Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolen selvittäminen yksityisellä?

01.01.2007 |

Kuinka moni on erikseen käynyt yksityisellä kyselemässä tulevan pienokaisen sukupuolta?

Täällä ollaan siinä tilanteessa että huomenna olisi aika lääkärikeskukseen mutta hieman on alkanut mietityttämään.

Tietty mielessä pyörii muitakin kysymyksiä kuin pelkästään sukupuoli mutta... Kokemuksia? :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin viikkoja on 31+1 :)

Vierailija
2/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesta ultrasta lääkäri ei välttämättä näe sukupuolta, samalla tavalla kuin esim kunnallisissa tehtävissä ultrissakaan.

Mutta 3/4-D ultrassa sukupuoli pystytään selvittämään lähes poikkeuksetta. Tietysti saatta olla niin että lapsi on kääntynyt juuri niin ettei voida varmasti sanoa sukupuolta. Mutta useimmiten kyllä pystytään selvittämään sukupuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen ultraan koska lähin 3/4d ultra meille olisi 130km päässä.

Olemme äitiyspoliklinikalla ultrassa käydessämme kyselleet jo sukupuolta mutta ainoa kerta kun se olisi kerrottu viikolla 19 niin ei näkynyt. Muilla kerroilla meille on osunut lääkäri joka ei missään tapauksessa suostu kertomaan sukupuolta. :)

Sukupuolela ei ole mitään väliä meille, pääasia että vauva on terve :)

Esikoisen kohdalla -99 olin aivan varma että on poika vaikka sitä ei missään mainittu, nyt ei ole pienintäkään aavistusta :)

Meitä varoiteltiin myös että asento saattaa olla sellainen että ei näy mutta mutta...

Vierailija
4/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko hän voisi arvella näkymien perusteella, kumpaa sukupuolta vauva olisi, jos hänestä jommalta kummalta näyttää. Tuollainen pehmeänpuoleinen lähestymistapa ei säikäytä lääkäriä, sillä monet eivät halua sanoa juuta tai jaata ilmeisesti ammatillisista uskottavuussyistä: olisi ikävää kuulla myöhemmin, ettei ole pitänyt paikkaansa, lääkäri vaikuttaisi ammattitaidottamlta :) Vaikeaahan se onkin olla varma ainakin alkupuolella raskautta.

Mutta noin pitkällä jo melkoisen selkeää, joten jospa vain kysytte hienovaraisesti ja rennosti, tai sanotte, että jos sukupuolesta saa selvää, niin saapi sanoa :)

Itsellä itse maksettava ultra viikon kuluttua ja sama kysymys mielessä. Olen kyllä mahan muodon =) perusteella sitä mieltä, että toinen poika tulee. Tytärtä odottaessa erilainen masu, jos siitä nyt oikeasti mitään voi päätellä. Olisikin jännä ylläri, jos tulisi tyttö. Ennestään seka tyttö että poika meillä siis.

Hauska aihe tämä, olisipa mukava jo tietää... Mutta ensin ne terveysfaktat kun saisi, niin suurin jännitys lähtisi ja saataisiin rennompi äiti...

Vierailija
5/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen kunnallisen puolen lääkäri ei kerro siitä syystä sukupuolta kun se ei ole sairaus...

Yksityiselle aikaa varatessa ilmoitimme että varaamme ajan koska haluamme tietää kaiken olevan kunnossa sekä tutkia kumpi olisi tulossa :) Tietty jo hinnan perusteella saavat kertoa mitä vaan mieleeni tulee kysyä :)

Nyt kun on kaikista alkuraskauden ongelmista selvitty niin jotenkin turhalta tuntuu vain mennä katsomaan onko kaikki kunnossa ja kumpi sieltä on tulossa. Ehkei pitäisi ajatella liikaa, olla onnellinen siitä että nykyään on mahdollista nähdä pienokaista jo masussa.

Jännä miten sitä esikoisesta oli niin varma mutta nyt ei ole pienintäkään vinkkiä suuntaan jos toiseen. Pojasta näen unta melkein joka yö :) Siinä kaikki. Raskaus on kyllä aivan 100% erilainen kuin esikoista (poika siis) odottaessa. No, josko huomenna selviäisi :)

Vierailija
6/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää tosiaan tuo raskauden erilaisuus. Minulla siis menossa kolmas raskaus ja on jälleen erilaista. Suurin ero on se, että vatsa kasvaa järisyttävää vauhtia - vitsailemmekin, että tämän täytyy olla monisikiöraskaus... No, edellinen synnytys oli 8/05, joten eihän tässä ole kunnolla siitä ehtinyt toipuakaan vielä ja vatsa jäi suureksi. Ihan eri lähtökohdat siis nyt, kun ekan raskauden jälkeen hoikistuin parissa-kolmessa vuodessa ihan teinimittoihini. Nyt tämmöinen hiukan pyöreämpi äiti, lähtöpainokin 67 kg ja pituutta 160 cm.

Mutta asiaan takaisin. Nyt vatsani on samanlainen eteenpäin puikula kuin poikaa odottaessa. Tyttöä odottaessa siis oli leveämpi. Pahaa oloa on enemmän kuin aiemmissa raskauksissa, ruoka on välillä aika nounouta, mutta syön silti. Kunnon pahaa oloa minulle ei tule koskaan, vain hiukan epämukava olo. Väsymys on pahempaa kuin ennen, tai oli, sillä nyt ei enää tunnu aamupalan ja aamutoimien jälkeen siltä, että ei kerrassaan pysy hereillä - uni tuli kuin lekalla päähän. Yksivuotiaalle vain kommentoin sohvalta jotain sekavia ja selvisimme aina ihmeesti hakemaan eskarilaista puolilta päivin...

Minäpä kerron sitten viikon kuluttua, mitä meillä näkyi, jos vielä löydän sitten tämän aloituksen.

Vierailija
7/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei poikaa odottaessa ollut mitään ei siis mitään oireita, kaikki sujui hyvin.

Nyt on ollut, pahoinvoinnit, verenvuodot, raskausdiapetes, väsymys....lista loputon :) Sillä perusteella voisi päätellä että ei ainakaan poika olisi tulossa. Esikoisella kun sydänääniä kuunneltiin niin aina kuului samasta kohtaa heti ensimmäisellä kerralla. Tämä tapaus antaa etsiä itseään muutaman minuutin ennenkuin äänet saadaan kunnolla kuulumaan. Hoitaja viimeksi totesikin että taitaa olla tyttö tulossa kun on niin salaperäinen :)

Tulen huomenna kertomaan kuinka kävi.

Vierailija
8/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi etä pienoinen prinsessa on tulossa :) Tyttönen oli kääntynyt jo pää alaspäin viime kertaisesta poikittan makoilusta.

Miehen kanssa sovittiin että ei kauheasti vielä tietoa levitellä mutta herra istuu puhelin kourassa, tippa linssissä kertomassa koko suvulleen että tyttö on tulossa... :) Sitten muka naiset eivät osaa säilyttää salaisuuksia :)

Vierailija
9/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pettyisin? Kyllä niin hyvin ja selvästi näkyi että aika mahdottomuus on jos pojaksi tässä muutamassa viikossa muuttuu...

Tällä kertaa näin.

Vierailija
10/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää mitä ultra maksaa yksityisellä?

Siis ihan tavallinen ultra, ei siis 3/4d-ultra?

Ja Onnittelut Maalismansikalle tytöstä!!! =0)

Vierailija
11/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Meille jäi kela-korvauksen jälkeen maksettavaa 84e.

n. 20min kuvattiin,tutkittiin ja mitattiin kaikki mahdollinen. Kuvia saimme mukaan 12kpl. Että vaikka hintaeroa 3/4d ultraan ei paljon ole mutta ihan oli hintansa veroinen juttu. :)

Vierailija
12/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pääasia että kaikki on kunnossa :) ja onhan paljon lääkärin kokemuksesta kiinni " mitä näkee" . toivotaan kuitenkin että pitää 100% paikkansa.

itse yksityisellä lääkärikeskuksella työskentelevänä voin sanoa hinnasta että haitari voi olla iso, koska yksityiset lääkärit hinnoittelevat itse oman työnsä.

meillä hinta haitari on 80-140¿ ns tavalliselle ultralle ja 3/4-D:stä jaa asiakkaalle maksettavaksi n 150¿ kela korv jälkeen.

Itse ajattelin myös varata hieman myöhemmällä viikolla kylläkin :) nyt rv 5 ja risat :D

hyvä puoli siinä on että saa vähän alea kun on henkilökuntaa :)

Vierailija
13/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoissa on kyllä huimasti eroa totta. Tiedän että normaali ultralla katsottuna sukupuoli ei koskaan ole läheskään 100% varma. Itse olen vieläkin hieman epäluuloinen vaikka kyllä selvemmin ei olisi enää voinut näkyä :)

Pettymystä ei todellakaan tule vaikka pojaksi muuttuisikin :) Pääasia että kaikki oli kunnossa ja vauva vaikuttaa terveeltä.

Onnea odotukseen sinulle :) Kiva että työpaikasta on tässä tapauksessa positiivista hyötyä.

Vierailija
14/17 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kas ihana poika sieltä tuli=)

Siis ultralla katsottiin(vkoja en nyt muista,mutta loppu raskaudella) ja kun vain ohimennen kysyin että kumpikohan tulee, lääkäri näytti kohdan että tuossa se näkyy, en itse osannut katsoa siitä mitään=). Lääkäri kyllä totesi ettei se ole koskaan 100% varmaa...

Onneksi emme ostaneet mitään vaalean punaisia unelmia valmiiksi... =)

Vierailija
15/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tietysti hauskaa sitten joskus noin 9 viikon? kuluttua kuulla, miten loppujen lopuksi kävi :) Onhan kyllä aika monille käynyt niin, että eri sukupuolta oleva vauveli sieltä on lopulta tullut kuin mitä lääkäri on tuumaillut. Minä kävin raskausdiabeteksen vuoksi molemmissa aiemmissa raskauksissani ultrassa vähän väliä, joten kuulin molemmilla kerroilla useilta lääkäreiltä samat sanat, että tyttö on edelleen tulossa ja poikahan se siellä yhä köllötelee. Eli tuollainen viiden eri lääkärin usemman kerran näkemys tuntui aika varmalta kyllä :)

No olipa suloinen isä siellä teillä mahdollisesta tytöstä riemuitsemassa... :)

Vierailija
16/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä kun muuten ei olis saanut rakenneultraa ollenkaan ja np-ultra kesti noin 5 minuuttia. samalla sanoin, että jos näkyy sukupuoli, haluisin sen tietää. Lääkäri totesi heti kohta että pojalta vaikuttaa ja katsoi asiaa vielä eri kuvakulmista ja neljässä eri kuvakulmassa näytti pojalta. Uskon tuohon melko todennäköisenä, koska napanuorakin nähtiin samassa kuvassa jonkun haarojen välissä olevan jutun kanssa. Ultra kesti 40 minuuttia yhteensä ja hintaa tuli ilman KELA-korvauksia 80 euroa. Tämä siis pikkukaupungin spr-asemalla ja ultraajana lääketieteen tohtori.

Ultran perusteella olen hankkinut pojanvärisiä vaatteita, mutta voihan niitä tytöllekin käyttää jos ultraaja oiskin erehtynyt. Miehelle se ois kovempi paikka jos ei oiskaan poika kun hän on kovasti toivonut poikaa, meil on kaksi ihanaa tyttöä ja tämä on viimeinen lapsemme. Mutta jos onkin tyttö, ajatus pojasta unohtuu kyllä nopeesti kun saa lapsen syliinsä.

Vierailija
17/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille olisi tyttö tulossa kahden eri lääkärin mukaan.

Toinen oli 4D- ultrassa, toinen tavallinen kunnallinen ultra (n.rv 24).

Kumpikaan lääkäri ei ollut varma!

Olen tässä miettinyt, että menenkö vielä kerran kysymään

vai maltanko odottaa vielä sen 2kk, että selviää oliko

lääkärit oikeassa vai väärässä..??

Vaatteita on tullut nyt tytölle ostettua aika paljon, kun jotenkin oli

itsellänikin tunne että tyttö tulee.

Te, joille poika tulossa- Näkeekö sen pippelin kuin hyvin

jo viikolla 22-24 tavallisella tai 4 d ultralla???

Osaako sen itsekin katsoa?

Nämä on näitä kivoja juttuja, jotka aina jaksavat kiinnostaa :)