Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtihippusten vko 39

24.09.2007 |

Heipä hei, aloitin uuden ketjun kun edellinen oli hirmuisen pitkä, en osaa liittää edellistä ketjua linkkinä tähän että jos joku fiksumpi sen sitten tekisi.

Huomenna olisi np-ultra ja saisi tietää vieläkö kaikki on kunnossa vauvalla, en ole vuotanut enää pariin päivään ollenkaan ja verta kuitenkin kohdussa vielä on joten edelleen hulahdusta odotellessa.

Huomenna saa sitten tarkistuksen laskettuun aikaankin, tiedän ainakin varmasti jo että yhdellä päivällä aikaistuu kun lääkäri näin jo kertoi olevan ja sanoi että saattaa siitä vielä vähän aikaistua np-ultrassa. Mahan kasvu tässä odotuksessa on ollut valtavaa kun selkeä vauvamasu on jo näkyvissä ilmeisesti johtuu siitä että on kolmas raskaus, mitenkäs muilla?

Elisabeth72: Ilmoitathan heti ultrasta tultuasi tilanteen? Malttamattomana odotan itsekin huomista ja eikös sinulla ollut tänään?

Bzz 11+0

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAAS töiltäni karkasin tänne internetin ihmeelliseen maailmaan tekemään jotain ihan muuta kuin työhommia. :) Onnea hyvistä neuvola ja ultra-kuulumisista kaikille ja niille, jotka vielä odottelevat noita käyntejä niin onnea heillkein. Siis onnea kaikille, tosi selkeää ajatuksenjuoksua. Uusi kasvokin oli jälleen joukon jatkoksi saapunut. Hyvä niin, että joukko kasvaa.

Mulla on viimoiset pari päivää mennyt vähän huonommin. Toissa yönä meidän koira sai yön aikana useita kouristuskohtaiksia ja eikun tiistai siis vapaata töistä ja kiruuden kanssa elukkalääkäriin. Nooh, sill on ilmeiseti epilepsia, joten tässä nyt sitten odotellaan ja kuulostellaan tuleeko noita kohtuaksia vielä, eli tarviiko fifille aloittaa estolääkitys. Höh, kaikenlaisia immeisten vaivoja sitä koiriltakin löytyy.

Nooh, kun olin iltapäivän sitten vapaalla niin ajattteli käydä kipeän hampaan korjauttamassa. Ei hyvä idea!!! Hammaslääkäri oli nii kova kourainen että veri tirskui ja eikä se sitten löytänyt hampaasta nakyvää vikaa kun ei nyt sitten voi kuvata juuria. Joku tulehdus siellä on kun ienrajassa on julmettu pahkura. No nyt sitten on puoli päätä noin sata kertaa kipeämpi kuin ennen. Hampaassa on väliaikainen täyte ja poski ihan turvoksissa ja penisiliinikuuri päällä. Panadolin voimalla yritän pitää järjen kasassa, muuten tuntuu kuin päälaki lentäisi irti.

Juu, että näin meillä omanapaisesti. Tästä ei voi kuin viikko siis mennä parempaan suuntaa.

Raskausoireita ei ole vaihteeksi mitään havaittavissa, joten pessimismi alkaa sieltäkin suunnalta hiipiä taasen esiin. Parin viikon åäästä on lääkärin aika, joten ootellaan nyt siihen asti....

Parempia vointeja teille hippusille!!

Jo-an 13+2

Vierailija
42/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nooh koittakaa kestää. Ajatus liikkuu nopeammin kuin sormet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänä aamuna oli meillä se odotettu ja pelätty np-ultra. Sanoin heti alkuun, että viime viikolla ei sydänäänet kuuluneet, vaikka oli jo rv 12. Kätilö kysyi heti, että onko kohtu taaksepäin kallellaan (onhan se) ja siitä kuulemma johtuu, ettei dopplerilla kuulu hyvin. Vauvalla oli KAIKKI KUNNOSSA, niskaturvotus vaivaiset 0,6 mm ja saatiin vielä kommentti, että " ensiluokkainen vauva" :) :) Muutenkin palvelu oli aivan loistavaa kätilöopistolla, jossa kävin nyt siis ensimmäistä kertaa. Olen niin onnellinen ja helpottunut tästä! Pahoinvointi ja väsymys senkun jatkuvat, joten palailen varmaan takaisin taustalle kunnes olo tästä helpottaa. Edellisillä kerroilla on helpottanut vasta, kun liikkeet on alkaneet tuntua... Joten sitä odotellessa...

Eppu2, rv 12+6 :)

Vierailija
44/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki hippuraiset :)! Mie olen kyllä jo aivan alkuviikoilla lueskellu toisinaan teän viestejä, mutta vasta nyt raskausvkolla 12+0 tohin liittyä joukkoon. Olen kotona esikoiseni 1v8kk ikäsen neitosen kanssa ja siksi tätä luku ja kirjotusaikaa siunaantuu somasti aina päiväuniaikaan, jos laistan nuita kotihommia, heh :).Olin melko epätoivosissa tunnelmissa tuommosten pienten tuhruvuotojen kans parien ekojen menkkojen aikaan, mutta sittemmin mitään kummallisuuksia ei ole tuntunu olevan. Etova olo on jo helpottanu, mutta sitä kyllä piisaski paljon pitempään ja jykevämmin kun esikoista odottaessa vaikken oksennellukkaan. Alkuraskauesta mua tuntu taas vaivaavaan lyhytpinnasuus, ärmähtelen helpommin ku koskaan(suorastaan ennenku ite ehin ees tajuta ärmähtäneeni), eikä mistään itkeskelyistä ole tietoakaan. Voi tuota meän neiti parkaa, kun silloli äitissä kestämistä, kun sattu vielä tuommonen 1v7kk:n uhma samaan aikaan...Tai oikiastaan taisimma olla tuolle mun armaalle miehelleni melkonen tyttötiimi siedettäväksi, mutta se alkaa olla nyt autuaasti taaksejäänyttä aikaa:)!Eka neuvola oli 9+2rv:lla mut ei siellä ees yritetty kuunnella sydänääniä, siispä nyt ikuisuuelta tuntuvan ajan jälkeen 3.10. (RV13)päästään niskapoimu-ultraan ja saahaan toivottavasti varmuus masuasukin elonmerkeistä.Onnellisesti saahaan vielä pappa kylään lapsenlikaksi, niin päästään yhessä miehen kanssa jännäämään ultraa.Ja ootan kyllä sitäki aika hirmusti, että tästä onnentäyteisestä vauvauutisesta pääsisin kertomaan muuallaki, kun olemma toistaseksi pysyny raskauesta vaiti, mikä varmaan on pelkoa siitä, että jos kaikki ei olekkaan kunnossa. Mikä sinänsä on hassua, kun sillonhan sitä vasta kaipaaki omiensa tukea... Noh mutta ei tässä nyt kuitenkaan enempää alkuunsa ettettä vallan tyrmisty tätä omanapasuutta. Ihana että matkassa on " ruotsalaisvahvistuksiaki" . Mistä päin muuten muut oletta? Mie olen Lapista lähtösin, mutta tätänykyä asustelen kutakuinki pääkaupunkiseudulla. Nautiskellaan näistä mukaviksi muuttuneista syysilmoista ja tsemppiä&toipumista kovasti saikkulaisille ja energiaaa työssäkäyville!

Hymyterkuin Mettäntyttö rv12+0

Vierailija
45/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siellä näytti joku kotona olevan :) Mulla kun ei viimeviikolla kuulunut neuvolassa sydänäänet, niin tää lääkäri kysyi heti että onko taaksepäin kallistunut kohtu? Ja siitähän se syy löytyikin, koitti ensin mahan päältä ultrata mutta sitten siirtyi tekemään alakautta, kun ei saanut selvää kuvaa muuten.

pää-perämitta oli 45mm ja niskaturvotus 1mm, en ottanut osaa siihen verikokeeseen.

Ja laskettuaika vastaa kuulemma aivan täysin kokoa, paitsi että mulla kyllä on se sektio tulossa taas, niin varmaan leikataan sitten viikkoa ennen ulos..

Yatzy 11+2

Vierailija
46/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet huhtihippuset!

Eilen käytiin ekalla neuvolakäynnillä, ja kuten Yatsylla ja Epulla, mullakin kohtu taaksepäin kallistunut niin eipä kuulunut sydänääniä. Harmittaa kyllä, mutta minkäs teet. Noh, sitten ottivat verikokeita ja pissanäytteen. Verikokeista ei vielä tietoa, mutta pissassa oli veri kahdella plussalla, muuten ok. Bakteeriviljelystä tulee huomenna vastaus. Että toivottavasti tuo veri olisi nyt sitten tulehduksesta johtuvaa. Alkuraskaudestahan mulla oli virtsatieinfektio, mutta nyt kummastuttaa tuo veri... Kellään muulla ollu verta pissassa?

Samalla reissulla sitten tuli selväksi, että saan maksusitoumuksen kotikunnaltani OYSiin, kunhan synnytyksen aika koittaa. Muutan siis mieheni luokse ä-loman alussa. Ihan mukava täti oli neuvolassa, parin viikon päästä sitten np-ultra.

Tulipas taas omanapainen viesti, koittakaa kestää.

Vierailija
47/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoituksena kaikille, jotka ette jaksa lukea niin hypätkää yli.

Meillä on ollut rankka viikko takana. Vauvalla toivottavasti kaikki hyvin, mutta huoli tuosta isommasta 12 vuotiaasta.

Poitsu oli viikko sitten nielurisaleikkauksessa ja kaiken piti olla ok kunnes... Viikonloppuna oli niin kipeä ja kuivunut, kun ei mikään mennyt kurkusta enää alas ei muuta kuin päivystykseen tippaan. Maanantain vastaisena yönä totesin ettei vieläkään helpota ja aamulla taas lääkäriin. Kolme päivää nyt sitten tipassa ja kipulääkkeet uusiksi ja tänään pääsi sairaalasta kotiin. Karmeaa katsoa, kun toisella olo tosi kipeä ja muutenkin kuin haamu normaalista ikiliikkujastaan. Ajattelin noiden lääkärireissujen helpottuvan kun ikää tulee lisää, ei sitten ihan niin käynytkään. Toivottavasti nämä lääkkeet nyt tehoavat. Apteekissakin olivat varmistaneet onko annostus varmasti oikein, kun on lapsesta kyse. Nuo kipulääkevaihtoehdot olleet rajalliset astman takia, mutta josko nyt sitten.

Itsellä selkä ja vatsakin vihlonut melkoisesti, kun syöminen ollut mitä sattuu ja joutunut niin paljon istumaan tuolla sairaaloissa jne. Toivottavasti mahassa kaikki silti ok. Ensiviikolla pääsen np ultraan, peukut pystyyn.

Ollut ihana lukea teidän ultra uutisia. Okei myönnän tippa on ollut linssissä ja usein!

Heti helpotti, kun sain vuodatettua teille. Kiitos, kun olette " langalla" .

K3ngu 11+

Vierailija
48/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epulla ja yatzylla oli hienoja np-ultra uutisia!!!! :) Onneks olkoon molemmille!

Hiiri (sori en muista alkua) kyseli, että aikooko muut osallistua np-ultraan ja istukkanäytteeseen (oliko se se toinen?). Mä meen ihan rutiinisti np-ultraan, mutta mitään jatkoja siitä eteenpäin en halua, vaikka niskaturvotus oliskin yli raja-arvon. Me esikoista odottaessa siitä keskusteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että oli vauva terve tai ei niin se on meille tervetullut. Emmä sitä raskautta olis alkanu keskeyttää sen takii, että niskaturvotus on yli norm. tai että verikokeessa on kans jotain poikkeevaa. Ne kun ei silti aina pidä paikkaansa.

K3ngun poika on ollu kipeenä. :( Tosi kurjaa. Kyl se niin vaan taitaa olla, että oli lapsi 2v, 7v, 15v tai 20v, ni se tuntuu tosi kamalalta äidistä. Toivotaan, että poikas paranee pian!!!!

Jaha. CSI alkaa. Pitääpä mennä. Se on ainoo sarja jota seuraan säännöllisesti. Moro.

burde, heidi 1v ja vilhami (12+4)

Vierailija
49/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitänyt tässä niin ei oo ehtinyt lukemaan viestejä saati kirjoittamaan... Nyt melko omanapaista kun väsyttää pirusti joten sohva houkuttaa...

Mulla tuli ma-aamupäivällä veristä tuhruvuotoa ja eilen joku pieni verinen " klimppi" . Soitin jo ma gynen polille mutta täällä Ruotsissa haluavat aina odottaa pari päivää ennen ultraa joten kiltisti sitten odotin tähän päivään asti. Aamulla sitten soitin sinne taas niin kas, kas lääkäri sairastunut ja kaikki päivystysajat kiven alla. Suosittelivat illalla päivystykseen. Onneks järjestyi lapsenvahti (ei itsestäänselvyys meille kun meillä ei ole yhtäkään sukulaista Ruotsissa) ja mä sitten pääsin ultrattavaksi. Ja siellä oli kaikki hyvin :´) Kokoa hurjat 2.7cm ja kova käsien ja jalkojen heilutus menossa. Viikotkin vastas ajoitusta päivälleen ja yhden kuvan sain mukaan. Lääkäri vielä muisti mut, oli sama joka 2005 diagnosoi keskenmenoni. Itseä jännitti pirusti että onko se paha karma kun sama lääkäri mut ei onneks...

Eli täällä kaikki hyvin, huomenna koulutuspäivä pomon kanssa ja ehkä perjantaina ehdin taas koneelle... Voikaa hyvin kaikki ja tervetuloa mukaan uudet!

Emmis 9+3

Vierailija
50/50 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä onkin kivasti keskustelua, liityin vasta vähän aikaa sitten porukkaan joten oon vähän vielä pihalla kuvioista..

Monet on käyneet np-ultrassa ja hienoin tuloksin, onneksi olkoon! Mullakin oli ultra eilen, kaikki kuulemma erinomaisesti, pikkuinen viuhtoi hurjaa vauhtia käsillään ja jaloillaan ja pyöri kuin väkkärä :)

Niskaturvotus vain 0,7 eli sekin oli oikein hyvin! Ultra oli mulle ja miehelle tosi hieno kokemus, kuvia ollaan tuijoteltu paljon täällä kotona!

Ultrassa kätilö laski, että raskaus olisikin jo viikkoa pidemmällä ja laskettu aikakin periaatteessa aikaistuisi viikolla. Mutta ei lähtenyt kuitenkaan aikaistamaan kun alkuraskauden ultrassa rv 8 oli saatu just viikkojen kokoinen hippunen. Mut joka tapauksessa mulla olisikin siis koon puolesta menossa jo raskausviikko 13.

Joillain tuntui pahoinvointi olevan vielä aika rankkaa.. niin on mullakin. Kun naistenklinikalta ultrasta ajettiin kotiin, piti miehen pysäyttää auto tien varteen kun meitsi laatoitti pusikkoa, ja vielä niin rajusti että naamasta katkeilivat verisuonet! Nyt on naama sit kirjava :(

Jaksamista ja iloa kaikille!

Marinelle 13+0