Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun lapsi halutaan tarhasta kotiin aina pienestäkin yskäisystä?

Vierailija
24.09.2007 |

Meille on syksyn aikana jouseasti soitettu töihin että lapsi pitäisi hakea kotiin koska hän on nuhainen, sairaan oloinen ja istuu paljon hiljaa paikallaan. Yleensä eivät ole viitsineet edes lämpöä mitata. Kun lapsi on haettu, hän onkin kotona mielestäni aivan normaali, aktiivinen ja terve lapsi. Tosin nenä valuu melkein aina.

Miten päiväkodissa suhtaudutaan siihen, jos lapsi viedään ensin terveyskeskukseen arvioitavaksi ja tuodaan sitten päiväkotiin takaisin, jos mitään akuuttia sairautta ei voida todeta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niin sanotaan. Nukutaanko teillä riittävästi vai joudutko aina aamuisin herättämään.

Vierailija
2/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä että ammatti-ihmiset ovat huolissaan lapsesi voinnista..Itsekkin äitinä haluaisin tietää jos lapseni on sairaan oloinen, kuume ei ole mikään sairauden mittari! Muutama lepopäivä äidin kanssa lepäillen vois auttaa saamaan lapsen kuntoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodista lääkärille. ja sit seuraavana päivänä sanoisin mikä oli tulos ja myös sen että jospa mittaatte kuumeen seuraavalla kerralla ensin. tietenkään kuume ei ole ainut mittari lapsen voinnille mutta itse tunnet lapses kuitenki paremmin ku ne tädit.

Vierailija
4/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa päiväkodissa pitäisi olla yhtä tarkat säännöt. Jos nuha valuu viikosta toiseen, kaikki ei ole kunnossa. Pidä lapsesi kotona paranemassa kunnolla ja käytä lääkärissä, mikäli tarvitsee antibioottia.

Vierailija
5/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilla ja perusterveellä lapsella valuu nenä helpostikin monta viikkoa peräkkäin näin syksyllä. Päiväkodissa näet pyörii jatkuvasti useampi virus, joka panee nenän vuotamaan. Jos joku lapsi jäisikin kotiin nuhan takia (järjen riemuvoitto), niin se ei muuttaisi asiaa mitenkään.

Ja tiedoksesi, antibiooteilla ei nuhaa paranneta.

Vierailija
6/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen on jo melkein 4-vuotias, ja hänestäkin soitetaan harva se päivä päiväkodista: lapsi on sanonut että on kurkku tai maha kipeä. Kysyn, että onko yskinyt? Ei ole. Oksentanut tai ripuloinut? Ei ole. Syökö hyvin? Syö. Jaksaako leikkiä? Jaksaa. Vaikuttaako sairaalta? No ei, mutta valittaa kurkkua tai vatsaa. Kuumeinen? Ei ole. Sitten kysyn, että tuliko tämä " Mul on kurkku/maha kipee" -kommentti kenties sellaisessa yhteydessä, että hän teki jotain hieman kiellettyä ja sai toruja, tai esim. olisi halunnut mennä keinuun mutta ne on varattuja? No joo, olihan siinä joku semmoinen tilanne.

Eli meidän lapsi sanoo AINA että kurkku tai vatsa on kipeänä, kun hänellä on hieman paha mieli syystä tai toisesta. Monta kertaa kävin hakemasta päiväkodista täysin terveen lapsen aivan turhaan. Enää en sitä tee, vaikka päiväkodista soitetaankin valehtelematta kerran viikossa, jopa kahdesti, että lapsi valittaa kurkkua tai vatsaansa.

Sairaana lapseni ei ole koskaan ollut hoidossa.

Vierailija
7/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on valunut nenä elokuusta saakka, molemmilla. Kumpikaan ei kuitenkaan ole ollut, eikä ole, pienimmässäkään määrin kipeä. Eivät aivastele, yski, ole kuumeisia, eivät ole väsyneitä, eivät itkuisia, ei mitään. Nenä vaan vuotaa. Kuten äidilläkin. Parin kuukauden poissaolo töistä ja päiväkodista ei vaan ole mahdollista sen vuoksi, että nenä vuotaa. Meillä on allergiataipumusta, ja tosiaan minullakin on aina pientä nuhaa, oikeasta lääkityksestä huolimatta (lapsetkin ovat allergialääkärin hyvässä hoidossa, siitä ei tarvitse huolehtia).

Vierailija:

Jokaisessa päiväkodissa pitäisi olla yhtä tarkat säännöt. Jos nuha valuu viikosta toiseen, kaikki ei ole kunnossa. Pidä lapsesi kotona paranemassa kunnolla ja käytä lääkärissä, mikäli tarvitsee antibioottia.

Vierailija
8/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos räkää on valumiseen asti ovat kyllä sairaita. Lapset osaavat pyyhkiä nenänsä ja yskiä nenäliinaan, kun sen taidon opettaa kotona ja vaatii sitä. Sellainen lapsi joka ei tätä osaa on todella ärsyttävä päiväkodissa tartuttamassa muita. Opeta siis lapsesi pyyhkimään nenäänsä ja yskimään paperiiin, niin ehkä hoitajat eivät koe lasta tällöin niin sairaaksi, kun räät eivät ole aina poskilla ja hihoissa, yäk. Ei ole normaalia, että rään annetaan valua valtoimenaan.

Vierailija
9/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko tehdä lyhyempää päivää jotta lapselle ei tulisi niin pitkä päivä tarhassa.

Vierailija
10/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää kun 1-vuotiaani nenän annetaan valua " valtoimenaan" . Minusta päiväkodin henkilökunnan tehtävä olisi niistää näin pienten lasten nenät.

Vierailija
11/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se näytä isommiltakaan onnistuvan. Ja toisekseen, kyllä ne pöpöt tarttuu vaikka lapsi osaisikin itse niistää ja yskiä nenäliinaan. Hölmö olet jos muuta luulet. Kyllähän lapsi koskee leluihin, on toisten lasten lähellä, jne.

Vierailija:

Jos räkää on valumiseen asti ovat kyllä sairaita. Lapset osaavat pyyhkiä nenänsä ja yskiä nenäliinaan, kun sen taidon opettaa kotona ja vaatii sitä. Sellainen lapsi joka ei tätä osaa on todella ärsyttävä päiväkodissa tartuttamassa muita.

Vierailija
12/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että töistä ei voi olla pois, mutta... Itse en vie nuhaista lasta hoitoon ja ärsyttää kun muut vievät. Meilläkin sairastettu elokuusta asti koko ajan. Minulla vaan se tilanne, että olen yh ja valvon jatkuvasti yksin nuhaisenlapsen kanssa kaikki yöt. Ei siinä paljon jaksa lähteä aamu 6 töihin jos ei ole saanut yhtään nukuttua.

Älkää hyvät ihmiset viekä niitä räkäisiä lapsianne päiväkotii, please! Onpa kivan näköistä kun pienet pyyhkii minne ja miten sattuu ja joka puolella vihreää ja keltaista räkää. Hoitajatkin sitten kipeenä koko ajan ja sijaisia hankala saada eikä se ole lapsillekaan kivaa että sijaisia, vieraita ihmisiä talo täynnä joka osastolla.

Eikö vanhemmat raaski maksaa äidikettä/kodinhoitajaa/MLL:n kaistsijaa/naapuria tms räkätautia sairastavan lapsen kanssa kotiin?

Meillä on käytetty ja lapsikin tykkää kun ei tarvitse kipeänä lähteä hoitoon.

Vierailija
13/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä puolet ajasta, mikä on vähemmän kuin muilla päiväkotilaisilla. Silti en ole yhden yhtäkään yötä valvonut kummankaan kanssa. Nuha ei haittaa heitä millään tavalla sen enempää päivittäisessä toiminnassa kuin yöllä nukkuessakaan.

Tunnen kyllä lapseni ja tiedän milloin he ovat oikeasti sairaita. Nenän valuminen ei yksinään todellakaan merkitse sitä.

Vierailija
14/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph selvitti, että jos on kuumetta tai oksennustauti/ripuli tai muu tarttuva (esim. rokko), ollaan sairaslomalla. Sen sijaan pelkkä räkäisyys tai nenän valuminen ei ole este hoitoon viemiselle: hoitotädin mukaan hänellä ei olisi lokakuusta maaliskuulle hoidossa lapsia ollenkaan, jos pelkkä nenän valuminen olisi syy poissaololle. Näiden ohjeiden mukaan olemme toimineet.

Vierailija
15/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kun joidenkin lapset eivät osaa tätä vielä 5 vuotiaanakaan.

Aina vanhemmat eivät välitä. Annoin tutun lapselle nenäliinan, kun hänen nenänsä valui. Ai että hän oli onnellinen, kun sai ottaa nenäliinan taskustaan ja pyyhkiä sillä nenäänsä. Toki vanhempien täytyy seurata miten tämä sujuu ja antaa puhdasta nenäliinaa. Opetus sujuu kun näytät itse mallia.

Vierailija
16/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta nenäliina ei tipu helposti esim sellainen läppätasku on kätevä. Sinne nenäliina ja paketti nenäliinoja hyllylle.

14.

Vierailija
17/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä se on aika mahdotonta useimmissa perheissä. käytännössä töissä oltaisiin sitten kun pakkaset alkaa, aikaisintaan. kuka oikeesti voi olla töistä poissa koko syksyn? mä olen ainakin mieluummin hyvällä omalla tunnolla poissa sitten kun lapseni sairastaa ihan oikeesti. toki jos lapsen vointi nuhasta selvästi kärsii, on väsynyt tms, en vie hoitoon, harvoin se nenän vuotaminen lapsen menoa tuntuu kyllä haittaavan. ja olen itse lto...

Vierailija
18/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän päiväkodista ei ole kertaakaan soitettu turhaan hakemaan lasta. Olen sanonut, että saa soittaa, jos räkä valuu valtoimenaan. Varahakijana lapsellani on naapurimme, joka mielellään hakee tarvittaessa pojan.

Vierailija
19/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos saatte yöt nukuttua. Minulla 2v, joka kyllä valvottaa aina räkätaudin aikana. Meillä nenäfriida käytössä, jota käytetän joskus yölläkin. Ei kauhean hyvin osaa nenäliinaan niistää. Öisin täytyy usein tehdä lisäkorotuksia, laittaa nenätippoja ym sitten ollaankin jo niin hereillä että vessaan hädälle, jonka jälkeen käydään hakemassa lämmintä viinimarjamehua, sitten jatkaa unia. Usein suostuu näiden edellisten jälkeen nukahtamaan vaan pystyasennossa syliini, josta sitten siirrän hänet omaan sänkyyn.

Vierailija
20/37 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä maksullisia hoitajia ym. vaihtopiiriä ym. eläkeläisiä, äidikkeitä...Jos ei pysty/halua maksaa hoitajaa, niin sitten tällaisen vaihtopiirin kautta. Tekee itse vastapalvelukseksi jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi