Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuisten perjantai turinaa

09.02.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9549376&p=2&tmode=1&smode…

Hei mammat tässäpä tämänpäiväinen ketju.

ja voinemmekin huomata etten ole ennen tätä linkitystä tehnyt.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on A-viruslainen. Aika magee olo. Kätilö sano että 4 kertaa saa ottaa parasetamolia 1mg. Ja resilaria yskään. Ekat yskökset on aika kivuliaita mutta helpottavat kyllä. Olemme melkee vuosikymmenen kyhnänneet avokin kanssa..ja tänään olemme ekaa kertaa molemmat sairaina kotona samaan aikaan..se on varsin jännää..onneksi se tajuton olo on molemmilla aina vähän vuoronperään niin voi hoitaa toistansa. Koira kattelee meitä melko hiljasena..varmaan miettii, että siitäs saitte kun hänelle järjestettiin pikku krapula alkuviikosta lekurilla.

Murmeli+viirus+pikkunen kultakimpale 27+2.

Vierailija
2/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös flunssan kourissa. Kauhea yskä ja nuha. Lääkäri kielsi uimaan menon hitsiläinen. No en kyllä välttämättä olisi mennytkään kun olo ei ihan kohdallaan, mut harmittaa vaan kun ei liikkumaan pääse. On kauheat vierotusoireet.:)

Tosiaan neuvolassa käytiin tänään ja kaikki oli hyvin. Painoa mulla oli tullut +513g/vk ja meinasivat, että ihan normaalia on. Yllätys itelle oli, et raskauden alusta on neuvolan vaa an mukaan tullu vaivaiset 5.7kg.:) Vaikka noi neuvolatädit laskee ton painonlähön 63kg=vanha kotivaaka näytti mitä sattuu ja ekalla kerralla sanoin ton lähtöpainoksi, vaikka ite lasken sen ekan neuvolavaa an mukaan eli 66.6, koska paino ei ollut tollon noussu vanhankaan vaa an mukaan yhtään ym. Menipäs sekavaksi.:) Mutta niin noita mittoja..vauvan sydänäänet oli 150 luokkaa (sama kuin ennenkin) ja toi fundus mitta oli 24.5cm, vähän ton keskikäyrän yli, mut lääkäri meinas, et vauva voi olla jännässä asennossa.:) Pissa oli puhdas ja paikat kiinni, eikä kohdunssuu pehmenyt tai jotain. Tällä kertaa pikkutyyppi ei liikkunutkaan muutakuin käänsi kylkeä, kun kuunneltiin sydänääniä.:/ tuli itelle huolestunut olo kun aina niin virkeenä ollut neuvolassa, mut kuitenkin sydänäänet kuulu, niin mitään oikeeta hätää ei sitten varmaan ole.:) Seuraavaksi neuvolaan 3vk:n kuluttua ja siitä käynnit alkaa sitten lisääntymään.:) Kivahan se on aina kuunnella sydänääniä.:)

Tulipas omaa napaa taas kerralla ja kunnolla.:) Täällä Tampereella on kaunis, kirpee päivä alkamassa. Aurinko yrittää pilkistää pilvipeitteen läpi.:) täytyy kohta tyttöjä käyttää ulkona tassuttelemassa ja sitten taas teen juontiin ja nettiin surffaileen.

OIkein aurinkoista perjantaita kaikille! Maha lähettelee terkkuja muille mahoille!;D

T: Daim ja pömppis rv 26+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä todellakin ihanan auringonpaiste, mikä houkuttaa kävelylle. Viimeyönä sain jopa muutaman tunnin enemmän nukuttua, niin jaksaakin enemmän. Vielä ei ole muhun nuo flunssat tarttuneet...

Eilen kävimme ostamassa pinnasängyn ja tänään käymme ostamassa ainakin turvakaukalon. Hoitopöytä ja vaunut(yhdistelmä) olemmekin jo ostaneet. Kyllä makkari näyttää nytten nii-in erilaiselta:)

Odotan kovasti äitiyspakkauksen saapumista, niin minäkin pääsen vaatteita hypistelemään:)

Eilen soitin palkanlaskentaan, jotta maksaisivat lomarahat jo ensikuun tilissä, niin saan paremman äippärahan. Ainakin omien laskujeni mukaan...

Tällaista täällä tällä kertaa. Pikaisia paranemisia flunssalaisille -lepoa ja lämmintä juotavaa:)

amy.lee 28+1

Vierailija
4/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA ILMA!!!!!!!!!!:D tosin täälä kärttynen mamma:( tai kyllähän tää tästä on jo iloisempaan päin kun poika nukahti;) se oli niin kiukkunen ja väsynyt niin laitoin nukkumaan jo kymmeneltä. kaippa se pian heräilee syömään...!!

Onpas nyt sairastelijoita:( PALJON PARANEMISTA ja jaksuja kipeille!!!!!

mä kans aamulla mietin et enkai vaan kipeäks tuu kun nenä niin kummallinen...ja eilisen päivän päätä särkenyt! ei ainakaan vielä oo pahentunut:)

Leivoin sitten äsken sydänsurujen kakun!!!eipä taas yhtään päiväkahvin kans tule syötyä ei.....ja pitihän mun nyt leipoa kun kananmunat parasta ennen tänään;) eikä meillä mitään muutakaan hyvää oo...:/ heh seliseli....tää on älytöntä ku tuntuu ettei muuta mieles ookkaan kun pullat ja muut herkut:P !!!!!!!!!!!!!!pah!!!!!!!!!!!!!!!

no nyt kömpii poika makkarista tännepäin,joten taidanpa mennä ruokaa lämmittämään....eilistä kalaa ja muusia:P

aurinkoista viikonlopunalkua kaikille ja koittakaahan sairastelijat levätä ja parantua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toymama 24+6

Vierailija
5/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein nätti päivä on tulossa tännekin:) Flunssaa oli yhdellä sun toisella ilmaantunut, niin taitaa myös tulla tännekin, kun siihen malliin paleltaa ja nenä valuu....pikaista paranemista kaikille.

Pahoinvointikin oli yllättänyt taas aika monet.....olen kyllä huomannut, ettei itsellenikään oikein niin hyvin enään ruoka maistu ja jotkut ruuat ovat alkaneet ihan etomaan, tosin oksulla ei ole tarvinnut käydä. Taitaa kuulua osittain myös tohon närästykseenkin, sekun välillä kiusaa kovastikin.

Eilen pelästyin kamalasti, kun hain kakkosta kerhosta, niin yhtä äkkiä tyttö huutaa takana, että äitii!!! Noh hänhän oli laittanut kielensä semmoiseen rautatolppaan. Siinä sitten nopsasti juoksin sisältä hakemaan lämmintä vettä ja käsipaperia. Hyvin sain tytön kielen irti ja ihan pikkuinen pala lähti kielen kärjestä ja vähän huulesta. Eli onneksi selvittiin pääosin vain säikähdyksellä, pahemminkin olisi voinut käydä....pahinta taisi tytölle olla, kun lähes kaikki kerhokamut näkivät tilanteen. No sai tyttö varmaan ikimuistoisen opetuksen ja kaverit myös ;) Onhan tota tullut joskus itekin kokeiltua.....

No sit mulla tuli eilen aamuna aika karmppimaisesti kaksi oikein kovaa supparia ja sen jälkeen kun kävin pissalla tuli vähän verensekaista limaa, arvakaas pelästyinkö!!!!!? Onneksi eilen oli sitten kuopuksen neuvolalääkäri ja kysyin lääkäriltä, että mitäs nyt, niin lekuri vaan katto pitkään mua ja käski seurata tilannetta. Yö meni aika hyvin, mut nyt on ollut taas suppareita aika tiuhaan, onneksi ei sitä veristä limavuotoa ole tullut enempää....no " täytyy seurata tilannetta" . Kyllä se varmaan on seuraavaksi mentävä yksityiselle tai sitten soitan tonne äitipolille.

Vaavilla vauhtia riittää, että onneksi siellä on kaikki kuitenkin hyvin:) Aamulla oli semmoinen huvittava kummallinen kumpare tos masulla, tais joku olla pylly pystyssä :)

Hyviä vointeja kaikille!

Lalla ja pallero rv 28+1

Vierailija
6/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu meni labrassa sokerirasituksessa, ei onneksi tullut huonoa oloa, vähän vain väsyttää. Yöllä heräsin siihen, kun oli vatsalla lihaskramppikipu tai sen tyylinen ja äsken autoa ajaessa se ilmoitteli myös itsestään. Ilmeisesti vatsa kasvaa taas ja nahka on lujilla.

Kelan sivuilla näkyi, että päätökset on tullut ja äitiysavustuskin tulee tilille ensi viikolla, törsäämään:) Tuntuu vaan niin kaukaiselta toukokuunäippäraha ja siihen asti pitäs saada sairaspäivärahaa, jonka päätös näyttää nyt viipyvän.

Flunssaa kuuluu olevan yhdellä jos toisella, joten paranemisia sinne.

Puolilta päivin soittelen neuvolaan josko ois tuloksia aamun labroista, mutta nyt lepäämään.

rv 25

Vierailija
7/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää kaikille!

Ja isot symppikset A-viruksen kaatamalle MURMELILLE.. Oon kans pelänny joka päivä että millon rantautuu tähän mahaan kun joka puolella sitä näkyy olevan..ja uutisissa kokoajan. Joka aamu matkalta tulon jälkeen on ollut kurkkukipua, mutta se loppuu n. 1/2 tuntia heräämisen jälkeen.. on tieten tottuminen tähän kylmään ilmastoon.

Huvitti tuo LALLAN tytön kielitemppu:) Itse nimittäin muistan lähtemättömästi tehneeni saman auton ovenkahvaan..ja olin vielä yksin pihalla, vanhemmat sisällä. Ehdin itkeä varmaan vartin ennenku vanhemmat huomasi ikkunasta että itken ja roikun kielestä ovenkahvassa.. nyt jo naurattaa..silloin ei:) Tein tuon saman vielä muutama vuosi sitten lievempänä pakkasesta otettuun mehujäähän..sekin sattui;)

LUBINA: mulla oli sama ongelma noitten juhlavaatteitten kanssa, kun kaveri meni nyt viikkoa ennen meitä naimisiin. Ostin Hennesistä jo pikkujouluihin sellaisen musta-valkoisen harsopaidan, mutta ei mielestäni ollut häihin tarpeeksi hieno. Hennesillä oli kivoja juhlavaatteita mammoille, mutta ei ihan juhlamekkoja.... Pistin sitten yhden vanhan mustan mekon, mikä meni juuri ja juuri päälle..ja näytin ihan makkarankuoreen ängetyltä:( En muista mistä päin olet, että olisiko siellä jotain erikoisliikkeitä tms.. mutta kannattaa ainakin lindexit yms. kiertää..voisihan jostain löytyä ihan " normaalikokoinen" mutta löysä mekko tms.

Oli tarkoitus tehdä tänään yhtä kamalaa koulutehtävää mutta kun DAIM mainitsi kirpparilöydöistä, päätin että lähden kaupunkiin. Kylmä on ja kävellä pitää mutta haluan käyttää jo uutta pankkikorttiani..oli outo kun piti kirjoittaa allekirjoitus taakse uudella nimellä:/ AI niin..pitää käydä tilaamassa uusi ajokorttikin. Ja haluan käydä katsomassa joko Pentikkiin olisi tullut vanilja-lautasia.. saatiin sinne häälahjaksi lahjakortteja, ja lautasista olisi pula. Koko muu astiasto melkein saatiinkin lahjaksi. Niin ja kirppikselle..ja katsomaan miehelle ystävänpäivälahjaksi käsineitä..ja ystävänpäiväkortitkin..ja salilla pitäisi käydä... Ääääääääkk.. miten onnistuinkaan tuossa:)) Se siitä rauhallisesta iltapäivästä. Ja kaikki tehtävä ennen kolmea..mies pääsee töistä ja käydään hakemassa hääkuvavedokset:) huippua!!!

Parasta siis pistää töppöstä toisen eteen... Iloista viikonlopun alkua!!

Mirage 26+6

Vierailija
8/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viikko takana, juurihan se oli, kun viimeksi kitisin teille kuinka inhoan viikonloppuja!

Onpa paljon sairastelijoita! Nyt vaan lämmintä mehua ja lepoa, että paranette! Itselläkin on kurkku kipeä ja nenä vuotaa eli antaas kattoo, kuinka käy.

En taida osata esittää oikeita kysymyksiä neuvolassa, kun tuntuu, että te muut saatte aina enemmän informaatiota käydessänne tohtorin pakeilla. Koetin eilen kysellä asennosta ja kokoarviota mutta lääkäri ei halunnut vielä näillä viikoilla sanoa mitään.

Mulla on jotenkin jäänyt päälle se huoli vauvan liikkeistä, vaikka se muutaman päivän tuossa välissä riekkui enemmänkin. Nyt on taas vaisumpaa, vaikka joka päivä liikkeita tuntuu. Kysyin neuvolassa asiasta niin käskivät vain tarkkailla tilannetta. Voihan se olla, että hän vain on rauhallisempi yksilö, joka aina välillä innostuu. Eihän ne karhutkaan koko ajan paini, vaan nekin syö välillä puolukoita..

Eilen sain pestyä ja viikattua loputkin vauvanvaatteet kaappiin. Meillä on jo aikamoinen määrä vaatetta, joten sitä puolta ei tarvitse murehtia. Sänkykin on tulossa, joten vaunut ja hoitopöytä ovat seuraavat hankittavat.

Olen nyt havahtunut tähän tavaroiden hankkimiseen oikein urakalla, viime sunnuntaina soitin miehelle (joka oli Hkissä keikalla) klo 21.15 ihan hädissäni, että kamalaa, kun meillä ei ole vaunuja. Siinähän sitten mies koetti rauhoitella, että tuskin se vauva JUURI sinä iltana on tulossa, että eiköhän me ehditä hankkia kaikki.

No, nyt pitää lähteä kauppaan, jotta olen paikalla, kun sohva (vihdoin ja viimein) saapuu!

Oikein aurinkoista perjantaita kaikille massuille ja niiden kantajille!

Jansku 26+6

Vierailija
9/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa olla ulkoilemassa. Kylmä, mutta ihanaa.:) aurinko paistoi ja kun ei tuulekaan, niin tarkeni ihan kivasti. Treellä oli n.-20 astetta kun lähdin liikenteeseen ja nyt kun katoin niin oli vaivaiset -18, joten hyvin tarkeni kyllä. :) ainut huono puoli flunsassa, et saa nenäliinatuppoa kantaa mukana ja nenä rohtuu kun pakkasella joutuu niistään koko ajan.:)

nuudelia/keittoa tuli tossa vedettyä ja nyt tekis mieli jotain pullaa, karkkia tai suklaata. Tosin kyllä tein sen karkkilakkolupauksen tossa alkuviikosta, kun oli niin paha mieli ton painonnousun kanssa. Noh jos sitä toi sokerinälkä menis banaanilla ohi.

Kauhean moni tuntuu leipovan ihania kakkuja ja herkkuja.:) Mä en yksinkertaisesti raaski, kun sitten tulee niitä mässättyäkin. Ja sekin vielä, et ensiviikolla on se lattiaremppa ja meinasin, et jos pakkaset pysyy niin sulatan ton pakkasen. Sittenhän sen jälkeen voi leipoa pakkasen täyteen herkkuja (ihan vaan pahan päivän varalle..juu..;)).

JanskuL: kyllä se viikonloppu on taas nopeesti ohi. älä huoli.:) eikö meekin aika tooosi nopeeta eteenpäin. Aattella, et joillakin meistä on jo viikot 28 menossa!:) Hauska, et sullakin tullut toi pesänrakennusvietti. muistan kun syömässä oltiin ja pyörittelit silmiäs kun muut kertoivat osto/pesänrakennusvietistään.;) sillon sulla ei vielä sitä ollut. Mut eiks ookin kiva pyöritellä niitä ihania vaatteita kädessä?:) Meilläkään ei vielä vaunuja olla ostettu. tiedossa on mitkä haetaan, mut jos sitä ton rempan jälkeen hakis. Ei oo sitten tiellä. hmm..ja se turvakaukalokin pitäs hakea. Kauheeta tää rahanmeno.:/

Meneepäs lässytykseksi. Lueskallaanpa vähän noita muidenkin juttuja.:)

T: Daim ja pömppis

Ai niin.. millaset mitat teillä on ollu näinä viikkoina, siis toi maha/fundus mitta? mulla oli toi 24.5cm ja viikot 26+4. Onko toi muuten siis kohdun kokomitta vai vauvan koko? Jotain lääkäri höpisi, et vauva luultavasti on jotain 3500-3700g syntyessään, mut näkeekö sen muka tosta mitasta?ja näin aikasin? nuori naislääkäri oli..

Vierailija
10/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanskuL: niin noista vauva liikeistä vielä. Itsekin huolestuin tuolla neuvolassa, kun pikkuinen oli niin hiljaa siellä. Kuitenkin sydänäänet kuuluivat, joten kai kaveri vaan veti päikkäreitä siellä. Millonkas sitä aletaan laskea noita liikkeitä? Onkos se viikolla 30?

T: Daim (ihanaa banaania nam..rouskis)

11/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu sairaaksi... Yskää ja nuhaa löytyy + sitten näitä ' sivutuotteita' . Nytkin on toinen korva niin lukossa, ettei varmaan hetkeen aukee ja pää varmaan kipeytyy taas jossain vaiheessa. Onneksi ei vielä oo kuumetta tullut. Tosi kurjaa sairastaa...

Siivotakin pitäisi, kun esikko täyttää 8v viikon päästä. Tätä taloa ei nimittäin ihan parissa päivässä siivota, on kertynyt taas tavaroita vääriin paikkoihin. :) Mutta kun nyt ei oikein jaksais tehdä mitään.

Oli mulla jotain asiaakin, mutta se unohtu jo, kun ei oikein järki nyt leikkaa. On kai parasta lopettaa suosista ja kääriytyä vaikka peittoon.

Äippä rv 26+5

Vierailija
12/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ikinä arvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tää on ilmeisesti joku tarkotus et tämän mamman herkutteluja pitäis laittaa kuriin nimittäin hehkutin sitä sydänsurujenkakkua minkä aamupäivällä tein...no nyt sitten sitä maistoin ja joopa joo YÄK:( muistin siinä heti että enhän mä laittanut sokeria ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GRRR!!arvatkaa vaan oliko yhtään hyvää kakkua,ei todellakaan!! laitoin tuon unohduksen siskon syyks ku se soitti mulle just sillon ku sitä kakkua tein ja puhuttiin puhelimes koko aika kun mä sen taikinan tein...et joo olipas mukava yllätys tuo kakku!:(

SF-MITASTA;mulla oli viimeks neuvolakäynnillä 24cm ja viikkoja oli...ööö 22+jotain...mulle ei ikinä siitä sen kummemmin mitään sanota et mä en ainakaan tiedä pystyykö siitä mitasta jotenkin vauvan kokoa tietää...?kertokaa te viisaammat?!

mut nyt mentävä vaipanvaihtoon...poika toi hajupilven mukanaan just!

Vierailija
13/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä sairastelijoita! :( Mä varasin tänään pojalle lääkärin, kun tuntuu aristavan noita korviaan... Ollaanhan me jo korvatulehduksilta melkein 1,5 vuotta selvittykkin joten aika oli varmaan jo tullakkin.

Itsellä ihan hyvä olo, mutta poika on tosi räkänen :( Raukalle tulossa vielä niitä hampaitakin, osa puskenut jo 2 puskenut jo kivasti läpi, muilla 4:llä vaikein vaihe edessä :(

Mä nyt sitten tilasin sen Fuzzyn Bunz vaipan ja hamppuimuja, katsotaan nyt kuinka lähtee tämän mamman kestoilu käyntiin :) On niin ihania vaihtoehtoja tarjolla, että tekis mieli hamstrata enemmänkin voita vaippoja kaappiin, mutta pelko siitä, että jäävät käyttämättömiksi on suuri...

Kuinkahan tuo Taapero edes tottuu niihin?

Ja sitten vielä tuosta kamalasta rahan menosta noihin kertiksiin, tajusin just eilen, että meni 50 eur!! pelkkiin kertiksiin kun käytiin keskiviikkona kaupassa, no onhan niitä kaks laatikkoo,mutta silti.. Ihan taivaan tuuliin meni 300 mummonmarkkaa!!

No, nyt lakkaan jauhamasta näistä vaipoista...

Kaunis kiitos kuitenkin Minnikselle vielä neuvoista!! Mä varmaan kyselen lisää kun vaippani saapuu :)

Lallan tyttö oli laittanut kielen rautaan, auts! Mä muistan kanssa oman kokemukseni, mä laitoin matontamppaustelineeseen kieleni kiinni, tuli meinaan verta! Ja kipeä oli pitkään...

Daim; liikkeiden laskeminen alkaa joskus viikolla 30, antavat varmasti sen ohjelapun ensi kerralla.

Ja tuosta masun koosta, vauvan kokokoon; Mulla oli keskekäyrän yläpuolella mahan kasvu puoleen väliin raskautta, sitten mentiinkin alakäyrällä loppu odotus, poika painoi 3220g syntyessään. Nyt ollaan menty kokoajan alakäyrää, katsotaan nyt minkä kokoinen vauva sieltä nyt tulee :)

Asiasta kuudenteen; mä en ole vieläkään saanut niitä lappuja jotka lähetetään sinne synnärille!! Eikö uudelleen synnyttäjät saa sellaista???

Janskulle; Soita neuvolaan ja pyydä päästä kuunteleen sydänäänet jos vaan vähänkin huolestuttaa. Älä ainakaan vielä laskeskele niitä liikkeitä, pääasia, että tuntuvat jossain välissä päivää.

Ja yks vinkki, jolla mä saan ainakin masuasukin liikkeelle on kofeiini jossain muodossa ( mulla kola )

Oikein paljon paranemisia kaikille sairastelijoille, mä menen nyt tekeen kanakastikkeen ja riisit :)

OP, Käpy 27+3 ja " iivari" 1v5kk

Vierailija
14/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille! Muistakaa juoda tarpeeksi ja ottaa rennosti.

Mä aion ottaa tänään oikeen rennosti. Koira lähti just mummulaan ja mies kohta työpaikan keila/baari-iltaan. Se on sitten vaan minä ja telkkari:) Olo on taas kovin epäsosiaalinen enkä varmaan ees kestäis kuin omaa seuraani:) Luvassa kanatortilloita ja hömppää.

Eilinen yö meni valvoen. Ei meinannu millään tulla unta kaaliin. Välillä noi vauvan potkut pitää virkeenä. JanskuL mulla on kans niin, että välillä tulee kunnon potkuja ympäri päivän ja välillä on rauhallisempaa. Ymmärrän hyvin sua, muakin välil huolestuttaa. Oon kans huomannu, että jos syö vaiks suklaata niin vauva liikkuu herkemmin.

Tuntuu, että on ikuisuus siitä, kun viimeks on ollu neuvolassa. Vielä pitäs odottaa 19.päivään. En odota ainakaan vaakaa innolla...

Mies osti mulle synttärilahjan etukäteen: rikkaimurin. Olin siis sellasta toivonut. Aattelin, että ois kätevä koirankarvojen kanssa. Saadaan häälahjaksi molempien vanhemmilta pakastearkku. Meillä on jääkaapissa vaan tosi pieni ja huono pakastinlokero. Ehkä mäkin sit innostun leipoon, kun saa jotain säilöönkin eikä tarvitse kaikkea heti ahmia:) Eilen tein pitkästä aikaa pannukakkua. Jaa-a, voi olla, että pienet yöunet veloittaa tästä illasta ja kaadun aikaisin nukkumaan.

Perjantaita kaikille!!

AE 25+6

Vierailija
15/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä on vietetty siivotessa ja kyllä nyt kiiltääkin -ainakin huomiseen saakka:) Poikanen otti hyvin osaa siivoukseen ja heilutteli omaa rättiään, imurointi piti kuitenkin hoitaa päikkäreitten aikana, koska taas pelkäsi niin imuria. Kumma juttu, toisinaan pelkää ja toisinaan ei.

DAIMKO se kirjoitteli noista pahanpäivän varalle leipomuksista? Silloin kun miehen kanssa muutimme yhteen, niin päätimme, että meillä olisi aina jotain vierasvaraa pakkasessa ja keksejä yms. No, aina jotenkin kävi niin, että meikäläinen (mieskin toisinaan) pisteli ne poskeensa. Nykyään teenkin niin, että ostan ainoastaan " pahoja" keksejä varastoon, niin sitten säilyvät. Esim. jaffakeksejä tai jotain vastaavaa, josta en itse tykkää:)

JANSKUL mä oon lukenu jostain, että kun juo ensin ison lasin appelsiinimehua, pitäisi liikkeitä sitten tuntea enemmän. Ilmeisesti siis vauveli hyppelee sokerihumalassa:)

Voi LALLAN tyttöä! Toi taitaa olla sellainen asia, että jossain vaiheessa kaikkien on sitä kokeiltava, itsekin muistan hyvin oman kohtaamiseni valaisinpylvään kanssa:)

Jaksuja kaikille flunssaa poteville ja hauskaa viikonloppua kaikille!

Kolmeplusyks ja 28+2

Vierailija
16/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä paperia tarkoitit? Mä en oo ikinä saanut mitään paperia vietäväksi synnärille, en aiemmin Helsingissä, Sipoossa tai Espoossa, enkä ainakaan vielä nytkään. Ainoastaan aiemmin on sanottu, että äitiyskortti pitää ottaa mukaan.

Vierailija
17/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kommentoimaan juttua noista vauvan liikkeitä.. Itekin huolestuin tosissaan tällä viikolla ku vauva liikkui paljon vähemmän ku aikasemmin enkä ole oikein kunnon potkuja tuntenu. Viides hiljainen päivä oli jo eilen menossa. Eilen soitin sit neuvolaan. Siellä sanottiin, että jos liikket vähenee oleellisesti, pitäs mennä sairaalaan tutkimuksiin, ku siellä näkevät paljon enemmän, pelkät sydänäänet ei kerro kaikkea. Käski kuitenkin vielä tarkkailla tilannetta. No sit soitin illemmalla Kätilöopistolle, ku en vieläkään oikein tuntenu mitään. Sielläkään se nainen ei ollu kovin huolestunu, näillä viikoilla ei liikkeitä vielä koko ajan tunnekaan. Käski juoda lasin tuoremehua ja mkoilla tunnin kyljellään ja tarkkailla liikkeitä. Pitäisi tuntea noin kymmenen liikettä, muljahduksetkin lasketaan, ei tarvi olla potkuja. No melkein se tunti meni mutta sitten aloin tuntemaan vähän liikettä. Illalla sitten ku katoin Idolsseja, vauva potkuttelikin jo ihan kunnolla. Tosin ne liikkeet tuntuu nyt erilailla, tonne sisuskaluihin päin ja vauva on muutenki jotenki tosi alhaalla. Kanttaa tosiaan juoda jotain makeaa ja pötkötellä rauhassa ja tunnustella jokaista liikettä, kaikki lasketaan paitsi hikka.

Ens viikolla on taas neuvola, pitää sit kysyä miten niitä vauvan liikkeitä pitää tarkkailla.

Hitsi mulla on ähky, käytiin miehen siskon luona syömässä masut täyteen. Kummasti alkokin väsyttään sitten eli aikasin taas tänään nukkumaan. Suoliston toiminta on taas temppuillu, piti käydä hakemassa apteekista vähän lisäapua. Esim. duphalacia ja levolacia saa ottaa raskaana. Mulla tulee niistä vaan tosi inhottava olo mahaan, turpoaa ja menee ihan kovaksi eikä ne hirveesti auta muutenkaan. Ostin sit Agiocuria, se on kasveista tehty lääke suolen toiminnan häiriöihin. Jospa se auttas vähän enemmän. Vettä oon yrittäny lipittää niin paljon ku jaksaa. Ja sellasta peräruiskettaki piti kokeilla eilen. Pitäs vaan jaksaa reippailla vähän enemmän, pitkät kävelylenkit auttaa kummasti. Tolla pakkasella ei vaan hirveästi huvita.

Jeps, mutta pitää lähtä käyttään koira iltapissillä ja pian unten maille. Ei jaksa valvoa..

Unelm@ rv 27+4

Vierailija
18/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä jälleen. lukemaan tulin vaikkei tässä ihmeempiä asioita itellä ole...

ONNIPAUNEN puhui siitä lapusta mikä täytetään synnäriä varten... kyllä mä ainakin sain sen jo jokunen aika sitten neuvolasta,käskettiin palauttaa seuraavalla lääkärikerralla elikkäs tämän kuun lopulla mulla se lääkärineuvola on. että ainakin mulle annettiin se sama lappu vaikka uudelleensynnyttäjä olen;) siitä puheen ollen nimiä vaille oon sen lapun täyttänyt,mut miten voikaan olla niin hankala laittaa siihen jotkut nimet?en keksi mitä laittas ja ei tuo ukkokaan oo mielipidettään sanonut...vaikka eihän ne oo niin tärkeät,mut haluan silti jonku muun ku esim. MATTI ja MAIJA,heh..jospa laittais samat mitkä viimeks,nimittäin ei pojasta tullut sen nimistä minkä siihen lappuun aikoinaan laitoin!

juups mutta menen tästä höpisemästä ettei tuu aivan mitä sattuu taas jälleen kerran kirjoteltua:D nauttikaahan mammat perjantaista ja viikonlopusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toymama 24+6

Vierailija
19/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAIM: Pistitpä hymyn huulilleni, kun aloin tosiaan muistella, kuinka hämmentynyt olin pizza-iltanamme muiden innosta vauvatavaroihin! Nyt tuntuu, että enää ei itselle huvita ostaa mitään, edes kenkiä. Sen sijaan vauvatavarahyllyn ohi en pääse millään.

Ostimme tänään pieniä lakanoita ja itku meinasi tulla, kun mies vaatimalla vaati, että yksi setti pitää olla vaaleanpunainen. Jos tulee kuulemma tyttö, hänen on saatava laittaa tyttärensä vaaleanpunaisiin lakanoihin nukkumaan. Ajatelkaa, miten suloista!

Fundus-mitoista kyselit. Mulla rv26+5 mitta oli 27cm, kovaa mennään siis yläkäyrän yläpuolella. Lääkäri sanoi, ettei huolta ole, koska kasvujana on tasainen, suuret poikkeamat kuulemma ovat niitä huolta herättäviä asioita.

ONNIPAPUNEN: Kiitos vinkistä! Kokeilen kofeiinia. Mainitessasi tuon aloin mietiskellä, että usein päivän potkut tulevat juuri aamukahvin jälkeen!

Olin eilen neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat hyvin. Lääkäri sanoi, että kannattaa seurailla liikkeitä muttei käskenyt laskemaan. Ehkä pitäisi lopettaa laskeminen, jos sitä ei pitäisi tehdä ennen rv 30. Taidan aiheuttaa itselleni ylimääräistä murhetta.

Eräs ystäväni sanoi, että voi olla, että vauva on vain löytänyt uuden asennon, josta en tunne liikkeitä yhtä hyvin kuin aiemmin. Voiko olla niin?

Paljon symppausta kaikille kipeinä oleville!

Vierailija
20/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti paranemisia kaikille sairastaville. Moni tuntui olevan flunssainen.

Hauskaa, kun luen teidän juttuja, niin tuntuu välillä kun en olisi raskaana ennen ollutkaan. Mäkään en tiennyt mitään tollasesta lapusta sairaalaa varten. Kun viimeksi tässä vaiheessa sitä oli jo synnyttänyt. Tästä eteenpäin tää on ihan tuntematonta seikkailua :)

Erilaisista mitoista oli paljon juttua. Ihmettelin siellä lääkärissä keskiviikkona, kun se lääkäri sanoi kesken ultran, että " nämä kokoarviot on vaan arvioita. Tässä vaiheessa nämä vauvat ovat noin 500-600 grammasia" . Olin vaan, että jaaha, niinhän ne meidän pojat viimeksi näillä viikoilla olivatkin kun syntyivät. Vasta eilen katsoin sitten tota neuvolakorttia ja huomasin, että kone oli laskenut vauvan kooksi 800g lääkärin ottamien mittojen perusteella. Ja siis viikkoja oli 24+0. Toivottavasti tosiaan se on koneen heittämä ylisuuri arvio, koska muuten olisi aika iso vauva tulossa. Hui... Täytyy varmaan nyt heti ensi kerralla muistuttaa sitä neuvolatätiä siitä sokerirasitustesti lähetteestä, kun en vielä tiedä siitä mitään muuta kun että se on edessä. Pari viimestä kertaa neuvolassa nimittäin ei ole ollut oma täti.

Moni on kirjoittanut, että neuvolakäynnit tihenee tästä eteenpäin. Miten usein niitä sitten alkaa olemaan? Mulla nyt on ilmeisesti noita lääkärikäyntejäkin aika usein, mutta miten usein normaalistikin olisi neuvola?

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille mammoille ja masuille!

Laru ja masukki rv 24+2