Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väsynyt lapsi pakko ottaa kauppaan?

Vierailija
24.10.2008 |

Tosi tilanne viikko sitten. Äiti, isä ja lapsi olivat ruokakaupassa. Lapsi oli aivan puhki ja väsynyt. Itku ja kiukuttelu oli luonnollisesti melkoista.

Heräsi kysymys, että oliko kummankin vanhemman tultava kauppaan? Olisiko jompi kumpi voinut jäädä kotiin lapsen kanssa? Tai olisiko kauppaan voitu tulla vaikka sitten kun lapsi olisi ehtinyt nukkua päiväunet tai paljon aikaisemmin.

Tuntui lapsen puolesta tosi pahalta.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauppakassit laitan tavaratilaan niin ettei niitä näe vaikka kävelisi auton vierestä.

t:21

Vierailija
22/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään jaksaisi katsoa niitä. Kävi päivisin, kun mä olen töissä ta sit lähettäis jonku kauniimman tekemään sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee vaan jos se huutava/kiukutteleva lapsi on mun.

Häiritseekö teitä myös haukkuvat koirat kaduilla ja liian kovaan ääneen puhuvat ihmiset kaupassa/busissa/missä tahansa?

Entäs mekastavat lapset pihapiirissä?

Onko se kauppa joku pyhä paikka missä pitäisi asioida hiljaisuudessa?

Ettekö pysty ajattelemaan minkä merkkistä jauhelihaa ostatte jos jostain kuuluu kiukuttelevan lapsen ääntä? Mikä mättää???

Vierailija
24/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee vaan jos se huutava/kiukutteleva lapsi on mun.

Häiritseekö teitä myös haukkuvat koirat kaduilla ja liian kovaan ääneen puhuvat ihmiset kaupassa/busissa/missä tahansa?

Entäs mekastavat lapset pihapiirissä?

Onko se kauppa joku pyhä paikka missä pitäisi asioida hiljaisuudessa?

Ettekö pysty ajattelemaan minkä merkkistä jauhelihaa ostatte jos jostain kuuluu kiukuttelevan lapsen ääntä? Mikä mättää???

Vierailija
25/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh mammoille se kauppakäynti ennen kuin hakee lapsen hoidosta. Pariskunnat osaa kaupassa käynnin hoitaa siten, että toinen on lasten kanssa kotona. Niin ja jos se puoliso pitää ollaa kaupassa käynnin aikana mukana autokyydin takia. Isihän voisi ulkoilla sen kiljukaulan kanssa kaupan lähistöllä, sen aikaa kun äiti shoppaa. Älyn käyttö on sallittua. Kuka vanhempi oikeasti nauttii kiljuvasta kauppa kaverista?

Vierailija
26/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh mammoille se kauppakäynti ennen kuin hakee lapsen hoidosta. Pariskunnat osaa kaupassa käynnin hoitaa siten, että toinen on lasten kanssa kotona. Niin ja jos se puoliso pitää ollaa kaupassa käynnin aikana mukana autokyydin takia. Isihän voisi ulkoilla sen kiljukaulan kanssa kaupan lähistöllä, sen aikaa kun äiti shoppaa. Älyn käyttö on sallittua. Kuka vanhempi oikeasti nauttii kiljuvasta kauppa kaverista?

Vierailija
27/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ideoita:

* Kannattaa mennä kauppoihin aamulla kello 7 tai 9, eli heti kun avautuvat. Jos ei teillä ole pieniä lapsia, ja häiriinnytte niistä ja ilmeisesti yleensäkin muista ihmisistä, tällöin on kaupoissa vähiten väkeä.

* Myös nettikauppoja kannattaa hyödyntää. Ruokaakin voi ostaa nettikaupasta.

* Korvatulpat voi laittaa aina viimeistään samalla kun sulkee asunnon oven. Jos lintujen laulu tai lasten mekastus kuuluu häiritsevästi sisätiloihin, korvatulppia voi käyttää ympäri vuorokauden.

Vierailija
28/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitoa säätelee toistaiseksi laki ja hoitosopimus. Joten sorry nyt sinun lupia ei taida kukaan tarvita tässäkään asiassa.

Kuten tässä viitattiin, tilaa ihmeessä se einesmaksalaatikkosi nettikaupasta. Tai pyydä äitiä hakemaan.

Vierailija
29/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän hiljaisuudesta. Tosin ei mua sellainen iloinen elämänmeno häiritse mutta huutaminen ärsyttää. Ja lasten itku/huuto on tosi rasittavan kuuloista.

Vierailija
30/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siis joo, uskoisin että keskustelun tarkoitus oli lähinnä se, että se ITKEVÄN lapsen ääni on TOSI ärsyttäävää kuunneltavaa. Ei sellainen lasten juttelu, se on ihan söpöä. paitsi junassa=))

Ja hei, me jotka teemme ympäripyöreitä duunipäiviä mennään kauppaan silloin kun ehditään. Ei silloin ku se sulle ja sun kiljukauloilles sopii=)

Muutamia ideoita:

* Kannattaa mennä kauppoihin aamulla kello 7 tai 9, eli heti kun avautuvat. Jos ei teillä ole pieniä lapsia, ja häiriinnytte niistä ja ilmeisesti yleensäkin muista ihmisistä, tällöin on kaupoissa vähiten väkeä.

* Myös nettikauppoja kannattaa hyödyntää. Ruokaakin voi ostaa nettikaupasta.

* Korvatulpat voi laittaa aina viimeistään samalla kun sulkee asunnon oven. Jos lintujen laulu tai lasten mekastus kuuluu häiritsevästi sisätiloihin, korvatulppia voi käyttää ympäri vuorokauden.

Vierailija
31/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oppii hoitamaan sekä työ- että kauppa-asiat tehokkaasti ja luovasti.

Tuskinpa se sinun päiväsi siitä paljon ympäripyöreämpi on.

Tätä kuviota pyöritäessä olen tullut näin idearikkaaksi.

Eli ponttini vielä rautalangasta väännettynä:

jos ei joku asia sulle sovi, älä urputa muille vaan mieti mitä voit itse tehdä jotta olisit tyytyväisempi.

Vierailija
32/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli muuten vaan kiukku päällä?

On munkin lapset joskus narisseet ja kiukutelleet kaupassa, vaikka olisivat nukkuneet ihan hyvin.

No, jos lapsi on selkeesti väsynyt ja tiedän että kauppareissusta ei todellakaan tule mukavaa tai edes siedettävää lapsen kanssa, niin silloin minä tai isä jäädään lapsen kanssa kotiin, jos se vaan on mahdollista.

Vierailija
33/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kertomassasi tapauksessa perhe saattoi olla tulossa jostakin ja oli menossa kotiin. Kävi matkalla kaupassa, koska kotona ei ollut mitään ruokaa. Jos olisivat vieneet lapsen ja toisen vanhemman kotiin, niin olisi tullut melkoinen mutka matkaan ja bensiini maksaa edelleen.

Syitä miksi väsynyt lapsi otetaan mukaan kauppaan on monia. Joskus niin vaan on tehtävä, koska väsynyttä lasta ei voi jättää yksin kotiin tai autoon.

Vierailija
34/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma, että jokainen oppii käymään kaupassa siihen mennessä, kun muuttaa omilleen, vaikka ei alle kouluikäisenä olisi ikinä kauppaa nähnytkään. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi viedä lapsiani kauppaan muuta kuin siinä tapauksessa, että heille tarvitsee jotain sovitettavaa vaatetta. Joskus heidät joutuu ottamaan mukaan myös olosuhteiden pakosta, mutta oikeastaan aina, jos heidät voi jättää toisen vanhemman kanssa kotiin, he myös jäävät.

Lapset on otettava kauppaan, koska pitäähän lastenkin oppia olemaan kaupassa.

Vierailija
35/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko onnellinen perhe käy yhdessä kaupassa.

Me ei käydä, paitsi ihan poikkeustapauksissa, koska haluamme käyttää yhteisen ajan johonkin oikeasti kivaan ja tärkeään, vaikka ulkoiluun. Minä hoidan yleensä yksin kauppa-asiat.

Sitäkin ihmetellään. Mutta ihan vapaasti.

Siitä huolimatta provosoidun siitä kun nämä jotkut ilmeisesti nelikymppiset ikiteinit kitisevät kuinka pienten lasten ääni häiritsee heidän sipsipussin valintaa. Ongelmansa kullakin.

T: se idearikas talonrakentajaäiti

Vierailija
36/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siis joo, uskoisin että keskustelun tarkoitus oli lähinnä se, että se ITKEVÄN lapsen ääni on TOSI ärsyttäävää kuunneltavaa. Ei sellainen lasten juttelu, se on ihan söpöä. paitsi junassa=))

Vaan se , että jos lapsi on väsynyt, sen pitäisi saada huilia ja olla rauhassa kotona.

Hanki elämä.

Vierailija
37/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on kyllä aika usein olleet mun mukana kaupassa ja harvemmin ne siellä mitään kohtausta on laittaneet pystyyn. Mun lapset taitaa muutenkin olla poikkeustapauksia, nimittääin ne kyllä tykkää kaupassa käydä. Auttavat mua ostoksien kanssa, esim. ottavat jonkun tuotteen hyllystä ja laittavat kärryyn tai koriin. Poika on niin ihana että se kantais mun kassitkin jos vaan jaksaisi, kun isäkin kerta aina niin tekee :)

Vierailija
38/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekö että on niitä lapsia huutamassa? Muuten on "ikiteini"

että koko onnellinen perhe käy yhdessä kaupassa.

Me ei käydä, paitsi ihan poikkeustapauksissa, koska haluamme käyttää yhteisen ajan johonkin oikeasti kivaan ja tärkeään, vaikka ulkoiluun. Minä hoidan yleensä yksin kauppa-asiat.

Sitäkin ihmetellään. Mutta ihan vapaasti.

Siitä huolimatta provosoidun siitä kun nämä jotkut ilmeisesti nelikymppiset ikiteinit kitisevät kuinka pienten lasten ääni häiritsee heidän sipsipussin valintaa. Ongelmansa kullakin.

T: se idearikas talonrakentajaäiti

Vierailija
39/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika läheisesti siihen liittyy suvaitsevaisuus, erilaisuuden hyväksyminen, jne.

Tää että vaatii että koko maailma on mua varten (esim . muut kuin "söpöt" lapset pois kaupasta, hitaat vanhukset pois busseista ruuhka-aikaan, vammaiset pois ravintolasta, ei todella sitä ole.)

Vierailija
40/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on lapsen kiukussa/itkussa ja uhmassa? Eikö lapsi saa kokea mitään ikäviä tunteita?

Itsellä kolmas lapsi poksahtamassa ja olen ollut kaupassa yksin, koko perheen voimin tai yksin lapsien kanssa. En ole jättänyt kauppaan menemättä tai lähtenyt sinne vajaalla miehityksellä jos toinen lapsista on pahalla päällä, itsekin olen pahalla tuulella, pitääkö silloin jäädä kotiin huokailemaan?

MIes tekee joskus viikkojen työreissuja ja käyn kaupassa kun on sen aika. Jos lapsella on uhma, se on sitten sitä.

Kerran joku täti sanoi minulle että osta tikkari kun lapsi huusi pää punasena sitä. Näin sitä sitten kai opetetaan että lapsi saa kaupasta aina jotain.. Ei kiitos:lapseni joutuu joskus kokemaan pettymyksiä.

Onhan se todella ikävää että lapsella on niin paha olo että kauppa raikuu, mutta joskus elämä vaan on sitä.

En tee asiasta sen isompaa numeroa; se karkki kielletään, ja jatkan kaupassa vaeltamista. Menen pois maksettuani ja seuraavalla kerralla kehun lasta kun ostetaan tavarat huutamatta.

MInulle ei ole ongelma jos lapseni huutaa kaupassa. Se on normaalia. Jos se on jollekin ongelma, niin omapahan on ongelma.

En säti lastani henkisesti tai fyysisesti. Ei tartte soittaa lastensuojeluun koska jätän lapsen heitteille tai käyn lapseen käsiksi. Näitä tapauksia meinaan riittää!

Minusta on luonnollista että koko perhe käy kaupassa. Jos uhma iskee, se iskee.

Olisi lapsi kotonakin vaikea! Onko sitten tarkoitus että lapset saa pitää ääntä vaan kotona muttei julkisesti? Tähänkö maailma menee?

MInusta on ihana että lapsi uskaltaa näyttää tunteensa, ja miten vanhempi tilanteesta selviää. Jos riehtoo lasta, soita lastensuojeluun tai poliisille. Tunteet on tärkeitä meille kaikille. Ei lasta voi kasvattaa lasipullossa!