Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA, että en kestä tämänsorttista tyhmyyttä:

Vierailija
25.10.2008 |

Tuttavaihminen, 60-vuotias MAATALOSSA 30-vuotiaaksi asunut ihminen on täydellisen luonnosta vieraantunut. Tässä muutamia esimerkkejä:

Mielipide 1: Metsästys on julmaa, kamalaa ja sitä ei voi edes ajatella. Kaupasta ostettu liha ei ole mikään ongelma eikä siihen liity julmuutta millään tavoin (ilmeisesti liha siis kasvaa jossain puussa tai pensaassa?).

Mielipide 2: Kompostointi on yök ja väärin. Sitä ei missään nimessä sovi harrastaa.

Mielipide 3: Koiraa ei voi kasvattaa, kouluttaa tai kieltää, koska sen tulee muuten paha mieli.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikymmeninä.

Vitusti onnea Kiinan nuoremmalle sukupolvelle.

Vierailija
42/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että meitä kolmekymppisiä haukutaan 30 vuoden päästä aika roimasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin juuri sen takia olla teknisesti ja koulutuksellisesti "maailman huipulla", kun nuo suuret ikäluokat ovat meille pystyneet jotain sellaista tarjoamaan, jota heillä ei ollut (lukuun ottamatta pientä eliittiä ehkä).

Itse tosin tunnen vain hyvin koulutettuja ikäluokan edustajia eivätkä he minusta ole kovi tyhmiä tai ylimielisiä. Itse ovat ensimmäisenä ihmettelemässä, miten paljon Suomi on muuttuneet.

muuta nykyajan normitehtävät ovat ihan toista luokkaa. Se vain ei mene suurten ikäluokkien kaaliin. Suomi on 1960-2005 välisenä aikana hypännyt ettenpäin ylinopeasti sen vaiheen, joka monilla valtioilla on vienyt 100 vuotta ja enmmänkin. Suomi oli täysi kehitysmaa vuonna 1950. Suomi vastasi Angolaa tai vastaavaa alikehittynyttä maailmaa. Nyt kuitenkin nuori sukupolvi taistelee maiilman huipulla niin teknisesti kuin koulutukselisesti ja vaatimus tasollisesti.

Vierailija - 25.10.2008 19:38 (ID 888220)

Suurimmalla osalla suurista ikäluokista ei ihan oikeasti ollut mahdollisuutta

käydä kuin kansakoulu. Toki tuossa ikäluokassa on tyhmiä ja tietämättömiä, mutta tiedän monia, jotka ovat työllistäneet kymmeniä ihmisiä ainoana koulutuksena joku kansanvalistusseuran kirjekurssi, siis ihan oma äly on ollut se yrityksen alkupääoma.

Vierailija
44/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tehtävissä on normi, sääntö?

Vierailija
45/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei keskimääräinen koulutustaso 30 vuoden päästä ole tohtori, ja kaikki ammatyöntekijät tulee afrikasta.

Koulutuksen lisäksi Suomen pitäisi pompata maailman ykkösvaltioksi teknologiassa ja ihan kaikessa.

Viimeisen 50 vuoden aikanahan suomi nousi maanviljelymaasta kännykkäbusineksen ykkösmaaksi.

Vierailija - 25.10.2008 20:34 (ID 888447)

Eiköhän me kaikki olla aikamme lapsia

Veikkaan että meitä kolmekymppisiä haukutaan 30 vuoden päästä aika roimasti...

Vierailija
46/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä vielä olennaisempaa, veikkaan että teillä ei KELLÄÄN ole vielä murroiässä olevia lapsia???

Itse olen 34 v. - eli ihan "nuori" ja "fiksu" vielä mielestäni, koulutettu, pärjäävä jne. jne.

Mutta vanhin lapseni sattuu olemaan jo 14 v.

Ja kauhukseni huomaan, että IHAN SAMA kuilu on meidänkin välillä jo - vaikka siis ikäeroa vain 20 v.

Kehitys on mennyt ja menee sitä vauhtia eteenpäin, että kyllä mä oon oman lapseni silmissä ihan yhtä dorka ja tyhmä ja tietämätön (ja tulenkín, olemaan, kun katsotaan tietotekniikan kehitystä jne.) kuin esim. oma äitini 63 v. ehkä mun silmissä.

Vähän armeliaisuutta hei please....

Siitä vasta näkee, että ihminen alkaa olla aikuinen, kun oppii edes hieman myös jollain tasolla arvostamaan vanhempia ihmisiä - niiden typeryydestä ja heikkouksista huolimatta!

Vierailija
47/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiös tuo vanhempi sukupolvi voisi ymmärtää vaihtaa tehtäviään ja poistua pois jolaoista, kun monin verroin pätevämpää ja koulutettua väkeä on tulossa tekemään asiat uudella innolla, innovaatioilla ja moninverroin tehokkammin.

Nyt koko yhteiskunta käy tyhjäkäynnillä, kun alikoulutetut ovat keskijohdossa ja pelkäävät oman pallinsa puolesta, eivätkä anna kuniaa niille joille se kuuluun. Samaan aikaan opintolainoissa tuskailevat korkeasti koulutetut turhautuvat tehtäviin, joissa paras tekijäkunta löytyisi noissa 55 + vuotiaissa.

Eli takeminen ja osaaminen on siirretty kustannuksineen (korkea progressio aj opintolainat ja nykyinen pakkoopiskelu, jotta savuttaa entisen maailman matalapalkka-alojen palkat.) nuorelle sukupolvella ja itse on pedattu hyvät eläkkeet, eikä ymmärrätä vaäityä etevämpien edestä, kun oikeaa osaamista vastaaviin tehtäviin ei haluta siirtyä, sehäön tarkoittaisi muuttuneessa yhteiskunnassa pykälää vaatimattomampia tehtäviä.

Suuri ikäluokka on tulppana fiksuille nuorille ja turhauttavat nuorempia.

Osittain tuo nuorten ihmisten turhautuneisuus on suurten ikäluokkien syytä (heidän ahneus) ja ajavat nuoria sunto- opintolaineaisia epätoivoisiin tekoihin.

Nykypäivänähän DI:n palkka pitäisi noin nelinkertaistaa, jotta se olisi suhteessa sama kuin 70 luvulla anttilan kassaan suhteutettuna. Kannattiko opiskella, kun tuloksen vie matalasti koulutetut suuret ikäluokat bonuksineen ja tuolspalkkioineen ja optioineen.

Vierailija
48/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikymmeninä.

Eihän siellä kenelläkään 70-lukua ennen syntyneellä ole koulutusta kun kaikki lahdattiin kulttuurivallankumouksessa.

Mutta muuten, tästä ketjusta on kyllä sanottava että alan tajuta, miksi vanhemmillani (60+ muuten) oli aina niin vähän ystäviä ja miksi heidän mielipiteensä omasta ikäluokastaan ja vähän itseään vanhemmista on aina ollut niin nuiva. Nimittäin vaikka heillä on omat sokeat pisteensä, kuten nyt "arkirasismi" tyyliin mokut ja me, niin yleisesti ottaen ovat aina olleet fiksuja ja ajattelevia ihmisiä. Tai siis, isäni on jo edesmennytkin, mutta tajuatte varmaan.

Vierailija
49/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 3-kymppisenä,. Mutta nyt hieman vanhempana olen huomannut, miten osamattomia ja laiskoja ja leuhkoja ja epävarmoja nuo suurten ikäluokkien ihmiset ovat. Olen sen huomannut kun olen ollut pidempään työelämässä.

Vielä viis vuotta sitten olisin vastannut samoin kuin sinä, mutta sen jälkeen olen tuyöskennellyt parissa firmassa ja kauhukseni katson miten vanhan luulevat tietävänsä ja vituiksi menee, hävettä heidän puolestaan. Suomi lähtee rivakkaan nousuun 5 vuoden päästä, kun päästään eroon tuosta sähläri sukupolvesta. Silloin astuu osaaminen kehiin ja mutu tuntumalla tekijät häviävät.

Ja mikä vielä olennaisempaa, veikkaan että teillä ei KELLÄÄN ole vielä murroiässä olevia lapsia???

Itse olen 34 v. - eli ihan "nuori" ja "fiksu" vielä mielestäni, koulutettu, pärjäävä jne. jne.

Mutta vanhin lapseni sattuu olemaan jo 14 v.

Ja kauhukseni huomaan, että IHAN SAMA kuilu on meidänkin välillä jo - vaikka siis ikäeroa vain 20 v.

Kehitys on mennyt ja menee sitä vauhtia eteenpäin, että kyllä mä oon oman lapseni silmissä ihan yhtä dorka ja tyhmä ja tietämätön (ja tulenkín, olemaan, kun katsotaan tietotekniikan kehitystä jne.) kuin esim. oma äitini 63 v. ehkä mun silmissä.

Vähän armeliaisuutta hei please....

Siitä vasta näkee, että ihminen alkaa olla aikuinen, kun oppii edes hieman myös jollain tasolla arvostamaan vanhempia ihmisiä - niiden typeryydestä ja heikkouksista huolimatta!

Vierailija
50/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se toki tarkoittanut, että refluksi olisi mennyt ohi, mutta oireet helpottivat

mun 55v tätini sanoo,että 4kk iästä asti kannattaa alkaa antaan mustaherukkamehua koska se antaa vastustuskykyä :) Ja refluksi menee ohi kun alkaa antamaan kiinteitä viimeistään 4kk iässä...

Vierailija
51/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 25.10.2008 21:06 (ID 888656)

Kiinassa on se ongelma ollut jo kymmenisen vuotta...

vuosikymmeninä.

että Kiinassa kasvaa parhaillaan sukupolvi, joka on "ainoita lapsia" eli ovat saaneet kaiken ja ovat lellittyjä. Haluavat jatkossakin kaiken, eli miten käy heidän lapsilleen.

Suomessahan suuret ikäluokat ovat saaneet nauttia jatkuvasta taloudellisesta kasvusta, jonka aiheutti/aloitti sotakorvaukset Neuvostoliittoon. Nyt kun viimeiset 15 vuotta on talous välillä notkahtanut, eivät suuret ikäpolvet ole luopuneet asemistaan, vaan haluavat jatkuvaa kasvua itselleen. Esim. tuo eläke rosvous on sika hävytön.

Neuvostoliittoonhan meni kaikki laaduton paska vaihtokaupaksi. Nyt vasta viiemisen 15 vuoden aikana on joutunut todistamaan osaamisensa kapitalismin lakien puitteissa. Siihen taas eivät alikoulutetut suuret ikäluokat juuri ole osallistuneet, vaan se on revitty ylikoulutettuja persnahasta.

Eihän siellä kenelläkään 70-lukua ennen syntyneellä ole koulutusta kun kaikki lahdattiin kulttuurivallankumouksessa.

Mutta muuten, tästä ketjusta on kyllä sanottava että alan tajuta, miksi vanhemmillani (60+ muuten) oli aina niin vähän ystäviä ja miksi heidän mielipiteensä omasta ikäluokastaan ja vähän itseään vanhemmista on aina ollut niin nuiva. Nimittäin vaikka heillä on omat sokeat pisteensä, kuten nyt "arkirasismi" tyyliin mokut ja me, niin yleisesti ottaen ovat aina olleet fiksuja ja ajattelevia ihmisiä. Tai siis, isäni on jo edesmennytkin, mutta tajuatte varmaan.

Vierailija
52/52 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelee, miksi ei osteta 200 000 euron omakotitaloa, koska he maksoivat jopa 300 000 markkaa omasta purkukuntoisesta rintamamiestalostaan v. -88.

Nyt kannattaisi ostaa, juu.