Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väsynyt lapsi pakko ottaa kauppaan?

Vierailija
24.10.2008 |

Tosi tilanne viikko sitten. Äiti, isä ja lapsi olivat ruokakaupassa. Lapsi oli aivan puhki ja väsynyt. Itku ja kiukuttelu oli luonnollisesti melkoista.

Heräsi kysymys, että oliko kummankin vanhemman tultava kauppaan? Olisiko jompi kumpi voinut jäädä kotiin lapsen kanssa? Tai olisiko kauppaan voitu tulla vaikka sitten kun lapsi olisi ehtinyt nukkua päiväunet tai paljon aikaisemmin.

Tuntui lapsen puolesta tosi pahalta.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidin 5 v asti rattaissa

Vierailija
42/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes silloin kun mulla ei ollut lapsia.

Sen sijaan oman lapsen kiukuttelusta kaupassa stressaan ihan kybällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v asti huusi joka ikinen kerta kaupassa. Ja joka ikinen kerta se piti ottaa mukaan, yksinhuoltaja kun olin. Menin aina samaan kauppaan, aina selkeästi suunniteltu ostoslista kädessä (ensin vihannekset, sitten maitotuotteen, säilykkeet jne.). Ostoksilla ei varmaan koskaan 10min enempää mennyt, mutta ihan järkyttävää silti, kun huusi jo kotiovelta, eikä se kaupassa ainakaan helpottunut. Hän oli ikihuutaja, nykyisin onneksi jo vähän rauhottunut...

Vierailija
44/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättävätkö lapsensa kytkettyinä kaupan pihalle vai maksaako joku heille lastenvahdin? ;)

Vierailija
45/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättävätkö lapsensa kytkettyinä kaupan pihalle vai maksaako joku heille lastenvahdin? ;)

Vierailija
46/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuni esim. huutavat ja möykkäävät pultsarit, teinit tai ihan kuka vaan joka pitää tolkutonta möykkää. Kaikkein kamalinta minusta ovat kiljuvat lapset bussissa: pieni tila ja on vaan pakko kestää sitä hirveää mekkalaa kun on menossa paikkaan X. Joskus olen kuunnellut 45 min suoraa huutoa joltain pikkulapselta kauheassa migreenissä (siis niin pahassa että oksensin melkein heti kun vihdoin pääsin omalle pysäkille).

Ja juu, tiedän että joskus on vaan pakko ottaa se huutava lapsi kauppaan tms., eikä sille voi mitään. Mutta silti se ärsyttää.

Vierailija
47/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko muuttaa maalle ja kulkea omalla autolla tai taksilla? :D

Tommonen on tosiaan VAAN sun ongelma. Itselläni jos on migreeni niin olen kotona pimeässä. Ainakaan toisia ei voi pyytää olematta omana itsenään "koska minä niin haluan!"

Jos jää miettimään: voinko tehdä niin tai näin niin aina on joku joka on niuhottamassa. Siispä jokanen tekee kuten oikeaksi näkee.

Jos pitää sekaantua niin soittaa 112, sillon joku rikkoo lakia. Muuton olet vaan niuho. Kaikkien ei tartte tehdä kuten MINÄ mutta sinunKIN asiasi saattaa ottaa toisia päähän.

44

Vierailija
48/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisiko niin, että jos kaikki huomioisivat toiset, ettei myökkäisi esim. juuri bussissa niin elämä olisi kaikille helpompaa? Mielestäsi on itsekästä vaatia muita hiljaiseksi mutta eikös sekin ole, että kun MINÄ haluan huutaa kovaan ääneen ruuhkabussissa niin MINULLA on siihen oikeus välittämättä muista??

Tommonen on tosiaan VAAN sun ongelma. Itselläni jos on migreeni niin olen kotona pimeässä. Ainakaan toisia ei voi pyytää olematta omana itsenään "koska minä niin haluan!"

Jos jää miettimään: voinko tehdä niin tai näin niin aina on joku joka on niuhottamassa. Siispä jokanen tekee kuten oikeaksi näkee.

Jos pitää sekaantua niin soittaa 112, sillon joku rikkoo lakia. Muuton olet vaan niuho. Kaikkien ei tartte tehdä kuten MINÄ mutta sinunKIN asiasi saattaa ottaa toisia päähän.

44

Vierailija
49/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä lapsen yrittämistä. Jotenkin kauhistuttaa koko homma.

Vierailija
50/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleisesti voimassa sellainen sääntö, että vanhempi ei missään nimessä saa pitää lasta puolta tuntia pidempään päiväkodissa käydäkseen ruokaostoksilla ENNEN lapsen hakemista (jolloin väsynyttä lasta ei tarvitsisi raahata kauppaan, erityisesti silloin kun muita vaihtoehtoja ei ole). Se on melkoisen iso synti!

Vierailija
51/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän elämäämme kuuluu ainakin kerran viikossa koko perheen ruokakauppareissu. Tosin meillä tehdään niin että jos lapset alkaa huutaa liikaa, ne menee toisen vanhemman kanssa autoon.

Meillä opetellaan nyt sietämään sitä, että kaikkea ei voi saada, samoin ruoka-osastolla lapsen kanssa yhdessä etsitään ruokia jne.

Joku kirjoitti että Suomi on lapsivihamaa. Se on totista totta. Itse en välitä tippaakaan siitä että joku kyttäilee meidän kiukuttelevia lapsiamme. Me eletään ja annetaan toistenkin elää.

Vierailija
52/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen ollut kotona jo viisi vuotta, enkä omista ajokorttia ja palan halusta päästä edes perjantaisin kauppaan!

Pakko ne tenavatkin on silloin mukaan ottaa,kun ei niitä voi vielä yksin kotiinkaan jättää.

Vierailija
53/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se muksu on sinne kauppaan otettava vaikka olisikin väsynyt. Tai sitten jompi kumpi ajelee autolla sen muksun kans jotta se saa hetken levätä autossa ja menee sitten sinne kauppaan perässä.

Joskus taas kun on yksin liikkeellä niin on pakko käydä kaupassa vaikka muksu on väsynyt. Sillon pitää vain selittää mitä kaupasta ostetaan ja ostaa joku pikku juttu jolla saa muksun jaksamaan sen kassan läpi isommitta huudoitta. Tai houkutella että kun ostetaan nämä niin mennään kotiin ja tehdään tosi hyvää ruokaa siellä! Koita jaksaa vaikka oletkin väsynyt. Kohta pääset nukkumaan. Joskus tepsii joskus ei. Näin se vain on elämä.

Vierailija
54/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu ei osaa käyttäytyä. Toisekseen, tuon bussiepisodin sattuessa olin opiskelija, eikä todellakaan olisi ollut edes varaa ottaa taksia, tai ostaa autoa.

Ja mitä migreeniin tulee, niin kyllä mulla voi alkaa kohtaus muuallakin kuin kotona, mihin luulet että olin menossa? Kotiin kärsimään.

Sanotaan nyt vielä uudestaa, kun et tuntunut ymmärtävän, että tajuan kyllä ettei lapset ole aina hiljaa, ja että joskus on vaan pakko kulkea huutavan lapsen kanssa. Kai se silti saa ärsyttää? Eikö sua koskaan ärsytä muiden käytös, esim. jos viereesi tulee kusenhajuinen spurgu huutamaan ja räyhäämään, tai jos joku pikkulapsi saa päähänsä että sinua olisi kiva hakata lelulla jossain julkisella paikalla?

44

Vierailija
55/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää, että säännöt ja rutiinit pätevät vaikka lapsi olisi väsynyt ja kiukuttelisi.

Jos on vaikka muskari tai muu meno, niin sinne mennään ajallaan vaikka olisi huono päivä. Samoin vaikka on väsynyt, niin toisia ei saa siltikään lyödä tai potkia. Väsymyksen tai huonon tuulen takia ei jätetä pakollisia asioita hoitamatta tai luovuta säännöistä.

Tämän kirjoitti kolmen lapsen äiti jolla puoliso apunaan vain viikonloppuisin, eikä pääsisi koskaan kauppaan jos kaikkien lasten olisi oltava pirteitä ja hyväntuulisia sinne mennessä.

Vierailija
56/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on okei?

Minusta on tärkeää, että säännöt ja rutiinit pätevät vaikka lapsi olisi väsynyt ja kiukuttelisi.

Jos on vaikka muskari tai muu meno, niin sinne mennään ajallaan vaikka olisi huono päivä.

Vierailija
57/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse. Korkeintaan tunnen myötätuntoa vanhempia kohtaan.

Vierailija
58/73 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka kaikki muut kaupassa olevat lapset huutaa ja kiukuttelee, mutta oman lapsen mekastus kyllä häiritsee (ja pelkään sen häiritsevän myös muita). Onneksi meidän lapset ei normaalisti ole kaupassa mitenkään erityisen hankalia, tosin huonoja päiviä tietysti on meillä jokaisella...

Mua häiritsee vaan jos se huutava/kiukutteleva lapsi on mun.

Vierailija
59/73 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen kullannuppu, että osaa olla kaupassa huutamatta:)

Vierailija
60/73 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on onneksi sellainen mies, joka vahtii niitä muksuja (4 kpl tällä hetkellä), kun itse käyn kaupassa. Joko autossa, jos ollaan jostain tulossa, tai sitten kotona. Ja välillä käyn kyllä vaikka koko lauman kanssa kaupassa, mutta meillä on alusta asti ollut tietyt säännöt, joiden rikkomisesta tulee tietty rangaistus (esim. juoksemisesta menee seuraava karkkipäivä). Eikä meillä koko perheen kauppareissuunkaan mene turhia aikaa, mä inhoan kaikenlaista shoppailua yli kaiken ja mies inhoaa vieläkin enemmän. ;D Haetaan kaupasta se mitä ollaan hakemaan lähdetty ja sitten pois. Ei ehdi lapset pitkästyä eikä kiukutella.