Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kiittää! Kiitos kommentista, jo huojentui olo...ehkä meilläkin vain harmitonta hajua ja kun ei sitä muuten huomaa, kuin aamuisin. Soitinkin neuvolaan ja siellä sanoivat, että siinä vaiheessa jos kuumetta, niin tietty lääkäriin.

mykis

Vierailija
22/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Pissan hajusta:

Se voi olla tulehduskin, koska Arttuhan juuri söi antibioottikuurin virtsatietulehdukseen. Huomasin asian samalla tavalla; aamun pissavaippa haisi järkylle! Jos se haju jatkuu, niin kannattaa näyte viedä, että tulee homma tarkistettua. Artulle ei noussut kuume ollenkaan, vaikka sai lääkkeen vasta kolmen päivän päästä hajun alkamisesta - jos kuume nousee, on tulehdus jo munuaisissa. Joten parempi katsoa kuin katua :)

Toivotaan, että oli vain ohimenevä juttu, ja haju tosiaan tuli muusta. Jos esim. Sasu (muistinko nimen oikein..?) oli edellisenä pvnä juonut normaalia vähemmän, sekin varmaan voi laittaa pissan haisemaan? Ja tosiaan jotkin ruoat kuulema voi (sanoi siskoni), esim. parsakaali.

Mutta seuraa hajua, ja jos jatkuu, tai S:n käytös muuten epänormaalia (Arttu ainakin oli hieman tavallista kiukkuisempi, mutta muuta vaivaa ei ollut), niin vie näyte/soita lääkäriin. Me odotellaan lähetettä ultraan, että ne munuaiset ja rakenteet varmuuden vuoksi kuvataan - näin pienillä pitää aina kuulema ultrata, kun pissatulehdus on niin vakava juttu. (Ja pojille kuulema ei edes tule niin helposti kuin tytöille, ilmeisesti kun virtsaputki pidempi jne.)

Nyt kakkapyykille!!!

Pi-Ki ja Arttu reilu 6,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, ei meilläkään kyllä mitään syömäenkkoja tehdä. Tai no, puuro uppoaa :) Sitä Noel syö ihan hirveästi, sekä aamulla että iltapalaksi. Mutta muuten on parasta olla tarjolla kaupan 5-6kk mössöjä joissa ei ole paljon porkkanaa - muuten syöminen rajoittuu pariin lusikalliseen.

Noel sai tänään maistaa vähän raejuustoa ja illalla tavalliseen maitoon tehtyä mannapuuroa. Nyt seuraillaan josko tulee mahakipuja. Hyvin ainakin maistuivat molemmat! Ei me puuroakaan kauhean paljon annettu, mut niin hyvin se kelpasi, et jatkossa saa enemmänkin.

Neuvolassa käytiin. Ei tuo meidän rimppakinttu vieläkään ole kooltansa iso, mutta eipä mekään olla oltu miehen kanssa. Pituutta oli 70,5cm ja painoa vähän päälle 8kg. Eihän sitä painoa mistään tulekaan, kun syö vähän ja kuluttaa paljon...

Noel seisoo nyt ihan ilman tukea, ja uusin hitti on kävelemisen aloittelu. Meidän poika ei sitten halua mitään taaperokärryjä, vaikka kokeiltu on :) Sen sijaan se yrittää ottaa varovaisia askelia ihan itsekseen, keskellä lattiaa seistessään. Yleensä se kupsahtaa kumoon yhden askeleen (ja pitkällisen horjumisen) jälkeen. Mutta kyllä se siitä!

Kertokaas isompien äidit millaisia koko perheen ruokia olette tehneet? Mulle kun ei tule mieleen kuin makaronilaatikko, perunamuusi, puurot ja jauhelihakeitto...

Nyt neulomaan. Aloitin Noelille eilen villapaidan, ja haluaisin saada viimeistään huomenna takakappaleen valmiiksi...

Kandi & Noel 9kk

p.s. AA, tulehan sitten heti kertomaan piinailun tuloksia! :

Vierailija
24/38 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole tästä kokemusta, mutta on vauvan ruokakirjasta ja kuulostaa kivalta...

BROILERIPATA

4 broilerin koipireisi- tai rintapalaa

1 rkl öljyä

1/2 tl valkopippuria

1/2 tl rakuunaa

1 valkosipulinkynsi

2 1/2 dl vettä

pala purjoa

1 pss pakastepapuja tai vaikka maissia

1 punainen tai vihreä paprika

herkkusieniä

Poista paprikasta kanta ja siemenet. Halkaise herkkusienet pystysuunnassa (tai tölkkisieniä). Huuhtele purjo ja suikaloi se. Kuori ja hienonna valkosipulinkynsi. Kuumenna rasva padassa tai paistinpannussa. Ruskista broilerinpalat kevyesti. Mausta, lisää vesi ja paloitellut kasvikset. Hauduta miedolla lämmöllä noin puoli tuntia. Tarjoa keitettyjen perunoiden tai tumman riisin ja salaatin kanssa.

en sit tiedä meneekö tämä alas vielä 9 kk:n ikäiselle, mutta jossain vaiheessa varmaan =))

sit kirjolohilaatikko oli kans aika kiva, jos haluu vaihteeksi kalaa.....jos kala kiinnostaa, niin voin sen tänne rustaa :))

mykis

Vierailija
25/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartin päästä pitäisi olla pihassa ja mä hillun täällä yökkäri päällä, kahvikuppi kädessä :)

Mammis, mehän aloiteltiin Idalle soseet 6kk iässä ja minäkin pohdin tuota määrää ja kuinka monta kertaa päivässä voisi antaa ja millä vauhdilla? Kysyin asiasta neuvolassa ja terkka sanoi että kuule monet 6kk ikäiset syö jo 5 ateriaa päivässä, eli ihan rauhassa saa antaa alusta alkaen 2x päivässä kun ne määrätkin on niin pieniä! Minä annoin ekana ja tokana päivänä teelusikallisen ja jo kolmantena päivänä niin paljon kuin söi. Aluksi ei tarvittu tehosekoitinta vaan haarukalla saa hyvin omaan maitoon muussattua sen mössön. Niin ja jo kolmantena päivänä laitoin porkkanaa potun sekaan. Alusta asti annoin säännöllisesti aamupäivällä ja alkuillasta, eli n. klo 11.30 ja klo 17. En nyt tietenkään unilta herättänyt, mutta kuitenkin rytmi tuo lapselle turvallisuutta :) Lihat saa aloittaa yli 6kk ikäiselle heti kun tekniikka syömisessä sujuu, eli osaa kunnolla niellä. Me aloiteltiin siinä vaiheessa kun ruokalistalla oli peruna, maissi ja porkkana eli n. 1½ viikkoa aloituksesta!

Kandi, olikos se niin että Noel eii ole saanut kalaa? Kalakeitto olisi hyvä ;) Ja sitten ihan voi vaihdella keitoissa broilerin jauhelihaa, kalkkunan jauhelihaa jne. Esim. jaiheliha-riisi-herne-maissi-paprikarisottoá jne.

Vierailija
26/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PI-KI, kiitos kommentista...tänä aamuna kiikutin pissanäytteen labraan ja sain juuri alustavan viljelyn tulokset ja oli negatiivinen, huoh!

Ei ainakaan mitään kunnon tulehdusta ole, huomenna selviää lopullinen tulos.

Halusin varmistaa, jotta ei sitten koko ajan käy mielessä " mitä jos" , ja sit kuumeella mentäisiin lääkäriin ja ties mitä tuhoa olisi voinut saada pöpö aikaan =) meillä kun on toi vauvauintikin tänään, niin nyt uskaltaa sinne mennä.

Mammis, tuossa jo MM vastasi sulle hyvin. Me aloiteltiin aika varovaisesti ekat pari viikkoa. Viikon annoin perunaa, pari ekaa päivää teelusikallisen ja määrää aina vähän lisäsin...siihen sekoitin vähän rintamaitoa notkistamaan perunaa. Rintamaitoon sekoitin vain ensimmäisen viikon, jonka jälkeen annoin ilman, kun meni ilman sitäkin.

Sitten otettiin viikoksi porkkanaa ja siitä sitten aloinkin lisäämään kukkakaalia, parsakaalia jne. enkä enää odotellut viikkoa, vaan muutaman päivän aina per kasvis. Lihat otettiin käyttöön vähän jälkeen 6 kk.

mykis ja S 4 pvää vajaa 8 kk

Vierailija
27/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURDE: Ihanat sivut oli teidän likalla, kiva kun olette tuollaisen tehneet. Mä laitoin oikein suosikkilistalle niin voin käydä vilkuilemassa. Ihanat prinsessa vermeet, mäkin haluun ainolle prinsessa juhlat.

MYKIS:Sasu on saanut ekan hampun, hyvä hyvä siitä se lähtee, kohta voi syödä vaikka mitä ja pureskella kiviä...nimim. meillä yksi kivensyöjä jota ei voi hetkeksikään jättää ulkona yksin maahan.

Mä rupesin heti ekan hampun ilmaannuttua tai kun se oli kasvanut niin harjaamaan hampaat iltaisin iltapesun yhteydessä, silleen saa opetettua helmommin tavoille. meillä on 2 harjaa toinen millä äiti pesee ja toinen millä Aino saa sitten itte sohia kun äitin työ on tehty. Kiva ettei pissasta löytynyt mitään

VIIPERO on lopettanut imetyksen, voi kun meilläkin loppuisi, Aino ei vaan ole samaa mieltä asiasta se saa ihan hirveitä raivareita jos ei tissiä tipu, meillä on tuo pullo ongelma jotta nesteensaannin takia on vähän pakkokin antaa tissiä. Aino kyllä juo mukistakin, mutta määrät on niin pieniä ja korvikkeet ei kelpaa ollenkaan joten olen jättäny ne suosiolla kauppaan. Vellitkin menee tosi huonosti.

POPPIKSEN yöt on ollu helpompia, tosi kiva kuulla !

HAN: meilläkin Aino oli tosi pitkään pieniruokainen, eikä se nyt vieläkään ihan hirveesti syö, 2 pientä purkkia ruokaa 1 purkki jugurttia ja ½ purkkia puuroa päivässä ja sitten 2 tissiä.

Kertokaahan ystäväiset mikä avuksi kun joka ilta Ainon mennessä nukkumaan tyttö nukkuu sängyssä noin tunnin, sitten herää ja nukahtaa heti syliin mutta sänkyyn saa laittaa vasta ½ päästä kun on kunnolla unessa, pääseeköhän tuosta millään eroon, ei suostu nukahtamaan sänkyyn pelkällä hyssyttelyllä taputtelulla ja laulamisella.

nyt laittamaabn neitiä päikkäreille.

AE ja sen puruleluna toimiva AA

Vierailija
28/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ettei sasulta löytynyt tulehdusta :) Unohdinkin aikaisemmin sanoa, että meilläkin haisee aamulla vaippa ihan kuolemalta :S Siis oikeesti on käsittämätöntä, että Sasukin on kohta 8kk!! Vastahan poika syntyi :)

AA, koskas ajattelit testailla? Vai on teilläkin siellä tissitakiainen ;) Tuohon nukahtamisjuttuun en osaa kyllä sanoa yhtään mitään, kun meillä neiti on aina nukahtanut kiltisti yöunille omaan sänkyynsä (voikohan muuten näissä asioissa sanoa " aina" ? Voisin siis sanoa että lähes tulkoon aina ;)).

Poppis, Han sun muut imettäjät! Oletteko yhtään miettineet minne asti imetätte? Vai oletteko edes jaksaneet stressata moista asiaa?

Emiliinasta oli silloin aikaisemmin ihania kuvia. Teidän typyhän kaipaa kohta parturia, vai raaskiiko niitä kutreja vielä edes leikata :)

Eilen oli Idalla taas sellainen päivä että A) ei meinannut nukahtaa millään ekoille päikyille, tunnin pölisi tuolla pinniksessä B) jouduin herättämään kesken unien ettei lounas veny iltapäivälle C) iltapäiväpäikyille nukahtaminen kesti sellaiset 1,5h!!! HOh hoh, nyt alkoi siis rytmin muutos ja tissuttelun vähentäminen. Jätin nyt aamupäiväimetyksen pois ja tarkoitus on siirtyä yksiin päikkyihin ja ehkä vähän varhentaa yöunille menoa.

Pari viikkoa sitten kun yritin jättää aamupuuron jälkeisen imetyksen pois niin neitihän huusi kuin syötävä eikä suostunut mennä mun sylistä pois ennenkuin annan tissiä. Tämä huuto siis alkoi heti kun nostin syöttötuolista pois aamupuuron jälkeen. No, tänään meinasi käydä samalla lailla, mutta sain kuin sainkin kiinnitettyä huomion Idan lempparikirjaan ja se unohtui. Pian lähdettiinkin perhekerhoon. Nyt ennen päikkyjä sitten annoin taas tissiä. Eli jos tämä nyt sujuu hyvin niin Ida saa tällä hetkellä 2x päivässä tisua :)

Sitten toinen asia minkä olen nyt Idasta huomannut on se, että hän ei ole ollenkaan valmis menemään hoitoon, siis päiväkotiin 8-10 tunniksi. Jos nyt näin voisi sanoa. Perhekerho kestää 1,5h ja siitä noin tunnin Ida jaksaa leikkiä ja olla innoissaan kavereista. Sen jälkeen alkaa aina etsiä katseellaan minua ja tulee itku jos äiti kateissa. Sitten loput puoli tuntia Ida istuukin mun sylissä. Olen nyt vakavissani pohtinut uutta koulutusta ja olisi kiva se jo aloittaa, mutta en voi vielä laittaa neitiä hoitoon :(

Juup, mutta nyt pitää alkaa leipomaan viikonloppua varten. Tänään teen pizzaa ja huomenna pasteijoita + illalla mansikkakakkua :)

MiaMik ja Ida kohta vuoden

Vierailija
29/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unhoitin kertoa että tänään kp 28/29-33 vielä en ole testaillut, lämmöt on tosin vielä ylhäällä 37.16 joten en ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon.

Katsotaan mitä tapahtuu, kovasti ainakin peittoheilu kp13-18 mutta sitten se lopahti kun mies sanoi ettei enää jaksa. meillä mentiin jokatoinenpäivä metodilla.

Miehellä on kova kipulääkitys päällä tai on ollut siitä infarktista lähtien ja niiden haittavaikutuksena on halukkuuden totaalinen loppuminen eli joudun aikalailla tekemään " töitä" että mies innostuu ( voitte kuvitella minut siis korkokenkiin ja " seksihepeniin" heh heh no vähän sinnepäin kuitenkin )

Aino on vetänyt päikkyjä tänään ihan tosissaan meni 12 pintaan sänkyyn heräsi puolentunnin päästä ja nukahti syliin uudestaan kohta 2 tuntia takana ja äidillä ihanaa omaa aikaa.

aa

Vierailija
30/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Hyvä, ettei ollut mitään! =) Kyllä se varmasti olisi jo siinä stixissä jotain näyttänyt, jos tulehdusta olisi.

Mä soitin äsken Artun kontrollinäytteen tuloksista, ja pa*kanmarjat :( Stixissä ei mitään, soluviljelyssä ei mitään, mutta JOTAIN bakteeria siellä kuulema kasvaa kymmenen viidenteen tai jotain... Tarkemmat tulokset saan huomenna tai viim. ylihuomenna. Mun äiti kyllä yritti lohduttaa, että varmaan sekaflooraa, mitä ei lääkitä - eli olen vaan pessyt pippelin/alapään huonosti, ja siitä iholta on tullut jotain siihen näytteeseen. (Laitoin Artulle pissapussin, en siis saanut " lennosta kuppiin" .) No, täytyy odottaa tuloksia. Varmaan täytynee viedä uusi näyte, ja sitten ekaks pestä kunnolla ja odottaa kuppi kädessä vaikka 4 tuntia, että saan sen " lennosta" sinne purkkiin... Näin ei ainakaan voi enää olla kyse mistään iholla olevista bakteereista. Onneks poika on kuitenkin oma pirtsakka itsensä, vähän räkätaudista vaan limaa kurkussa - muttei kuumetta tms., ja ruoka maistuu. Hyvä! Mutta kyllä huolestuttaa :(

Oon ollut muutenkin melkoinen laiskimus kirjoittelemaan, mutta yritän parantaa tapojani... Nyt, kun on itelläkin flunssa päällä, niin ei jaksais kuin maata. Mutta paljon vilkutuksia kaikille!!! En ole teitä unohtanut :)

Väsynyt ja flunssainen Pi-Ki ja tekemistä kaipaava Arttu ;) 6,5kk+

Vierailija
31/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen]AA: Kiva kun olit löytäny Heidin sivuille. Ne on ollu kyl tosi ihanat (by sisko), mä vaan oon koittanu välillä kirjotella jotain ja lähettäny siskolle ja se on hoitanu loput. ;) Mut mitä isommaks ja touhukkaammaks Heidi on kasvanu, sitä pidempiä päivitys taukoja on tullu. :)

Kohta pitäis keksii jotain uutta systeemiä sinne, kun toi Vilhamikin tulee, että saadaan molemmat sinne silleen sopivasti. :)

MiaMik: Mähän en oo saanu heidiä tokille unille enää yli viikkoon. Eli Heidi on siirtyny yksiin päikkäreihin. Tosin nytki se on parina päivänä nukkunu vaan 1-1,5h ja eihän se mihinkään riitä. Eli aina välillä on ollu melkosta kitinää, ku neiti on ollu väsy.

Mammikselle vielä noista kiinteistä, että muita soseita saa alotella kohtuu nopeessakin tahdissa jos niistä ei mitään oireita tuu, mutta viljat pitää ehdottomasti alottaa hitaasti! Niissä on niin paljon enemmän kuitua, että jos äkkiä alottaa " isoilla" annoksilla ni saattaa aiheuttaa ikäviä vatsavaivoja. Eli niiden kanssa rauhallisesti. :)

Juu Heidi tosiaan soitti tossa yks päivä omatoimisesti mun äidille (mistä jo kerroinki täällä), mut sit toisena päivänä se onnistu saamaan ukon kännykästä sarjakuvauksen päälle ja napsi itsestään kuvia... Täällä yks niistä näytillä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=67551943

Mä en käsitä kuin se aina sattuuki painelee nappuloita niin, että kaikkee tommosta aina tapahtuu. :) Uskomatonta! :D

Pitääpä lähtee kurkistaa perunoita.. Keitän niitä muusia varten - nam nam! Onkin jo hirvee nälkä. Ja toi ukkokin tossa vinkuu tonne sänkyyn.. ;) Moimoi.

burde, heidi 1v ja vilhami (12+4)

Vierailija
32/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja terkkuja Tukholmasta! Kotona ollaan! Reissu meni tosi hienosti, Nakki osoitti taas suuren sopeutumiskykynsä ja oli koko ajan suu messingillä. Mä vaan en löytänyt MITÄÄN shopattavaa!!! Siis voitteko uskoa - Tukholmasta! Ja MINÄ, supershoppailija!!! Hieman oli meisseli otsassa kun käveltiin kaupungista kohti Viikkarin terminaalia ja meikäläisellä ei ollu yhtään muovikassia kainalossa.... No, säästyipä ainakin rahat. Niillä voi ostaa vaikka ontelolaattoja ja sementtiä raksalle...huoh.

Luin pinot ihan pikasesti, mutta Mammiksen sosekyselyistä tuli mullekin kysymys mieleen. Nimittäin kertokaas tällaiselle ei-ravinto-tietoiselle, että onko eri viljoissa jotain erilaisia tärkeitä juttuja? Nakki on saanut vain kauraa, pitäiskö lähitulevaisuudessa antaa jotain muutakin?

Ja toinenkin kysymys tuli mieleen, oikeastaan vois jo ihan luokitella Gallupiksi :) Eli keitä Enskoja ootte tavanneet? Mä olen tavannut ainakin Kandin, Amyn, Open, Bejbin, Karssulin, Mammiksen, Auroran, PikkuMillin (apua muistanks mä nyt nikin väärin??), Burden, Mykiksen, Leeniksen, Kesiksen, Jennin, Poppiksen, Iiriksen, Kanelin, Biccin...ja ihan varmasti muitakin, mutta kun nyt ei tuu mieleen. Eikä johdu sit siitä, että unohtuneet olis jotenkin vähemmän mieleenpainuvia persoonia - nuo vaan tuli tajunnanvirtana ulos päästä just nyt :) Ainakin Amarillon treffeillä joskus odotusaikana oli muitakin, ja Jumbossakin...mut ku ei nyt tuu mieleen.

Terkuin Makkara & Nakki 7kk+

Vierailija
33/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:n oon kans treffannut pikaisesti! :)

Makkara

Vierailija
34/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaas ihan ekaks toi makkaran galluppi.

eli useammin oon treffanut: miamik, osse, burde, pikkumilli, hermione, amy, bejpi, napero, kandi

pari kertaa oon tavannut: aurora79, q, henna, iiris, mammis, jenni

vissiin kerran oon tavannut: makkara (ne viime loppuvuoden amarillo-treffit) aa, queen, kesis, piki, karssuli, poppis...

ei saa suuttua jos jonkun unohdin:)

miamik; mäkin katsoisin kyllä bb:tä vielä tiiviimmin jos näkisin sut siellä potalla:):):)

bejpi: teretulemas taaperokärryilijöiden joukkoon:) me ei olla ulkona käytetty kärryä, ronja tuuppaa siellä rattaitaan:)

burden heidi on kyllä ihan tekniikan ihmelapsi:) ja kuten sanoin niin kyllä meillä on aikomus vielä ensi vuosi tampereella treffailla:) me ei oo vielä saatu käytyä siellä tiimarissa katsomassa taikasauvaa:) (ettei vaan ois jotain äidin kauhua että mun tytöstä tulis muka tyttömäinen prinsessa;))

osse: meillä on ronjan sängynpohja nyt keskimmäisessä kolmesta tasosta. ei tunnu vielä olevan tarvetta laittaa alemmas. (tuleppa kattoon joku kerta;) niin kuin viime viikolla annoit jo ymmärtää)

mykiksen sasulle pukkas eka hammas? " kiva" että muitakin kellä tulee myöhempään. meillä tuli vissiin reilu kk sitten ensimmäinen ja nyt on näinä päivinä puhjennut toinen.

viipero: meillä kans loppui imetys viime viikolla. jonkin aikaa mentiin jo niin että vaan aamulla tissiteltiin, mutta nyt tuntu että ei enää tullut sitä vähääkään maitoo (kun heti tissiltä poistututtuaan joi 180ml vastiketta)

poppis: onko emiksen hiuksia vielä leikattu ollenkaan? me käytiin ma koko perhe parturissa/kampaajalla, ronjakin:) kampaaja vähän siisti etutukkaa joka silmille puski ja takaa pienen hännän. puhui että alkaa leikkaan neidille polkkatukkaa, hih, polkkatukka 1v-kuvassahan ois hauska:)

mammis; mehän aloitettiin soseet jo ennen 6kk ikää. eli aika pikkuhiljaa aloiteltiin. ainoo mistä vois olla sulle apua meidän jutussa oli että aloiteltiin maisteleen uutta viljaa aina aamupuurolla, koska jos ois tullut massun väänteitä niin ei tulis sitten yötä vasten.

jaa. eipä meille omaan napaan kummempaa. yöt jatkuu kivasti, päiväuniaan ronja on vähentänyt 3:sta 2:iin.

nyt kattoon maanantain täydellisiä naisia.

terkuin tikru ja ronskuliini melkein 9kk

Vierailija
35/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä happimyrkytyksen uhri: niin kiva kun tuo oma maapläntti onkin, niin pihaa pitää haravoida joka päivä, kun siellä kasvaa puolenkymmentä vaahteraa, kaksi tammea, sireenejä, pajuja, kymmenkunta luumu- ja riikunapuuta, omenapuita ja päärynäpuita. Olisihan se ihan vaihtoehto, että antais kaikkien lehtien pudota ensin alas, mutta siinä vois mennä naapurisopu... ;o) Ja sitten oli haravoinnin päälle tänään ratsastustunnilla, jossa olikin sitten oikein rääkkiä. Kivaa, mutta nyt hapottaa!

Mutta piti tulla vastaamaan Makkaran kysymykseen, kun olen monesti meinannut, että tarttis oikein laskea. Mutta siis olen tavannut: Auroran, AA:n, Burden, Tikrun, Poppiksen, PikkuMillin, IcePiparkakun (joka oli mukana Tampereen ekoilla treffeillä ja olen miettinyt, että mitähän heille kuuluu.) Kesiksen, Mykiksen, Heinin(?)(, joka oli mukana Coloradossa ennen kuin Emmi syntyi) Q:n, Jennin, Ossen, MiaMikin, Karssulin, Queenin, Open, Merihepan, Pajuskan, Pikin, Leeniksen, Mammiksen, NapNapin, Pesukarhun, Naperon, Bejpin, Sippuliinin (missäs muuten luuraat?), Viiperon, Iiriksen, Hennan, Kandin, Iida-Linnean, Makkaran ja Hermione79:n eli ainakin 34 enemmän tai vähemmän aktiivista enskaa. =) Ja kuten jo aiemmatkin ovat sanoneet, niin ei saa pahastua, jos joku on unohtunut listalta!

Emmi on nukkunut jo ihan mainiosti. Mutta kuten Heidilläkin, ne yhdet 1-1,5h päikyt ei oikein riitä, ja niinpä neiti on alkanut nukahtaa jo kasilta tai ennenkin. Ja kun unta riittää vain reilut 10 tuntia, niin aamut on alkaneet 5.20-6.00. Tänään nukutuin " väkisin" kahdet unet, jotta ilta edes vähän venyis. Nyt nukkumatti kiirehti paikalle puol ysin jälkeen. Saas nähdä, mihin saakka aamulla nukutaan...

Huomenna alkaakin kirppis-show. Tai siis onhan se jo alkanut, kun olen kaverin kanssa kerännyt vaatteita ym. myytäväksi nurkista, mutta huomenna tarttis hinnoitella ja iltasella sitten raijata ne kirppikselle. en ole moneen vuoteen jaksanut hommaan ryhtyä, vaan vienyt vaatteet vaan suoraan uffille, mutta nyt kun on kaveri mukana, niin ei tartte ite joka päivä käydä pöytää tsekkaamassa.

Nyt sitten Greyn anatomian kimppuun. Heippa-hei!

-Amy ja Emmi, 11kk-

Vierailija
36/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....hävitin mun tekstit, kun juuri olin rustannut teille tarinaa =(

pikaisesti siis vain kommentoin

Pi-ki, harmi et teillä jotain pöpöjä näkyi siellä pississä, toivotaan et on vain iholta tullut jotain. Mä onnistuin saamaan sasulta purkkiin siten, et laitoin sen potalle...ollaan jo muutaman kerran kokeiltu pottailla ja hyvällä menestyksellä.

Makkaralla oli kiva reissu! Mä olen treffannut tähän mennessä viimex, ku mulla oli viel masu: pikkumilli, amy, kandi, aurora79, Q, makkara, AA, kesis, Leenis...joku tais jäädä poijjes vielä.

AA, pidät siis meitä vielä jännityksessä =)

äh, nyt en muista mitä kaikkee piti kommentoida. Huomiseen menee...tai huomenna muskari, joten koko päivä taas menossa.

Mykis

Vierailija
37/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]KIITOS kaikille soseista kommentoineille! :) Oona ei tykännyt peruna-porkkanasta, eikä kasvissosekaan oikein tykittänyt. Luumusta neiti kyllä tykkää. :) Olen sitä yrittänyt antaa, jotta kakka tulisi, sitä on nyt sitten pantattu jo 3 päivää. :( Toivottavasti luumusta olisi jotain apua ulkoistamiseen.. ;)

Oona testasi tänään Lennin bumboa & muhun tarttui ¿bumbokärpänen¿! ;) Taidan siis käydä moisen kapistuksen ostamassa tällä viikolla. Oona oli niin söde siinä. hih! Huomenna iltapäivällä menen kampaajalle ja aion ottaa Oonan mukaan! Pitäkää peukut pystyssä että se nukkuu koko session ajan turvakaukalossaan.. ;) Ettei tarvi sit väri päässä poukkoilla.. heh! ÖITÄ!

Mammis & Oona melkein 5,5kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
38/38 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks typyn flunssa meni osittain ohi, siis sen verran, et tänään ei oo tarttenut itkeä kipua eikä kuumetta ole enää ollut. Vähän kuitenkin ottaa koville, kun itsellä on vielä flunssainen olo, ja toinen on ihan duracellina leikkinyt koko päivän. :) Onneks sain pienet tirsat otettua ennen junan lähtöä, niin jaksoin junassa kärsivällisesti antaa typyn leikkiä. :)

Tikru, sillähän mä sitä AA:n sänkyjuttua just mietinkin, kun meillä ei oo ku kaks tasoa enkä heti tajunnut, et monilla pohjan voi laittaa keskivälillekin. Kyllä se varmaan meilläkin vielä riittäis, tai sit ei... typy nimittäin aukas eilen lainaistuimen turvavyöt ja kiipes istuimesta pois KESKEN AJON! Onneks matka oli n. 1km pikkukaupungin keskustassa ja pääsi takapenkille vasta kun oltiin perillä, mut vähän säikähdin!

Sitä piti muuten hehkuttamani eilen, mut typyn kipuitkuilta en koneelle päässyt, että nyt vihdoin meillä alkoi kirjojen intohimoinen lukeminen ja kaiken sormella osoittaminen! :D Eilen opeteltiin lentokonetta ja lammasta ja lintua ja traktoria ja ja ja ... sit typylle tuli taas hetkittäinen nerouden puuska ja se toisti perässä en-to-to-ne tai jotain sinne päin. :)

Ja sit Makkaran gallupiin. Olen treffannut: MiaMikin, burden, tirkun, pikku-millin, hermionen, amyn, bejpin, naperon, quiron, queenin, auroran, karssulin, jennin, iiriksen, kandin, larskun, sippuliinin, ja napnapin. Toivottavasti tuli kaikki, koetin tarkistaa esittelylistalta... :) Vähän himoitsen Jumbo-treffeille tuloa, mutta torstai on meidän muskaripäivä...

Juups, mut nyt nukkumaan.

-Osse ja typykkä 10,5kk