Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ISOT enskat to-su***

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia tosiaan burden perheelle kestityksestä:) voisin laittaa jonkun niistä kupla-kuvista tänne näytille jos muille kesteille osallistuneille sopii, niissä vaan ei ikävä kyllä miloa näy kun oli sillon sylittelemässä.

vaatekoista ootte puhelleet. meillä ollaan nyt siirtymässä vaatteissa kokoon 74cm, en tiiä onko tyttö vielä 70cm pitkä (menee tasasta siksakkia -1-käyrällä ton pituuden kanssa) laitan nyt näytille yhden kuvan kun testattiin sitä meidän talvihaalaria joka on kokoa 80cm.

http://www.aijaa.com/v.php?i=998094.jpg

tuolla ei tosiaan oo alla paljon mitään vaatetta, että kunhan vähän aikaa menee ja ilmat viilenee niin että tarvii laittaa villapukua jne niin luulisin että tuo on ihan ok. (onpa ainakin pehmeämpi pyllähtää kävelyharjoituksissa kun on toppausta:))

nyt olisi odottamassa vettäpitävä 74cm haalari vähän viileämpiä ilmoja, tosin ajattelin pian kun lähdetään katsoo mittarista että joko sen voisi pukea.

ja tällä viikolla hankittiin sit ens kevääks ja ehkä ens syksyks välikausihaalari kokoa 86, saa nähdä miten sen syksyn knassa käy.

terkuin tikruliini ja ronttiliini

Vierailija
2/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas höpistyä tonne vanhaan pinoon urakalla, kun en mä taas mitään päivistä tajua enkä uusia pinoja huomaa :DDD

Jos kopsaan juttuni tännekin ;)

Lasten kehityksestä...

Meillä varmaan on jotenkin keskimäärästä " tyhmempi" laps tai jotain :DD Aino ei siis ole panostanut kumpaankaan osa-alueeseen, puheeseen tai liikkumiseen erityisemmin :) Tai siis kyllähän se osaa vaikka mitä tavuja jo sanoa, mutta ainoat ymmärrettävät sanat on " äiti" (luulen että tarkoittaa myös iskää tällä aina välillä) ja " kei-kei" joka tarkoittaa keinumista... Pinsettiotteenkin Aino oppi vasta ihan vastikään, ja eteenpäin mennään kontaten ja pysyynkin noustaan vain polvet maassa ;)

Ja kukkaa ja lamppua ja kelloa ei tunnista, vaikka oon koittanut opettaa, kun 10 kk neuvolassa jo kyseltiin... Mutta kun Aino ei ees tajua katsoa jos koittaa sormella osoittaa jotain, se vaan tuijottaa hölmistyneenä sitä sojottavaa sormea :DD No, en mä oikeesti oo kovin huolestunut, koska Aino kuitenkin selkeesti ymmärtää jo aika paljon puhetta, mm. tunee nimensä (myös vieraiden sanomana), sit kun kysyn " missä iskä" se heti ettii iskän katsellaan jne.

Ai niin, on sillä vähän " piuhat ristissä" jostain ;) On koitettu opettaa Ainoa vilkuttamaan kun sanotaan " hei-hei" , mutta Aino rupeaakin aina taputtamaan käsiään, kun pitäisi vilkuttaa :DD

Mä muuten ilmoittaudun Kandin " kerhoon" eli käytän kyllä vaatteita aina viimiseen asti ;) Mä kun en millään raaski aina niitä ihania laittaa pois, vaan käytän aina " vielä kerran" vaikkei nepparit oikeen tän päivän bodystakaan menny kunnolla kiinni :DDD Ja huomaan hankkia uutta tosiaankin vasta siinä vaiheessa, kun housujen lahkeet nousee polviin jne eikä vaatteet mee kunnolla päälle enää ;) Ehkä vois joskus koittaa ennakoida ja hankkia jo etukäteen seuraavaa kokoa, jos jotain kivaa tulee vastaan. Toisaalta hyvin on näinkin mennyt, ja nyt ainakin aina osaa ostaa just sellasta, mitä tässä kehitysvaiheessa & tämmöseen vuodenaikaan eniten tarvii ja tulee käytettyä. Noita lyhythihaisia aluspaidoiksi ajattelin kans vielä hankkia enemmän. Mä muutenkin puen Ainolle nyt paljon enemmän vaatetta päälle, kuin ihan pienenä vauvana... Ja nyt tavallaan Aino jo itekin " tuottaa lämpöä" kun liikkuu jne. Vaikka toisaalta, pikkuvauvanahan se oli paljon sylissä, tai peiton alla nukkumassa ja sit kun lattialla alettiin pitää, eli se siinäkin aina peittojen päällä :)

No joo, omanakerhon edustaja poistuu paikalta....

t. Ope ja Aino 11 kk unten mailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummi eli Ainon isomummi on tulossa pariksi viikoksi " hoitoon" sinne teitin " kylälle" . Ajttelin mahdollisesti ajella ehkä ens viikon torstaina moikkaamaan Ainon kanssa, ja voitais samalla treffata ehkä sua ja Eemeliäkin?! Pistä mulle vaikka mailia ope01@luukku.com ni voidaan tarkemmin neuvotella :)

t. Ope

Vierailija
4/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Täällä podetaan huono äiti-fiiliksiä :( Luin kirjaa vauvanhoidosta ja tuli sellainen olo, että oon tehnyt kaiken ihan väärin. Vaikka tähän asti on tuntunut oikealta ja hyvältä, niin tuli paha mieli, kun tämän kirjan mukaan se, mikä meistä tuntuu hyvältä ja tuntuu jotenkuten toimivan, onkin huono tapa :( Oon tässä oikein urakalla kyseenalaistanut omia menetelmiä.

Enköhän tässä pian taas piristy. Jotenkin vain tuli sellainen olo, että en osaa enää mitään. Tähän asti olen pyrkinyt luottamaan vaistoon ja toimimaan siten, mikä tuntuu hyvältä, niin nyt kaikki nämä menetelmät on kyseenalaistettu. Osaanko sittenkään hoitaa lastani? Onko tuokin itku vain seurausta siitä, etten ole osannut tulkita vauvani jotain aiempaa viestiä oikein? Johtuuko univaikeudet vain siitä, etten osaa tulkita vauvaani enkä noudata hänellä itse asettamaani säännöllistä päivärytmiä? Onko vauvani siksi välillä levoton, että teen jotain väärin? Eikö vauvaani kiinnosta kirjat, koska hän on levoton, koska teen jotain väärin? Yhyy, huono äiti.

No joo, aion tästä eteenpäinkin luottaa itseeni ja vaistooni ja jättää tuollaiset neuvot omaan arvoonsa. En epäile, etteivätkö voisi toimia tai etteivätkö olisi vauvalle hyväski, mutta minä toimin erillä tavoin. Piste.

Huh, sainpas avautua. Heti tuli parempi mieli :) Ehkäpä nyt taas luotan itseeni.

Han ja Sampo 7,5kk[/color]

Vierailija
5/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä tosiaan kummallisen oloinen hetki menossa: mies on töissä ja emmi hetken aikaa hoidossa mummulassa eli mä olen siis yksin kotona. Ja mitä mä teen? Istun koneella, mitäs muutakaan... ;o) Ei vaiskaan nopsaan vaan tulin kirjoittamaan, kun odottelen, että meidän sohvalähetys saapuu. Aloittelin tuossa siivousta, mutta jatkan vasta, kun ukot on kantaneet soffan sisään.

Ha_, ethän vaan Anna Wahlgrenin lapsikirjaa lukenut? Mulle se ainakin toi pahan mielen. Oli siellä toki hyviäkin ajatuksia, mutta kyllä mua ahdisti, kun siellä sanottiin, että jo 4kk vauva nukkuu heräämättä ja syömättä yönsä jne. Eli jatka vaan oman vaiston mukaan, olet paras äiti Sampolle!

Vaatekokokeskusteluun: mulla on ollut kanssa vähän sitä " vikaa" , että käytän vaatteet ihan viimeiseen hetkeen saakka. Mutta nyt oon kyllä yrittänyt ennakoida noita kokoja. Ja tällä hetkellä pääosin Emmi käyttää 80cm vaatteita. Talvihaalaria siis kans mietin, että 80 vai 86, mutta päädyin 86cm haalariin just sen takia, että paksua toppista varmaan tarvitaan vasta joulun jälkeen ja 80 cm haalarissa olka-haaramitta vaikutti jo nyt aika kikkanalta. Eiköhän tuo likka pääse sillä vähän isommallakin konttaamaan ja sitten jo varmaan kävelemäänkin. Emmillä on nyt käytössä kokoa 20 olevat kävelykengät, kumpparit on käytetyt kokoa 22 eli mahtuu hyvin villasukat väliin ja talvikengät ostin kokoa 21, koska vaikuttivat aika reiluilta. Jos jää pieneksi, niin sitten joulun alennuksista hankin uudet ja isommat.

Meidän unikoulu alkaa todella tuottaa tulosta: viime yönä Emmi nukkui koko yön heräämättä. Jibii!!! Oli se jossain vaiheessa ollut liikkeesä, sillä aamulla löytyi pinniksen jalkopäästä, pää vielä ihan jalkopään pinnoissa kiinni, mutta eipä siinä ollut äitiä tarvittu. =) Toissayönä tarvittiin kyllä reilun tunnin rauhoittelut, mutta sekin sujui ilman huutoja. Jokohan tässä oltais voiton puolella?

Kehittymisestä: mähän olin ihan varma, ettei Emmi ikinä opi liikkumaan, kun oppi konttaamaan vasta just ennen kuin 9kk tuli täyteen, mutta näköjään sitä sitten oppii pian muutakin, kun alkuun pääsee. Emmi tunnistaa oman nimensä, syömään, tule tänne, moi-moi, pallo, ei ja äiti sanat ainakin. Oma juttuaan jokeltaa kovasti, mutta on sanonut vain muutaman kerran äiti. Kirjoja jaksaa hetkittäin katsella sylissä. Tutkii kyllä niitä itsekseen aika usein. Kun yhdessä luetaan, kurkistuskirjat on tosi kivoja Emmin mielestä, ja muutenkin osoittelee sattumanvaraisesti kuvia muistakin kirjoista. Muuten ei kyllä osoittele mitään eikä myöskään tajua, jos yrittää hänelle osoittaa jotain. Ai niin, mutta Emmi osaa laittaa keskisormen ja etusormen ristiin. Aika hassun näköistä! =)

Enpäs mä nyt muuta muista/keksi. Kai mun tarttee mennä jatkaan siivousta, kun ei niitä sohvamiehiä kuulu... Heippa!

-Amy ja Emmi, kohta jo 11kk

Vierailija
6/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia burden poppoolle kakuttelusta, myös isi-burdelle lasten viihdyttämisestä :D Iitukka se taas jälleen kerran kiukutteli ja itkeskeli mun perään, mutta taidatte olla jo aika tottuneita siihen :) Taisi olla neiti niin poikki perhekeron jälkeen kun siellä mennä viipotti 1,5 tuntia tietoakaan missä äiti luuraa...

Vaatekoosta. Mä taas kuulun siihen kerhoon et otan ihan liian aikaisin isompia vaatteita kehiin. Se johtuu osittain siitä että meillä menee bodyt nopeammin pieneksi kuin housut ja sitten taas ihan pitkähihaiset paidat vieläkin nopeampaa tahtia pieneksi. Otan siis kerralla samankokoisia vaatteita käyttöön. Nyt meillä on housut ja bodyt 80 cm, kun taas ainakin lindexin paidat 86cm.

Mehän ostettiin 86cm välikausihaalari, kuten Ossekin niin minäkin pihiyden takia. Eli toivon sen menevän tämän syksyn ja vielä ensi kevään ja syksynkin. Siinä on sellainen " kiristyskohta" mikä pitää haalarin hyvin aisoissa ja tietenkin kengät ja tumput pitää hihat ja lahkeet aisoissa eikä se haittaa yhtään neidin liikkumista. Talvihaalari on 86cm ja nyt ostettiin vielä mammuttimarkkinoilta varuiksi se lassien haalari 80cm jos sattuu talvi tulemaan hetkeksi jo lokakuussa ;) Iituhan oli 10kk 73cm ja 10140g.

Hanin teksti kuulosti osittain ihan Ossen puheilta aikoinaan ;) Siis tuo asia että ei tunnista lamppua jne. Meillä oltiin neuvolassakin ihan ihmeissään kun Idahan osasi jo 6-7 kk näyttää missä on lamppu, äiti, isi ja keinuheppa. Nythän neiti ymmärtää jo vaikka mitä ja koko ajan osoittelee sormellaan ja pitää kertoa sitä sun tätä. Sanookohan Ida nyt jotain 10 sanaakin? Mutta tuo liikkuminen taas on ollut meillä vähän " hitaampaa" . Tai no, miten sitä nyt voi sanoa mikä on hidasta ja mikä nopeaa tai normaalia? Kaikki kehittyy omaan tahtiinsa. 10kk-neuvolassa terkka sanoikin että useampi 10kk-ikäisistä ei vielä osaa näyttää lamppua eikä kuulemma tarvikaan osata ;)

Han voikin samantein jättää moiset opukset hyllyyn pölyttymään, minä en ole edes vaivautunut niitä lukemaan. Osselta ainoastaan jotain jostain, olisiko Pantleyn kirjasta kuullut..

Meillä on nyt viikon verran juotu rasvatonta maitoa. Ensimmäisen kolmen päivän saldo oli yksi hörppy, Ida alkoi jo huutamaankin kun näki valkoista nokkamukissa. Nyt taas menee jo ehkä 1dl päivässä eli pikkuhiljaa totutellaan. Heidipan synttäreillä huomasin että kevytmaito meni paaljon paremmin, suu aukesi kuin linnunpojalla. Onkohan se enemmän tissimaidon kanssa samaa makua?

Nyt jää kyllä kommentoinnit kesken. Ollaan oltu koko päivä taas menossa ja silmiä oikein särkee!

MiaMik ja Ida 11,5kk++

Vierailija
7/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Taas on pari päivää vierähtänyt, ettei ole kerinnyt koko palstalle! NOOOOOOOO! =)

Taas meni muskari ohi kun Emis nukku. En todellakaan viitsinyt herättää, jos edes hieman paranis ne yöunet! Viime yö mentiin taas n. vartin välein herätyksillä. Mies kerto, että olin edellisyönä jossain vaiheessa tiuskassut, että " mulla ne tissit on!" ja kääntänyt silti kylkeä kun Emis oli parkunut ja mies käänsi sitä kyljelleen itseensä päin. Mä alan olla niin väsynyt, että en muista yhtään monta kertaa me herätään..ja en aina edes herää..=/ Vitsi mä mietin sitä unikoulua...mutta...ÄÄÄÄÄÄÄÄH! =) Edelleen mä tuskailen sitä, kun päivällä väsyttää ja en jaksa niin paljon panostaa tyttöön. Onneks sillä on uusi puuhaboksi, joka pitää touhukkaana! =) Tässäpä pari ihqa kuvaa muistaessani!

Pottatyttö: http://kuvablogi.com/nayta/663020/

Isin niskapömpeli hyötykäytössä: http://kuvablogi.com/nayta/663022/

Kuningas Lear sitterissä: http://kuvablogi.com/nayta/663027/

ISO väsy leikkien jälkeen: http://kuvablogi.com/nayta/663031/

Sori jos tuli liian monta..=)

MAKKARA: tiedätkö..mun piti sanoa sulle jo treffeillä, mutta kun menin ihan sanattomaksi kun olitte lähdössä. Mä LUMOUDUIN sun takin pukemisesta. Sä oot niin kovin kaunis ja tyylikäs ja mä olisin voinut loppuillan katsoa vaan sitä sun takin pukemista. =D

Ja IIRIS: jos vaan luet joskus palstaa..=) Mä ihastuin sun lämpöön ja välittömyyteen! Jos maailmassa ois vaan enemmän ihmisiä kuin sä niin tää ois aika makee paikka asua! =)

KANELI on mun sankaritar. Piste. =D

LEENALIINU: jos vaan käyt tälläkin puolella joskus. Sulla on ihana tapa käyttää suuta puhuessa! Mä voisin tuijottaa sitäkin koko illan! =)

No joo..jätetääs nyt nää ihmisten profiloinnit! =D Ois kyllä ollu vielä pari sanaa sanottavana ja nääkin jutut jäi ihan kesken. MIKSI NYT?! No kun mama sai luvan ottaa pari olutta. Siksi! =D Jos jotakuta jää kaiveleen niin kysykää ja minä vastaan. =) Pelkkää kehua tulee ihan kaikille kun olette niin söpskiä..Ok, ok..nyt loppu.

Mä en pysty yhtään ottaa osaa noihin haalarikeskusteluihin..Piuh. Toivotaan, että pakkauksen toppis vielä menee talvella..Njoo.

HAN: välillä tuntuu, että mäkin oon ihan hukassa kasvattajana. Mä yritän kans päästä moisesta yli ja jatkaa tähän tapaan..Prkl sitä muuten osaa mitään. =/

AMY: ihanaa, että unikoulu alkaa tuottaa tulosta!!! Säkin oot muuten valtavan ihana ja helposti lähestyttävä ihminen. Ja miellyttävä. Mä uskoisin, että sulle on varsin helppoa avautua..Ok, ok..en jatka taas. =D

Piuh..lapset vaan kasvaa. Milloinkahan mulla alkaa ne ihanat menkat?!

Nyt meen katsoon miten mies ja tyttö pärjäävät kun äiskä DOKAA! =)

Ihanaa torstai-iltaa kaikille!

t. poppis ja Emiliina 7,5kk

Vierailija
8/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Lapsista en siis tosiaan mainitse..Kaikki olivat aivan superihania! Mutta tehän kaikki tiedättekin sen..=)

t. poppari

Vierailija
9/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Lumosinko mäkin? Lupasit kehua, jos vaan kysyy ;-) Mä puolestani lumoudun sun sanallisen arkun aarteista. Ja kyllä, täälläkin on nautittu alkoholia, hyvin ansaittu lasillinen valkkaria!

Oli muuten söpö toi Emiliinan IsoVäsy!

Nyt alan hinnoitella kirpparivaatteita lauantaiksi. Hyvää illanjatkoa vaan kaikille!

Kesis

Vierailija
10/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Ihanaa, että kysyit! Mä ajattelin, että en edes mainitse sua, kun ollaan ns. " vanhoja tuttuja" . Mä muistan sut aina niin huoliteltuna ja arvokkaana (toivottavasti ymmärrät oikein!) äitinä. Sä lumosit mut rakkaudellasi Lenniin (älkä vaan muut ajatelko, että ette muka rakastaisi lapsianne), ja " omahyväisellä" (hyvällä tavalla) arvokkuudella teidän suhteeseen. Hmm..mitenhän tämä sanaseppo selittäisi paremmin?! =) Mä muistan omat hermostuneet jaaritukset surun keskellä ja sun rauhallisen katseen kun kuuntelit mua. Hassua, että juuri ne meidän ekat treffit jää ikuisesti mun mieleen, koska juuri sillä hetkellä kun me kaffiteltiin, mun äiti menehtyi sairaalassa. Mähän lähdin vielä nopsaan sieltä takaisin sairaalaan, mutta oli jo liian myöhäistä. Eli tavallaan meidän eka kohtaamisesta on jäänyt iso suru, mutta samalla iso rauha. Mä selittäisin tän niin paljon paremmin kasvokkain.. =)

Hesan treffeillä sä voimistit mun tunnetta arvokkuudesta ja " tietoisuudesta" . Sä kertakaikkiaan vaan TIEDÄT jotain juttuja, mitä ei meille muille kuolevaisille kannata edes kertoa. Mäkään en tajua, mutta huomaan sen. =)

t. poppis

Vierailija
11/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin käyn kurkkimassa täällä isojen puolella - ottamassa oppia ja lukemassa tuttujen isojen enskojen kuulumisia.

Pakko sanoa, että osaat Poppis tosi kauniisti kirjoittaa toisista ihmisistä. Kyllä harmittaa kun oli neuvola silloin treffien aikaan. Sinut (ja kaikki enskat toki) olisi kiva nähdä kasvotuksin. =) Niin ja Emiliinan kuvat on tosi söpöjä!

Jospas menisin iltapalaa tekemään. Sain tytön unten maille pinnasänkyä hytkyttelemällä ja mies on kiekkopelissä. Jos jotain saisin kokkailtua valmiiksi ennenkuin kotiutuu.

t. iida-linnea ja tyttönen 4 kk 1 vko

Vierailija
12/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Kiitos kaunis..=) Mä uskon, että me saadaan vielä monta mahdollisuutta nähdä kasvokkain. Ja toivon, että käytetään ne mahdollisuudet hyvin. =) Siispä tulevaan tapaamiseen! =)

t. poppis

Vierailija
13/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt mun tuli poppista ikävä kun ei olla piiiitkään aikaan nähty tai kuultu kun luin teidän pinoonne. Vilkutukset isoille enskoille taapero-Akselilta mammoineen _o/

pikku-milli & Aksu 1v5kk

Vierailija
14/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Arvaa onko Emiksellä sulhoa ikävä?!? =D Sä oot ihan IHANIN ja muistan ikuisesti kun tsemppasit synnytyksen alussa! =) Ikävä kans!! =) Millon saa tulla käymään?

t. poppis

Vierailija
15/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo kerran olin tänne tänään kirjottamassa, mutta kun mies keskeytti, ni " suutahdin" ;) ja laitoin netin kokonaan kiinni. :) Heh. Olis ehkä kannattanu tallentaa se teksti johonki ja jatkaa nyt siitä, mut myöhästä.. :D

Poppis: Siis ou mai kaad! Miten Emmiksestä on yht´äkkiä tullu noi iso tyttö!???? Vastahan se synty ja oli semmonen pikku tirppana. :) Ihania kuvia oli. Mä tykkäsin eniten siitä potta kuvasta. :)

Nii joo sitä mä tänne viimeks kirjottelin, että iso kiitos Heidin synttäreille osallistuneille enskoille vauvoineen. =) Oli ihan hauskaa. Mies kommentoi kekkereiden jälkeen, että olis kamalaa jos meillä olis viis tommosta samanikästä vauvaa yhtä aikaa. Heh. :) Eli siis nou tänks viitosia meille. ;) Mut siis ukkeli tykkäs kekkereistä kans! Oli ihan kiva kun se sattu olee kotona ja näki teidät kenestä aina puhun... Tai siis osan vaan, kun ei kaikki päässy mut kummiski...

Miekkonen on taas kipeenä ja joutu soittaa töihin, ettei mee yövuoroon. Kurjaa kun se on taas kipeenä, mut ihanaa kun se on meidän kaa kotona. =)

Mä taas onnistuin tänään ilmeisesti murtamaan pikkuvarpaani! Olin siirtymässä sängystä tietsikalle ja onnistuin kaatamaan tuolin ja kaatumaan selälleen osittain sen päälle... Siinä rytäkässä tuolin jalka jäi mun toisen kankun alle ja väänty + 2 pikkuvarvasta onnistu jäämään johonki niin, että pienempi niistä ilm. murtui? Se on ihan tönkkö, sitä jomottaa, alapuolelta koko ajan vaan mustempi jne... Ihan kiva juttu! Vähän liikkuminen kömpelöö ku ei kärsi kävellä kunnolla, eikä istua kunnolla... :)

Jopas tuli jaariteltua omaa napaa. Ai niin... Heidillä oli hammashoitaja tänään ja se meni ihan ok. Huomenna taas on 1v neuvola.

Nyt ei irtoo muuta.. Sori. Öitä.

Burde, Heidi 5vaille1 :D & Vilhami 11+5

Vierailija
16/49 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan liian väsynyt, joten kaikki vaan huvittaa.

Joten anteeksi kamalasti burde, mutta se kaatuminen kuulosti kyllä aika uskomattoman hassulta! Tai siis se, että telot itsesi siirtyessäsi sängystä tietsikan ääreen. Se olisi just sellainen tapa, jolla mäkin teloisin itseni - kaksi lempipaikkaani :) Mutta siis osanottoni kipeän varpaan johdosta. Ja sori kun nauratti.

Niin ja siis syy lievään hysteriaan oli Poppiksen kirjoitukset :D Pelastit kyllä taas päiväni! Me aina miehen kanssa vitsaillaan et miesporukassa parin kaljan jälkeen tulee se " sä oot hyvä tyyppi -keskustelu, josta miehet ei halua jälkeenpäin puhua. No, me naiset varmistetaan et se keskustelu pysyy muistissa kirjoittamalla se netin keskustelupalstalle! :) Mut parempi näin. Kaikkihan täällä on hyviä tyyppejä, ja ainakin mulle ihan oikeasti kultaakin kalliimpaa vertaistukea!

Nyt nukkumaan.

Kandi (& Noel tänään 9kk)

Vierailija
17/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys. Ehkä joku vielä muistaa minut AliinaK:n, ainakin syksyllä ennen oman ensikkoni syntymistä kirjottelin välillä palstalle. No, huomasin jo oikeastaan silloin, että en oo oikein hyvä tällaisessa nettikeskustelussa, nimimerkit ei jää mieleen kun ei oo kasvoja joihin yhdistää lasten nimiä, elämäntarinoita jne. Joten palstalle kirjoittaminen kävi ylivoimaiseksi ihan sen takia, kun ei muistanu kelle mitäkin pitäisi kommentoida :/

Ainoa johon liittyy kasvot on Han! Joko muuten palailet kohta opintojen pariin, Han? Mun pitää mennä erkkapedan kurssille, onkos se nyt kommunikoinnin haasteet vai mikä? Sullakin ehkä jäi se keväällä tekemättä vai?

Oon kyllä lueskellu täällä taustalla juttujanne ja suurella mielenkiinnolla käyn kattelemassa kuvia, kun linkkejä laitatte. Ihania pikkusia itse kullakin.

Meidän Matilda on tänään tasan 8kk (20.1. syntyi siis) Ollaan taas ulkomailla lokakuun alkuun asti (yht. 2kk)

Pienen vauvan kanssa on täällä Kanadassa pärjänny oikein hyvin. Oon ihastunut puurojauheisiin, jotka sekotetaan maitoon tai veteen ja sitten vaan lämmitetään mikrossa. Ihanan helppoa! Kotona meni aina paljon aikaa puurojen keittämiseen. Löytyyköhän Suomesta moisia valmisjauheita, en oo ikinä ees kattonu, Nalle-hiutaleita vaan ostanu ja niistä keittäny.

Matilda oppi kuukausi sitten ryömimään, ja nyt välillä heijaa itseään taakse päin, peppua taakse polvien päälle. Kylvyssä, ku tällä on isoja kylpyammeita, hän vetää ittensä konttausasentoon. Kuivalla maalla ei jaksa kannatella vielä.

Kova tyttö on " puhumaan" , tekee mielellään erikuulosia ääni; kimeitä vinkumisia, kuiskaavia ta-ta -ääniä, karheita kurkkurähinöitä, ihan älyttömän lujia karjahduksia, ä-ä-ä " äidinkutsumisääntä" , sisäänhengityksellä tuotettavaa vinkumista, pa-pa-pa -jokeltelua ja laulauntapaista hiljaista yhtenäistä ääntä. Oikeasti hävettää välillä ku saattaa metrossa tai bussissa alkaa ihan hulluna karjahtelemaan ja ärjymään ihan hyvikseen. Nauttii ehkä kaiusta, en tiiä.

Matilda ihastuttaa täällä ihmisiä vilkuttamalla heille takaisin, kun melkein kaikki ihmiset tykkää ottaa kontaktia tyttöön. Poikkeaa sen verran täkäläisistä lapsista että herättää koko ajan huomiota. Tyttö myös valitsee metrossa ja bussissa ihmiset joita alkaa tiukasti tapittaa silmiin ja alkaa jokellella ja hihkua heille. Saattaa kurkottaa kohti, ja tarttua hihasta. Muita lapsia tuijottaa hymy huulilla ja huokailee ihastuneena. Samoin kun näkee oman kuvan peilistä tai heijastumassa esim. telkkarista, niin samanlainen haltioitunut huokailu alkaa :)

Ykkösopen kirjoituksessa yllätyin aika paljon, että jo 10kk neuvolassa on kyselty että osaako lapsi noita asioita tunnistaa. Aika aikaista on. Jonkun verran oon opiskellut lapsen kielenkehitystä, ja se on tuossa iässä vielä niin yksilöllistä ja paljon riippuu vanhemmista mitä sanoja sattuvat lapselle hokemaan.

Non niin, teillä on siellä jo aamu, minä lähen tästä nukkumaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t.AliinaK ja Matilda 8kk

Vierailija
18/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, mulla jäi suu auki kun katoin kuvia, teillä on ihan saman näköinen kissa kuin meillä! (Tärkeintä kuvissa.. ;) http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=17077854 Tossa Rosso on vielä melko pieni, nyt on kerännyt massaa ympärilleen. :D

Muute ei nyt muista.. Evellä on nuha ja viime yö oli kauhea.. Puolen yön jälkeen sillä oli nenä ihan tukossa, joten otin sen viereeni nukkumaan tyynykasan päälle et olis pää vähän ylempänä.. Ja senhän arvee et mun unet oli huonot, kun toinen tuhisee ja köhii vieressä ja pyörii pois tyynyjen päältä..

Miten muut helpottaa liikkuvien räkänokkien oloa yöllä? Sängyn päätä on varmaan turha nostaa, kun pyörii siellä kuitenkin tai sit valuu vaan toiseen päähän..

Nen-Friida pitäis ettiä, se oli meillä kesäloma reissulla mukana, mut missähän se nyt on..

Itelläkin kurkku kipee ja nenä vähän vuotaa ja huonoista unista johtuen pää ihan jumissa..

Pakko avautua, mun miehen työmaalla on ihan idiottii mestari! Se on vissiin neljä kertaa lukinnu porukan ulos pukukopista, kun on hieman kertynyt massaa eikä jaksa kävellä työmaalle katsomaan ketä on töissä ja sit vasta lukita ovia..! Pari kertaa mies menny pelastaa pojat, mut eilen sillä oli avaimet siellä kopissa, ja niiden pomo joutu ajamaan Hämeenlinnasta avaamaan oven.. Ja mestari itse oli jo melkein Helsingissä... Ärsyttää tollanen...

Mut nyt ettii se nenä-Friida!

Bejpi ja Eveliina ens viikolla 9kk

Vierailija
19/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Olipas taas infernaalinen yö. Mä mietin pitäiskö jo soittaa neuvolatätsylle. Mutta sekin tuntuu sit ruikutukselta ja sellaiseenhan minä en alennu! =D Miks pitää välillä olla niin idiootti? Äh. =)

TAI! Saattaa myös olla, että meidän asunnossa on kaikki jonkun diabolisen voiman kourissa, koska kissatkin näyttävät tuijottavan tyhjyyteen ja nyökkäilevän ohjeille. Hmm..

Kandi: mulla on just toisinpäin, että harmittaa vietävästi jos en muista kaikkia juttuja mitä ollaan puitu! =D Samalla tavalla mä kirjotan/puhun aina, mutta parin olusen jälkeen oon vaan vähemmän kyyninen. =D

Tosta (ai mistä?!) tuli mieleen, että mies sai edellisyönä viestin keskellä yötä jossa sanottiin jotain, että " haluan kaataa hunajaa rinnoillesi ja valuttaa suklaakastiketta ihanaan napaasi..." ym.. Mies oli ihan tuohtunut, kun luuli unenpöpperössä, että viesti oli tulossa mulle ja tuli vahingossa sille. Mä yritin aamulla kannustaa sitä soittaan siihen numeroon ja kysymään, että milloin moiset touhut sitten toteutettais..=) Ei se soittanut..Hmph.

Tänään ois siivouspäivä. Ei nappaa sit yhtään. Jospa se tässä kahvin jälkeen taas kirkastuis koko päivä.

Mies on vaihteeks menossa laittaan sitä haineväuutetta olkapäähän ja sillä on sit taas toinen käsi käyttökelvoton viikonlopun ajan. Kiva juttu kun oisin voinut hieman nukkua huomenaamulla, mutta eihän toi sit saa nostettua tyttöä. Pläh.

Njoo..nyt aamun askareihin kuin olisi jo! =)

Ihanaa perjantaita kaikille!

t. poppis ja riivattu Emiliina 7,5kk

Vierailija
20/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Ihana katti teilläkin! =) Kuningas on vähän vaaleampi, mutta paljon läskimpi kuin teidän pörrö. =D Pakko laittaa yks pentukuva sulle..tollanen pieni rääpäle se oli kun tuli meille..(orpo pieni villikissan pentu-tuli n. 5 vkosena..kuvassa jo aika " iso" =))

http://kuvablogi.com/nayta/182383/

t. poppis