Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttärikakkuideoita pojalle?!?

23.09.2007 |

Kaipailen kakkuideoita 3-vuotiaalle pojalle?

Ootteko käyttäneet marsipaania ja mitä siitä olette tehneet? Entä onko jollakin ideoita jos tekis jonkun kuvion esim. junan, auton...? Näin kaupassa merirosvoaiheisia ja muumiaiheisia kertäkäyttöpöytäliinoja, keksiskö niihin aiheisiin mitään? Viime vuonna pöydällä tais olla Nalle Puh liina... Karkkia meillä ei ole vielä syöty, joten sitä en haluaisi ainakaan kauheesti käyttää kakun koristeena.

Entä onko jollakin ideaa jäätelökakun tekoon?

Ideat on mulla kovasti hukassa! Kaikki ideat otetaan vastaan.

Kiitos jos joku viitsii auttaa!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://jimijjjp.vuodatus.net

Tuolla sivulla on tehty Salama McQueen-kakku (auto), Franklin, supermies & muumikakku pojalle. Ko. sivuilla on blogien osoitteita joissa lisää kakkuaiheisia kuvia ja ohjieta =)

Vierailija
2/5 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin pojan 3-vuotissynttärikakkuun syötävän kuvan www.kuvakakkuun.com - sivustoilta. Lähetin digi-kameralla otetun kuvan tiedostona tuonne firmaan ja muutaman päivän päästä tuli lähes aidon valokuvan näköinen, A4-kokoinen, syötävä kuva johon oli pyynnöstäni lisätty onnitteluteksti.

Kuva oli helppo kiinnittää kakkuun, eikä muutenkaan tarvinnut miettiä muuta koristelua kuin vähän kermaa reunoille... Oli taatusti ainutlaatuinen ja herätti kiinnostusta. Jos et halua kakkuun lapsen kuvaa, siihen voi laittaa ihan minkä kuvan vain mikä löytyy netistä.

Vierailija
4/5 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli teemana Autot -elokuva. Kakku oli autonrenkaan muotoinen (siis ihan tavallinen pyöreä täytekakku, joka oli kuorrutettu hopeakuulilla ja lakumatoilla). Edellisinä vuosina on ollut kakkuna myös esim. pakettiauto ja juna.

Itse en niin noista marsipaaneista välitä, enkä kovin mielelläni pienen ihmisen kakkuun niitä laita. Mieluummin koristelen kakun karkeillä, kekseillä tms.

Vierailija
5/5 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotiaalla pojalla oli kesällä ritarilinnakakku. Ostin 2 litran neliskanttisen jäätelöpakkauksen, jonka kippasin tarjoiluvadille. Sitten " liinmasin" kermavaahdolla jokaiseen kulmaan tuutin pystyyn torniksi. Koristeeksi laitoin englanninlakuista linnanmuurit, suklaasta ikkunaluukut ja laskusillan (olihan jotain Euroshopper täytesuklaata, jossa jokaisessa suklaapalassa joku " kruunumainen" kuvio keskellä" . Muotoilin vähän suklaapalasia kulmista pyöristetyksi ja sitten tarjoiluhetkeen asti pakastimeen takaisin. Juuri ennen tarjoilua tökkäsin muutaman coctail-tikun, johon olin teipannut lasten itse askartelemia lippuja. Täytyyhän linnalla lippu ja viirit olla ;).

Siinä ajassa, kun sankari puhaltaa kynttilät ja otetaan kuvia kakku ehtii pehmetä leikattavaksi. Ja jos kakku ei mene kerralla, niin kiireesti takaisin pakastimeen, ettei sula välissä. Meillä ainakin oli lasten suuri suosikki, kun kukaan perheemme kolmesta lapsesta ei tykkää perinteisistä täytekakuista.