Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vankina Tallinkin hytissä

Vierailija
21.09.2007 |

Keski-ikäinen pariskunta koki elämänsä risteilyn Tallink Galaxy -laivalla.

- Kävimme syömässä, kun laiva lähti Tallinnasta kohti Suomea. Sen jälkeen menimme hyttiin, hämeenlinnalainen Riitta Vainio kertoo.

Pian selvisi, ettei matkan aikana ollutkaan enää asiaa muualle. Hytin ovi ei auennut. B-luokan sisähytissä ei ollut puhelinta, eikä kännyköissä kenttää.

Riitta ja hänen miehensä Lasse Laine yrittivät saada apua käytävän puolelta huutamalla ja oveen hakkaamalla.

- Minulla on suljetun paikan kammo, niin olin ihan hepulissa, Vainio kuvailee.

Ohikulkija kuuli pariskunnan hädän ja hälytti henkilökunnan paikalle. Ähellyksen jälkeen pieni näköyhteys käytävään saatiin aikaiseksi.

- Henkilökunta sai lukkopesän irti, mutta sieltä ei näkynyt kuin naama, Laine kertaa.

- Minä kirosin ja hermostuin. Meille karjaistiin takaisin, että jos ette ole hiljaa, niin saatte jäädä sinne.

Kolmen tunnin odotus

Laiva saapui Helsinkiin kello 16.45, mutta pariskunta ei päässyt muiden mukana satamaan. Lasselle työnnettiin lukkopesän aukosta rautapala, jolla hän yritti painaa lukon kieltä pois.

- Eihän se sinne väliin mahtunut, kun ovet ovat niin tiukkoja, mies manaa.

Lopulta paikalle saapui ilmeisesti maista tullut lukkoseppä.

- Hän veti rälläkällä (kulmahiomakoneella) oven auki. Ei tuon kokoisesta laivasta löytynyt edes huoltomiestä, joka olisi oven aukaissut, Vainio sanoo tuohtuneena.

- Istuimme siellä yhteensä 2,5-3 tuntia vankina, josta lähes tunnin satamassa.

Hyvitykseksi aamiaisliput

Kotiin päästyään pariskunta tivasi selitystä puhelimitse laivayhtiöltä. Vastaukseksi valiteltiin oveen tullutta teknistä vikaa.

- Meille lähetettiin suullisen valituksen jälkeen ilmaiset aamiaisliput. Teimme kirjallisen valituksen ja laitoimme aamiaisliput takaisin. Sieltä ilmoitettiin, että kirjallista valitusta ei enää käsitellä, koska olemme valittaneet jo suullisesti, Laine kertoo.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älyttömän törkeetä laivayhtiöltä tuo käytös ja laivan työntekijöiltä!

Toivottavasti valittavat niin korkealle kun se on mahdollista. Aivan välinpitämätöntä toimintaa!!!

Järkyttävää !

Vierailija
2/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kerran meinattu millään päästä omaan hyttiimme, asia ratkesi vasta kun pitkän odotuksen jälkeen saatiin uusi avainkortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suljetun paikan kammo myös ja olisin varmaan ihan paniikissa jos tommoinen tapahtuis omalle kohdalle! Eihän niissä hyteissä tosiaan useinkaan kännykät toimi ja mihin sitä sitten soittais vaikka toimiskin. Jos ei kerran henkilökuntakaan sitä ovea saanut auki...

Mulle on tullut tosi negatiivinen kuva Tallinkista ja tää ei kyllä sitä ainakaan parantanut.

Vierailija
4/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tallink...näin ne hommat hoidetaan..

Vierailija
5/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu on surkeaa! Toivottavasti Siljan laivat pysyvät ennallaan, eikä niistäkin tehdä samanlaisia kuin Galaxyt yms..

Vierailija
6/31 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tiedän kyllä Tallinkin antaneen jo pienemmistäkin jutuista uuden risteilyn. Onkohan käynyt niin että valituksia on tullut niin paljon että on ryhdytty tiukempaan käytäntöön ja tämä pariskunta on nyt ensimmäinen jolle ei tarjota uutta risteilyä vai onko juttu sittenkään niin yksiselitteinen.

Vierailija
7/31 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellä törkeää! Nyt kaikki laittamaan Tallink boikottiin ja vihaisia viestejä sinne! Ja 17, ootko vähän tyhmä? Laivamatka kestää noin 3 ja puoli tuntia joten tuskin kukaan haluaa viettää siitä kahta tuntia VANKEINA!

Vierailija
8/31 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Juuri olin viikonloppuna Ruotsissa ja matkat taittui mennen-tullen Vikingillä! Ja seuraava ostosmatka Tallinnaan Eckerö Linella!

Vierailija
9/31 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään laivalle senkin vuoksi, että pääsee " valmiiseen pöytään" eikä mitään perhanan reissumiestä mussuttamaan

Vierailija
10/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesi tulvi pitkin lattiaa ja käytin aamun luuttuamalla paskavesiä wc-pyttyyn (se sentään ei ollut tukossa). Muu perhe ei päässyt suihkuun.

Kun valitin neuvontaan, mulle annettiin esitelmä laivan putkiston rakenteesta. Suivaannuin ja valitin netitse Siljalle. Minusta tuollaista hyttiä ei olisi saanut myydä, oli sentään a-hytti ja aika kallis - eikä siis luvattua suihkussakäyntimahdollisuutta ollut.

Sain 40 euron edestä lahjaseteleitä SILJALLE, jonne tuskin tekee mieli kovin äkkiä uudestaan mennä.

Vierailija
11/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä hyteissä on telkkari, muttei sisäpuhelinta. Hätäpuhelut voikin sitten soitella omalla kännykällä, löytyy sieltä hytistä kyllä infon numero. Toisaalta se telkkari on varmaan siksi, että viihtyy paremmin, jos on jäänyt hyttiin jumiin. Tosin, jos on juuri saanut sydärin niin ottaisin ennemmin puhelimen kuin telkkarista Salatut elämät tai eestinkieliset uutiset. Elämä tosin on valintoja. DDD

Vierailija
12/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte varmaan muutenkin siellä olleet, mutta nyt saitte hyvän tekosyyn valittaa, valivali.

Mitä oikein odotitte korvaukseksi tästä " kärsimyksestä" ?

Uuden matkan vai rahat takaisin?

Kohtahan kaikki valittaisi jostain jos laivayhtiö korvaisi pieleen meneen matkan. Kyllä niitä tekosyitä löytyisi, itsessähän ei ole mitään vikaa.

Vierailija
13/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. laivaan tykästynyt, ehkä suljetun paikan kammo on vaan ollut se juttu. itse olisin vaan ottanut " ilon irti" miehen kanssa, jos kerta kukaan ei pääse sisään, eikä ulos. ;)

Vierailija
14/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälääkkeet ottamatta???????

Vierailija:

Olisitte varmaan muutenkin siellä olleet, mutta nyt saitte hyvän tekosyyn valittaa, valivali.

Kohtahan kaikki valittaisi jostain jos laivayhtiö korvaisi pieleen meneen matkan. Kyllä niitä tekosyitä löytyisi, itsessähän ei ole mitään vikaa.

Vierailija
15/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että niissä hyteissä on telkkari, muttei sisäpuhelinta. Hätäpuhelut voikin sitten soitella omalla kännykällä, löytyy sieltä hytistä kyllä infon numero. Toisaalta se telkkari on varmaan siksi, että viihtyy paremmin, jos on jäänyt hyttiin jumiin. Tosin, jos on juuri saanut sydärin niin ottaisin ennemmin puhelimen kuin telkkarista Salatut elämät tai eestinkieliset uutiset. Elämä tosin on valintoja. DDD

Vierailija
16/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kävin laittamassa Tallinkin sivuille asiakaspalatteeseen tämän ketjun linkin ;)

Vierailija
17/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole hiljaa, jätän teidät sinne. Oikein on asiakaspalvelu kohdallaan.

Vierailija
18/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tosiaan on ahtaan paikan kammo ja tähän saakka olen pelänny hissejä ja lukita yleisiä vessoja.

Mä olisin ollu ihan paniikissa!!!

Ja sitten ei kukaan yritä edes pikapikaa auttaa! Eiköhän laivassa pitäisi olla erilaisia pelastautumisvälineitä ja korjaustyökaluja ja vieläpä jokunen koulutettu ihminenkin mukana. Ei paljon vakuuta, että koko laivallinen saataisiin hädän hetkellä evakuoitua ym, jos paria ihmistä ei saada edes hytistä ulos kohtuuajassa.

Mietin myös mielessäni, millaista olisi olla suljetussa hytissä nälkäisten lasten kanssa...

Vierailija
19/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin tavallista. Mutta silti oven pitäisi avautua sisäpuolelta kahvaa painamalla, mekaanisesti, sillä se systeemi ei ole yhteydessä tietokoneohjelmoituun lukkoon millään lailla.

Vierailija:

Me ei kerran meinattu millään päästä omaan hyttiimme, asia ratkesi vasta kun pitkän odotuksen jälkeen saatiin uusi avainkortti.

Vierailija
20/31 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven täytyy avautua kun minä haluan ulos. Niin se vain on.

Ei kai se ole asiakkaan vika, jos ovi lukittuu niin ettei sieltä pääse ulos?

MULLE ei siis koskaan ole käynyt noin, tai mitenkään muullakaan tavalla kurjasti laivalla. Kerran tosin oli vessanpönttö rikki, ilmoitin siitä infoon, ja saimme samantien uuden hytin (paremman tasoinen kuin se josta olimme maksaneet), kiitos siitä Siljalle.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme