Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyisin äidit kuluttaa rahaa lastenvaatteisiin reilusti yli varojensa??

Vierailija
21.09.2007 |

Olen huomannut, että nykyisin on " muotia" olla mukana viimeisimmissä trendeissä vain sen takia koska muutkin ovat... Nekin äidit, jotka ovat huonopalkkaisia tai kotihoidontuella pukevat lapsensa aivan ylikalliisiin vaatteisiin, tilailevat ulkomailta erikoisuuksia ja makselevat luottokortilla sitten erissä tms.

Täälläkin usein irvaillaan sille, että pitää " päteä" muiden silmissä... sille pätemiselle naureskellaan, sitä ei pidetä totena kuitenkaan. Mutta tottahan se on, että päteä pitää jos lapselle pitää ostaa kalliit ja ennen kaikkea erikoiset vaatteet ja asusteet ja kaikkien vaatteiden pitää sopia toisiinsa makso mitä makso.

Tiedätkö ketään yli varojensa elävää vanhempaa, jolle status on todella tärkeä? Itse tiedän montakin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähes kaikki vaatteet ja kengät kierrrätys tavaraa. Tuntuu haaskuulta ostaa superkallis uusi puku mikä on käytössä max 4 kuukautta. Mielummin käytetään sekin säästynyt raha johonkin perheen yhteiseen kivaan. Mulle on ihan sama mitä mieltä muut äidit on meidän lasten pukeutumisesta. Ainahan niitä penempänä luultiin pojiksi kun serkkupojilta jäi niin paljon hyväkuntoisia vaatteita.

Vierailija
2/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itse asian eritavoin.

Meillä on keskivertotulot. Molemmat töissä ja omistamme 2 autoa. Asumme rivitalossa ja elämme elämäämme käyttämällä tavaroita hyödyksemme. Esim en voisi kulkea työmatkojani ilman autoa. Koen varsinkin lastenvaatetuksen tärkeäksi. Vielä tärkeämmäksi kuin omani. Itseltäni en tingi urheiluvaatteissa,ulkovaateissa tai kengissä. Tiedän itse mitä on olla huonoissa, epämukavissa, vääränkokoisissa tai säälle sopimattomissa asusteissa.

Joten miksi kummassa tämä asia sinua risoo?

Haluan yli kaiken että lapseni viihtyy ulkona tai sisällä ollessaan. Ja asianmukaiset varusteet kuuluu myös hygienian opettamiseen.

Tahdon myös ostaa laatua. Sillä laadulla on takuu. Laatu useimmiten myös kestää kauemmin kuin halpatuote.

Nykypäivänä muotitietoisuus ei välttämätä ole sama kuin aikoinaan. Nykyään niin aikuisten kuin lastenvaatteissa on se hyvä että trendejä on paljon. Voit olla oma itsesi.

Siltikin esimerkiksi koulumaailmassa ollaan jo tietoisia alaluokilta lähtien vaatteista. Mutta eiköhän se vaatteiden ja lasten arvostukset lähde ensikädessä siitä että kukaan ei ole liian poikkeava? Eli pidetään me vanhemmat huoli että lapsemme kulkee säänmukaisissa vaatteissa ja puhtaissa ennen kaikkea.

Jos nyt satut asumaan alueella jossa suurin osa pukeutuu vain kaikista kalleimpiin vaatteisiin niin varmaan on muutkin asiat eriluokkaa. Eli ei olla palkkaluokassa alatasoa.

Kyllä täällä 50 km helsingistä osataan lapsia pukea nätisti mutta hinnat on myös kohtuullisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin ei ole varaa.... Itse tykkään pukea lapset sävysävyyn ja jopa kalliisiin vaatteisiin. Toki en ostaisi niitä jos siihen ei olisi varaa. Arvostan laatua. Ostan itsellenikin laadukkaita vaatteita, miksi en lapselleni ostaisi! Sekös hauskalta näyttäisi että lapsi kulkisi kirpparikamoissa ja vanhemmat laatuvaatteissa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi