Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhakemuksen aloittaminen -MITEN???

Vierailija
22.09.2007 |

Auttakaa kotona 5 vuotta ollutta mammaa, miten olisi iskevää aloittaa työhakemus? Se hakemusosuus tulee sellaiselle valmiille sähköiselle lomakkeelle työkokemusten yms jälkeen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen xx-vuotias iloinen ja vastuuntuntoinen kahden lapsen äiti x-kaupungista. Etsin uusia haasteita blaa blaa blaa...

Ja haastetteluihin olen päässyt!

(on prosessi vielä kesken mutta oikeasti uskon että nyt tärppää!)

=)

Vierailija
2/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin: toivon tulevani huomioiduksi läpä läpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vastaus kakkoselle.

3: kannattako heti ekassa lauseesa sanoa olevansa kahden lapsen äiti?

Vierailija
4/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?

Vierailija
5/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos haet paikkaa, johon on haettu työntekijää, viittaat hakemuksen alussa siihen: " Haen HS:ssa 12. 4. 2007 ilmoittamaanne..." , " Viitaten 23. 4. 2007käytyyn puhelinkeskusteluun N. N.:n kanssa haen teillä vapaana olevaa..." tms.

Vierailija
6/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinne tartte mitää turhia löpinöitä muutenkaan, et kai sä laittais hakemusta jos et haluais tulla huomioiduks. kiire kiire ja aika on rahaa. mitä yksinkertaisempi, sitä varmemmin haastatteluun. kerro OLENNAINEN itsestäsi sen tiimoilta, mitä työtä haet.

Vierailija
7/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli samalla teen selväksi että minusta ei saa mitään vapaa-ajalla töitä tekevää/ylitöissä viihtyvää työntekijää!

3

Vierailija
8/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain itse lukuisia työpaikkoja enkä maininnut mitään perheestäni. Heti, kun muuti hakemusta niin, että alussa jo mainitsin olevani kahden lapsen äiti + ikäni, aloin päästä työhaastatteluihin. Ja lopulta sain paikan. Oletin, että CV:ssäni näytti olevan selittämätön aukko, jos ei tiennyt lasten olemassaolosta (hoitovapaat)

Vierailija
9/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lienee pääasia! =)

3

Vierailija
10/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet onnistunut niinkin harvinaisessa tehtävässä kuin lisääntymisessä ja tästä syystä sinulle kuuluu maailman paras työpaikka siitä palkinnoksi. puolikas työaika ja täysi palkka. paipai pikku äiti.

Vierailija
11/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee lastenhoitotyötä, on lapset ihan paikallaan mainita. Jos hakee luovaa työtä, jossa vaaditaan vaikka nasevaa kynänkäyttöä, kannattaa laittaa jotain luovaa ja persoonallista. Jos hakee työtä, jossa virallisuus ja asiallisuus tärkeitä, kannattaa laittaa sen mukainen hakemus.

2

Vierailija
12/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan mulla 5 vuoden aukko työelämässä,mutta mietin vaan missä kohtaa hakemusta.

Haen sellaista melko asialinjaista paikkaa, en mitään lastenhoitotyötä, mutta en myöskään mistään bisnesmaailmasta , jossa aika on rahaa.

ap

Vierailija
13/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 10

ps. Se aloitus on paikka, jossa hakemuksen vastaanottaja luo mielikuvan hakijasta. " Olen iloinen kahden lapsen äiti Helsingistä" luo luotettavan ja positiivisen assosiaation, jos ei olla hakemassa ympärivuorokautisesti valmiudessa olevaa työmyyrää. Jos on luvassa normaali päivätyö, jossa ollaan tekemisissä ihmisten kanssa, on tuo mielikuva plussaa.

Vierailija
14/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele niitä asioita, joita työntekijältä vaaditaan. Vastaa ilmoitukseen ja laita jotain ylimääräistä vain, jos se on erittäin tärkeää. Ihan selkeää omien vanhvuuksien määrittelyä, liian vaatimaton ei saa olla.

Vierailija
15/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli: Haen xxxxxxx:n paikkaa, josta ilmoititte xxxxxxx:ssä.

Ja sen jälkeen ikä, koulutus ja työkokemus sekä selostus niistä ominaisuuksista, joita hakemuksessa mainittiin. Perhe CV:hen henkilötietoihin, ei suinkaan hakemuksen kärkeen. Työnantajalle ovat työhön liittyvät ominaisuudet tärkeitä, ei lisääntymiskyky. Temperamentti näkyy haastattelussa, en minä ainakaan halua palkata ketään joka sanoo ensi sanoikseen olevansa iloinen, ei ammattitaitoinen.

Vierailija
16/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm ?

Lisää mielipiteitä olisi kiva kuulla

ap

Vierailija
17/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisessä hakemuksessa kysyttiiin aluksi jo nuo faktat. Vai olenko väärässä?

Vierailija
18/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia aloittaa työhakemus kertomalla perhesuhteistaan kuin kertoa niistä hakemuksen keskellä tai CV:ssä. Itse en missään nimessä aloittaisi hakemusta kertomalla perheestäni, ellen hakisi jotain pilipali-kesätyötä lastenleirillä, mutta hyvinkin mainitsisin perheeni jossain muussa yhteydessä.

Useita hakemuksia lukeneena voin sanoa, että yksi tavallisimpia ja fiksuimpia aloituksia on kertoa, mistä tietää vapaasta työpaikasta ja/tai miksi hakee töitä.

Vierailija
19/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulleet jo kaikki faktat esiin ennen tota hakemukselle tarkoitettua kohtaa

ap

Vierailija
20/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siksi, että haluaa töitä, mitä muita syitä voi olla?