Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD on muotinimi vapaalle kasvatukselle

Vierailija
25.09.2007 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja surullista kyllä näillä sättijöillä ei tunnu olevan mitään käsitystä Adhd-tutkimuksista, saati sitten siitä prosessista minkä vaatii, että yleensäkään mikään sairaus tulee kirjatuksi tautiluokitukseen. Lisäksi vielä kuvitellaan, että kaikki Adhd tapaukset syövät jotain ihmeellisiä taikanappeja, vaikka tosiasiassa suomessa käytetään ensisijaisesti muita hoitomuotoja, (varsinkin lapsilla) kuin lääkkeitä.

Vierailija
22/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoni on sitten ollut edellä aikaansa ;)

Äidilläni on ADHD ja sen huomaa hänestä edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelen, että kai minäkin jonkin diagnoosin saisin, jos jonnekin testiin menisin. Minulle on oikeasti ylivoimaisen vaikeaa hoitaa joitain asioita. Lapsilla on usein vääränlaiset vaatteet ja aamulähteminen lasten kanssa on varsinaista sähläämistä.

Tiedän, että AV-palsta ei aina ole paras mahdollinen mittari, mutta joskus kuitenkin tuntuu siltä, että täällä kirjoittelevilla ihmisillä on ajatus, että kaikki on kaikille helppoa. Jos tulen kertoneeksi jotain, mikä on minulle vaikeaa, löytyy iso kasa ihmisiä, joiden mielestä olen vain välinpitämätön ja huolimaton vanhempi.

Joskus kuitenkin pohdin, onko se nyt sitten näin, että nykyään hyväksytään vain yhden sortin ihmisiä. Kaikkien täytyy osata kaikkea ja omillaan on tultava toimeen. Jos sitten joku ei selviä ihan kaikesta, hän onkin " epänormaali" . Luulen, että yksi tällainen luokittelusysteemi on juuri tämä ADHD.

Eli loppujen lopuksi normaaleiksi ihmisiksi luokitellaan vain hyvin pieni ja kaikessa pätevä ihmisryhmä. Kaikki muu on epänormaalia, jolle täytyy löytää jokin syndroomanimitys.

Vierailija
24/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä on lapsen kurittomuus?

LUKEKAA MITÄ ON ADHD. KYSE EI OLE MISTÄÄN KURITTOMUUS SAIRAUDESTA!

Kyseiseen sairauteen liittyy paljon piirteitä, joten diaknoosista ei voi erehtyä.

Lapseni on erillainen, muttei kuriton.

Vierailija
25/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tietyt puutteet kasvattajina (esim. rajojen asettamatta jättäminen, säännöllisten rytmien puute ym.) saattavat aiheuttaa ADHD:n kaltaisia oireita, mutta EI ADHD:ta. Nämä oireet helpottuvat, kun vanhemmat muuttavat käyttäytymistään.

ADHD:lle on olemassa ihan selvät neurologiset taustat sekä myöskin asianmukaiset kuntoutusmuodot asiantuntevassa hoidossa. Yksilöllisyys on yksi ADHD:lle ilmeinen asia. Yksi tarvitsee tukea enemmän tarkkaavuuden kanssa, toinen impulsiivisuuden, kolmas ehkä molempien jne... voi kestää hetken ennekuin löytyy oikeanlainen tukipaketti kullekkin asiakkaale.

Vierailija
26/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokunen voisi kuitenkin ADHD-diagnoosin saanut olla kuitenkin normaali, mutta vain sellainen, että suomalainen yhteiskunta ei heitä hyväksy.

Jos kerran ei tarvita lääkkeitä, niin eikös se kuullosta siltä, että on haluttu vain diagnoosi, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.

Käytännössä lapsi voi olla normaali, mutta vain vilkas suomalaisen mielessä.

Omat lapseni ovat vilkkaita, mutta ei heitä diagnosoida mitenkään. Se on kasvatuksesta kiinni, miten häntä kohdellaan. Minun lapseni ovat vilkkaita, mutta eivät saa diagnoosia, koska minä kohtelen heitä normaalina. Joku muu äiti veisi samanlaiset lapset testeihin ja saisi diagnoosin. Kyse on vain tulkinnasta, mikä on normaalia ja mikä ei ole.

Vierailija
27/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitykseen turvaudutaan HARVOIN, pyritään käyttämään kaikki muut tukikeinot ensin.

Jos ihmiselle tehdään diagnoosi, ei siihen tarvitse lääkitystä, että sairaus olisi uskottava muiden silmissä!!

Vierailija
28/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse puhua täällä tietämättömien paskaa.

Vierailija
29/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni se, jos kaikki muut lähellä ja kauempanakin olevat ihmiset kärsivät ADHD lapsen tai aikuisen takia, niin ei voi syyttää pelkkää ympäristöä. Ei ympäristöä ja yhteiskuntaa voida loputtomiin muokata, kaikkea tehtyä ei voida hyväksyä!

Vierailija
30/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli 1970-luvulla useita summerhillilaisia projekteja ja summerhillilaiset kasvatusperieetteet ovat vaikuttaneet mm. peruskoluun, eivät täydellisenä, mutta suhteesa entiseen autoritaariseen kasvatukseen ja pedagogiikkaan vaikutus on selvä.

Vierailija
31/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on selkeä neurologinen sairaus ja pienessä lapsessa pitää näkyä tarkkaamattomuus. Reagoiminen ärsykkeisiin.

Adhd lapsi tarvitsee yhden selkeän käskyn pue sukat, ei pue sukat ja käy vessassa.

Heillä vaikeuksia leikkitoiminnassa muiden lasten kanssa.

Sosiaalista tunkeutumista.

Aivojen vaikee ottaa vastaan ei käsky, kielto usein toimii konkreettisesti, niin kuin pienen lapsen kanssa.

Usein lapsilla on hahmottamisvaikeuksia, oppimisongelmia, kiellellistä ymmärtämisen vaikeuksia.

Omalla lapsellani adhd epäily.

Syyt: tarkkaamattomuus, reagoiminen ärsykkeisiin,puheen ymmärtämisongelmat, vuorovaikutus ongelmat.

Kukaan ei ole sanonut, että lapseni on kuriton tai huonosti käyttäytyvä.

Adhd koostuu tarkkaamattomuudesta, yliaktiivisuudesta ja impulssiivisuudesta.

Lisäksi pitää olla paljon muitakin neurologisia ongelmia.

Vierailija
32/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tytön jolla on adhd. Hän on tosi kiva tyttö ja ja kova puhumaan. Avoin ja sosiaalisesti helposti lähestyvä. Ainut vieras tyttö, joka miestäni mielyttää. Mieheni ei siis tykkää vieraista lapsista.

Vierailija
33/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena ylikiltti, todella " helppo" lapsi. Minulla on myöskin ad/hd, ilman ylivilkkautta. Minua ei ole kasvatettu vapaasti, eivätkä omatkaan lapseni saa kasvaa ns. vapaasti. Silti minulla on ad/hd, kuten ainakin yhdellä lapsistani.

Jos ad/hd merkitsisi vain ylivilkkautta, niin kyllä olisi helppoa... Mutta ap:n keskustelunavaus kyllä kertoo, miten tuntematon tämä oireyhtymä suurelle osasta ihmisiä vielä on.

Vierailija
34/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitetään noilla mukasairauksilla.

Vierailija
35/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit juostaan lääkäreissä vaatimassa diagnoosia ja avustajia ja ymmärrystä ja korvauksia ja vaikka mitä!

Vierailija
36/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaalippu käyttää dopingia urheilussa!

Kielletyillä aineilla lääkitään adhd:tä

Vierailija
37/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni luokkakavereitakin 8v näkee iltamyöhällä ajelevan mopoilla (???) tiellä. Kotiintuloaikoja ei ole tai ne on tooosi myöhään,ja ulkona syödään ties mitä paskaa, karkkia, ranskalaisia jne, ja ikää vasta tosiaan 8v. EN YMMÄRRÄ!!

Vierailija
38/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutukseen, närästykseen ja kiukutteluun. Napeilla se maailma paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan