Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄNUPPUJEN to-su***

20.09.2007 |

Loppuviikon pinoa..

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaamisesta on puhuttu.. Mä en pystynyt enää odottaan vaan kokeilin herkimmällä testillä äsken, mut negaa näytti, mut kierto vie vaihees ja enpä nyt kovin maassa oo.. vissiin huomaa otsikostakin :)

Pettynyt ehkä hiukan, mut sitten kun menkat alkaa voi tulla pieni plääh-fiilis, mut meillä nyt vasta siis toinen yk.

Ja itepähän TYHMÄ olin, ei mitään järkevää tässä vaihees testailla, mut toivottavasti joku ymmärtää mua hätähousua ;)

Seela-Matilda tais olla samoilla kiertopäivillä täysin.. Mitäs siulle? Koska testailet?

Uusille terppistä tulloo!

KIRVI: Kerroppas sitten meillekin tietämättömille, mitä lääkäri sanoo siitä maidon tihkumisesta!? Kiinnostais muakin, vaikkakin tarvis itekin siitä sit mennä kyseleen jossain vaihees!

Ei kait muuta kuin good luck kaikille!

Emmuli kp 25/29 (26-30)

Vierailija
22/88 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti luettu muitten juttuja vaan oma kirjoittaminen jäänyt vähemmälle.

Onnea vaan niille jotka oviksia tikuttelee, itse en ole siihen perehtynyt ja luotan siihen että tärppää kun tärppää. Toki nyt on hankala tilanne kun ei oo täti käyny kylässä kierukan poiston jälkeen josta on nyt 17 päivää, eikä oikeen tiedä voiko tällä hetkellä raskaaksi tulla.

Sen verran on mietityttäny tuo ollakko raskaana vai ei niin tein testin, mutta ei sekään nyt 100 %:sesti kertonu puoleen eikä toiseen kun olin näkevinäni siinä haamuviivan kontrolliviivan lisäksi. Pitää nyt vain taas odotella....kun vaan jaksais.

Olishan se kiva jos olis ihan oikeesti jo tärpänny.

Onneksi täällä voi lukea kanssasisarien kirjoituksia kun ei oo oikeen ketään jolle näistä asioista puhuis kun en halua ettäkukaan muu tietää meidän kolmosen hankkeesta.

Tulipa taas sekavaa tekstiä mutta lapset keskeyttää koko ajan joten laitan ne nukkumaan niin pääsen rauhassa lueskelemaan ja kirjoittelemaan.

UudentuvanJussi kp ?/? yk 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä piinailijoitahan alkaa olla jo useampi, kiva!

Koskakohan saadaan eka plussa? =)

Lastwish, mulla tuli ekat ovis oireet kp8..tosin en tikuta, joten kovin varmasti en osaa mitään sanoa. Minulla tosin tuli myöhemminkin ovisoireita ja vahvempia, joten uskon että ovis oli vähän myöhemmin.

Mutta kuitenkin paljon aikaisemmin kuin esim. tämän sivuston laskuri antaa ymmärtää.

Joten eiköhän tuo ole ihan mahdollista.

Emmuli81, olen itsekkin varsinainen hätähousu, joten ymmärrän hyvin. Nytkin testit polttelee kaapissa..Yritän maltaa, sillä noi mun kp:t on vielä tosi pienet testaamiseen.

UudentuvanJussi, millaisen haamun bongasit? Meinaan että jos on väriä viivassa, niin eiköhän se plussa ole. Varovaiset onnittelut täältä!!!

ON: Piinaavan hitaasti täälläkin päivät vierii. Alavatsalla menkkamaista jomotusta kokoajan ja välillä pientä painontunnetta. Näitä pidän ihan lupaavina oireina, sillä ei ennen ainakaan ole tälläistä ollut näin paljon ennen menkkoja. Valkovuoto on myös runsasta, lähes jatkuvasti tuntee kuinka lorisee. Onko se edes mikään oire, vai normaalia? Muistelisin vaan, että itselläni olisi ollut hyvinkin kuivaa oviksen jälkeen yleensä.

Ihan hyvillä mielin siis täällä piinaillaan.

Tahto kp21/27-29

Vierailija
24/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä tuntemuksia masussa, nipistelee välillä aika lujaakin välillä oikealle ja välillä ihan kohtuunkin o_O No kaipa se kuuluu tähän ovisrytäkkään, lämmötkin on koholla \o/ uskomatonta lähes vuosi kierukan poistamisen jälkeen on normaalin tuntuinen kierto jossa oikeasti ovuloikin :o No parempi myöhään kun ei milloinkaan ;D

Toiveet on koholla pitkästä aikaa ihan tosissaan :)

lastwish kp 9/22 yk9

http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish

Vierailija
25/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu ihanalta lukea Lastwishin viestejä! Toivottavasti nyt tärppäisi, kuulostaa kyllä lupaavalta. :)

Minulla on myös ollut ihme tuntemuksia vatsassa. Eilen illalla nukkumaan mennessä alkoi kamalat krampit aivan alavatsassa ja vatsa oli aivan turvoksissa. En pystynyt edes kumartumaan kovan kivun takia. Tätä kesti noin viisi minuuttia ja sitten se oli jo ohi. Voisiko muka ovulaatio olla vasta noin myöhään, kun plussan ovistestiin sain viime sunnuntaina ja nyt maanantaina. Luulin, että ovulaatio olisi ollut tiistaina tai keskiviikkona...

Rizza kp 29/38-47, yk 16

Vierailija
26/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se on pärähtänyt taas yksi päivä käyntiin. Viikonloppu tulossa ja alunperin olis odottanut menkkoja (tai siis en odottanut, mutta...) nyt sunnuntaina alkavaksi, mutta ne mun keskiviikon oireet, jotka sopii paremmin kuin hyvin ovikseen laittoi aikataulut uusiksi, grrrr!

Toisaalta, jos nyt ihan oikeasti ovuloin, alkaa toiveet tosiaankin onnistumisesta herätä! Mun tausta kun on sellainen, et pillereiden jälkeen ei ole tullut menkkoja ollenkaan, keltarauhashormonilla muutamat saatu aikaan, mutta yli kolmeen vuoteen ei mitään muuta. Nyt sit tuli ekat omat piiiitkään aikaan ja jos vielä seuraavatkin tulis, niin eipä voi olla ku toiveikas tulevaisuuden suhteen. Piina vaan jatkuu nyt sit melkeis kaks viikkoa pitempään kuin olin laskeskellut....... ja odottavan aika kun tunnetusti on PITKÄ!

Mulla on sama ongelma kuin muutamalla muullakin, en millään muista, mmitä mun piti kellekin vastata, mutta te, jotka olette bonganneet oviksen: tsemppiä ja miehillenne terveisiä ;)

Meillä ei tuijotella ovulaatiota, pupuillaan (ihana termi!) melkein joka päivä, mut kyllä täytyy myöntää, että eilen ja toissapäivänä siinä oli ihan toinen meininki, mies ei edes päästäny mua sängystä ylös, kun sanoi et nythän sun pitää olla kintut kohti kattoa! ;) Suloisia nuo miehet!

Ja nyt kun touhotan, etten ala ovista saalistamaan, niin uskokaa pois, ens kierrossa pissin jo tikkuun minkä kerkiin, toiveet on nyt niin korkealla!!!

Hedelmällistä viikonlopun alkua, kanssasisaret!!

Fertis kp 27/39???? yk: moneskohan lie...tai no, mikä se kierto on, kun ei oo näkynyt... ;)

Vierailija
27/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin eilen illalla mielenkiintoisen pinon tuolta synnytys keskusteluista. Käykää katsomassa pinoa nimeltä " Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä?" . Sain nauraa koko illan vaikka aihe onkin vakava mutta kuitenkin!!!!!!!

Niitä on siellä monta sataa joten kannattaa varata aikaa muutama ilta.

Hauskaa viikonvaihdetta kaikille!!

UudentuvanJussi

Vierailija
28/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kolunnut tuon " älyttömintä mies on sanonut synnytyksessä" -pinon läpi. Hauskoja juttuja.

Mä olin toivonut että joku olisi osannut kertoa kokemuksiaan yhden päivän ovisplussasta. Onko kellään käynyt näin? Onko normaalia, vai onko keskiviikkona tullut joku " erehdys plussa" ?

Täällä joku puhui tuosta lasketunajan muuttamisesta. Pitäisikö se laskea siis siitä milloin ovis on oletettavasti ollut +14 päivää? Toisaalta, kaikissa laskureissa ja neuvolassa kysytään milloin viim. kuukautiset on olleet ja sen mukaan la määrittyy.

Näitä pohtiessani, kohti viikonloppua..

Eliador kp19, yk1

Vierailija
29/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisesti tulin taas tänne pohtimaan tuota ovulaation ihmeellistä maailmaa. Eli tosiaan keskiviikkona tuli vahva ovisplussa testiin ja iltapäivän ja illan oli vatsa tosi kipeä/kouristeleva (ei ennen oo oviksen aikoihin noin kipuillut, tai ainakaan en ole huomannut). Nyt tänään kuitenkin oikeastaan vasta limat kehissä - eli mikä päivä näistä nyt sit oiskaan se kaikkeista hedelmällisin, onko se vasta tänään? Ovistestihän näyttää etukäteen 24-48 tuntia oviksen, joten jos limat nyt 2 päivää myöhemmin, niin onkohan se ovis kuitenkin vasta nyt (ja vatsakrampit hämäystä?). Oi ja voi, tänäänkin siis pupuiltava (eilen jäi väliin!). Noh, onneksi miehellä alkaa loma, joten jos koittas kellistää vaikkapa heti kun töistä tulee (jos esikoinen vaan soisi).

Iloista lakanoiden hulmutusta ja tärppionnea tasapuolisesti kaikille meillä toivottaa

Olivia kp 23/32-45 ja uinuna poika 1v

Vierailija
30/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliador, miulla ei tosiaan varmaa tietoa, kun ekaa kertaa itekin oviksia testailen, mutta siis käsitykseni mukaan se ovistesti näyttää nimenomaan sen Lh (vai mikä lyhenne onkaan?) huipun, eli ihan oikein se on sullakin sen varmaan näyttänyt. Itelläni oli pitkään haaleeta viivaa, kunnes ti melkein yhtä tumma kuin kontrolliviiva mutta vasta ke oli tummempi kuin kontrolliviiva. Ja sit to olikin enää pelkkä kontrolliviiva näkyvissä. Eli et se hormonihuippu oli mulla silloin ke. Ja sitten taas itseäni mietitytti tuo edellisessä viestissäni kirjoittamani asia, eli mikä nyt onkaan se kaikkeista hedelmällisin päivä, kun vasta nyt tänään on limat kehissä. Ilmeisesti siis nämä päivät hormonihuipusta näihin päiviin on sitä hedelmällistä aikaa, eli tosiaan tänään ois vielä jaksettava puuhastella. Me alotettiin puuhastelu ihan liian aikaisin ja ihan liian tiheään, siksi ei oo vaan nyt enää kyenny joka päivä (tai kyetään muuhun, paitsi mies ei pysty siihen tärkeimpään lopetukseen nyt enää joka päivä... minä kyllä pystyn :) ) mikä harmittaa. Mutta toisaalta kai joka toinen päiväkin on ihan riittävästi...

On vaan NIIN kova vauvakuume, että haluaisin ottaa varman päälle...

-Olivia yk 2

Vierailija
31/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi hedelmällisimmät päivät mietityttää myös mua. Mulla ovisplussa viime la-aamuna ja pupuilua koko viikonloppu maanantaihin asti, mutta silti mietityttää, että lopetettiinkohan liian aikaisin... Mä en itse ovistani osaa pongata ja nyt vasta ekaa kertaa tikutin, joten olen vähän noviisi näissä jutuissa. Silti ei haluttais skipata yhtään kiertoa siihen, että peittoja heilutellaan ahkerasti, mutta väärään aikaan!

Nyt siis vaan elellään ja odotellaan. Kyllä aika kuluu hitaasti, kun ei voi kuin odottaa että päivät kuluisi.

Milloin teille on tullut aiemmissa raskauksissa ekoja oireita raskautumisesta? Siis onko tullut jo ennen plussausta selkeitä oireita?

Hyviä viikonloppuja!

Cisse

kp 23/31-34 about

Vierailija
32/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta siitä, kun ovistikku näyttää plussaa vain yhtenä päivänä. :) Ja hyvä kokemus onkin, sillä tulin tästä raskaaksi! Meni tosin myöhemmin kesken, mutta kuitenkin. Kiertopäivänä 33 tuli ovisplussa testiin ja sänkypuuhia harrastettiin kp 33, 35 ja 36. Joku näistä kerroista sai aikaan tärpin.

Rizza kp 29/38-47, yk 16

Vierailija
33/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te olette ihania, kun jaksatte vastailla näihin (kait itsestään selviin) kysymyksiin. Ja Olivia veit sanat suustani: Sitä on niin kauhea vauvakuume, että haluaisi ottaa varman päälle. Mutta ei tässä kait voi muuta kuin pupuilla ja antaa luonnon hoitaa lopun työn. Ei muuta kuin Herran haltuun ;)

Sitten se toinen kyssäri: Pitäisikö menkkojen alkamispäivä laskea nyt sitten oviskesta? Eli kp17 tuli plussa+14 päivää=menkkojen oletettu alkamispäivä. Tulipa hieno matemaattinen laskutoimitus

Tänään ajattelin, jos jaksaisi varmistella. Plussa tuli siis keskiviikkona ja eilen ei pupuiltu. Sitten taitaa tahti " helpottaa" .

Jälleen Eliador, joka on liian innoissaan tästä yk1:stä

Vierailija
34/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lueskelen teidän viestejä enkä ole pahemmin niihin vastaillut, kun olen ihan pihalla noista ovisjutuista, kun itsekin niitä vasta opettelen....nyt tässä mietin, että tänään on kp 10...milloinkahan kannattaa aloittaa tikutus ??? Ei ole kyllä mitään ovistuntemuksia tai limoja.

Unelma08 kp10/44 ?? yk2

Vierailija
35/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon näköjään mennyt jo laskuissa sekaisin, silä mullahan on tänään " jo" kp 30/38. :) Mikäs siinä, pääsen jo ensi viikonloppuna odottelemaan olisiko tärppi käynyt. Tällä kerralla tekisi mieli odotella siihen asti, kun menkat alkaa. Sitten harmittaa, jos ja kun testailee turhaan.

Rizza kp 30/38, dpo 2, yk 16

Vierailija
36/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälle vauvoja haaveilevat? Mä tulen sit mukaan, joohan?

Eli päästiin kuin päästiinkin yrittämään tässä kuussa tuon kohdunkaulan operaation jälkeen. Peittoja on pöllytelty ahkerasti. Menkat pitäisi alkaa (toivottavasti eivät) n. reilun viikon päästä.

Kaikki raskaudet alkaneet ensiyrittämällä, mutta vasta yksi lapsi siis on. Keskenmenoja 3kpl, kaikki ennen tuota onnistunutta.

Kummia oireita on ollut (ja valehtelen itselleni että en olis raskaus-oireita :D): kuumeinen olo, tolkuton väsymys ja hajujen voimistuminen ja niistä johtuva etova olo, painon tunne alavatsassa ja kahvin (jota yleensä menee n.6 kuppia päivässä) karttaminen.

Luulen oireiden olevan lähinnä itsekeksittyjä, mutta niin kauan ku täti ei kurvaa nurkille, aion elää tätä haavetta. Anteeksi omanapaisuus, sain vaan innostuksen kun huomasin tämän pinon.

Vierailija
37/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeitä.. tätiä odotellessa. Eilen siis testasin sen negan ja menkkatuntemuksia on, joten ne taitaa saapuvan tänne taas.. Mut meil oli kyl aikas hiljasta tärppiaikaan tai siis en ees tie koska on ollut, oonko ovuloinut ollenkaan.., kun nykyään kivut onkin poissa..

Eli kp:t 10 (liian aikaista), 14 (ehkä liian aikaista edelleen..) ja sit kp 18 (liian myöhäistä..?), kun musta ois tuntunut et ovulaatio ois voinu ehkä olla kp 16.. No siis periaatteessa ois voinu jotain tapahtuakin, mut simpat ei sit tainnu meil elellä tarpeeks kauan.. :(

Lastwishille toivotan todella paljon TSEMPPIÄ, että tärppi nyt kävis!!!!!!!

Noi " Älyttömintä mitä mies on sanonut synnytyksessä" muuten on tosi hauskoja.. mut niitä oli ihan liikaa, on jäänyt lueskelu kesken.

Paras oli se, kun miehelle oltiin soiteltu laitokselta, et voi ruveta tuleen sairaalaalle sit kun kerkee.. et voi käydä suihkus ja ajella parran ym, että ei oo mikään kiire!... Ja nainen oli hämmästynyt, kun mies oli tullut sairaalaan, että oli sitten oikeesti mennyt ajaan parran, kun kerta kätilö sano niin =D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

P.S. Pitäsiköhän sitä tehdä jo lyhyempiä pinoja, kun venyy nää jo aikas pitkiks..? Vaikka kyl mä niin usein käyn, et ei tuu niin paljon kerralla luettavaks ees ;)

Emmuli kp 26/29 tai jotain

Vierailija
38/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliador kyselit siitä la:n siirtämisestä oviksen mukaan..

Laskettu aika lasketaan, ihan oikeassa olet, viimeisistä kuukautisista, mutta kummemmin säveltämättä kiekot ja laskurit olettavat kierroksi 28 päivää, jolloin ovulaatio siis on 14 pvää ennen vuotoa. Jos sit kierto on pidempi, esim tuo 39 päivää, mikä mulla uhkaa, tapahtuu ovulaatio kierron 25.päivä, eli kierron pituudesta huolimatta jos ovuloi, niin se tapahtuu AINA 14 päivää ennen vuotoa. Siksi olen (ehkä) siirtämässä omaa haave-la:tani hieman edemmäs, kun ne ovis-oireet tulikin vasta tällä viikolla. Sekavasti selitetty, mutta ymmärsitkö? Siis kiekoissa ja laskureissa ja tosielämässä muutenkin ovulaation ja hedelmöittymisen aikaan onkin jo raskausviikko 2 menossa ja kun menkat jää pois, ollaan jo 4 viikossa, hassua sinänsä, mutat sen takia raskausviikkoja onkin 40, vaikka odotus on sen 9 kuukautta. Näin minä asian ymmärrän.

Nautinnollista viikonloppua kaikille pinoutuneille, ihanaa nähdä et meitä on näin sankka ja aktiivinen joukko! Ja Eliadorille suurkiitos, kun jaksat ja viitsit ylläpitää pinoa!

Fertiensis

Vierailija
39/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mitä tajusin on - kuulkaas kanssasisaret - että kai kaikkien todennäköisyyslaskelmien mukaan tästä pinosta tulee plussauutisia...Ja se on mahtava juttu se...Tietty toivois, että olis itse joku niistä, joka saa kirjottaa jossain vaiheessa että se on plussa...Mutta ilahduin kyllä (ihan oikeesti) siitäkin kun tajusin, että jotkut meistä plussaa kyllä!!!!!!

Oma-napa-sektorilla sellaista, että lämmöt ovat (poikkeuksellisesti!!!!) pysyneet sen yhden lämpöjen pudotuspäivän jälkeen tosi korkealla, tänään jopa 37.0 muutaman 36.8 jälkeen. Ja kyllä: mittaan aina samaan aikaan aikasin aamulla, ihan heti peiton alla kun herään. Arvatkaa vaan, aloinko heti muistelemaan että luin jostain aiemmasta pinosta, että joku kertoi huomanneensa alkion kiinnittymisen lämpöjen putoamisena mutta sen jälkeen nousi taas ja pysyi korkeella....Nooh, ei saa alkaa liikaa haaveilemaan. Muistaakseni just viimeks kirjoitin (tai ainakin joskus), että tää aamulämpöjen mittaaminen on ihan jostain...suolesta.

Kuten oon todennut aiemmin, mun kiertojahan siis on leimannut jo puoltoista vuotta n. viikkoa ennen menkkoja alkava tiputtelu, eli tulevana viikonloppuna sen taas näkee, miten käy. Mutta voi vitsi jos ei tuliskaan mitään tuhnua: saisin alottaa ens viikolla ihan oikean piinaviikon!!!!

Ainiin, kävin tänään siellä progesteroni-testissä. Labratäti yllätti kun se ottikin samalla gynen pyynnöstä myös kilpirauhasarvon ja prolaktiiniarvon. Tulokset tulee vasta seuraavan kierron aikana, eli en hätäile niitä. Progesta/keltarauhasjutusta olen aika satavarma, että siinä on jotain epätoiminnallisuutta. Mut ei se haittaa. Sitten lääkkeitä kehiin, eihän siinä itku auta.

Mitäs muuta. Noh, onneksi ei ole ovisaika enää, mies on jostain syystä kiukkuinen kuin persiiseen ammuttu karhu, enkä voi kuvitella, että pystyisin houkuttelemaan sitä petihommiin. Itse sen sijaan olen aika hyvällä tuulella, koska olen mua väsyttää joka ilta ja aamu aivan kauheasti ja alavatsassa tuntuu kummaa painetta. Ja koko ajan on nälkä. Vitsi sitä on hyvä kehittelemään näitä oireita ;)

Hyvää viikonloppua kaikille! Kohti plussatuulia.

Stella kp20/28

Vierailija
40/88 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin sen eilisen raskaustestin roskiksesta ja meinasin saada slaagin???

http://s173.photobucket.com/albums/w61/_Lastwish_/?action=view&current=…

Siis mitä hittiä tuo nyt on? Taitaa olla vain viivanpaikka ja kuivumisjälki?

Kun ovistestit ovat nyt näin:

http://s173.photobucket.com/albums/w61/_Lastwish_/?action=view&current=…

Sanokaas ny mielipiteenne??