Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtihippusten vko 39

24.09.2007 |

Heipä hei, aloitin uuden ketjun kun edellinen oli hirmuisen pitkä, en osaa liittää edellistä ketjua linkkinä tähän että jos joku fiksumpi sen sitten tekisi.

Huomenna olisi np-ultra ja saisi tietää vieläkö kaikki on kunnossa vauvalla, en ole vuotanut enää pariin päivään ollenkaan ja verta kuitenkin kohdussa vielä on joten edelleen hulahdusta odotellessa.

Huomenna saa sitten tarkistuksen laskettuun aikaankin, tiedän ainakin varmasti jo että yhdellä päivällä aikaistuu kun lääkäri näin jo kertoi olevan ja sanoi että saattaa siitä vielä vähän aikaistua np-ultrassa. Mahan kasvu tässä odotuksessa on ollut valtavaa kun selkeä vauvamasu on jo näkyvissä ilmeisesti johtuu siitä että on kolmas raskaus, mitenkäs muilla?

Elisabeth72: Ilmoitathan heti ultrasta tultuasi tilanteen? Malttamattomana odotan itsekin huomista ja eikös sinulla ollut tänään?

Bzz 11+0

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

En ole vähään aikaan kirjoitellut ja nyt pitää kertoa surulliset uutiset. Tipun pois joukostanne. Ekassa ultrassa elossa ollut sikiö ei nyt seuraavassa enää ollutkaan. Suru on kamalan suuri. Varsinkin kun raskaaksitulo ei mulla edes ole selvää ollenkaan. Nyt vain koetetaan kestää ja toivotaan että joskus paremmalla onnella palataan asiaan. Jospa vain, mitään en niin paljon toivo.

Onnellista odotusta kaikille teille! Toivottavasti enää kukaan teistä ei joudu tätä kokemaan.

Gota

Vierailija
2/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä idästä...

Masussani asustaa neljäs hippunen. Kolme aiempaa ovat tyttöjä (5½v, ~4v ja 10kk) ja tästä masukista ei tiedä vielä. Laskettu aika on 10.4. En ole aiemmin kirjoittanut, kun on ollut vielä hieman epävarma olo. Toissa viikolla oli th-nla eikä äänet kuulunu, viime viikolla lääkärikään ei kuullut, joten halusin mennä ultraan. En ole aiemmin tässä np-ultrassa käynyt, kun en halua sitä tutkmusta tehtävän. Nyt halusin vain varmistuksen siellä masussa asustelevasta ;) Pikku-hippu on niin takaseinässä, ettei siksi kuulunut vielä . kaikki kuitenkin kunnossa. Kerroimme myös isoille siskoille, jotka eivät aluksi tajunneet juttua... saa nähdä milloin kaikki tietävät, isoin kun on varsin lörppö ;)

Mie olen kotona (hakenu hoitovapaan koko ens vuodeksi), olisin toki halunnut käydä pyörähtämässä töissä, jotta olisin sen palkallisen pätkän saanut, mut ei sitä hoitovapaata tietenkään saa keskeyttää...

Olo on ollut aikasta heikko- ei jaksais tehdä mitään, ja huono-oloisuuttakin on aamusta iltaan (onneksi en ole kertaakaan oksentanut). Aloitin opiskelun tässä alkusyksystä, joten siihen pitäisi välillä löytyä energiaa, mut onneksi miulla on puolet jo suoritettu avoimen ja aiemman tutkinnon kautta, et ei haittaa vaikka tahti olis välillä hidaskin....

Jokohan tässä näin aluksi....

--Mirpa ja masukki rv12--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mirpa1 ja kaikki muutki!

Onnea neljännen hippusen johosta, samoilla vkoilla ollaan. Mua pisti silmään tässä taannoin lehdessä uutinen, jossa muistaakseni EU tuomioistuin oli pitäny laittomana jonkun työnantajan kieltävää päätöstä hoitovapaan keskeytykselle raskaaksi tullessa, tais olla joku ope tämä vääryyttä kokenu, joten lienee se ei ainakaan enää kamalan kauaa ole mahotonta sitä keskeyttää, sikälimikäli Suomessa nyt sitten pidetään moista tuomiota minään :(...

Voi Gota mie otan kovasti osaa suureen menetykseesi: toivottavasti sullon vierellä ihania ystäviä, joille saat suruasi purkaa ja käyä menetystä läpi!Ja laitan käjet ristiin, että uusi raskaus sais onnellisesti alkunsa ajallaan.

Mie ootan INNOLLA vkl:a ku pääsen risteilemään ystävieni kanssa, oikein siis " tyttö" porukalla, vaikkei tässä tosin ennään mittään tyttösiä olla. Miestä vähän jänskättää arvatenki, kun en ole aiemmin tuosta esikostamme ollu erossa yötä (enkä tosin ees kovin montaa tuntia), mutta mie olen kyllä luottavainen ja uskon, että täällä kotonaki moinen isä-tytär-päivä (vajaa 1vrk)tekee oikein tervettä molemmille, eikä tieten vähiten tälle mammalle kun ei nuita ystäviänsä tule tieten ilman perhettä pahemmin nähtyä. Juhlatunnelmaa siis luvassa :)!

Torstain tohinoista Mettäntyttö 12+1

Vierailija
4/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi Gotalle surunvalittelut ja iso hali;(( Koitahan jaksella ja toivottavasti tosiaan löytyy niitä tukijoukkoja!!!

Mirpalle(toivottavasti muistin nimen oikein) tervetuloa joukkoon, meilläkin on neljäs pikkuinen tulossa, tosin meidän lapset on jo melko paljon isompia kuin teidän.

Tänään oli sitten se kauan odotettu ja pelätty np-ultra ja hyvältähän siellä näytti! Niskapoimu oli 1,6 mm ja pää-perä mitta 61,8 mm, vastaa siis melko hyvin viikkoja (12+4 neuvolan mukaan 12+6). Juttelin sitten jo lääkärin kanssa synnytyksestä, koska haluaisin alatie synnytystä, vaika takana 2 sektiota. Ei suositellut tätä vaihtoehtoa, riskit liian suuret, ettei kohtu kestä. Kysyin sitten, että voinko sitten saada nukutuksen, koska aikaisemmissa puudutuksissa ollut ongelmia, siihen vastasi myöntävästi- nukutuksessa kuitenkin pienemmät riskit kuin alatie synnytyksessä, siis minun tapauksessani!!!

Että tällaista tällä kertaa, olo on kyllä huomattavan helpottunut ja heti ultran jälkeen laitoinkin siskoilleni viestiä uudesta tulokkaasta ihanalla runolla, jonka pongasin tuolta yhdestä pinosta.

Tuija + pikku tiitiäinen rv 12+6

Vierailija
5/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut kirjoiteltua kuin alussa pari kertaa, mutta yritän nyt korjata tapani. :)

Tänään np-ultrassa kaikki hyvin, pikkuinen nukkui makeasti, ja suuttui kun lääkäri tökki hereille, alkoi pieni huitoa kovasti käsillään.

Turvotusta oli 0,6, eli ei mitään hätää.

Raskausviikot tipahtivat yhdellä alaspäin, ja tietysti LA viikolla eteenpäin, nyt 10.4.

kaikki jotka ovat kokeneet menetyksen, toivon teille kovasti voimia, ja onnea tulevaisuuteen.

rv 12+0

Vierailija
6/50 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pahoittelut tippuneille! Muistan oman keskenmenon aina muiden suru-uutisia lukiessani ja paha mieli todella tulee :/ Voimia ja onnea uuteen yritykseen! Odottavan aika on vaan ´niin pitkä!

Omia hyviä uutisia: Istukkanäytteessä normaalit kromosomit j atyttö on tulossa. Kävin vielä np- ultrassa ihan sen takia, että nähdään onko istukkanäytteen jälkeen kaikki hyvin (toimenpiteessähän pieni keskenmenoriski). Sikiö vastaa kooltaan ikää ja kaikki hyvin, pientä hematoomaa istukan ulkopuolella johtuen tod.näk. näytteen otosta, mutta sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä...imeytyy itsestään pois.

Nyt voi siis kuuluttaa jo koko maailmalle raskaudesta :) Kerroin viikolla pomolle ja lähityökavereille ja tänään kerron oman ammattiryhmän palaverissa kolleegoille.

pienipulu rv tänään tasan 13

Vierailija
7/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lueskella kokemuksistanne. Uskalsin nyt vasta liittyä joukkoon vaikka olenkin silloin tällöin käynyt lueskelemassa juttujanne. Itse odottelen esikoista (taustalla km parin vuoden takaa) ja olo on hieman epätodellinen. Eilen oli eka lääkäri ja sydänäänet kuului hienosti. Tiistaina olisi np-ultra. Jännittää ja pelottaa ihan riivatun paljon. Onnea ja tsemppiä muille odottajille ja syvät pahoittelut joukosta pois pudonneille.

Paco-82 (rv 11+2)

Vierailija
8/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siis eilen eka ultra ja uutiset olivat vähintäänkin yllättäviä: MEILLE TULEEKIN KASOSET!!

Aika sekopäinen olo...kirjottelen lisää, kun on siivottu

Vierailija
9/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink] GOTALLE isot halit!!!! :( Eipä tässä oikeen muuta osaa. Voimia surun keskelle!

KASKAS, TUIKKU ja PIENIPULU oli käyny ultrissa. Ihanaa kun kaikilla oli kaikki hyvin! :) Ja BEALLA oli jymy-uutisia. Vau. Onnea kaksosista!!! :)

PACOLLE ja MIRPALLE tervetulo toivotukset! Ja tarrasukkia masuasukeille.[/color]

[color=dodgerblue]Mua alko vähän jännittää oma ensi viikon np-ultra. Apua jos kaikki ei ookkaan kunnossa. Pahoinvoinnista (joka palasi entistä pahempana) päätellen Vilhami siellä taitaa ihan hyvin kasvaa, mutta noi uutiset, jossa " tokassa ultrassa sikiö olikin kuollu," vähän säikytti.

Mä oon hikoillu keittiössä joko päivän... Tein uunilohta, keitin kasviksia, paistoin kaks satsia jauhelihaa, jne... Nyt oon ihan poikki, eikä ees tee mieli syödä mitään ruokia. :D

Tosta pahoinvoinnista vielä, että mullahan se jo meni ohi, mutta nyt muutaman päivän se on ollu taas ihan järkkyä. Pari kertaa oon joutunu tervehtii vessanpönttöö vähän turhanki läheltä jne. Mä oon huomannu, että toi oksetus johtuu hajuaistin herkistymisestä. Se on ollu ny huippu herkkä ja aina sopivan hajun kohdalla alkaa ruuat nousta ylös. :/ Mä oon miettiny, että olisko sittenki poika tulossa, kun ei heidistä ollu ikinä tällästä. :)

Ei kai muuta nyt.

Burde, heidi 1v ja vilhami 13+0

PS. Oottekos käyny laittaa niitä sukupuolijuttuja tonne esittelypinoon??? ;)

Vierailija
10/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, Beallahan oli melkoisia uutisia! Onnea paljon kaksosten johdosta!!

Gotalle pahoittelut - mulle tuli ihan itku silmään.. Toivottavasti tulet taas pian raskaaksi!

Omassa (.) ei uutta. Vois taas käydä siellä ultrassa kurkkaamassa onko siellä ketään.. Eihän viime kerrasta ole kuin se 3 päivää ;)

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille! Me mennään takas Saudeihin maanantaina, joten seuraavan kerran kirjoittelenkin sitten sieltäpäin maailmaa!

Browniette 12+2 ja neiti vajaat 1v7kk

Vierailija
11/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää, kun avaa nämä sivut. Eihän kukaan ole vaan pudonnut joukosta jne. Halit ja onnea uusiin yrityksiin niille joille käynyt taas kurjasti.

Meillä isompi poitsu voi jo paremmin leikkauksen jälkeen. Nyt pystyy jo vähän syömään ja juomaan! Jes!

Kävin tänään kirppiksellä ostelemassa pieniä vaatteita. Olo oli hassu, vaikka onnellinen. Meillä tuo vaatteiden tarve on esikoisen luokkaa, kun ei vanhaa varastoa ole enää tallella. Olettekos jo muut uskaltautuneet ostoksille? Jäin kyllä heti kiinni, kun useampi tuttu hämmästeli ostoksiani. No, mukava saada niin vilpittömiä onnitteluita.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

K3ngu 11+3

Vierailija
12/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille!

pahoittelut Gotalle, tosi kurja juttu. tsemppiä uuteen yritykseen sitten kun sen aika tulee. :(

onnea Bealle tuplista! ihan huippujuttu, vaikka voin vaan kuvitella, miten hämmentynyt olo teillä on! onnea vielä! :)

oltiin pe ultrassa oikeen koko perheen voimin, ja hyvin meni. kaikki oli hyvin, niskaturvotusta millin verran. eli ei paljon mitään, niinkun lääkäri sen sanoi. :) olo on kyllä helpottunut, mukava nyt vaan odotella masun kasvamista ja kevättä. istukka oli aika alhaalla ja edessä, mutta lääkäri sanoi että kohdun kasvaessa se hyvinkin voi sieltä nousta. toivon todella että niin kävis, sektio olis kyllä vähän... no. jos ei nyt pettymys, niin kuitenkin hiukan harmi. musta ton esikoisen synnytys oli niin hieno kokemus, että mielelläni synnyttäisin nytkin alateitse. nyt on vielä kyllä pitkä matka sinne, joten turhahan sitä on vielä miettiä.

kerroin yhelle ystävälle sitten ultran jälkeen raskaudesta, kun niillä on myös yritys menossa. muille ei sitten oikeestaan kerrotakaan. paitsi ehkä joillekin sukulaisille, joita harvemmin näkee. ajateltiin että annetaan mahan kasvaa ja katotaan että missä vaiheessa meiän vanhemmat ja muut kehtaa kysyä asiasta. ;)

ultrassa mulle tulikin ihan tyttöolo, joten nyt oon sitten senkin asian suhteen ihan pihalla! tähän asti oon ollu ihan varma, että poika tulee, mutta nyt sitten tuli tällanen fiilis. täytyy kyllä varmaan kysyä sit rakenneultrassa siitä sukupuolesta, jos vaikka näkis sitten... en usko että ollaan mihinkään 3/4D ultraan menossa, vaikka siellähän sen sais kyllä aikas varmasti selville.

tulipas taas tarinaa. t.VadelmaMama rv. 11+4

Vierailija
13/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa lupailin, että kirjoitan vielä jotain meidän ultrakäynnistä, kun se nyt hieman odotetusta kuitenkin poikkesi....

Jänskätti kauheesti muutenkin tietysti mennä sinne ja mun mies oli aivan hermona. Päästiin siis asiaan ja kätilö alkoi ultraamaan alakautta ihan normaalisti. Siinä se sitten katseli vauvaa ja totesi, että kaikki on tosi hyvin ja niskaturvotus ihan olematon. Mittaili ja katseli siinä ja vähän meinas mua itkettää. Siinä vaiheessa neiti veti anturia vähän alaspäin ja pysähtyi niille sijoillensa. Käski meidän katsella ruutua hyvin tarkkaan ja toisti vaan, että " arvaatkas mitä?" Siinä vaiheessa arvasin. Oltiin me siitä puhuttukin. Siis mietitty, että entä jos... Ja seuraavaksi ruudulle lävähti kuva molemmista. " Täällähän onkin kaks" , kätilö totesi ja tunnemyrsky oli ihan sanoinkuvaamaton. Siinä kätilö sitten tutki B vauvaa, enkä oikeen mitään osannut sen kohdalla kysyä, kun olin niin shokissa. Mutta niskaturvotus oli kanssa ihan pikkuruinen ja B vauva mittojen mukaan kolme päivää isompi. Eli olisiko kas munasolua irronnut ja hedelmöittynyt sit vähän eri aikoihin... jaa. Kauheesti on kysymyksiä. onneks ens viikolla on lääkäri, joka toivottavasti osaa vastata kysymyksiin.

Vieläkin on ihan sekava olo, mutta pahin alkujärkytys on kyllä ohi. nyt on tosi innostunut olo. Mutta kyllä eilen tunteet meni niin laidasta laitaan. Ihan ensimmäinen reaktio oli, ettei mitenkään selvitä. Mutta kai sitä selviää... Itkua tuli kyllä väännettyä niin järkytyksest

ä kuin ilostakin.

Huoltakin tietysti on. Raskaushan luokitellaan riskiraskaudeksi... Mutta pitää kai vaan mennä päivä kerrallaan, niin kuin kaikkien meidän. Toivoa vaan, että kaikki menee niin kuin pitääkin. Onhan kontrollikäyntejäkin tietty useammin...

No nyt tuli vähän pitkä viesti, mutta jotenkin pakko purkaa tätä kaikkea. rauhallista sunnuntaita kaikille!

-Bea, rv 11+2-

Vierailija
14/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovastipa täällä on taas tapahtunut. Itselläni on ollut niin kiireinen viikko, että vasta nyt on kunnolla aikaa istuskella ja lueskella viestejä. Kovasti voimia tippuneille ja onnea positiivisista asioista!

Itselläni tuli tänään 12 viikkoa täyteen. Hieman vahvemmilla jäillä ollaan =). Meillä oli viime viikon perjantaina tuplaneuvola. Esikoisen 1-vuotisneuvola ja mun eka terveyskeskusneuvola. Samat jututhan siellä tehtiin ku viimeksikin ekalla kerralla eli täyteltiin lappuja ja mittailtiin kaikenlaista. Ja kuunneltiin sydänäänet. Terkkari vähän varoitteli, että laite on huono, eikä ehkä kuulu mitään - kuten muillakin on varoiteltu - mutta kuuluihan sieltä! Ja sitten mittailtiin tuota meidän isoa pikkumiestä. 77 cm ja 10,3 kg iloista ukkelia!

Viikonloppu meni sitten 1-vuotissynttäreitä juhliessa. Mukavata oli. Ja rankkaa. Sunnuntai meni täysin palautuessa - paitsi että kävimme laitoksella katsomassa 3 päivää vanhaa pikku-ukkoa. Oli se vaan pieni! Ja meidän ukkelimme oli muka vielä vähän pienempi. Kyllä se aika vaan tekee tepposet muistille.

Viikolla kävimme parina päivänä mun työpaikalla vähän katsastamassa, missä siellä mennään. Ja sitten parina päivänä käymässä pikkumiehen tulevassa päiväkodissa. Tarkoitus on siis maanantaina aloittaa uusi elämä 5 kk ajaksi. Tuntuu kummalliselta mennä töihin, kun tietää, että maaliskuun alussa jää taas äitiyslomalle. Ja milloinkas sitä kertoo moisen töissä. En ehkä ihan ekana päivänä ;-) Vähän jänskättää tuo päiväkotihomma. Äiti on aina ollut paikalla, kun pikkumies herää - nukuttamisen on hoitanut muutama muukin... No, kaveri on onneksi tosi reipas.

Aurinkoa kaikille,

12+0

Vierailija
15/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gotalle pahoittelut ja lämmin osanottohali! :(

Tervetuloa uusille, ainakin Paco-82 ja Mirpa1! Itsellä onkin vierähtänyt kauan edellisestä pinoutumisesta. Esikoisen synttärijärjestelyt ja -hulinat vei sen verran voimia, etten paljon ole jaksanut iltaisin koneella istua.

Ja niin, onnea Bealle tuplaodotukseen!!

VadelmaMama: Kävit ilmeisesti Tyksissä np-ultrassa (katsoin la-listasta). Tuliko teillä sanomista siitä, että esikoinen oli mukana ultrassa? Meillä ultrakutsussa (Kätilöopistolta) sanottiin, ettei tutkimushuoneisiin saisi ottaa lapsia mukaan. Mua harmittaa asia tosi kovasti, koska nyt mies ei pääse mukaan ekaan ultraan ensi perjantaina. Me aiotaan kertoa vauvasta vasta ultran jälkeen, joten ketään ei voi pyytää hoitamaan esikoista ultran ajaksi eikä tässä ihan lähistöllä oikein asu sellaista, jota voisimme pyytääkään avuksi keskellä päivää.

Oma (.) Oireet on edelleen vähissä, lähinnä väsyttää. Tällä viikolla oli neuvolalääkäri. Sydänäänet kuuluivat kuten myös ekalla neuvolakäynnillä kolme viikkoa sitten. En tosin itse ehtinyt niitä erottamaan kaiken kohinan keskeltä, kun lääkäri malttoi kuunnella sydänääniä ehkä jopa noin kolmen sekunnin ajan :( Ja sisätutkimuksen teki ah niin kovakouraisesti. Ärsyttävää, kun kokemuksesta tietää, että sen VOI tehdä myös niin, ettei se satu.

Joku (sori, en muista nimimerkkiä) kyseli jo joku aika sitten asunnonvaihtosuunnitelmista. Meillä on reilu 70 neliön kolmio, johon muuttaessa mietimme, että siinä pärjäämme kahdenkin lapsen kanssa ainakin niin kauan, kun lapset ovat pieniä. Meille kaksi makuuhuonetta riittää siis vielä hyvin (toista odotellaan).

Nimistäkin oli jossain vaiheessa puhetta. Meillä ei ole mitään päätettynä, mutta jos tulee poika, niin varmaan pohditaan lähinnä niitä nimiä, joita esikoiselle harkittiin, mutta jotka jäi silloin käyttämättä. (Heh, Rantsu3:n kanssa meillä meinasikin muistaakseni tulla melkein samannimiset pojat, meillä olisi vain ollut yksi nimi lisää välissä. Loppujen lopuksi pojille tuli sama toinen nimi...) Tytölle mulla on mielessä monta vaihtoehtoa, joista suurinta osaa mies ei varmaan hyväksy ;-) Mun ykkössuosikki tyttöjen nimistä sattuu vaan olemaan yhden kaverini lapsella. Mitä mieltä olette, onko ok antaa lapselle nimi, joka jollakin tutun lapsella jo on käytössä? Meillä kyse on kyllä pitkäaikaisesta, mutta ei enää niin kauhean läheisestä kaverista, jonka kanssa lähinnä soitellaan pari kertaa vuodessa ja tosi harvakseltaan nähdään. Ja mä kun sanoin miehelle jo ennen kuin kuulin heidän tyttönsä nimen, että jos joskus saadaan tyttö, niin haluan antaa sille tämän nimen...

Tulipas tarinaa, ehkä tämä jo riittää tältä kerralta =)

ronjaruu rv 12+1

Vierailija
16/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä käydään noissa perusultrissa ihan neuvolassa, eli en käyny tyksissä ultrattavana. meille ei sanottu mitään lapsen mukanaolosta, pakko hänet oli mukaan ottaa kun oli toipilas vielä eikä hoitoon voinut viedä. lääkäri vaan sano ultran jälkeen, että sulle tuleekin kohta sitten kaveri. :) ja ihan kiltisti sen vartin hän siinä oli isin sylissä enkä usko että mitään traumoja jäi, kun siinä pääpuolessa istuivat... ;)

kurja tietysti jos tollasen takia ei pääse isä mukaan ultraan. kannattaisko sun soittaa sinne ja kysyä mitä tehdä, että saako ottaa lapsen mukaan jos lapsenvahtia ei saa, tai voisko joku hoitaja katsoa lasta sen hetken kun olette vastaanotolla? aika nopea tutkimushan se kuitenkin on.

no. toivottavasti asia järjestyy. :) t.VadelmaMama

Vierailija
17/50 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, neuvolassa taitavat suhtautua näihin vähän joustavammin. Mullakin on kyllä esikoinen mukana aina neuvolakäynneillä, myös mainitsemallani lääkärikäynnillä. Siinä poika oli hajareisin puoliksi makaavassa asennossa mun vatsan päällä, kun lääkäri doplerilla kuunteli sydänäänet ja ronkki alapään...

Anyways, toivottavasti tosiaan joku ratkaisu löytyisi tähän meidän pulmaan. Täytynee vielä selvitellä, pääsisikö joku perheenjäsen mitenkään hoitamaan poikaa, jos vaikka käyttäisi jotain tekaistua veruketta ja sitten heti ultran jälkeen kertoisi asian todellisen tilan.

Mulla asiaa vähän mutkistaa vielä se, että osallistun Predo-tutkimukseen (josta oli juttua Odotus-lehdessä 3/2007) ja siksi mun ultrakäynti saattaa pisimmillään venyä parituntiseksi. Multa siis ultrataan lisäksi kohtuvaltimon virtauksia tai jotain sinne päin.

ronjaruu

Vierailija
19/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onne Bzzzz:lle ja Elisabethille, jotta kaikki sujuu hyvin. Onneksi saatte nyt luvan kanssa ottaa kevyemmin kotona ja vaan olla. Mulla meni viikonloppu niiiin reisilleen, kun ei kiinnostnaut tehdä yhtään mitään. Koko sunnuntainkin kärvistelin sisätiloissa ja vaan olin yhtä sohvan kanssa villasukat jaloissa. Ilmakin oli tosi hyvä, että olis voinut ulkona piristyä, mutta enpä ulkoillut. Hyvä minä, tosi aktiivi viikonloppu.

Tytikällä on edelleen ollut tosi huono lo. Hmm, harmi, kunhan vaan saadaan kaikkihieman viikkoja lisää niin varmaan alkaa ainkin suurimmalla osalla tuo pahoinvointi hellittää. Itsellä ainkin tuo ellotus on enää ajoittaista ja aiheutuu lähinnä pitkistä ajoista ilman mitään naposteltavaa. Rantsulle myös voimia flunssan kouriin. Pistäthän miehen nyt sitten tilaisuuden tullen pitämään sua kuin kukkaa kämmenellä ja pyydät tuomaan teetä ja sympatiaa kotosohvalle. :)

Mukava kuulla teistä ulkosuomalaistakin ja erilaisista neuvolakäytännöistä muuallakin kuin kotoSuomessa. Olletteko muuttaneet Ruotsiin jäädäksenne, vai onko vielä suunnitelmissa paluumuutto Suomeen?

( . ) Ei mitään mainittavaa meikäläisen napaan. Viikonloppuna maha oli tosi iso ja turvoksissa, mutta johtui lähinnä kaikkien mahdollisten napostelujen ja herkuttelujen määrästä. Huh, terveellistä linjaa pitäisi kuitnekin noudattaa, jottei aino nouse ihan älyttömyyksiin. Tiistain pitäisi mennä esikoisen vainhempainiltaan kuuntelemaan tarhantäiten tulevia suunnitelmia.

Ihanaa maanantaita. On tuo ilma vaihteeksi niin aurinkoinen ja raikas.

Jo-an ja uudet viikot 13

Vierailija
20/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Mie käin just hakee työterveydestä tän viikon viellä saikkua tän oksentelun takia. Olin lauantaina keskussairaalassa tiputuksessa nestehukan vuoksi. Sain myös jotain suppoja. Pahoinvointiin muka...

Miun olo on kyl jo parempi mitä viime viikolla, ei enää okseta niin paljoo, mut ei oo paljoo ruokia mitä voisin syyä, mansikat ja mehujäätelöt. Eli voimat on viel hukassa. Aamullaki halailin pönttöö.

Eilen käytii kattoo yhtä paritaloo. On aivan ihana talona, mutta piha jöi harmittaa, on meistä onneton. En tiiä. Nyt kuiteski on mein rivarikolmio myynnissä, eli kait pitäis mahollisesti joku asunto löytyy. Tuli niin nopeesti nää kaikki asiat, ku vasta ekoja asuntoja käytii eilen kattoo.

Jotenki hirmu haikee oo, et pitäiskö tästä asunnosta muka luopuu. Tää on mein koti! Mut kolmiona liian pieni tulevalle 4 hengen perheelle. Mie kyl rakastuin siihe taloo... mut se piha. Kun on tottunu maalaisena pihaan ja nytkin on ihan kunnon piha tässä rivarissa, siin on miusta vähä huonompi. En tiiä. Onko kukaan muu vaihtaa asuntoo...?

Mut tällaisii, ihanaa ku toiset on jo päässy np-ultraa. Miul on kai joskus parin viikon päästä. Keskiviikkona saa jo varata ajan.

Terkuin Tytikkä 8+6