Apua ehkäisypulmaan
Synnyts lähestyy ja sitä mukaa pohdinta tulevan ehkäisyn laadusta...
Mulla on siis ongelma: olen kokeillu sen sadat pillerit, laastarit ja hormonirenkaat samalla lopputuloksella -minusta tulee piru joka kilahtaa kattoon jo ennen kuin saa aamulla silmänsä auki.
Eli hormonaalinen ehkäisy ei sovi. Olin yllättynyt kun eräs lääkäri tästä kuultuaan ehdotti hormonikierukkaa, onko kenelläkään kokemusta sopiiko se vaikka muu hormonaalinen tekee ihan hirveäksi? Vai onko " piuhat poikki" ainoa vaihtoehto? (ei sinänsä huono vaihtoehto sekään, johan näitä on kohta neljä, mutta pelottaa että entä jos tulen kuitenkiin katumaan....joskus tulevaisuudessa) Tavallinen kierukka ei ajatuksena kiehdo, ainakin ystävällä lisänny vuotoja ihan hirveästi tyyliin kolme rättipakettia/menkat...
Auttakaa oi miu mau
Kommentit (12)
vaikka siihen risteilynkin hinnan laittaisi mukaan.
joten luulisi, ettei sillä ole hermoihin paljoa vaikutusta. Itsellä ollut se 4 kk, ja muuten hyvä, mutta tiputteluvuotoa edelleen. Se kun loppuisi, olisi mainio kapistus.
mutta kolmannen lapsen jälkeen laitatin hormonikierukan. En ole kertaakaan katunut; halut ovat lisääntyneet ja menkat historiaa. Mielialamuutoksia tms ei ole ollut. Minulle gyne sanoi hormonin vaikuttavan niin paikallisesti:) Ainoa miinuspuoli on, että hiukset rasvoittuu nopeammin:/ Inhottavaa pestä pitkä tukka joka toinen päivä.
tihkutteluvuotoa oli ekat viisi kuukautta..
nro 5
Mulla lyheni menkat kierukan laiton jälkeen. Eli se on yksilöllistä! Jos sun kaverilla on ongelmia kuparikierukan kanssa, ei sitä välttämättä sulla ole. Ja tämä on tosiaan hormooniton.
Kiitos jo näistä!!
Siksi juuri mietin että niinhän hormonirenkaankin vaikutus pitäisi olla paikallinen -lääkärien mukaan- mutta niinpä vaan tuli akasta hirviö aina viikon käytön jälkeen, liekö aivot sit meikäläisellä sielläpäin ;)
ap
ettei hormoniehkäisy käy, mutta näinpä vaan käy! Kokeile rohkeasti hormonikierukkaa. Tosi hyvä!
Oma koko pitää sen sijaan kyllä käydä tarkistuttamassa lääkärissä.
muun ehkäisyn sopimattomuus syy saada hormonikierukka reseptillä vai millaisia syitä siihen tarvitaan? Ja mitä jää hinnaksi? Entä ilman reseptia?
ap
Ja aivan kamala olin sen ajan. Hermot oli tosi kireellä...
Muitakin sivuvaikutuksia oli,joten poistatin sen ja vaihdoin kuparikierukkaan.
Vuodot kyllä lisääntyivät reilusti, nyt ovat jo kyllä tasaantuneet hieman(3 v.ollut tuo kierukka) mutta parempi tämäkin kuin se kauhea tunnemylläkkä!
Sivullinen lukisi mielellään jos joku kertoisi kokemuksistaan
Kuparikierukka on yksi, sitten on pessaari kans ihan ok. Tosin sitä ei saa suomesta enää. Ja kondomi.