Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan itku ja huuto hoitajan kanssa

23.09.2007 |

Onko kellään antaa vinkkejä tai vertaistukea tilanteeseemme ? Tilanne on siis se, että tyttömme vajaa 11 kk ei halua hoitajakseen ketään muuta kuin äidin tai isän (isäkään ei läheskään aina kunnolla kelpaa). Olen hoitovapaalla ja silloin tällöin on tullut tilanteita, että on pitänyt tyttö jättää hetkeksi tai muutamaksi tunniksi jonkun muun hoitoon ja koko sen ajan kun olen ollut poissa, tyttö on huutanut suoraa kurkkua taukoja pitämättä. Tänä aikana ei myöskään mikään ruoka tai juoma kelpaa ja rauhoittuu tilanteesta vasta kun pääsee äidin syliin.

Hoitajana ollut siis oma äitini tai miehen äiti.

Onko kokemuksia ?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan eroahdistukselta. Kauanko lapsesi on ollut tällainen? Jos kyseessä on eroahdistus, niin se menee kyllä ohi. Väkisin ei kannata yrittää hoitoon viedä, se ei todennäköisesti auta.

2/2 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vähän samantyyppinen juttu, kun meidän neiti (nyt 2,5v) oli 8kk ja siitä eteenpäin. Isä kyllä kelpasi hoitajaksi hetkiseksi, mutta ei kauaa, korkeintaan kaupassa käynnin ajaksi (max 1h). Kumpikaan vanhemmista pojista (nyt 7v ja 8v) ei ollut samanlainen kuin neiti. Nuorin poika (4kk) on toivottavasti samaa sarjaa isoveljiensä kanssa (aika näyttää).

Mulla oli siihen aikaan 2x/kk kuoron harkat ja 1x/kk esiintyminen, jolloin jätin tytön äitini hoiviin 3 tunniksi vanhempien (pojat silloin 5v ja 6v) lasten kanssa, kun isällä oli omia menoja. Heti, kun olin ovesta lähtenyt, oli alkanut huuto, joka oli loppunut, kun neiti oli niin väsynyt, että nukahti kesken huudon, ja jatkoi taas herättyään. Mikään ei myöskään kelvannut, vaikka mukana oli kaikki tarpeellinen. Huuto loppui, kun tulin takaisin.

Sitä kesti ehkä pari-kolme kuukautta ja yhdessä välissä neiti huusi jo mummon nähdessään, vaikka olin vieressä ja mummo tuli esim. meille käymään. Yhdisti ilmeisesti, että mummon ollessa lähellä äiti katoaa... :/ Ei se mukavaa ollut, mutta en voinut tyttöä ottaa mukaankaan, sillä säestän (edelleen) kuoroa pianolla. Aikaisemmin oli tytön voinut mummolle jättää ilman huutoja esim. kauppareissun ajaksi (0,5-1 tunti) ilman ongelmia. Taisi tytöllä olla joku vierastus/eroahdistuskausi, sillä parin kk:n kuluttua neiti oli taas hyväntuulinen ihana neiti, joka jäi mummon kanssa katsomaan ja vilkuttamaan ikkunasta, kun äiti lähti soittamaan tai kauppaan. Aikaisemmin ei olisi tullut kysymykseenkään.

Mummo jo syytti itseäänkin tilanteesta, mutta oli onneksi ohimenevää. Nyt tyttö menisi mummon luo vähän väliä ja haluaa soitella harva se päivä.

En osaa oikein mitään hyvää neuvoa antaa, kun en itsekään keksinyt mitään ratkaisua. En tiedä auttaako asiaan mikään muu kuin aika. Toivottavasti kohta helpottaa!

Tsemppiä kuitenkin!

Äippä ja nelikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla