Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammitenavien uusi viikko (viikko 39)

24.09.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11307165&p=1&tm…

Tuolta löytyy (ehkä) viime viikon jutustelut.

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Onnistuin minäkin hukkaamaan kirjoitukseni, ei pitäisi käydä välillä kattoon , että mistä olikaan muut kirjoitellut, mutta kun ei muista..

Onko muilla samaa vaivaa? Mulla vihloo haaruksiin pienissä ponnistuksissa niin, ettei tuu mitään. Jos esim. yrittää oikaista mattoa jalalla, niin AARGHH! - ei onnistu. On ilmeisesti normaalia tässä vaihessa, liitokset on alkanut löystyyn tms.

Pipali: pieni korjaus kilometreihin, taitaa olla öbaut viiskymmentä Oulusta. Synnyttään meen Raaheen, kuten aikaisemminkin.

Nyt pitää jatkaa töitä, palataan astialle!

Anhi ja 25+6

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ruhtinaallinen minimiäitiysraha kuten viimeksikin.

Meillä on hoitopöytä sellainen, josta saa sitten kun vauvat kasvaa sen hoitotasolevyn pois ja jäljelle jää kaunis avohyllykkö.Tarvitsimme sellaisen, kun kaappitila on kortilla. Kaverilla oli sellainen sängyn päälläoleva hoitotaso ja pärjäsi sillä. Tosin en tiedä miksi, mutta hän alkoi aika varhain vaihtaa vaippaa sitten sängyllä pyyhkeen päällä, olisko sittenkin ollut jotenkin toimimaton ratkaisu hänelle...

Mulla on mielialat synkenneet, kun liikkuminen on hankaloitunut selän ja ainaisen väsymyksen takia. Hiukkasen kyllä huolestuttaa, kun edellisen raskauden aikana kärsin siitä raskauden aikaisesta masennuksesta-oireet viittaa taas siihen. Tänäkin aamuna ei olis tehny mieli herätä ollenkaan, vaikka aurinkokin paistaa. Pakkohan se on tuon pikkumiehen kanssa vaan nousta. Yöllä näin kauhean ahdistavia painajaisia ja heräsin kesken unieni miettimään kaikkea surkeaa.Sitten tuli jo nälkäkin ja oli mentävä syömään banaani ja maitoa. Edellisen odotuksen aikana kärsin kovasti näistä aamuyön heräilyistä ja unettomuuksista, toivottvatsi nyt ei jää tavaksi. Mites te muut nukutte yönne???

Mahassa vilkkaasta vauvasta tuli kyllä meidän tapauksessa vilkas vauva ihan synnyttyäänkin. Vuorokausirytmi näyttäin olevan jonkin verran ainakin viitteellinen siihen millainen rytmi on masussa. Tyttö oli meillä kaikkein rauhallisin masuvauva (toisin kuin allulla?) ja oli myös paras nukkuja synnyttyäänkin.Muut on olleet yöriekkujia, esikoinen pahin. Hän valvotti 2-vuotiaaksi asti tosi pahasti.Piti rauhoitella useita kertoja yössä, joskus kymmenenkin kertaa.

rv 25+2

Vierailija
22/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin äsken kiipeämään 3 kerrosta portaita ja johan iski kunnon hiki päälle... Olen toisaalta tyytyväinen, kun verimäärän kasvu on saanut sen aikaan, ettei koko ajan ole ihan jäässä, mutta toisaalta kun olen aina ollut sellainen käpertyjä-luonne, niin nyt on tuskaa, kun ei voi peittoa kunnolla kääriä ympärilleen. Sukkia ei voi kotona käyttää lainkaan... No onneksi synnytyksen jälkeen vilukissaolo palailee, mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät.

Vatsan ympärysmitasta: Mittailin äsken ihan omaksi huvikseni ja lukema näytti aika tarkkaan metriä. Huh vaan, vatsa on jo ihan valtava. Naapuri, jolla on tänään la, ja muuten on aika saman kokoinen kuin minä, niin vatsani ei vertailussa juurikaan ole pienempi. Onkohan siellä kuitenkin kaksi... :)

Hoitotasoista: Esikoisella toimi hyvin pesukoneen päällä oleva hoitoalusta, mutta nyt meillä on ongelma, kun uuteen kotiin pesukone menee " kaappiin" eli ei seiso enää itsekseen. Täytyy varmaan käyttää alakerrassa kodinhoitohuoneen pöytätasoa (90 cm korkea) ja yläkerrassa vauvan huoneeseen täytynee laittaa joku hoitopöytäratkaisu, ettei tarvi yöllä lähteä poukkoilemaan portaissa...

Vein juuri sijais-hakemuksen pomolle hyväksyttäväksi. Pitäisi saada rekrytointi pian käyntiin... Jos vaikka joutuu aiemmin sairaslomalle tms.

Nyt lähden työterveyslääkärille kuunteluttamaan keuhkoni. Ollaan esikoisen kanssa molemmat köhitty pari päivää, ja nyt sattu keuhkoissa kun hengittää. Muuten ei ole mitään flunssan oireita... Ärsyttävää kun koko ajan on jotain pientä vaivaa.

Yöllä heräilen satunnaisesti vessaan ja pikku-ukko herää kyllä aina siihen. Olen koittanut jättää yö-vessareissut väliin, kun tuntuu, ettei niiden jälkeen saa lainkaan unta. Väsymys vaivaa koko ajan. Illalla aina kymmeneltä nukkumaan ja aamulla seiskalta ylös. Eikä edes tunnu riittävän.

No niin lääkäri odottaa! Parempia vointeja muille toivottelee:

Popin_äiti ja pallero rv 22+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää alkanutta viikkoa tammitenaville minunkin puolestani!!

Hikoilemisesta on ollut puhetta ja kyllä täytyy sanoo että olen ollut aina kovin lämmin verinen, mutta nyt on aivan järkyttävää hikoilemista!! Ei todella tartte kovin kummosia touhuta kun on hiki pinnassa... toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa!

Imuroiminen on muuten yksi kotityö joka täytyy vissiin jättää miehen hoidettavaksi kohta kokonaan. eilen imuroin ja sen jälkeen oli alaselkä/issias niin kipeänä että hyvä kun suoraksi pääsi. Ei tuntunut kovin kivalta.

Eilen illalla saunan jälkeen huomasin että kas, toisen tissin kohdalla aivan märkä, hajuton ja mauton läntti!!! ehkä hieman tahmea.. aarggg.... tissit vuotaa jo nyt???

Eli onko maitoa, vai mitä nestettä?? voisiko olla että tässä vaiheessa jo rupeaa maitoa tihkumaan rinnoista?

Kellään muulla ollut samanmoista " tiputtelua" ?

Hemi ja rv24+5

Vierailija
24/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli pikavisiitti terkan luona ja sitten kävin lääkärillä. Kohdunsuun tilannetta katsottiin, oli sama kuin pari viikkoa sitten eli pehmentynyt muttei auki. Sairasloma jatkuu ja kuukauden päästä on taas uusi kontrolli. Painoa oli parissa viikossa tullut 1,2 kiloa. Mä en kestä!!!

Mulla ei ole hiki eikä kylmä, ihan sopiva. Lonkan iskias on yhtä paha eikä kärsi mitään siivousta eikä kovaa kyykkimistä. Alaselkäkin kipeytyy normaalia nopeammin, johtuu jo varmaan vatsan painosta.

Minä kans mittasin vatsanympäryksen - 110cm! Mulla on tuota läskiä kyllä vyötäröllä, joten vaikuttaa sekin, mutta on tämä mahakin kyllä aivan valtava! Alkaa jo ärsyttää, kun kaikki huomauttelee miten iso se on. Minkäs minä sille mahdan?!

Äitiyspäivärahasta ja vanhempainrahasta ei vielä tietoa, kun ei ole Kelan päätöstä tullut. Pakkauskin vielä saamatta... Tällä viikolla tulee lomittaja ja meidän pitäisi lähteä vähän Etelä-Suomeen lepuuttamaan hermoja. Mies sanoi, että minä voisin suunnitella loman. Haikon kartanoon olis kyllä ihana mennä, kun saadaan olla kahdestaan esikoisen ollessa hoidossa. Hmmm, mitähän kivaa sitä keksisi. Vauvan synnyttyä yhteinen aika on kuitenkin harvinaista herkkua...

Nauttikaa auringosta ja ruskasta :)

plumeria (25+6)

Vierailija
25/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko mitanneet navan kohdalta vatsanympäryksenne?

Vierailija
26/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ulkona...harmi, että tarvitsee tehdä töitä :(

mittasin minäkin tuon mahan ympäryksen ja se oli 84cm. Eli kuulostaa vähältä, mutta maha on valtavan kokoinen ja kiloja on tullut jo 12kg, mutta mulla on normaalisti tosi pieni vatsa (60cm), Mä mittasin sen isoimmasta kohdasta eli siitä mistä tuli nyt isoin lukema. vatsa on tosiaan nyt viikolla 22 saman kokoinen kuin esikoista odottaessa viikolla 34. Ehkä maha on nyt vain antanut paremmin periksi? Esikoista odottaessa lihakset eivät meinanneet antaa periksi ja mahaan sattui niin vietävästi kun lihakset venyivät...AU. Nyt ei kyllä satu enää :)

Meillä on torstaina 4D ultra, mutta sukupuoli me tiedettiinkin jo eli sitä yllätystä ei enää tulla saamaan. Nyt haetaan vaan se kiva video(dvd) vauvalle sitten omaksi annettavaksi kun kasvaa isoksi. Pitäähän jokaisella lapsella olla samat muistot!

Mullakin on kova hiki...yöllä hikoilen kuin olisi kuumetta. Vessassa käyn huomattavasti harvemmin kuin esikoisen kanssa. Joka on hyvä, sillä esikoinen " roikkui" jotenkin tosi alhaalla koko raskaus ajan ja oli pää hollilla jo viikolla 28. Eli ilmeisesti tilaa kasvamiseen ei oikein ollut kun paikat ei antanut periksi ja oli sitten rutussa alhaalla ja painoi virtsarakkoon tosi ikävästi. Juoksin vessassa valehtelematta 7-10 kertaa yössä. Nyt voin nukkua koko yön käymättä vessassa...yleinsä käyn noin kerran.

Onko ketään muuta alkanut pyörryttämään? Mua on nyt lähiaikoina pyörryttänyt useinkin. Paineet on vissiin niin sekasin, koska syöminen ei auta tuohon pyörryttämiseen. No ehkä tämä on vain vaihe? Jostain kuulin, että juoda pitäisi enenmmän jos pyörryttää, mutta eipä ole sekään auttanut.

Mitään kipuja ei oikeastaan ole. Yksi ilta supisteli kivuliaasti, mutta se meni yöllä nukkuessa ohitse. Olin vissiin kävellyt liian rivakasti kauppaan? Minä kun en voisi oikein tehdä mitään raskausaikana tai vauva tulee ulos :(

Eipä muuta tällä kertaa...

-milla + chiquito-

Vierailija
27/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanympärys navan kohdalta tasan 100cm=)

Vierailija
28/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

navan kohdalta 105cm tasan!! huh huh... aikas hupaisaa... ;)

Vierailija
29/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ulkopuolisena tarkkailijana teidän ketjussa ja lueskelen välillä, kun itsellä la 1.2.08 niin sattuu jutut eniten kohdalleen. Halusin vain tulla kertomaan sinulle tuosta pyörrytyksestä, että kahdella tutullani oli jossain vaiheessa tuota samaa. Toinen jopa pyörtyi välillä ihan makuultaan, niin molemmille auttoi ihan suolan lisääminen ruokaan. Sitä on ainakin aika helppo kokeilla;)

onnellista odotusta kaikille:)

Riikka ja prinsessa rv21+4

Vierailija
30/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyblossom: Sun äitiyslomasi alkaa kuitenkin tämän vuoden puolella, joten päiväraha määräytyy joko vuoden 2005 tai viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan. Vuoden 2006 tulojen mukaan sitä ei sulla voida laskea. Niillä, joilla oikeus päivärahaan alkaa ensi vuoden puolella käytetään vuoden 2006 tuloja. Mulla kun on jokainen äitiysloma alkanut tuolla vuodenvaihteen tietämillä on tullut selvitettyä miten nuo määräytyy. Vaikka 2006 verotus siis valmistuukin näillä main, ei sitä sovelleta ennen vuoden vaihdetta. Anomuksen jättöaika ei myöskään vaikuta asiaan. Ai, Nepp@rikin oli jo todennut samaa.

Äitiysrahahakemusta mä en vielä pääse täyttelemään. Saan todistuksen vasta seuraavalla neuvolakerralla muutaman viikon päästä. Sitten tarvii käyttää palkanlaskennassa ja odottaa, että lähettävät mulle takaisin. Sitten tarkastan ennen kuin jätän Kelaan. Ai miten niin en luota palkanlaskentaan? Ei olis eka kerta kun menee päin seiniä joku laskenta. Nykyisen firman toimintaa ei tosin ole tuossa tullut kokeiltua, mutta ovat kyllä palkan kanssa sählänneet jotain pariin otteeseen.

Hoitopöytä meillä on vielä tallella. Esikoisen aikaan ostettiin käytettynä ja nyt tulee sitten meille jo neljäs käyttäjä. Alaosa on lipasto kolmella laatikolla, päällä irrotettava hoitotaso, jossa alla yksi avohylly ja sivulla " lokero" tavaroille. Tuo lokero on tosin aika nopeasti toimimaton kun vauva nappaa siinä olevat tavarat ja nakkaa ne menemään... Edellisessä asunnossa meillä oli vielä hylly seinällä hoitopöydän yläpuolella. Nyt en tiedä raskitaanko tehdä seinään reikiä kun hoitopöytä tulee aluksi meidän makkariin.

Muuten nukun kohtuullisesti, mutta tuo viisivuotias tulee jossain vaiheessa yötä meidän väliin ja sen jälkeen varon, ettei potki mahaan. En ole raskinut poiskaan ajaa. Kaikilla on ollut tuossa iässä tapana tulla väliin nukkumaan ja sitten se on kuusivuotiaana loppunut. Jotenkin ajattelee, että pojalla on tarve läheisyyteen ja jos sitä tarvetta voi auttaa sillä, että pieni lämpöpatteri nukkuu siinä välissä, niin olkoon. Meillä on aika leveä sänky. :) Painajaisia mäkin kyllä näen ihan liikaa nykyään.

Riikka: Me mennäänkin aika samoissa, mulla la 30.1. Kirjoittele vaan tännekin jos yhtään siltä tuntuu. Sekaan mahtuu.

Huh, katselin tuossa edellisen raskauden loppupuolella tekemääni listaa oireista/hankaluuksista, joista silloin kärsin ja jouduinkin sairaslomalle joitain viikkoja ennen äitiysloman alkua. Listassa oli 13 kohtaa, joista hyvinkin puolet on jo nytkin. Onneksi ei vielä niitä pahimpia. Väsyttää, joo, mutta ei (vielä?) niin tappavasti kuin silloin. Heikotus/pyörrytyskohtauksia mulla oli silloin myös ja niitä ei vielä ole näkynyt. Saas nähdä miten tällä kertaa menee.

Jos haluatte nauraa katketaksenne, niin käykääpä katsomassa synnytys-puolelta pino, jonka aihe on suunnilleen " mitä hullua miehet ovat sanoneet tai tehneet synnytyksessä" . Kirjoituksia on yli 700 ja luettavaa riittää. Luin eilen varmaan puolet, mutta sitten oli ihan pakko mennä nukkumaan. Parhaitten juttujen kohdalla meinasin tuolilta pudota.

Strutsi ja minihupi 21+6

Vierailija
31/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanottiin, että salmiakkia pitäs syödä paljon. Ehkä se on sama kun tuo suola? Pitääkin alkaa syömään suolaa :) ei laiteta sitä juuri koskaan ruokaan koska 1v poika syö meidän kanssa samaa sapuskaa. Pitää lisäillä itse sitten :)

Onpa mulla todella pieni toi masun ympärysmitta verrattuna toisiin? Eikö kenelläkään muulla ole? (84) Siti kaikki ihmettelee kuinka iso masu mulla jo on?

Vierailija
32/49 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin itsekin mittaamaan masun ympäryksen heti töistä tultuani, ja Millan kanssa suunnilleen samoissa mennään eli mulla 83cm navan kohdalta. Ja mullekin työkaveri hohhailee lähes joka päivä, miten on jo " iso" maha! Kai se on siihen alkutilanteeseen verrattuna :) Mieskin naureskeli juuri saunassa kun alkaa olla isompi maha kuin hänellä :D En nyt kyllä muista millä viikoilla Milla olet menossa, itselläni 21+5.

Mulle on iskenyt kauheat haukotuskohtaukset töissä, tosi kiva kun asiakaspalvelutyö ja siinä kun alkaa oikein haukotuttaa kesken lauseen niin hohhoijaa! Eipä sille mitään voi... liikuntaa olen harrastanut ja yöunetkin ihan normaalit, että kai se on vain tähän " tilaan" liittyvää... Niin ja pari päivää on tehnyt ihan simona mieli Fazerin sinistä suklaata! oijoi...

Mukavia oloja odottaville toivottelee Tolleroinen 21+5

Vierailija
33/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, ehkä olisikin pitänyt kysyä että montako senttiä on tullut vyötärölle lisää, niin oltais enemmän " vertailukelpoisia" keskenämme ;) Itselle on tullut siis vajaa 10cm ja jos vertaa pienen masun alkujaan omanneisiin (en muista nimimerkkiä, sorry!) niin vähänhän mulle on sitten tullut lisää ;) Mutta semmoista, masut ja ruumiinrakenteet on niin erilaisia että ehkä tämmöinen vertailu on jo sinällään ihan turhaa...

Hoitotasoa/-pöytää ajaa meillä taso, jonka sisässä on amme eli sellainen levitettävien jalkojen päällä seisova hökötys ja hyvin on meille riittänyt! Lisäksi on semmoinen pehmeä, muovitettu patjasydeemi jota voi sitten liikutella tarpeen mukaan mihin haluaa...

Mä en vielä ole edes hakenut lääkärintodistusta KELAA varten, ehkä tarvis se tehdä piakkoin..eikös kuitenkin pitänyt viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa toimittaa kelalle eli on vielä aikaa ;) Ja pakkausta emme siis ota tällä kertaa, ostan sitten vaaville " täsmävaatteet" itse ;)

Nyt vielä pyykit kuivuun ja sitten tutimaan, mukavaa keskiviikkoa kaikille!

-Allu ja Pupu rv23+

Vierailija
34/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaa innostuin mittailemaan minäkin ja tulokseksi sain 98cm! Omasta mielestäni vatsani on todella suuri jo! =D Ja olen myös levinnyt sivuille hiukan... saa nähdä mihin tästä vielä yletytäänkään!

Tuosta hoitotasosta...

Meillä esikoiselle hankittiin kunnon hoitopöytä ja se palveli vielä toisenkin aikaan varmaan noin 5-6kk.. Sittemmin hävitettiin se, koska kuitenkin suurimmaksi osaksi vaihdoin vaippaa sängyn päällä tai lattialla viltillä tms. Tosin selkävaivoja mulla ei ole aiemmin ollutkaan, että toivon mukaan nytkin pystyy niin tekemään! Emme hanki enää hoitopöytää tai -tasoa, paitsi korkeintaan sellaisen pehmusteen, jolla on kivempi sitten vaikka kylppärin tasolla vaihdella alussa.

Mutta, jos hankkisimme vielä hoitotason niin kyllä varmaan voisin kuvitella että se pinnasängyn päälle tuleva olisi ihan hyvä! =)

Mulla seuraava neuvola (lääkärikäynti) vasta viikolla 27+3, eli edellisestä kerrasta tulee jopa 5 viikkoa väliä! Aika pitkä aika, mutta tietty jos ei mitään erikoista ole niin ei kai sitä tarvitse käydä...

Viime kerralla otettiinkin taas putki verta, olen veriryhmää O- eli niitä vasta-aineitahan ne tutkiin.

Muistaako kukaan mitä neuvolalääkärikäynnillä oikein tutkitaan tarkemmin? Joko on sisätutkimus silloin?? Mulla ei ole vielä tehty minkäänlaista sisätutkimusta... supistuksia on ollut joitain, mutta ei paljoa.

Mukavaa loppuviikkoa!

vilmahilja 23+4 (meniköhän oikein...)

Vierailija
35/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi: Mun vyötärönympärys on kasvanut rv14 -> rv25 välisenä aikana 2cm. Raskauden alussa en huomannut mitata ympärystä, joten en tiedä onko tuossa kaikki mitä on tullut vyötärölle raskausaikana.

Mun muistin mukaan seuraavalla neuvolalääkärikerralla on just se sisätutkimus. Meillä pitäisi olla myös ultra, kun neuvolassa on ultralaite.

Justus rv24+1

Vierailija
36/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masumittaa innostuin minäkin mittailemaan- 104cm! En kylläkään tiedä mikä mitta on ollut ennen raskautta... Nyt siis menossa rv 27.

Musta muuten tuntuu että tämä masu on paljon " pystympi" kuin ensimmäisen raskausmasuni, en kyllä usko että mahan muodosta pystyy ennustamaan kumpi tulee mutta ihan jännä juttu nyt seurata..

Anhille liitoskivuista: täällä on niitä myös! Kaikki ponnistukset tuntuu tosi ikävinä vihlomisina tuolla alhaalla ja kävelykin on aikamoista vaappumista välillä! Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa...

Kelan rahoista: mä saan samaa rahaa kuin esikoisesta eli en ihan sitä pienintä mut pientä kuitenkin. Eli miehen tuloilla elellään nyt nämä vuodet kun olen kotiäitinä. Hyvin ollaan pärjätty näin ainakin toistaiseksi.

Sammermanni kyseli nukkumisesta: mä nukun ihan hyvin sit kun olen saanut unen päästä kiinni, mutta se alku on vaan hankalaa: ei meinaa löytää hyvää asentoa ym. Mulla tulee huono olo selällään ja vasemmalla kyljellä, eli nukkuma-asennot on aikas vähissä...

Mulla on kans sokerirasitus tässä lähipäivinä eli maanantaina! Mulle sanottiin neuvolassa että pari päivää ennen sokerirasitusta ei kannata käydä ravintolassa syömässä ja muutenkin välttää kovin rasvaisia ruokia ym. Nämä kuulemma nostaa arvoja " turhaan" eli pitäisi yrittää syödä mahdollisimman normaalisti.

Viimeksi sokerirasituksessa mun arvot oli tosi hyvät, vaikka painoa oli tullut todella reilusti, nyt toivon tietty samaa! Vähän jännittää tuo.

Mitäs muuta. Ei tuu mieleen... Eli taidetaan tästä alkaa valmistautuun aamupäivän ulkoiluun tytsyn kanssa!

Mukavaa viikon jatkoa muille tammimammoille!

satsuma rv 26+2

Vierailija
37/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lena kertoi viime viikon pinossa, kun liikkeitä tuntuu kahdessa eri paikassa yhtäaikaa. Mutta tuntuu myös mahan molemmin puolin, hauska tunne. Virtsarakkoon tulee myös päivittäin mojovia iskuja ja se on ikävää varsinkin autolla ajaessa, tuntuu ettei ole mitään kontrollia lihaksiin!

Satsumanäiti, hyvä että mainitsit tuon ravintolaruoan välttämisen ennen sokerinrasitusta! Mulle ei ole annettu aiemmin mitään kunnon ohjeita, miten pitäisi syödä ennen rasitusta, mutta nyt sanottiin, että päivällä syö kunnolla ja illalla kevyesti. Syynä sama kuin tuossa rasvaisen ruoan välttämisessä ennen rasitusta.

Meitsi vetäs ed. rasitusta ennen pizzan illalla kuuden jälkeen :). Arvot olivat siis normaalit. Nytkään ei ole ollut oireita, mutta saattaapa arvot heittää, vaikkei oireilisikaan.

Nukkumisestakin piti kertoa. Jos lonkkasäryt eivät vaivaa, niin saan nukuttua (vielä) ihan hyvin (koputan puuta). Jokin aika sitten unet ja kaikenlaiset ajatukset valvottivat, mutta nyt ei. Kauhulla odotan sitä aikaa, kun on enää max. kaksi asentoa missä pystyy nukkumaan...

Vierailija
38/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun päätin oikein tarkkaan lukea ja kirjoittaa ihan oikeaoppisesti kaikki mukaan huomioiden. No, lapset tuntuu jo suuttuvan kun äiti on saanut toisten kuulumiset luettua. Mutta on mulla silti paljon asiaa, joten saadaan pinolle lisää pituutta. Hyvä näin !!

Viikonloppu oli todella rentouttava ja ihana. Sai olla aivan niinku itse halusi ilman kenenkään vaatimuksia ja nauttia hyvästä seurasta ja mökin rauhasta. Sunnuntaina käytiin kylpylässä uimassa ja meinasi supistella vähän väliä. Siskollani on myös tammikuussa laskettu aika ja siellä kylpylässä keksittiin että poreamme olis loistojuttu synnytyssalissa!! Hurjat on haaveet. Voishan siinä käydä niin että yhtäkkiä vauva pullahtais vain pintaan, mutta sen uskon että siellä jos jossain siitäkin nauttis " täysin rinnoin" (ainakin parin päivän kuluttua synnytyksestä täysin rinnoin).

Itselläni on raskaus myös sujunut ilman suurempia ongelmia. Ei ole selkäkipuja eikä onneksi pahoja lonkkakipuja. En ole kyllä uskaltanut kovin paljon lenkkeillä kun se ärsyttää noita lonkkia enkä sitten meinaa päästä kävelemään seuraavana päivänä. Tuo hiki on minullekin tuttu kaveri. Ihanaa kun tulee talvi ja kylmät ilmat!! Allulle peukutukset!!!

MEillä on Allu kans oltu nuhassa ja justiin tänä aamuna tuskailin että miten sitkeässä se on lähtemään pois. Itselläni kestänyt kaksi viikkoa ja vielä on aamuisin varsinkin tosi tukkoinen olo ja nyt yhtäkkiä lapset alkoi yskimään. PItäs hakea jotain vitamiinipommeja niille et parantuisivat. Itse pitäs muistaa kaivaa se rautalevy tuolta kaapista ja alkaa sitä napsimaan.

Muhvi; täällä on toinen ankka joka yrittää lähteä reippaasti liikkeelle entiseen malliin mutta sitten kangistuu heti alkuunsa ja keikuttaa itsensä vauhtiin. MIes nauroi makeat naurut kun kerroin et aika huvittavaa lähteä muka oikein reippaasti ja sit huomaa et hupsis, enhän mä pääse mihinkään. No, ei muuta ku keikkumaan niin jo pääsee vauhtiin!!

Meidän vauva kuulostais rauhalliselta kaverilta. Olen tuntenut liikkeet jo neljä viikkoa ja edelleen on päiviä jolloin en välttämättä muista tunteneeni mitään liikkeitä. Ja potkut on säilynyt tosi hentoina. Meidän kolmas tyttö on ollut samanlainen, on vieläkin hiljainen ja ujo kaveri.

Nyt jännitän että milloin tämä sitten syntyy kun tuo tyttönen syntyi viikolla 37. Ja oli pieni 2680g ja 46cm pitkä. Nukkui ensimmäisen kk niin et sanoin ettei yhtään tiedä et täällä talossa on yksi ihminen enemmän.

Kirsiliini: meillä kans " nautitaan" pienintä äitiyspäivärahaa ja toimeen tullaan. Mies on toki töissä. Se on siitä kiinni mihin sitä rahaa käyttää.

Ei se raha ainakaan meitä ole onnelliseksi tehnyt, meidän perheen onni täytyy olla muissa asioissa. Ja on meillä silti pahanpäivänvaralle säästöjä ettei missään pelossa tarvitse elää ettei varat riitä. Taloa maksellaan pikku hiljaa.

Hemi81; kyllä se varmaan sitä jotain alkumaitoa on. Itselläni tuli ensimmäistä odottaissa joskus puolen välin jälkeen ja joskus jopa niin että paita kastui. Jouduin johonkin virallisempiin tilaisuuksiin käyttämään jopa liivinsuojuksia etten joudu noloon tilanteeseen.

Riikka79; tule vain kirjoittelemaan tänne tammikuisiin, minullakin on la vasta 4.2. vaikkakin menkkojen mukaan se oli jo 20.1. Ei ne kuukausi rajat näissä vauva asioissa niin tarkkoja ole.

Nyt pitää käydä kaivaan mitta ja mitata mielenkiinnosta tuo mahan ympärys. ON ihan jännä seurata miten tässä vielä levenee. Tulos oli 88cm. Ja viikkoja minulla vasta vajaa 22, olenkohan oikeassa...

Eli aika mahtavaksi tässä vielä ehtii. Kauhistuin kun joku kertoi viikkoja olevan jo 27, hui, tuntui että sittenhän se vauva jo kohta putkahtaa.

Mutta nyt töiden kimppuun (kotitöiden). Meillä on lasten kamarissa uusi lelukaappi ja alkaa lelujen siivous ja järjestys. Mieletön sisustusinto on iskenyt. JOka paikkaan haluttais ostaa uudet verhot. Mies valitsi meidän kamariin niin romanttiset että on hyvä kun edes ne verhot on romanttiset, kohta kun vaimo on viimeisissä raskausvaivoissa ja sen jälkeen vauvahuuruissa!!

Kepeää keskiviikkoa kaikille taapertajille!

Iuiu ja masukki 21+++

Vierailija
39/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla alkoi ihan hirveä " masennus" . Itkettää vaan koko ajan ja kaikki asiat tuntuu kurjalta. Se lähti siitä, että eilen illalla nukutin esikoista, kun mies oli tontilla. No mies meillä yleensä nukuttaa pojan, koska hänen kanssaan poitsu tappelee vähemmän (meillä on ollut aika paljon taistelua tuon nukkumaanmenon kanssa). No mies tuli sitten kotiin kesken iltasadun. Ei siinä mitään, jatkettiin normaalisti sadun lukua, jonka jälkeen laitoin pojan sänkyyn ja lauloin vielä tuutulaulun. No sitten sanoin hyvää yötä ja lähdin huoneesta pois. Siinä kohtaa poika alkaa aina huutelemaan ja koittaa tinkiä lisää hereilläoloa kaikilla tempuilla. Olen jo totuttanut itseni ja pojan siihen, että en reagoi, ja hän yleensä rauhottuu aika pian. No mies siihen sitten toteamaan, että hän ei tuollaista huutoa kuuntele, kun sitten minä taas pilaan heidän iltarutiininsa ja sen jälkeen on vaikeampaa hänen nukuttaa!!!!! No joo, hän meni sitten rauhoittelemaan sinne ja käski pojan olla hiljaa. Eli nyt poika oppii sitten siihen, että äidin kanssa ei tarvitse rauhoittua, vaan aina voi odottaa siihen, että isi tulee vielä sanomaan jotain! Kaiken huippu tässä on se, että mies on kaksi yötä pois seuraavaksi, eli kukahan saa tapella sitten kaikki illat tällä viikolla...

Sanoin miehelle, että totta kai poika on aina äidille vaikeampi, kun minä kuitenkin olen se pääasiallinen hoitaja ja minuun koetetaan kaikkia temppuja. Mies vaan siihen, että sinä olet liian kiltti ja pilaat pojan " vaivalla opetellut iltarutiinit" . Siinä vaiheessa hajosi pää ja aloin itkeä ja sanoin, että heidän on sitten ilmeisesti parempi ilman äitiä, joka ei saa edes lastaan nukkumaan!

Sen jälkeen on ollut aikamoista masennusoiretta täällä päässä. Nytkin itkettää vaan. Ikinä en siis lastani jättäisi, se nyt selvennettäköön. Ennemmin saa sitten mies jäädä, jos ei kestä! Ääh, kaiken kaikkiaan vaan niin kurja olo, että sitä hautoo jo vaikka mitä. Vähän vaan toivoisi, että mies osaisi huomioida myös minun tilaani, ja sitä, että olen aika herkkä luonne noin muutenkin. Saati nyt kun on raskaana!!

Anteeksi tämä vuodatus, mutta en pysty tästä kenenkään kanssa oikein puhumaan täällä töissä, kun alan heti itkeä! Kaipa tämä taas tästä. Jos olo jatkuu, täytynee neuvolassa perjantaina mainita asiasta. Ettei vaan pahene. Mulla oli kai jonkinlainen synnytyksen jälkeinen masennus esikoisen syntymän jälkeen, joka johtui siitä, että vauva ei nukkunut koko ensimmäisenä vuonna yhtään yötä...

Tuli nyt pelkkää omaa napaa, mutta kiitos kaikille yhteisesti, luin kyllä kaikki viestit ja ihanasti se jo pelkästään auttoi ajatuksia kirkkaammille vesille...

Popin_äiti + pallero rv 22+

Vierailija
40/49 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis ihan sama juttu, että esikoinen menee kiltisti nukkumaan isän kanssa, mutta mun kanssa vehdataan vaikka mitä. Aina kun mies on kotona, niin hän saakin hoitaa nukkumaanmenoprojektin. Näin saan myös itselleni hieman omaa aikaa.

Me ollaan käyty miehen kanssa samat " keskustelut" kun tekin, mutta jo ennen tätä raskautta. Minä olen siis myös herkkä luonne noin muutenkin ja voin vaan arvailla miten raskaasti olisin ottanut ko. asian nyt raskausaikana.

Toivottavasti saat mielenrauhan takaisin! Miehet ei ymmärrä mitään ;).

Ja puhu ihmeessä neuvolassa, jo vielä tuntuu pahalta!