Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni yhdistää vasemmistoliiton kommunismiin ja ateismiin?

Vierailija
26.10.2008 |

Noiden aatesuuntien edustajia en voisi ikinä änestää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen, aikansa elänyt käsitys joka on ollut vallalla. Töväen asioita kun on yleensä äänekkäimmin ajettu kommarien suulla. Mistä revit sitten tuon ateismin en kyllä tiedä.

Vierailija
2/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismia ei Suomessa ole koskaan sanan varsinaisessa merkityksessä edes ollut ja ateistit on vaan realisteja jotka ei usko "joulupukkiin". Puolueessta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen useita vasemmistonuoria ja kaikki ovat ateisteja, ainakin omien sanojensa mukaan. Kun minä kiinnostuin uskonnoista, nämä vasemmistolais kaverit hylkäsivät minut, olin aktiivinen vasemmistolainen ennen.

Vierailija
4/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta c.andersson vaikuttaa järkevältä tyypiltä

Vierailija
5/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nettotulot 5000 eur kuussa, matkustellaan, kuulutaan kirkkoon, lapset kastettu, ite kirkossa naimisiin, himoshoppaaja oon, kaksi autoa, ei olla mitään luontohörhöjä, on hyvät duunit jne. Ja äänestetään vasemmistoliittoa.

Vierailija
6/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun veli äänestää aina vasemmistoliittoa, mutta on ihan uskovainen. Kommunismista ei mun mielestä voi vasemmistoliiton yhteydessä puhua.

Vierailija
7/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmistoajatuksen ja kommunistisen ajatuksen yhdistämistä.

Pidän lähinnä yleissivistyksen puutteena sellaista, että ihminen yhdistää vasemmistolaisuuden ja kommunismin toisiinsa.

Vasemmistoliitto on minulle jotain vihreiden ja sdp:n välillä. Ateismi on taas jokaisen oma asia ja aivan yhdentekevää uskooko ehdokas jehovaan, allahiin, jumalaan tai mihikään.

Vierailija
8/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on kääntymässä enempi oikealle, koska vävy on varakas ja tuonut vaurautta myös appivanhemmilleen. ovat uskovaisia kyllä.

toinen perhe on vasemmistolaisia useammassa polvessa. perheeseen kuuluu useita yh-naisia. osa ei ole koskaan naimisissa ollutkaan... ovat ateisteja kaikki. en tiedä että onkohan joku lesbokin, mutta niin ainakin luulen että on... ovat sillä tavalla ärsyttäviä, että heidän vieraanvaraisuutensa on näennäistä. pitävät kiinni omastaan ja ottavat ilmaisia lahjoja mielellään vastaan, mutta jakavat itse vain esim sisarilleen eli hyvin pienelle porukalle ovat itse anteliaita.

Vierailija
9/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää teennäisyys, että kaikki pitäisi realisoida yhteiseksi hyväksi ja sitten saatetaan vahingossa lipsauttaa jotain, mikä paljastaa ovelan omaneduntavoittelun. tosin minua ei harmita, että olen antanut, sillä testaan aina ihmisiä ennenkuin alan ihan joulupukiksi. lähinnä huvittaa ja toisaalta ärsyttää kun ei olekaan kiva kaverina ja kepilä jään koittelu osoitti ettei jää kanna.

9.

Vierailija
10/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kommunisti enkä ateisti, ja saatan joskus äänestää sopivaa vasemmistoliittolaista.

Vierailija
11/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurit on eri juttu kuin kommarit ja juuri siksi en äänestä vasureita vaan SKP:ta. Ateisimi on jokaisen henk.koht. asia, eikä sitä pitäisi politiikkaan liittää ollenkaan.

Vierailija
12/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa joukkoa ovat demarit ja vihreät.

Vierailija
13/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä nykyinenkin vasemmistoliitto on aika lailla täynnä entisiä kommunisteja. Nyt vaikka Jaakko Laakso ja Esko-Juhani Tennilä pari nimeä sanoakseni. Vasemmistoliittohan perustettiin aika lailla entisen SKDL:n ja vähemmistökommunistien raunioille.

Toki nykyinen vasemmistoliitto ei varmastikaan aja kovastikaan sosialismia tai kommunismia.

Ateismi taas yhdistetään kommunismiin sen takia, että kommunismi aatesuuntana on ateistinen. Johan Marx jo sanoi, että uskonto on oopiumia kansalle. Myöskään kommunistivaltioissa uskonto ja kirkot on joko olleet kiellettyjä tai muuten ahdingossa.

Nykyisinhän tuo vasemmisto-oikeisto -akseli on aika lailla aikansa elänyt, koska kaikki puoleet kannattavat aika lailla samoja asioita. Eihän vasemmistokaan kannata sen paremmin valtion omaisuuden kuin yksityisomaisuuden sosialisointia, ainakaan nyt kovinkaan näkyvästi. Eikä Suomessa myöskään juuri kukaan kannata sellaista vapaata kapitalismia, vaan kyllähän yhteiskunta säätelee kauppaa monin eri tavoin. Nyky-Venäjähän lienee aika hyvä esimerkki riistokapitalismista, eikä juuri EU-maista sellaisen kannattajia löydy.

Vihreät eivät mielestäni ole koskaan sijoittuneet tuolle perinteiselle oikeisto-vasemmisto -akselille mitenkään.

Vierailija
14/14 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ärsyttävintä on ideologia, menneen Neuvostoliiton ihannointi kaikessa mahdollisessa. Jollain tapaa laput silmillä olevia toimimattoman ideologian suhteen. Mitähän ne nykyään ihannoi? Kuubaa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi