Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset vankina Tallinkin hytissä - hyvitys: muovilompakot

Vierailija
25.09.2007 |

Koulutytöt jumissa hytissä

25.9.2007 4:51

Kymmenvuotiaat jäivät risteilyllä lukkojen taakse kahdeksi tunniksi.







Tallink Galaxy -autolautalla on tapahtunut jo kaksi samantapaista hytin oven lukkovikaa tänä vuonna. (EERO LIESIMAA)

Kaksi kymmenvuotiasta vantaalaistyttöä jäi Tallink Galaxy -laivan hyttiin jumiin oven lukkoon tulleen vian vuoksi.



- Meidän tyttärellä ja hänen koulukaverillaan oli oma hytti. Asuimme vaimoni kanssa toisessa hytissä. Olimme syömässä ja tytöt lähtivät aikaisemmin hyttiinsä, toisen tytön isä kertoo.



Kun pariskunta palasi hyttikäytävälle, oli tyttöjen oven luona jo operaatio käynnissä.



- Naapurihytissä oli vanhempi pariskunta. Rouva oli kuullut, että tytöt olivat hakanneet hytin seinään ja huutaneet apua, isä kuvailee.



- Tytöt olivat yrittäneet soittaa meillekin, mutta kännyköissä ei ollut kenttää. Hytissä ei ollut puhelinta.



Laivan mekaanikko ahersi lukon kimpussa.



- Hän sai pienen reiän aikaiseksi lukon kohdalle ja antoi meidän tyttärelle jonkun työkalun. Hän antoi neuvoja reiän kautta, että työkalulla pitää tehdä sitä ja sitä, että lukko saattaa aueta.



Operaatio kesti isän mukaan yllättävän pitkään. Purkamisen jälkeen lukko lopulta aukesi.



- Se oli aika monimutkainen toimenpide. Ihmettelen, ettei laivalla ole mitään oven avaavaa turvasysteemiä, mutta ilmeisesti mekaanisen vian sattuessa ei sellainen auttaisi.



Tytöt saivat loppuristeilyn ajaksi uuden hytin.



Hyvitykseksi muovilompakot



Isä reklamoi kesäkuun puolivälissä tapahtuneesta välikohtauksesta laivayhtiöön.



- Sieltä tuli vastaukseksi kirje, jossa kiitettiin kovasti, että otimme rakentavasti yhteyttä. Ajattelin, että saamme hyvitykseksi uuden risteilyn, mutta sieltä tulikin kaksi sellaista muoviläpyskää, jotka oli tarkoitettu lompakoiksi. Nauratti vain kovasti kun ne tulivat, eivätkä tytötkään niitä kovasti arvostaneet, isä hykertelee.



Tallinkin viestintäjohtaja Luulea Lääne kertoo, että kyseisestä tapauksesta on keskusteltu perheen kanssa jo kesäkuussa.



- Henkilökunta toimi oikein ratkaistessaan ongelman, Lääne toteaa.



Hän muistuttaa, että pienten lasten kanssa matkustavien ei pitäisi jättää jälkikasvuaan yksin. Se on vastoin matkustussääntöjä

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi seurueen miehistä lähti käymään hytissä ja me odotettiin sillä aikaa ravintolassa. Kaksi laivan vartijaa hakkasi ja ryösti miehen hississä. Ilmeisesti hissi on ainut paikka, jossa ei ole turvakameroita. Sen jälkeen ei olla risteilylle menty.



Ilmeisesti respassa oltiin samaa porukkaa ja saatiin provikat joka tapauksesta, sillä siellä ei uskottu ollenkaan tapausta. Illan aikana myös yksi toinen mies sanoi, että hänelle kävi sama juttu.

Vierailija
2/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se oikeuttaa asiakkaiden huijaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan luultavasti tuo seurue on ostanut esim. 2 tai 3 hyttiä ja jakaneet ne sitten keskenään.

Vierailija
4/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meille vastattiin, kun lapsellemme karjuttiin täyttä kurkkua. Oli vissiin työntekijällä Galaxylla huono päivä.



No, mä maksan. Vaan en Tallinkin matkoista.

Vierailija
5/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Yksi seurueen miehistä lähti käymään hytissä ja me odotettiin sillä aikaa ravintolassa. Kaksi laivan vartijaa hakkasi ja ryösti miehen hississä. Ilmeisesti hissi on ainut paikka, jossa ei ole turvakameroita. Sen jälkeen ei olla risteilylle menty.

Ilmeisesti respassa oltiin samaa porukkaa ja saatiin provikat joka tapauksesta, sillä siellä ei uskottu ollenkaan tapausta. Illan aikana myös yksi toinen mies sanoi, että hänelle kävi sama juttu.

Vierailija
6/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää jalallanikaan astu Tallinkin laivoille, enkä varsinkaan Galaxylle.

Henkilökunta niin töykeää joka puolella siellä.

Hytissämme oli likaiset, edellisen matkustajan lakanat sängyissämme! Mustia pitkiä karvoja pitkin lakanoita. Joten yök, ei kiitos.

Tästä tietysti teimme valituksen, saimme vastaukseksi pelkästään että voi teillä on käynyt huono tuuri kun ei oltu siivottu hyttejä?! Minusta puhtaat lakanat ikäänkuin kuuluvat hintaan, vai odotimmeko aivan liikoja?! =D

Tein uuden valituksen, ja tähän emme koskaan saaneet vastausta.



Nyt kun olen lukenut noista lukkovioista, niin sitä suuremmalla syyllä risteilen ihan jollain muilla laivoilla tästä lähtien..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys yllätys nehän olivat juuri kyseisen Tallink Siljan ylin johto, joka riehui oman paattinsa baarin henkilökunnalle joskus viime vuonna. Johtajat vain vähättelivät julkisuudessa koko kohua.



Tosi " virolaista" meininkiä sanan negatiivisimmassa merkityksessä. Vaikkei suuria sympatioita ole Vikingiäkään kohtaan, niin verrattuna Tallink Siljaan se on mielestäni suorastaan hieno firma ja jos risteilylle menen he saavat minun rahani.

Vierailija
8/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin Siljaa aikaisemmin Viikkaria parempana, mutta en enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoviläpyskät kouraan, kun saivat pari tuntia odotella vankeina hyteissään. Suorastaan v***lua tuollainen reklamaation hyvittäminen. Parempi olisi ollut olla lähettämättä mitään ja oikeasti uusi risteily tms. olisi ollut vähintä mitä yritys olisi voinut tehdä. Ja mitä sen olisi tietenkin myös kannattanut tehdä. Eipä olisi taas tätäkään negatiivisen julkisuuden vyöryä tullut heille. Mutta ilmeisesti Virossa ei ihan vielä ymmärretä, miten markkinatalous toimii, ei olla Neuvostoliitossa enää, missä asiakasta voi kohdella ihan miten vain. Tai voi tietenkin, muttei se asiakas enää tule takaisin.

Vierailija
10/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime keväänä viimeksi. Sääliksi käy Siljan suomalaista henkilökuntaa, mutta ihan selvästi jo huomaa että taso laskee kuin lehmän häntä. Siispä mekin suuntaamme seuraavalle risteilylle Vikig Linella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Hytin ovi jumissa meilläkin ollut Galaxylla.

Ja parilla naapurilla. Voisivat korjata kaikki ovet kerralla. :)





Vierailija
12/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tuo vanhempien mukana olo olisi auttanut lukon jumiutumiseen? Laivayhtiö yrittää vain siirtää vastuuta omasta toiminnastaan vanhemmille. Olisi muuten mieluummin ollut lähettämättä noita läpysköjä, vaikuttaa vain pottuilulta :-/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tallinkin laivaan tulee teknistä vikaa, se on siis asiakkaan vika.

Vierailija
14/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallink pistää kaikki omat mokansa asiakkaan piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallink pistää kaikki omat mokansa asiakkaan piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi