Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhakemuksen aloittaminen -MITEN???

Vierailija
22.09.2007 |

Auttakaa kotona 5 vuotta ollutta mammaa, miten olisi iskevää aloittaa työhakemus? Se hakemusosuus tulee sellaiselle valmiille sähköiselle lomakkeelle työkokemusten yms jälkeen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

about kaikki mun ammatilliset mielenkiinnot kohteet, ehkä mä lähden siitä sitten liikkeelle.

ap

Vierailija
22/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niinkuin joku edellä totesikin, hakemuksen sisältö, tyyli ja sävy riippuvat todella paljon siitä, millaista työtä olet hakemassa.

Itse työskentelen asiantuntijatehtävissä liikemaailmassa joten ei tulisi mieleenkään ympätä perhettä hakemukseen ollenkaan, cv:stä käy kyllä ilmi perhesuhteet ja äitiyslomien ajankohdat. Jos sen sijaan hakisin töitä vaikkapa kaupan kassana tai lastenhoitajana, voisin ehkä mainitakin olevani äiti.

Hakemuksesta tulee ennenkaikkea käydä ilmi, miksi haet kyseistä työtä sekä miksi sinut kannattaisi ao. tehtävään palkata. Ei kannata olettaa, että hakemuksen vastaanottaja osaa lukea rivien välistä vaan puhua asioista suoraan niiden oikeilla nimillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kannattaa todellakin mainita mitä työtä hakee. Monissa yrityksissä/organisaatioissa on yhtä aikaa useita työpaikkoja auki. Usein hakemukset menevät vielä aluksi jonnekin yhteispaikkaan, josta ne lähetetään sitten varsinaisille rekrytoijille eteenpäin.

Ja kyllä nyt ihan aineenkirjoituksen perusasia jo koulussakin oli, että ensiksi aloitetaan tärkeimmällä asialla.

Vierailija
24/24 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan tärkeimmällä asialla.

Kenelle se sitten on perhe, jollekin toiselle työ.