Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ISOT enskat to-su***

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]No jopas täällä on oikein urakalla avauduttu :D Ei vaan, musta on oiekasti ihanaa, että joku (Poppis) uskaltaa sanoa ääneen tuollaisiakin asioita :) Todella ihanasti kirjoitit kaikista, kunpa useammat ihmiset uskaltaisivat kehua toisiaan aidosti, olis maailma paljon positiivisempi paikka :)

ALIINA, muistan sinut :) Ja joo, jäi mullakin tosi pahasti kesken se erkka, itseasiassa mulla taitaa olla siitä ensimmäisestäkin kurssista joku essee palauttamatta :p Nyt vähän myöhäistä. Olen ilmoittautunut poissaolijaksi tälle lukuvuodelle, joten siirtyy opinnot vähintään ensi syksyyn. Alunperin oli tarkoitus palata ensi tammikuusa opintojen pariin, mutta päätin nyt jäädä hoitamaan Sampoa kotiin ainakin sinne 2v. asti.

AMY, kirja oli Tracy Hogg:n " Opi kuuntelemaan vauvaasi" . Kirja olis varmaan ihan hyvä, mutta itse kuuluun ihan toisenlaiseen " koulukuntaan" näissä vauvanhoitoasioissa, että alkoi vain ahdistamaan koko opus :(

MIAMIK, mulla tullut pakostakin jonkun verran luettua " kasvatusoppaita" , kun kasvatusalaa opiskelen :D Melkein pahinta mitä oon lukenut, on kirja varhaisesta vuorovaikutuksesta (eli vauvaiän vuorovaikutuksesta) ja sen häiriintymisestä. Tuliko pikkuisen sen jälkeen olo, että miten sitä uskaltaa omaa lastaan kasvattaa, kun KAIKKI voi mennä niiiiin pieleen. :D

Yksi parempi yö takana. Sampo nukkui 2h pätkissä (ihanaa) eikä edes joka heräämisellä syönyt. Oikeastaan en ole varma, oliko poika edes hereillä joka kerta, mutta potki ja huitoi kovasti ja piti kiinni pitää, että sai rauhoitettua. Oli miten oli, paljon levänneempi olo heti kun on saanut nukkua pidempä pätkiä. Toissayönä kun ei paljon nukuttu :p

Mitähän VIIPEROLLE kuuluu...? Tai ELOVENALLE?

Pitääpä lähteä laittamaan jotain ruokaa ->

Han ja Sampo 7,5kk[/color]

Vierailija
22/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppikselle isot tsempit öiden kanssa! Toivottavasti ne pian helpottais! Ihan hölmöö, kun en osaa tän kummempaa sanoo, mut... Mut hei! Voithan sä sinne neuvolaan soittaa ja kysyy jos sillä olis joku hyvä vinkki mitä kannattais kokeilla! :)

Tikrulle kiitokset selkälihasliike-vinkistä! :) Kokeilinki heti eilen ja tarttee varmaan jatkossaki koittaa tehä niitä... Vaikka telkkaria kattellessa. Kunhan toi varvas ja takamus tosta kuntoutuu... :)

Kandi: Siis ei haittaa yhtään, että nauroit. :D Me naurettiin kans. Heidi tosin säikähti, kun ensin rymähti ja äiti katos kuvasta ja sen jälkeen äiskä ja iskä nauraa rätkätti. :D

Käytiin tänään neuvolassa. Oltas myöhästytty ellei bussi olis tullu just ku oltiin bussipysäkin kohdalla kävelemässä... Tai siis linkkaamassa. Heidin uudet mitat: 7900g & 73,5cm.

Jaahas.. Pitää mennä syömään. Jos vaikka sais Heidin sen jälkeen päikkäreille. Se on ny nukkunu taas ihan miten sattuu. Lastenkekkeripäivänä ei nukkunu ku aamu-unet, eilen nukku vaan iltapäivällä, jne...

Burde & Heidi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakohan kukaan mua??

Uskomatonta miten pitkä aika siitä on, kun viimeksi tänne olen kirjoitellut. Silloin olin vielä pikkuisten puolella ja nyt ollaan jo niin isoa enskaa. Kesä vei vallan mennessään ja olen kovasti käynyt lukaisemassa teidän tarinoita ja yrittänyt sillai pysyä mukana¿toivottavasti saan taas olla mukana teidän valloittavassa seurassa!

Paljon on siis näiden muutaman kuukauden aikana teille tapahtunut ja niistä varmaan ensimmäisenä tulee mieleen Poppis ja äitisi sairaustelu =( tässä kohtaa vielä osannottoni rakkaan ihmisen poismenoon. Kyllä täytyy sanoa, että olet todella jatkanut elämääsi pää pystyssä ainakin kirjoituksien perusteella, vaikka varmasti on välillä vaikeita hetkiä! Onneksi on tuollainen ihana söpöläinen Emiliina päiviäsi sulostuttamassa.

Ja vielä täytyy kommentoida siitä, miten kauniisti ihmisistä kirjoitit, Wau! Mä olen halunnut sut aina tavata kasvotusten, toivottavasti se joskus toteutuu ;))

Han, olen ihan tarkoituksella jättänyt nuo opukset lukematta, jotta ei niistä pahoittaisi mieltä tai pitäisi noudattaa niiden ohjeita! Olet varmasti tehnyt juuri niin kuin parhaaksi näet Sampon kanssa!! Sampo vaikuttaa aivan valloittavalta pojalta kaikin puolin!!! Jokainen vauva kun on oma persoonansa, sitä ei voi eikä pidä mennä muuttamaan =))

Haluan onnitella teitä kaikkia tonskailijoita¿ainakin Burde ja olihan siellä ainakin pari muuta, ei vaan tule nyt nimet mieleen ONNEA!

Amy, ei voi olla totta, et Emmi on pian vuoden, mihin tää aika menee. On varmasti kiva kun yöt alkaa rauhoittua. Olisi niin kiva nähdä suakin taas kasvotusten¿koskas muuten on seuraavat treffit, jos pääsisi mukaan???

Kesiskin oli käynyt moikkaamassa, suakin olisi niin kiva nähdä ja pientä Lenni poikaa!

Burde, mulla on joskus teininä murtunut yksi varvas ja se tuntuu aina vaan kummittelevan..ei tartte ku vähän johonkin osua, niin särkee. Toivottavasti sun varvas ei ole murtunut.

Kandii, toivottavasti mekin nähdään, viimeksi siis näin sut kun sulla oli maha =))

AliinaK, kiva että täällä on jotain uudempia enskoja =)

Bajbi, voi pientä kun nuha kiusaa¿eipä siinä paljoa ole tehtävissä. Jos mahdollista, niin ota illalla ennen nukkumaan menoa vaikka mukaan suihkuun ja jos vaikka lämpimät vesihöyryt hiukan auttaisivat yötä vasten nenän tukkoisuuteen??

Vaatekeskusteluun kommentoin, että meillä menee nyt juuri ja juuri 74 bodyt, housuista vielä 68. Yksi haalari on nyt kokoa 74, mutta varmaan sellainen parempi vettä pitävä pitäisi kevääksi hankkia. Sasu täyttää 9 päivän päästä 8 kk ja alkoi ryömimään pari viikkoa sitten. Niin hassusti meillä kävi, että kun poika alkoi liikkumaan, niin yöunet rauhoittui totaalisesti. Meillä nukutaan nyt 10 tuntia putkeen, pari kertaa saatetaan tuttia vaatia takaisin suuhun. Kyllä noi vauvat osaa aina yllättää ja tiedän toki että näin saatetaan mennä nyt ja kohta on taas hulinata. Hampaita kun ei vielä ole vaikka kovin tuntuu jo ikenistä pullottavan¿.niiden tulo saattaa ollakin sitten yhtä sirkusta =)

Käydään Sasun kanssa vauvauinnissa ja muskarissa ja jotenkin tuntuu, että kaksi kertaa viikossa ohjelmaa tekee oikein hyvää, poika on niin kiinnostunut ympäristöstä ja muista ihmisistä. Äiti ¿sana tuli meillä ihan eka kerran vahingossa siinä 4 kk iässä¿.kukaan ei uskonut, ennen kuin poika sitten sen toisti isänsä kuullen aika pian. 6 kk:n ikäisenä jo alkoi käyttää äiti ja iti sanaa, jos jokin harmitti tms.

Mykis ja Sasu kohta 8 kk

Vierailija
24/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa hei mammat ja lapsukaiset

kauheeta, viime yönä pitkästä aikaa jouduin heräämään kolmen maissa syöttämään pientä ihmistä. tosin miehelle sanoin että melki mielummin herään tossa vaiheessa yötä kerran jos toinen vaihtoehto on että herätään viiden ja seitsemän välillä jolloin mun on vaikea nukahtaa vaikka tyttö vielä nukahtaiskin. tänään sitten herättiin koko pesue tossa vartin yli seitsemän.

päikkäreistä. niillähän toi pikkuinen nytkin on:) aiemmin rytmi oli tää: ekat päikkärit klo 9-11/12 ja toiset päikkärit 13-15 ja siitä sitten vaihtelevasti vielä yhdet pienet unet. tää viikko on muuttanut tota rytmiä vähän. kun ti oli vauvajumppa klo 14, ke heidipan synttärit ja eilenkin kaverin nimpparit ja kaikista on lähdetty siinä kolmen maissa. niin tyttö on sitten vasta silloin käynyt toisille unilleen kun eihän nyt varsinkaan juhlissa voi nukkua. no, ti ja ke nukahti autoon ja sain nukkuvana kantaa sänkyyn ja ottaa ulkovaatteet pois ja eilen TODELLA pitkästä aikaa nukahti kun käveltiin kaverilta mummulle (nukahti sen 5 minuutin matkan aikana ja nukkui pari tuntia) saas nähdä miten tänään käy, suostuuko nukkuun tokat unet aiemmin kun neljän maissa pitäs varmaan mennä isi hakeen töistä ja mennä ruokakauppaan jne.

burde: vai ei juhlakalukaan silloin ke nukahtanut? :) kun kukaan ei ole kieltänytkään niin voisin yhden tunnelmakuvan synttäreiltä laittaa näytille. http://www.aijaa.com/v.php?i=1002117.jpg mä voinkin joskus tuoda ronjan sun miehelle hoitoon:) ronja viihtyi niin mainiosti taikasauvaa heilutellen kun miehes jelppas aina kun sauva jäi jumiin ja meinas paniikki iskeä tytölle:O

ope: et sä sekoillut, mä avasin pinon vasta kun olit jo kirjoittanut vanhaan pinoon, mutta en huomannut siirtää sun tekstiä.

amy: meillähän on liikuttu aika pienestä asti. mutta kyllä varsinkin sitten kun tuo istuminen keksittiin, niin sen jälkeen tuli ryömiminen, konttaaminen, kiipeäminen, seisominen tuen kanssa ja samoin kävely tuen kanssa aika nopeasti perässä. mutta kuule, mä vielä monta kertaa luen noita teidän juttuja kuinka vauvat puhuu:) meillä saadaan moista luksusta varmaan vielä vuosi odottaa, tietty tilanne on vähän eri. mut meillä jännätään että milloin tyttöö oppii jotain " huitomaviittomia" :) aika vähän meidän tulee kyllä itse viitottua, mutta nyt tuntus että neiti tietää mitä puuro ja syödä tarkoittaa. aika paljon hän ymmärtää kun näkee jotain, esim tuttelipurkin, tuttipullon, oman sängyn jne.

miamik: voisko rasvaton olla aika laihaa maitoa tissimaitoon verrattuna ja siksi kevytmaito parempaa? en tiiä. hitsi, pari kuukautta niin mekin päästään jotain maitojuttuja maisteleen:)

poppis: voi noita emiksen hiuksia! vielä pidemmät kuin meidän neidillä:) ihana oli kyllä sun tekstejä lukea:) lähteekää joskus emiksen kanssa tänne tampesterin suuntaan! viime kerrasta taitaa olla jo vähän yli vuosi:)

jaa jaa, pyykit pitäs käydä pistään kuivumaan. eli sinne siis

terkkuja kaikille, tikru ja ronja 8,5kk->

Vierailija
25/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä säväyttävä takin pukija :))) Repesin ihan täysin Poppiksen jutuille taas kerran...ja nolostelin...siis voi hyvänen aika sentään :)))

No mutta sitä tulin informoimaan, että palailen vasta ens viikon loppupuolella mukaan Enskahommeleihin. Tässä on kaikenmoista hässäkkää viikonloppuna ja sitten lähdetään Tukholmaan.

Pari asiaa nopeesti...

...Mykikselle tervetuloa takas! Kiva saada sut taas tänne joukkoon mahtavaan :)

...Hanilta synkät pilvet pään päältä hus pois! Sulla on varmasti oman lapsen kohdalla tuntosarvet herkempinä kuin yhdelläkään kirjaoppineella lapsigurulla! Fiilispohjalta vaan :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Makkara & Nakki tasan 7kk

Vierailija
26/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olipa kiva, kun joku huutelee perään, täällähän me ollaan, taustaillaan kovasti.

Tänään ollaan lähdössä Rasmuksen mummilaan ja huomenna Ikeaan ostoksille. Plus meillä on muutto ens viikolla niin hyvin kiirettä pitää. Meillä on sauna täynnä täysiä laatikoita, mutta silti tuntuu, että tavara ei ole vähentynyt yhtään täältä asunnon puolelta. Meille tulee muuten luultavasti useamman viikon nettikatkos, että jos haluat HAN_ treffata niin laita tekstiviestiä, tulee paremmin perille.

Tässä oli jo joku aika sitten MAKKARAN Nakin kuvia, ja ne on aina yhtä valloittavia, siis ylisöpö tyttö teillä, aivan ihQ!

Mutta niin on kaikilla muillakin ihania lapsia, ja olipa TIKRU laittanut ihanan kuvan Heidin synttäreiltä!! Pikkuihmiset niin tomerana juhli synttäreitä :D

Mä oon myös hulluna pohtinut, että minkä kokoisen toppahaalarin ostan Rasmukselle.. Se käyttää nyt 74 vaatteita, mutta housut on ehkä vähän liian isoja, kun taas paidat vois olla ehkä jo 80. Meillä ei ole ollu kahteen kuukauteen neuvolaa, niin en tiedä, minkä pituinen Rasmus on mutta taitaa painaa sen 10kiloa. Eli 80 vai 86??? Kas siinä pulma!

Vilkutukset AliinaK:lle ja Mykerinokselle, kyllä teidät muistetaan :) minäkin harvemmin kirjoittelen, mutta sitäkin useammin luen näitä enskajuttuja.

Rasmuksen napaa, sen verran, että tukea vasten seisoo ja nousee itse seisomaan, hieman jo myös liikkuu tukea vasten, mutta aika heiveröisesti.. Tavuja ja jokellusta tulee, muttei mitään merkityksellistä.. äiti tulee joskus, mutta en tiedä tarkoittaako se minua. Rasmuksesta on tullut sylivauva, en tiedä, mikä eroahdistus sillä on päällä, muttei viihdy yksin juuri ollenkaan vaikka oltaisiin samassa huoneessakin. Ihan koko ajan sylissä.. siis tosi mielenkiintoista äidin mielestä¿:)

Ja, jos SERE tätä lukee, niin olen todella pahoillani sun puolesta, sydäntä kylmäs, kun luin sun juttuja.

Mutta sellaista meille tänä perjantaina, yritän tulla vilkuttamaan vielä ennen muuttoa!

Elovena ja R ens viikolla 8kk

Vierailija
27/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuva toi synttärikekkeri kuva! Ihania rinsessoja kaikki!

Ja niin oli ne Emiliinankin kuvat, mikä ei ihme, kun se on niin söpöläinen luonnossakin! Ja Poppiksen " luonne-analyysit" oli kivaa luettavaa ;)

Josta tulikin mieleeni, jokos kohta aletaan sopia lokakuun pk-seudun treffejä?! Me voitais vaikka Ainon kanssa ajella, ja esitetään samantien toivomuksiakin ;)) Jumbo olis sopivasti matkan varrella meille, kun täältä tullaan ja määränpäänä on mummila Keravalla. Ja mieluummin loppu- kuin alkuviikko :) Olis mukava taas tavata enskoja sielläkin suunnalla, osan kanssahan me jo keväällä nähtiin, mutta sen jälkeen on tullut paljon uusia isoja ja pieniä enskoja!

Yöasiaa, sitähän aina " kuuluu" raportoida ;) Mä ihan hämmästyin viime yönä, kun Aino kaipasi tuttia vaan joku kolme tai neljä kertaa... Kerran oli taas annettava maitoa joskus ennen kuutta, muussa tapauksessa sitä tuttia olis saanut varmaan olla laittamassa siitä eteenpäin vartin välein ;)

Jotain varmaan vois muutakin kommentoida, mutta en nyt muista mitään. Aivotoiminta lakossa.

t. Ope ja Aino 11kk

Vierailija
28/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPE: treffataan ilomielin :o) meillekin voisitte tulla, jos ette pelkää vähän ylivilkasta koiruutta, se voidaan kyllä pistää vaikka uloskin, toki voidaan treffata jossain kahvilassakin.. torstai on siitä kyllä huono päivä, että meillä on klo. 11-12 jumppa eemelin kanssa, 15-15.45 muskari ja 18 alkaen on mun latinobic¿mutta eiköhän sitä jossain vaiheessa kerkeä :o)

Niin ja ISO kiitos vielä maidoista, tänään otettiin vatsa käyttöön¿

POPPIS.: voi tuota sinun sana-arkkuasi, olet hyvässä mielessä aivan mahdoton :o) olisi tosiaan hienoa, kun kaikki puhuisivat ja ajattelisivat toisista yhtä ihanasti kuin sinä :o) toivottavasti teidän yöt alkaa paranemaan ja hyvin voit soittaa neuvolasta vinkkejä! ja olipa mainioita kuvia emiliinasta :o)

MAKKARALLE mielekästä tukholman reissua!

BEJPI JA EVELIINÄ pikaista paranemista nuhanenille! kauhulla odotan, koska meille pakkaa ensimmäinen kunnon flunssa, nyt vielä ollaan pysytty tämä 7kk terveinä¿

AMY: todella mahtavaa kun unikoulu on teillä auttanut ja toivottavasti on saanut pysyvää muutosta aikaan!

Olipa ihania prinsessoja juhlimassa :o)

Noista kasvatusasioista kun on ollut puhetta niin ite olen kanssa viime päivinä miettinyt miten olen eemelin kanssa toiminut väärin, kun eemelistä on tullut niin totinen, pelkään jo, että olen saanut siitä masentuneen jollain kasvatuskonsteillani ja tunnen kanssa huono äiti fiilistä¿muut eemelin kanssa samanikäiset on kovia hymyilemään ja eemelikin oli pienempänä, mutta nyt vaan katselee totisena ja tarkaan, välillä saattaa hymyn vilauttaa, no kotioloissa äitille ja iskälle onneksi hymyjä vilautellaan ahkerammin¿toivottavasti tämä olisi vaan jotain vierastamisen esiastetta tai muuten olen kovasti huolissani pojan totisuudesta¿

Eemeli on vikoilla/toisilla päikkäreillä, jospa sitä tekis muutakin kuin istuisi koneella¿

Huomenna aamulla taas uimaan, jee!

Pajuska+eemeli 7kk

Vierailija
29/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveiset täältä epsanjasta=) Miehellä kone mukana, joten koitan käydä kerran viikossa moikkaamassa. Nyt ekan kerran tämän koneen avasin ja ajattelin että aika käydä teille kertomassa jotain lomasta..

Lento meni tosi hyvin, ei sattunut korviin vaan Oliver jaksoi viihdyttää matkan ajan kanssamatkustajia ja nukkuikin kaksi kertaa puolen tunnin unoset. Eli turhaan stressasin korvista! Perille päästyämme mietin nukkumista, mutta vein Oliverin omaan huoneeseensa omaan matkasänkyyn ja sinne sammui=) Ja niin on nukkunut lähes paremmin kuin kotona yöt, vaikka vieras huone ja sänky=)

Uima allas on in!! Itku tulee kun sieltä pois joutuu. Tykkää polskia ja huitoa käsillä siellä hirmuisesti, vaikka itsestäni vesi tuntuu jopa kylmältä ei Oliveria palele?! On nuo hassuja nuo pienet.

Kaiken kaikkiaan kaikki mennyt hyvin ja vielä kolme viikkoa jäljellä lomailua:=) Liha/kasvissoseet ei maistu kun kaikissa tomaattia ja mun itsetekemä liian " kökköistä" eli nyt ollaan juoto maitoa ihan hirmuisesti (kuvitelkaa, maito maistuu ihan hirveän hyvin ilman mitään kitinää) ja yksi hedelmäsose päivässä. Tänään tulee miehen vanhemmat lihasoseiden kanssa viikoksi tänne kylään, joten saadaan suomesta soseita ja päästään taas normaalin ruokailun parin. Mut enpä usko että yksi maitopainotteinen viikko pahaakaan on meidän poitsulle tehnyt..

Poppis oli kirjoittanut aivan ihanasti!=) Ja kiva kuulla Mykiksestä pitkästä aikaa. Koitetaan nähdä kun tullaan suomeen! WAU, teillä jo sanoja sanotaan. Meillä ei mitään muuta kun jokeltelua ja kiljumista.

Mä kans olen vaatekokoja miettinyt kun 74cm vaatteet lähes pieniä ja mietin mahtuuko 80cm haalari enää joulun jälkeen vai pitäiskö ostaa 86cm. Nyt käytössä bodyt kaikki 80cm ja housut 74cm tai 80cm. Mut 74cm alkaa olla capreja. Oliver oli 7kk neuvolassa kuitenkin vain 70,5cm ja silti vaatteet pieniä?!

Nyt täytyy lopetella, mies lähtee kohta lentokentälle niitä appivanhempia hakemaan ja me jäädään Oliverin kans kotiin odottamaan. Asteita on päivisin noin 27 ja illalla/yöllä 23.

Besos,

Nora y Oliver

Vierailija
30/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Mä taas täällä harjoittelen isojen puolelle kirjoittamista, kun kohtahan L on jo 6 kk. Apua, aika lentää!

Poppis, sä olet sitten I-H-A-N-A! Mä laitan ton sun tekstin talteen ja luen sitä aina kun masentaa :-)

Ja piti vaan tulla toivottamaan voimia öihin. Täällä toinen vauva, joka heräilee n. 30min välein. Sen verran sain neuvolasta apua, että nyt oon maidottomalla dieetillä ja ainakin päiviin on palannut iloinen Lenni, joka ekaa kertaa elämässään nukkuu HYVIÄ päiväunia (esim. 1,5h yhtä soittoa!). Yöt on kuitenkin pysyneet levottomina, joten enpä tiedä, johtuisko allergiasta kuitenkaan.

Mä olen kanssa hirvittävän huono pyytämään apua ulkopuolisilta. Mulle tulee heti sellainen olo, että kun ihmiset on myötätuntoisia mun väsystä niin se tarkoittaa, että syyttävät mun pientä viatonta lasta. Mä en oikein kellekään halua antaa sitä iloa(!!!), että voivat sanoa vauvan väsyttävän vanhempia. Kun eihän Lenni sitä tahallaan tee, vaan oikeasti kaipaa jotain.

Kovasti mä vaan jaksan uskoa siihen, että tämä on vain joku vaihe, joka taas ajallaan menee ohi. Vaikka eittämättä alkaa käydä hyvin rankaksi, kun kuukauden verran on heräilty vähintään 10 kertaa yössä huutamaan ja aamu alkaa aina klo 5.30. Eikä mulla ainakaan riitä tällä hetkellä voimia mihinkään unikouluun, kun pelkään nukahtavani omaan kävelyyni, kun rauhoitan lasta. Teen siis kaiken väärin: Otan viereen ja rauhoitan tissillä sen seitsemän kertaa yössä, vaikka toisella ei taatusti nälkä olisikaan. Huoh.

Onneksi olen päivisin kumman virkeä ja ihan hyvä olo on rankoista öistä huolimatta. Kiitos vaan äitihormonit, kun mahdollistatte vähäisen unitarpeen :-)

Voimia ja tsemppiä!

Kesis, kovasti liikuttuneena Poppiksen kauniista sanoista

P.S. Mä olen ottanut mallia: Jo kolme kertaa tunnollisesti perjantai-siivottu!

Vierailija
31/49 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Mykiksestä, pitkästä aikaa!

Ja kiva kuulla myös Auroran kuulumisia sieltä etelästä! Olen kyllä niin kade noista ilmoista, kun en yhtään tykkää hyytävästä syystuulesta ja tihku- tai rankkasateista! (Kirkkaan kuulaat syyspäivät on asia erikseen.)

Burde, voisitko vähän kertoa mietteitäsi tuon tulevan lapsien ikäeron suhteen, ja yleensäkin miten olet miettinyt arjen kahden lapsen kanssa..? Kiinnostaisi kovasti kuulla, kun itse tässä alan kallistua siihen, et vielä tämän vuoden puolella ruvetaan yrittämään Noelille pikkusisarusta...

Nyt saunaan, hauskaa perjantai-iltaa kaikille!

Kandi & Noel 9kk

p.s. Noel oppi eilen pistämään siivilän päähän, ja myös kiipeämään napaa myöten pää edellä meidän edestä avattavaan pyykkikoneeseen :)

Vierailija
32/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Klo on ny täällä Tampesterissa 8:22 ja TASAN VUOSI SITTEN klo 8:23 on mies kirjottanu synnytysvastaanotossa, että " Meikkis on valmis synnytyssaliin. Tai ainakin käskettiin valmistautuun. Kohta siis mennään. =)" !

Voih... Ihan uskomatonta, että siitä kaikesta on jo VUOSI!!!! Tai oikeestaan tää on tuntunu aika pitkältä tää vuosi, johtuisko siitä, kun Heidi on tän vuoden aikana kasvanu ja kehittyny niin hirmusesti. Just äsken mieski tossa sano, että sillonku Heidi oli ihan pieni, ni se alko aina huutaa sen jälkeen ku oli haukotellu. :D Heh. Hauska muistella kaikkia tommosia.

Voi että.. ♥ Heidi oli niin PIENI sillon ku se synty... Ihan onneton rääpäle! ♥ Ja ihana kun mikä! :)

*Huoh* On kyllä ollut uskomaton vuosi! En kyllä ikinä vaihtais sitä mihinkään! On aivan mahtavaa, että me saadaan miehen kans kokee toinenkin syntymän ihme, siis jos vaan kaikki menee hyvin! Voi, että kuinka ootankin sitä. Varsinkin kun alkaa miettimään Heidin syntymää, niin tulee semmonen odotuksen vimma Vilhamin syntymää ajatellen. :D

Heh.. Pakko muuten kertoo eiliseltä vielä yks juttu. Heidi sai postista lahjan ja kortin mun tädiltä. No tietysti luin kortin Heidille loruineen päivineen jne.. ja sit kun olin lopettanu, ni Heidi totes " AHA!" . :D Pikkasen mä repesin... Se oli niin hassu. ♥

Ehkäpä palaan vielä tänään jossain vaiheessa synnytyksen merkeissä?! H-hetkihän oli vasta klo 19:22. :D

Burde, [color=darkmagenta] 1v HEIDI[/color] & vilhami (12+0)

Vierailija
33/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen]Siis täytyy myöntää, että en oo miettiny arkea kahden lapsen kanssa vielä oikeestaan ollenkaan! Musta tuntuu vaikeelta miettii sitä, kun se riippuu varmasti tosi paljon siitä tulokkaasta -> hänen luonteesta ja temperamentista, tarpeista, jne... Eli siis varmaan aika paljon omalla painollaan se lähtee menee - molempien lasten ehdoilla. Niitä täytyy sit vaan sovitella yhteen.

Sen verran oon aatellu, että jos arki tuntuu raskaalta, ni rohkeemmin pyydän apua. Nyt ei oo tullu juuri pyydettyä, mutta eipä niin raskaalta ookkaan tuntunu kun kerran (olin kipeenä).

No oon mä sitäkin aatellu, että ihan alkuun otettais rauhallisesti ja oltais perheen voimin kotona vähän aikaa ja tutustuttais Vilhamiin. Ei siis kiirehdittäis joka paikkaan sukuloimaan tai shoppailemaan. Silleen me tehtiin Heidinki kaa. Mut sit ku alku on saatu käyntiin, ni sit vauva huomioon ottaen mentäis normaalisti esim. Heidin muskareihin jne..

Me ollaan miehen kaa molemmat semmosia, että ei ressata etukäteen turhia ja muutenki otetaan asiat aika rauhallisesti ja järki kädessä. Ehkä ihan semmosia konkreettisia käytännön juttuja tulee mietittyä sit ku maha tästä vielä kasvaa. Lähinnä tarkotan just semmosia; tekee ruokaa pakkaseen valmiiks, ostaako tuplarattaat, koska Heidi siirtyy isojen tyttöjen sänkyyn, jne...

Mut siis rohkeesti vaan uutta tulille! ;) Kun ihan oikeesti... ei sitä voi tietää etukäteen millasta siitä tulee! Ja että raskautuuko missä vaiheessa. Jos oma jaksaminen on ok ja turvaverkko kunnossa,ni MIKS EI??! ;)

Burde taas

Vierailija
34/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Kandin Noel oli kekannu pyykkärin puuhat... Täällä myös:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=67236212

Siellä on muitaki kuvii Heidistä... Toivottavasti toi toimii jne...

Burde TAAS ja tällä kertaa vikaa kertaa (ainaki hetkeks)

Vierailija
35/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaa pikaa..

Pk-treffeistä mites se HoppLopp ainakin osan ajasta? Tai joku muu missä voisi olla pikkuiset lattialla..? Jumbo kuulostaa hyvältä..

Meidän nuha oli onneksi lyhyt, neiti nukkui viime yön 21.15-6.55 ilman heräämisiä. Mä taidan olla enemmän kipeä.. Kurkku kipeä ja vielä vähän nenä vuotaa..

Nyt neiti alkaa olee jo väsy ja iltapäivästä katsomaan veljen uutta koiraa!

Bejpi ja Eveliina kohta 9kk

Vierailija
36/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]ONNEA 1V. HEIDILLE!!!!!! ♥ Ihania kuvia :)

KESIS, tiedän tuon tunteen, ettei viitsis valittaa, mutta kuten itse sanoit, ei Lenni ole syypää siihen, että äitiä välillä väsyttää, koska ei vauva tahallaan nuku huonosti. Siksipä ei minusta ole mikään synti välillä sanoa, jos on rankkaa tai väsyttää. Kyllä (useimmat) muutkin tietävät, ettei äiti lastaan syyttele, vaikka väsymyksensä tms. ilmaiseekin :)

Täälläkin ollaan kovasti puhuttu tonskasta. Mies vaan haluaisi pysyväisluonteista työtä ennenkuin uskaltaisi ryhtyä tositoimiin, mikä on kyllä ihan järkevääkin. Toistaiseksi miehen työsuhteet on enemmän tai vähemmän määräaikaisia tms. ja yllätyksiä voi sattua (niinkuin tässä tuli todistetuksi muutama viikko takaperin). Ja toisaalta taas tänä päivänä ei ole ollenkaan varmaa, että saa koskaan vakituista työtä, joten pelkästään sen varaan en haluaisi laskea tonskailun aloittamista. Ollaan vähän pattitilanteessa. Saapa nähdä miten tässä käy ;)

Oon huomannut, että kyllä Sampo ymmärtää jonkun verran puhettakin. Esim. tänä aamuna kysyin Sampolta, että " missä hauva?" niin se alkoi katseellaan etsiä hauvaa. Ei tosin hoksannut, että missä se oli, mutta selvästi haki. Ja eilen mummulassa käydessä mummu kysyi, että " missä äiti?" ja Sampo heti etsi minut katseellaan :) Että kyllä se jotain taitaa ymmärtää, se on vaan niin kiireinen, ettei se jouda kuuntelemaan eikä juttelemaan :D

Tänään Sampo yritti kiivetä imurin päälle :D ♥ Muutenkin Sampo käyttää imuria taaperokärrynä (työntelee sitä ja kävelee perässä) :D Pitäis vissiin ostaa raukalle kunnollinen kärry ja ensikengät, että vois alkaa harjoittelemaan sitä kävelyä.

Han ja Sampo 7,5kk[/color]

Vierailija
37/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit, ihanaa varmaan fiilistellä heidipan syntymistä ja vauva-aikoja :)

Mekin sitten 10 päivän päästä muistellaan niitä! Mä muistan tällä hetkellä vain ne kivut ;) Ja sen kun herättelin miestä että nyt tarttis lähteä ja mies totesi että " olenkohan mä nyt ihan oikeasti henkisesti valmistautunut tähän" :D

Eipä tänne muuta, Ida oppi sanomaan kala ja nyt hokee sitä koko ajan :)

Koskahan tuo neiti oikein päättää lähteä täyspäiväisesti kävelemään? Nyt jo 3-4 viikkoa ottanut melkein päivittäin 2-5 askelta ilman tukea. Mutta on se vaan niin jännittävää puuhaa :)

Kesikselle, Hanille, Poppikselle ja Viiperolle jaksamista yöhulinoihin!

Auroralla oli kivoja matkakuulumisia! Tahtoo kanssa ;)

Vierailija
38/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta-päivää!

Täällä taas silmät ristissä: viime yönä Emmi päätti huutaa taas reilun tunnin ja meinas herätä jo ennen kuutta, mutta silloin otin sen meidän väliin nukkumaan. Ei siis pitäis nuolaista ennen kuin tipahtaa! Jos kaks yötä menikin heräämättä, niin meidä " tavallista-sinnikkäämpi-vauva" päätti sitten taas palauttaa vanhemmat maan pinnalle. Huh! No, josko ensi yö olis taas parempi... Pakko yrittää olla optimisti.

Moi Mykis! Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! Miten Sasu on muka jo noin vanha? ;o) Täytyy tosiaan päästä samaan aikaa treffeille lähiaikoina.

Ja ope, eiköhän pistetä alulle lokakuun Jumbo-treffit. Jos vaan saan aikaiseksi, niin avaan vaikka oman pinon. Mutta kuten Bejpi mietti, niin olis kiva saada ipanoita vähän jaloittelemaankin. Mutta eikös Jumbossa ole se lastenalue siellä vanhalla puolella. Oliskohan se ok?

Heidille synttärionnittelut!!! Me tullaan kohta perässä... =)Kun katselin teidän kuvia, niin huomasin, että Emmillä ja Heidillä on ainakin smaanlaiset fleecetakit(ne raidalliset) ja ilmeisesti samanlainen ulkoilutakki (veneilykuvassa). Ja sitten kaks muuta huomiota: sulla oli aikas komee vatsa Heidistä =) ja Heidillä on mahtavia ilmeitä kuvissa!

Pajuska: ei kaikki vauvat ole niin kauhean nauravaisia, niin kuin ei aikuisetkaan. Kyllä Emmilläkin on kausia, että vaan enemmänkin pohtii asioita ja katselee totisena. Ja ääneenhän Emmi nauraa vain silloin kun sitä kutitellaan tai muuten riehutaan sen kanssa.

Epsanjanmatkalaisetkin oli ilmoittautuneet - kivaa! Oliverilla on siis ihan selkeästi suomalainen tapa matkustaa etelään, kun vaan nesteet maittaa... ;o)

Mä muuten näin viime yönä unta, että Emmi vaan yks-kaks nousi lattialta seisomaan ja lähti kävelemään. Hui! ;o)

Oli mulla jotain muutakin mielessä, mutta en nyt muista. Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi, huomenna 11kk

Vierailija
39/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tosta Amyn unesta, kun Emmi yks kaks nousi ja lähti, Aino nimittäin melkein toteutti tuon eilen ;) Mä imuroin olkkaria ja Aino tapansa mukaan konttaili perässä aivan innoissaan ja tavoitteli ja taputteli imuria, mutta myös sitä kivaa kiemurallista letkua, jota äiskä heilutteli ;) Mutta yks kaks mä ehdin silmänurkasta nähdä, kuinka neiti yhtäkkiä seisoo pitämättä mistään kiinni! No, eihän se nyt tietenkään mitään pystyssä pysy, kun ehkä max. 2 sekuntia, niin että just ehdin sen havaita :) Mä mietin siinä sitten imuroidessani pitkään, että miten ihmeessä Aino oli moiseen asentoon päätynytkin... Ilmeisesti tyttö tavoitteli sitä ilmassa heiluvaa letkua niin kovin, että vahingossa ponnisti molemmat jalatkin suoriksi :D Normaalisti kun aina on toinen polvi maassa ;)

Iltapäivällä kerroin miehellekin tästä, ja siinä juteltiin, että ehkä Aino tekee seisomisen kanssa saman kuin istumaan nousun suhteen, eli nousee sitten suoraan ilman mitään tukea, kun " aika on kypsä" ;) Meidän vauvakirjassa nimittäin on teksti " nousin istumaan jostakin kiinni pitäen" , mutta Aino ei oo koskaan tehnyt niin :) Samoin siellä lukee " seisoin sängynlaidasta kiinni pidellen" tms, mutta Aino nousee sängyssäkin vaan toispolviseisontaan...

Ai niin, Burden Heidi 1-vee tuntuu olevan hyvin lähellä samankokoinen kuin Aino! Aino oli 10 kk neuvolassa just vähän päälle 70 cm (70,5) ja 8100 g, ja kait se jonkin verran kerkiää vielä kasvaa ja on jo kasvanutkin ennen 1 vee neuvolaa :) Minkäskokoinen Heidi syntyessään olikaan?! No, taatusti ainakin reippaasti Ainoa isompi :) Onnea synttärisankarille!

t. Ope ja Aino 11 kk

Vierailija
40/49 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aina päivän pieni hetki itselle, kun Ida mussuttaa lounaan jälkeen leipää :) Kokeiltiinpa siinä samalla jos vaikka neiti oppisi joskus syömään itse. Saldo oli 0 lusikallista omaan suuhun ;) Pikkuhiljaa jos tässä totutellaan aina jokaisella ruualla.

Emmi oli taas nukkunut yön huonosti, höh. Mitäs muuten se vyöhyketerapeutti sanoi? Menettekö vielä sinne?

Ope, meillähän Ida on kans tehnyt kaikki yllättäen, yhtäkkiä. Kääntymistä ei harjoitellut pätkääkään, eräs päivä vain kääntyi kyljelleen ja siitä masulleen. Sama juttu oli kyllä melkein konttaamisen ja ylösnousun kanssa. Tukea vasten kun nousi seisomaan, niin heti piti myös niitä askelia ottaa tukea vasten. Pari viikkoa sitten tosiaan yllätti niinkin että olkkarin lattialla vain nousi seisomaan ja käveli 5 askelta mua kohti!

Me ollaan Idan kanssa taas jälleen kerran ylläri pylläri kaksin kotona. Miksi ihmeessä en ole aikaisemmin tajunnut että meidän takapiha rehottaa ja pahasti. Siinäpä tekemistä :) Laitan neidille kuravaatteet päälle ja mennään ulos peuhaamaan...