Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ootte opettanut kaverille suomen kielen???

21.09.2007 |

oisko vinkkejä joistain pienistä tehtäväkirjoista tms, joita vois treenata vähän??me asutaan vielä eri maissa ja kaikkee muutakin sähläystä on, niin vielä ei mihinkään kursseille voi mennä..mutta ois ihanaa jos pikkuhiljaa oppis vähän munkin kieltä...ja kun kiinnostusta hänellä olisi,ite käski mun ostaa jonkun kirjan...siis englanti-suomi kirjoja...tai mieluummin vielä arabia-suomi..pelkän sanakirjan avulla opetteleminen on kuulemma aika tylsää hommaa:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kävin kirjakaupassa ihailemassa uusia suomen oppikirjoja, siis niitä vieraanakielenä opettavia.

Osa käyttää apukielenä englantia, mutta nuo arabia-suomi ovat sangen vähissä, kun ei oikein ole olemassa edes kunnon sanakirjaa...

Vierailija
2/5 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on semmoinen tilanne että kaverini menee mieheni veljen kanssa naimisiin enskuussa ja näin ollen mieheni veli muuttaa Suomeen.

Heillä ei ole yhteistä kieltä ja siksi on hyvä että mieheni veli oppis vähän suomea ennen ku muuttaa Suomeen (me siis asutaa Ruotsissa).

Löysin akatemisesta kirjakaupasta hyvän suomenkielen oppikirjan jonka nimi on " hyvin menee!" . Sen jos opettelee kannesta kanteen niin pääsee tosi pitkälle sillä siinä on mun mielestä kaikki olennainen.

Myös se kirjakaupan työntekijä sanoi että sitä kirjaa on kehuttu ja sitä käytetää paljon suomenkielen kursseilla. Se siis on suomea suomeksi. Oli sillä hintaaki, reilut 30¿ mut oli se must sen arvoinen. Suosittelen! Mä olen sitten ite opettanut miehen veljelle suomea sen kirjan avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Diplomaatti+teki+suomalais-arabial…

Hinta Suomalaisessa Kirjakaupassa 67 e, mutta on tosi mahtava opus.

Toinen kirja on Suomalainen.comin mukaan ilmestymässä lokakuun puolivälissä, ja siinä on suomi-arabia-suomi.

Vierailija
4/5 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysympä nyt kuitenkin...

Jenni-äiti: laitoit että miehesi veli menee naimisiin ja muuttaa Suomeen, mutta tulevilla puolisoilla ei ole yhteistä kieltä??? Mites kummassa he sitten ovat tutustuneet ja vieläpä naimisiin asti päätymässä?

Miten ihmeessä joku voi mennä naimisiin jos ei ymmärrä mitään mitä toinen puhuu? Mahtaa olla mielenkiintoinen suhde... Elekielelläkö he keskustelevat (se varmaan on mielenkiintoista kun tuo elekielikään ei ole yhteneväinen joka maassa).

Mites muuten toi maahanmuutto noin yksinkertainen juttu on, siitä vaan naimisiin jonkun tuntemattoman kanssa ja sit hups vaan voipi muuttaa Suomeen? Palstaa lukiessa on kyllä tullut aivan toisenlainen kuva ' Suomen maahanmuutto politiikasta.

No eipä silti eihän tuo asia kyllä minulle mitenkään kuulu, kunhan vain mielenkiinto heräsi ;)

Vierailija
5/5 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni_äiti:

Meil on semmoinen tilanne että kaverini menee mieheni veljen kanssa naimisiin enskuussa ja näin ollen mieheni veli muuttaa Suomeen.

Heillä ei ole yhteistä kieltä ja siksi on hyvä että mieheni veli oppis vähän suomea ennen ku muuttaa Suomeen (me siis asutaa Ruotsissa).

Löysin akatemisesta kirjakaupasta hyvän suomenkielen oppikirjan jonka nimi on " hyvin menee!" . Sen jos opettelee kannesta kanteen niin pääsee tosi pitkälle sillä siinä on mun mielestä kaikki olennainen.

Myös se kirjakaupan työntekijä sanoi että sitä kirjaa on kehuttu ja sitä käytetää paljon suomenkielen kursseilla. Se siis on suomea suomeksi. Oli sillä hintaaki, reilut 30¿ mut oli se must sen arvoinen. Suosittelen! Mä olen sitten ite opettanut miehen veljelle suomea sen kirjan avulla.

Todella rakkausavioliitolta kuulostaa. Varmasti onnellinen elämä edessä! Onnea kaverillesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi