Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨^¨^¨^¨3-kuumeilijat viikko 39¨^¨^¨^¨

24.09.2007 |

Ja onnekasta uutta viikkoa kaikille!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa näköjään ottanut tavaksi avata meille uuden pinon =) Toivottavasti ketään ei haittaa...

Täällä on pohdintaa ja harrasta sellaista, eli milloin voisi tehdä testin, tai kannattaisi. Eli ovulaatio on todennäköisesti ollut toissa viikonloppuna ja kierto on jotain kuuhun ja takaisin (tai siltä väliltä).

Rinnat tuntuvat aroilta mutta se on minulla kyllä merkki myös kuukautisten tulosta muita tuntemuksia ei ole. Ja jos nyt totta puhutaan, olen aika pessimisti kyllä, tämähän olisi nyt ensimmäinen vuoto keskenmenon jälkeen ja siitä alkaa olla 9 viikkoa, joten tokkopa minä niin onnekas olisin. Mutta kyllähän se silti laittaa piinaamaan. Siis ystävät hyvät milloin voin testata???

Muuten takana on oikein viimeisen päälle sosiaalinen viikonloppu, juostu siellä ja täällä ja meilläkin kävi vieraita. Ja tahti senkuin kiihtyy parin viikon aikana. Sitten pitäisi rauhoittua tahdin, mutta on se kumma miten joskus kaikki jutut kasaantuu yhteen rysäykseen. Tai nyt se tuntuu vaan kun vihdoinkin kaikki harrastukset on alkaneet kesän jäljiltä.

Mutta hyvää syyskuun viimeistä viikkoa kaikille!

Rilla-ma-rilla

Vierailija
2/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritys aloitettu vasta.. Hormonikierukka poistettiin vajaa 2vk sitten. Toissaviikonloppuna ovistuntemuksia oli, sen jälkeen kumallisia poltteita mahassa. Nyt rinnat todella kipeät ja turvoksissa. En muista yhtään, onko ollut ennen kierukkaa tällaiset rinnat ennen menkkoja.. Vähän jännää,kun ei oikein itsekään tiedä, miltä mikäkin tuntuu. Oireet siis on sellaiset, että voisivat viitata menkkoihin tai raskauteen.. Kauhistelin pari pv sitten jotain hajua ja mies sanoi et nytkö jo oot raskaana! En edes tienny et se tietää, että hajut voimistuu.. Oon tässä miettiny et ku heti alkuun näin piinailen, ni kuinka tuskaista tämä vielä tulee olemaan, jos pitkäänkin menee. Vaikka kivaahan tämä on!

Plussatuulia kaikille! Kiva lukea näitä juttuja, kun on niin paljon kohtalotovereita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nonniin, nyt pääsee sitten varmaan yrittämäänkin eli kp nyt 3 ja toinen kierto kierukan poiston jälkeen käynnistyi viikonloppuna. Ei siis tapahtunut lähes ' " neitseellistä sikiämistä " ;-) Iski eilen illalla äärettömän tyhjä olo melkein, kun tänään alkoi ensimmäinen päivä 2½ kuukauteen, jolloin kumpikaan tenavista ei syö jotain lääkekuuria tms. Tuntuu, että nyt kun voisi edes teoriassa olla mahdollista, että ipanat pysyisivät terveinä, niin ei oikein osaa nyt ollakaan! Hirveitä painajaisiakin näin sitten viime yönä (voi kyllä liittyä tähän hormonitilanteeseenkin).

Mutta hyvillä mielin siis ollaan, minä vain en edelleenkään oikein jaksa uskoa, että meille tulisi kesävauvoja (meillä on syystalvi ja kevätalvivauvat olleet), joten tähdätään tärppiä tuonne 2008 alkupuolelle...

Testaamisesta en osaa sanoa muille mitään, sillä minä olen molemmilta testannut vasta joskus tosi myöhään (ts. esikoiselta olin jo varannut alkuraskauden ultran ennen testaamista...), koska en oikeastaan haluakaan tietää, jos menisi ihan alussa kesken.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
4/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulina viikonloppu on onnellisesti takanapäin ja uusi viikko ei täälläkään paljon rauhallisempaa tahtia lupaile. Ensi viikonlpousta miehen kanssa eilen päätettiin, että on pakko olla vain perheen kera kotona, kun on sellaista hulinaa ollut.

Ovistesti näytti vahvaakin vahvemman tulos viirun eilen ja vähän himmeämmän tänään (meillä aamut alkaa aikaisin, että on ehtinyt jo testailla). Illalla pupuiltiin ja samoin perjantaina, eli jos tänään sais vielä isännän innostumaan, niin pitäis olla täysi tykitys päällä.

Jotenkin ihan hömppä olo, kun näin yritetään ja tuntemuksia tarkkeilee, kuin joku tytönhupakko, vaikka kolmenkymmentä alkaa jo kohta mittari näyttämään.. Onneksi saa lukea teidän kirjoituksia ja toteaa, ettei onneksi ole ihan yksin...

Toivotaan kuumeilijoille plussatuulia, muutamathan kuumeilee, että koska testata..

Vierailija
5/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ihan samat oireet!! Kierukka otettiin pois 10.9. menkat piti alkaa lauantaina, sunnuntaina alko silleen et en vuoda yhtään mut paperiin tulee hyvin hyvin vähän verta...

Vierailija
6/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on flunssa... :( Yskittää kamalasti ja särkee joka paikkaa. Tssä sitten pitäisi niinkun pupuilla ahkerasti... ääks, ei jaksa. Viikonloppuna tuli kyllä hoidettua se homma, mutta viikon keskivaiheilla olisi ovis laskujeni mukaan, joten silloin pitäisi taas yrittää. Saas nähdä jaksaako sitä. Vaikuttaako flunssa jotenkin hedelmöittymiseen? Siis kannattaako edes yrittää?

rilla-ma-rilla: nyt esitit kyllä vaikean kysymyksen, mutta mitä sinun kierto yleensä on? Ja onko sulla tullut keskenmenon jälkeen jo yhdet kuukautiset? Vai olisiko nämä vasta ekat km:n jälkeen? hmm, siis 9 viikkoa km:sta... En nyt osaa oikein sanoa, mutta voithan sinä varmaan testata jollain halpis-testillä.

Axuliina: Minulla on ikää yli 30 ja tuntuu hassulta tarkkailla itseänsä ja jokaista jomotusta. :) Toisaalta sillä tavallaan tulee vaan lisästressiä, joten pitäisi yrittää olla ajattelematta. Mutta minkäs teet...

Vierailija
7/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on muitakin joilla on kierukka poistettu syyskuun aikana. Mulla poistettiin 3.9. ja 5.9 oli jonkin asteista vuotoa yhden päivän ja sitten ei mitään. Nyt viikon loppuna meni hermot kun ei oo mitään tietoa missä mennään ja tein testin johon mun mielestä tuli sellanen haamu viiva ja ajattelin seuraavana aamuna varmistaa tilanteen ja kuinkas kävikään...odotettavissa oleva nega. Sitten myöhemmin vielä katoin varmaan parin tunnin päästä niin siellä oli se roskis-haamu. Näillä tuntemuksilla siis ei vieläkään sitä 100 %:sta varmuutta tilanteesta.

Kuitenkin rintoja aristaa, viluttaa ja mahaa juilii.

Eipä kait auta muutakuin odotella pariviikkoa ja kattoa mihin suuntaan menee.

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
8/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla ei ole ollut kuukautisia tässä keskenmenon jälkeen, ensimmäisiä odottelen siis. Ja mun kierto on ollut aina epäsäännöllinen ja yleensä vielä pitkäkin, ennen raskautta ne oli vaihtelevasti 6 viikosta 4 kuukauteen. Ja sen ovulaation mulle kertoi lääkäri =) jälkitarkastuksen yhteydessä, kun teki ultran.

Onkohan olemassa joitain olettamuksia pitkän kierron systeemistä, esim milloin ovulaation jälkeen alkaa normaalisti vuoto? Noh, kaikkea sitä pohtiikin.

Kolme kertaa olen siis onnistunut raskautumaan ilman sen kummempia pohtimisia ja nyt sitten heti alusta asti pyörii hulluja ajatuksia päässä.

Tilasimpa tänään mamaksilta raskaustestejä, niin ei tarvitse juosta tuolla meidän pikkuisessa apteekissa uudestaan ja uudestaan.

Rilla-ma-rilla

Vierailija
9/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on flunssa ja tenavilla kans. Ei millään jaksais sairaana yökaudet pomppia vähän väliä katsomassa muksuja, mutta pakko on ku vuorotellen kiljuvat. Ja tähän sitä ollaan kolmatta hommaamassa...

Toisaalta tämä kuumeilu on kyllä kauheeta! En muista, että aiempia raskauksia olisin näin vahvasti kuumeillu... Nekin molemmat oli kyllä ihan toivottuja. Nyt tarkkailen itseäni ja haaveilen vauvasta! Ensimmäinen yk menossa, niin vannoin itselleni etten osta ovistestejä, mutta marketissa jo hipelöin niitä. Toistaiseksi pystyin olemaan ostamatta... Menossa 15.kp/35-50kp, loppuviikosta alkaa tositoimet! Toivottavasti tunnen ovisoireet...

Vierailija
10/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana rintoja aristanut ja pari päivää aikasemmin mahassa kuumotusta. En osaa sitten sanoa kun en aikaisemmissa raskauksissa tuntemuksia niin tiiviisti seurannut. Nyt kun on sairaslomalla eikä oikein mitään voi tehdä niin aikaahaan riittää sitten täpistellä.

Olen vain himpun verran pelokas sen suhteen että nyt kun asiaan tällä tavalla keskittyy niin sitten ei mitään tapahdu. Olen kyllä yrittänyt ottaa rennosti.

Vierailija
11/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava vaan kun joku alottaa!! En ollenkaan pahakseni sitä pistä! =)

Piinaviikko täällä menossa.. täti ei ole vielä tullut vaik kp nyt n. 28/21-30 tai jotain.. negan testasin lauantaina.

Väillä sitä on niin varma, että on raskaana, kun on jotain merkkejäkin ollu (selvin ehkä se, että nännit on vähän tummunu..) ja taas on hetkiä jolloin on ihan varma menkkojen alkamisesta... tuskallista tää odottelu!

Mut mukavaa viikon alkua kaikille ja uusille kuumeilijoille tervetuloa! Plussatuulia!

Milia (yk 2)

Vierailija
12/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis oli varmasti valkovuotolimasta päätellen viime keskiviikkona. Onneksi sitä ennen ja sen jälkeen on pupuiltu ja varmasto varmuudeksi pupuillaan lisää, kun kierto ei ole selvä vielä. Eli mullahan kierukka lähti 26.7 ja sitten yksi päivä vuotoa poistosta kahden päivän päästä. Luulin jo niin et oisin ollu raskaana, kun menkat alkoi tästä sitten 6vko päästä. No nyt näyttää siltä, että kierto on tullut siihen 28pvä ja ensi viikolla on piinaviikko. Tsemppiä kaikille joilta kierukka on otettu vast ikään pois. Yritetään olla liian optimistisia, koska itse tipuin jo aika korkealta, kun menkat tulikin niin myöhään ja meillä molemmilla hirvittävä vauvaukuume. Katsotaan mitä ensi viikko tuo tullessaa...

Onko teillä jollain ollut yhdyntäkipua oviksen aikaan? Itselläni paikat(kohdun napukka ja väliliha) ihan hellänä ennen ja jälkeen oviksen. Nyt on kivut jo lakanneet, mutta sillo kun niitä oli, niin ei edes tuolista päässyt ylös etteikö olisi tarvinnut irvistää kivusta. Toivottavasti endometrioosi ei ole tullut pika pikaa takaisin...

Ilmoitelkaahan plussista ja tuntemuksista kanssasisaret!

Vierailija
13/34 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuu olevan kierukka poistettu lähiaikoina. Multa se poistettiin vuosi sitten heinäkuun lopussa, ja niinpä mä vaan roikun täällä edelleen. En kyllä silti maalaa piruja. Olenhan mä raskautunut tässä välissä kertaalleen. Onneks jokaisella toi hormonitoiminta on ihan yksilöllinen. Mä ilmeisesti reagoin aika voimakkaasti kaikkiin hormonaalisiin muutoksiin. Tuntuu, et kesäkuisen kekenmenon jälkeen rytmi ei ole vielä edes tasoittunut, vaikka on tullu jo kolmen menkat.

La-iltana pupuiltiin, eilen aamulla ovistesti näytti plussaa ja illalla oli ovislima. No, isäntä käänsi kylkeä ja alkoi sit nukkumaan. En tiedä meniko mahikset tässä. Pari vuorokautta ehti kulua. Nyt kivistää alavatsaa, mutta limaa ei ole enää. Sen näkee sit parin viikon päästä.

Pupuiluintoa kaikille kuumeilijoille! Ja plussatuulia!

Ja missäs on meidän kaikki " vanhat" kuumeilijat? Ei kai kaikki ole hävinnyt kotiloihin tai luovuttaneet???

vuma

Vierailija
14/34 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuma: täällä on yksi vanha kuumeilija. :) Mies näytti vihdoinkin " vihreää valoa" uudelle vauvalle. Nyt kun tavallaan " lupa" tuli, niin alkoikin jännittää.. Se on kai ihan normaalia.?

rilla-ma-rilla: Aiotko testata?

Minulla muistakseni tuulimunaraskauden jälkeen raskaustesti näytti positiivista vielä 3-4 viikon jälkeen. Raskauduin sitten uudestaan kun kahdet kuukautiset olivat olleet.

ON: Voihan nenä..! Oletin koko ajan, että ovis on vasta kp 16 ja en eilen jaksanut sänkypuuhiin vaikka mies sitä ehdotti. Siis tänä aamuna tuli yhtä vahvat viivat ovistestiin (tein Apteekin omalla ja Clearbluen digitaalisella). Tänään on kp 14/28-29. Tämä oli ihan yllätys, koska aikaisemmin tuli vasta kp 16. Aikaisemmin on jomottanut alavatsaa parissa kierrossa oviksen aikaan tuntuvasti, mutta nyt ei paljon yhtään. Outoa.

Juu, mutta viikonloppuna tuli kyllä oltua sänkypuuhissa la ja su:na. Ei kai sitä joka päivä jaksa tai tarvitsekaan?

Ehtiikö vielä tänään, kun pääsee vasta illalla tosi toimiin??

No, katsotaan jos tänään saisi vielä miehen petiin.

Vierailija
15/34 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pinna kireällä ja taivastellen miten selvitä kahden räkäisen , kiukkuisen ja huonosti nukkuneen kanssa.. Jostain kumman syystä vielä kolmannesta haaveillen tietäen, että töihin paluu siirtyy vielä ainakin kolmella vuodella.. Omituinen tämä ihmismieli, yhtään helpommalla ei itseään saa laskea, pojat on nyt 3v7kk ja 1v3kk, eli helpommalla jo kovasti päästään.. Mutta ihananiahan nuo ovat ja tuovat elämään niin paljon enempi kuin ottavat. Ja töitä kerkiää vielä yhden 30vuotta tehdä lasten jälkeenkin.

Kierukka siis lähti 7.8, ekat oikeat kuukautiset 7.9, ovistesti näytti vahvat viivat sunnuntaina ja vähän haaleamman eilen. Perjantaina ja sunnuntaina pupuiltiin. Eilen en saanut miestä innostumaan ja siitäkös väsynyt vaimo sai taas murjotukset aikaseksi, vähän nolottaa. En tiedä menikö saumat nyt siihen. Toisaalta sunnuntaina myöhään touhuttiin ja maakuulla pysyttiin pitkään, että lasti ennättäisi pysyä kyydissä ettei " valumia" tule. Eli saumoja voisi kyllä olla.

Hassua miten teille raportoi näin tarkkaan, kenellekään ei kehtaisi kasvotusdten tälläisiä höpistä.

Tsemppiä kaikille kanssasisarille;-)

Vierailija
16/34 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uudestaan...

Kertokaas, mistä sais tilattua ovistestejä netistä?? Aconin testit kiinnostais, mutta muutkin käy. Mammaksi.fi tiedän, muita en muista. Vaikka me ei vielä edes yritetä kolmosta, niin rupes kiinnostaa, millon mulla tarkkaan ottaen on ovis. Viime kierrossa päättelin sen olleen kp 14, mutta menkat alkokin sitten jo kp 25 eli kierron pituudeksi tuli vain 24 päivää. Luteaalivaihehan jäi sillon vain 10 päivään (sama toissakierrossa) ja se on kai liian vähän kiinnittymisen kannalta?? Muistaakseni mulla oli toi luteaalivaihe n. 12 päivää silloin, kun kuopusta yritettiin vähän yli 2v sitten. Voiko se siis muuttua yhtäkkiä 10 päivään??

HannaMarika: Mulla myös on kovat yhdyntäkivut oviksen aikaan!:-( Ja oviskivut mulla kestää jopa 4-5 päivää! Ja Buranaa kuluu.. (Sitten kun joskus aletaan yrittää sitä kolmosta, täytyy kai siirtyä Panadoliin.) Viimeinen päivä, jolloin on kipua on siis kovimmat kivut ja silloin päättelen oviksen olevan. Sitten kivut loppuu. Ei kai noi pitkään kestävät oviskivut sit viittaa endometrioosiin?! Onko sulla todettu se? Onko se vaikuttanut raskautumiseen mitenkään? Mulla ei ole kyllä koskaan mitään siihen viittaavaa todettu ja olen 2 kertaa raskautunut suht helposti. Menkkakivutkaan ei nykyään ole mitenkään erityisen kovat. Mutta oon kyllä miettinyt että onkohan noi monta päivää kestävät oviskivut ihan normaalia...

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
17/34 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty kaikki muutkin!

Kyllähän mä testasin tänään kun mammaksin testit tuli =) Älyttömän nopeata toimintaa muuten, eilen tilasin ja tänään jo täällä, ja negahan se oli. Varmaan ens viikolla alkaa menkat mutta kun sitä niin kovasti toivoisi. Just tossa mietin, että puoli vuotta sitten olin aikasamanlaisessa tilanteessa, tosin silloin olin varma, että hormonit vaan heittelee taas kerran, tein testin sillä meinasin soittaa seuraavana päivänä lääkäriin, että saisin keltsejä ja vuodon alkamaan kun olo oli niin kamala. Nyt siis mietin melkein jokaista nippasua ja vessassa käyntiä. Alkaisi nyt edes se vuoto! Että pääsisi odottamaan seuraavaa vuotoa ja tietäisin mihin suuntaan kierrot pituuksiltaan suuntaavat.

Mutta nyt navetalle Rilla-ma-rilla

Vierailija
18/34 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveet kasvaa ja varmaan reilun viikon päästä haaveet kaatuu.. Kun pupuilu ja ovis sattui aika hyvin yhteen alkaa tässä jo rakennella pilvilinnoja ja odotella mahd. tuntemuksia, josku olisi tärpännyt.

Miten helppoa olikaan odotella esikoista, kun ei oikein ollut muista merkeistä, kun kuukautisten pois jäännistä tietoa. Ei silloin osannut ajatella mitään kiinnittymis kipuja tai rintojen aristelua ja tummumista.

Rilla-ma-rilla, tsemppiä, voihan se vielä plussaksi muuttua. Eihän se välttämättä vielä näy.. Toivotaan..

Nyt tarttee lähteä kauppan hakemaan evästä perheelle..

Vierailija
19/34 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis jäi eilen hyödyntämättä. :( Mies oli huonolla tuulella ja väsynyt eikä antanut edes halata. Ja pienimmällä (1v.) oli korva kipeä ja itki sitä varmaan tunnin, kunnes annettiin suppo. Hänet täytyi ottaa viereen. No, nyt täytyy sitten vaan odotella tuottiko kp 11 ja 12 puuhailu tulosta. En usko, mutta katsotaan. En aio nyt ottaa stressiä koko asiasta. Sen verran otti pattiin eilinen.

Vierailija
20/34 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän valan uskoa sinuun, siis ainakin tuon oviksen perusteella. Minulla ennen ekaa raskautta ovistesti näytti ovisplussaa eräs sunnuntai ja samana päivänä pupuiltiin. Päätin, että nyt otan rennosti, siis ilman stressiä ja siinä kierrossa raskauduin. Tosi ekaa tehtiin 2 vuotta, mtuta sitten kun tuli vahva ovisplussa, niin tulin raskaaksi.

Luulen siis, että sinulla on mahkuja raskautumisen suhteen. Yritä olla stressaamatta. Helpompi sanottu kuin tehty... Mutta yritä kuitenkin. Tsemppiä!! =)