Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää nyt mulle Suomen päiväkodeista!

Vierailija
20.09.2007 |

Siis tossa toisessa ketjussa... Eikö todella riitä, että vanhemmat vievät aamulla päiväkotiin allekirjottamansa paperin, jossa lukee että " Maija Helminen saa tänään mennä kotiin Pekka Laaksosen ja tämän isän kanssa" . Vaan pitää merkitä tämä kyseinen isä varahakijaksi. Tuntuu kyllä aivan älyttömältä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako tämä varahakija sitten millon vaan hakea lapsen / ottaa mukaansa ilman että sanon siitä etukäteen?

Vierailija
2/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tai mieheni ilmoittaa aina kuka tulee hakemaan varsinkin jos varahakija eli lapsen isä hakee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä tai mieheni ilmoittaa aina kuka tulee hakemaan varsinkin jos varahakija eli lapsen isä hakee.

Vierailija
4/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan kavereita mukaan vaikka ei mitään nimiä paperissa luekaan. Äitinsä on vaan aamulla ilmoittanut suullisesti, kuka hakee.

Vierailija
5/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOLTAJA määrittelee kuka hakee lapsen hoidosta, jos aamulla ilmoitat että Järvisen Kaija hakee lapsen niin Kaija sitten hakee ja lapsi hänelle annetaan.

Nyt en ota kantaa erityistilanteisiin joissa esim. lapsen huoltajuudesta kiistaa tai perheessä joitain tiettyjä ongelmia.

Lapsen hakijasta ei tarvitse olla mitään kirjallista päiväkodilla, voithan tietysti antaa lapun jossa lukee että Järvisen Kaija hakee mutta ei se pakollista ole.

Vierailija
6/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta voi siis viedä aamulla ruutupaperille kirjoitetun lapun, lähettää sähköpostin tai tekstiviestin ja SEN PITÄÄ RIITTÄÄ. Pointti on siinä, että päiväkodin virkailijoilla pitää olla jotain, millä todistavat myöhemmin, kun lapsesi on kadonnut jäljettömiin, että HE eivät ole antaneet lasta ryöstäjälle tai muuten laiminlyöneet velvollisuuksiaan, vaan tehneet juuri kuten sinä olet käskenyt. Siksi useissa paikoissa suullinen selitys ei riitä eikä sen pitäisi riittää. Siitä kun ei jää todistetta. Tekstiviestin lisäksi on tosin parasta soittaa, että sen joku huomaa.

Ja tottakai hakija täytyy identifioida. Millainen ihminen antaa lapsensa sellaisen ihmisen mukaan, jonka nimeä ei edes tiedä? Kyllä minä olen kysynyt lapseni kavereiden isien tai äitien nimet ja puhelinnumerotkin kun lapseni meni heille päiväkodista kylään. Koulussa en ole ekan luokan jälkeen kysellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi