko heillä hoitopaikassa olo? Kun meillä tosiaan on tytöillä paikka lokakuun loppuun asti ja sitten jäävät pois. Et mitenköhän sit käy kun he huomaavat että jään kotiin vauvan kanssa ja heidät viedään hoitoon?? Kokemuksia?
Kun esikolla on välillä jo nyt ollu hankalaa sinne jäädä..
No mut nyt sanon hyvää yötä :)
Suppareita kaikille!!
outs@
Ei auttanut uhkailut.
Mitäs tänään? Jos ottais ihan lunkisti vaan - On tullut viime päivinä leivottua ja siivottua sellasella tohinalla, ettei ainakaan niihin riitä nyt innostusta.. Iltapäivällä tyttö menee äidilleni yökylään, saadaan miehenkin kanssa vähän keskittyä toisiimme :)
Jeps, ei tässä nyt kummempaa. Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja liput korkealla, eiks niin! :I
Dumle rv 40+6(!)
Tässä nämä eiliset vielä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11342944&p=1&tm…