Synnytys Lohjalla...?
Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Lohjan sairaalan synnytyspuolesta...
Olemme muuttaneet espoosta ja ensimmäisen lapsen synnytin jorvissa ja nyt neuvolassa ehdotellaan kovasti lohjan sairaalaa seuraavan synnytykseen.
Mitä mieltä olette olleet hoidosta ja onkohan siellä ammetta??=)
Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
Kommentit (4)
Ekan synnytin Jorvissa ja neuvola markkinoi kovasti Lohjaa.Lopulta kävin ultrat sun muut Lohjalla,mutta synnytin Jorvissa.
Terveydenhoitaja ei tästä oikein pitänyt.
Lohjan sairaalasta olen kuullut tosi ristiriitaista tietoa.Eka synnytys oli itsellä aika karmea,päätyi kiireelliseen sektioon ja lapsi joutui lastenosastolle.Koin Jorvin turvallisempana vaihtoehtona,siellä on enemmän osaamista ja Helsingin lastensairaalat lähellä jos jotain olisi mennyt pieleen.Olin tyytyväinen valintaani.
Suosittelen oman kokemukseni pohjalta Lohjan sairaalaa erittäin lämpimästi! Synnytin esikoisemme siellä tasan 7 viikkoa sitten. Henkilökunta todella mukavaa ja ammattitaitoista, äidille annetaan tarvittaessa tukea ja opastusta, mutta annetaan myös rauha harjoitella ja tutustua vauvaan. Osaston tunnelma on rauhallinen ja synnyttäjän toiveita kuunnellaan.
Oma synnytykseni käynnistettiin ja olin osastolla reilun vuorokauden ennen kun tyttäremme syntyi, joten kätilötkin ehtivät vaihtua kolmeen otteeseen ja kaikki olivat todella mukavia. Joskus olen lukenut täällä Lohjalla synnyttämisestä kuulopuheita, joiden mukaan kipulääkkeitä ei anneta kun vasta hengenhädässä. Omalla kohdallani ainakin kipulääkkeitä olisi ollut saatavilla jo ennen kuin niitä itse halusin ja epiduraalikin tuli parhaaseen mahdolliseen aikaan.
Amme on yhdessä synnytyshuoneessa, tosin siihen ei voi synnyttää.
Aiempaa kokemustahan minulla ei ole, joten en voi muuhun sairaalaan verrata, mutta seuraavankin lapsen synnytän varmasti Lohjalla.
MariJo & Aada 7 vkoa
Eikä mieleenikään tulisi mennä muualle, muuta kuin todellisessa hädässä, joka tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että ipana aikoisi tulla ulos ennen rv 36.
Pidän paikasta ja odotan oikein innolla pääseväni taas sinne.
Heidi rv 33+4
Olen kovasti pohdiskellut tuota synnytystä ja oli ihana kuulla, että lohjalla on saanut hyvää hoitoa.
Itse jouduin juuri esikoisen kanssa jorviin neumokokki bakteerin takia ja siellä vain vahvistui tunne, että haluan synnyttää toisen lapsen myös jorvissa.
Eihän sitä koskaan tiedä josko lapsia tulee enemmänkin ja sitten rohkaistuisi vaihtamaan synnytyssairaalaa..=)