Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ja raskaus...muita samassa tilanteessa?

Vierailija
24.09.2007 |

Löytyykö muita tähän tilanteeseen " ajautuneita" ? Jäin kesän alussa työttömäksi ja nyt syksyllä, kun työmarkkinat ovat alkaneet hieman virkistyä, saatan olla raskaana....No, lapsi on kovasti toivottu ja odotettu ja eihän näitä asioita voi aina aikatauluttaa, ainakaan itsellä se ei onnistu, koska raskaaksi tuleminenkaan ei ole ihan helppoa..mutta mitä ihmettä teen tämän " odotusajan" ? Voinko hakea töitä, kuka palkkaisi raskaana olevan? Palkkaako kukaan raskaana olevan edes määräajaksi?? Löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haet töitä, kyllä raskaana töissä saa käydä!

Vierailija
2/4 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tottahan tuo on, että työnantajan näkökulmasta joku muu voi olla paremman tuntuinen valinta, kun sinulle pitäisi kuitenkin heti etsiä sijaista ja maksaa äitiyspäivärahoja.

Onnea kuitenkin! Lapsi on isompi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänäkään:) Tilanne siis sellainen, että lasta ollaan yritetty jo tovi. (Itse asiassa yksi keskenmeno on takana, tämän vauvan syntymä oli ajoitettu sopivasti määräaikaisuuden päättymiseen, mutta kuten sanoit, aina ei voi ajoittaa...)

Nyt määräaikaisuus loppuu tämän vuoden lopussa ja aion valmistua samalla, työnhaku olisi sitten edessä ja lapsen yritys koko ajan päällä. Eli olen miettinyt, että tammikuussa olen hyvällä säkällä samassa tilanteessa kuin sinä. Ajattelin toimia niin, että haen työtä normaalisti, mutta projektista riippuen aion kyllä kertoa, jos olen raskaana, jotenkin moraali ei anna periksi olla sanomatta.

Mutta tosiaan, samaa mietin, että mitä tosiaan teen sen väliajan jos nyt raskautuisin, koska tuskin raskaanaolevaa otetaan mihinkään töihin ja monen kuukauden istuskelukin tuntuu aika hurjalta :)

Onnea raskaudestasi! Minäkin olen päättänyt, että raskaus menee kaiken edelle, aina sitä jotenkin selviää ja töitä ehtii tehdä loppuelämän:9

Vierailija
4/4 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin neljännellä kuulla raskaana kun sain yhden työpaikan, työhaastattelussa ei asiaa kysytty enkä sitä kertonutkaan. Koeajalla kerroin asiasta, työnantaja suhtautui hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi