***KESÄNUPPUJEN to-su***
Kommentit (88)
Annique: Mulla meni ovistestin kanssa näin. Kp11-12 haalea viiva, kp13 edellisiä päiviä vieläkin haaleampi viiva, kp14-16 haalea viiva (nämä aconin testillä) ja eilen kp17 plussa RFSU:n testillä.
Tänään jatkan tikuttelua. Eilen laitettiin simppoja liikenteeseen, hyvä niin koska muistin että mies tulee tänään tosi myöhään kotiin. Eli tänään ei päästä varmistelemaan. Täytynee huomenna jatkaa. Petipuuhat on tällä viikolla tuntuneet musta erityisen hyvältä. Olen miettinyt, että johtuuko tämä ovulaatiosta vai pillereiden lopettamisesta.
Rizza: mua nauratti toi sun kommenttisi, että pupuilusta paikat kipeänä. Tämä taitaa käydä ihan kuntoilusta! Kyllähän se on tutkittu kuinka paljon kaloreita rakastelun aikana kuluu, en vaan muista lukua. Koita vaikka venytellä välillä, että jaksat taas kuntoilla:)
Täällä oli jollain jo piinaviikot meneillään, onko suunnitelmia milloin testailette?
Toivorikasta torstaita kaikille nupuille.
Eliador kp18, yk1
Jopas nyt... ilmoittauduin menkoista laskettuna 1.6. la:ta odottavaksi, suunnitelmat tais mennä kuitenkin uusiksi: eilen yllätti kamala vatsakipu, en oo ennen tuntenut ovulaatiota, mutta kipu oli vas.puolella ja illalla nousi lämpö 37.5:een. Tästä järkeilin, et noinkohan tunsin elämäni ensimmäisen ovulaation? No, siinäpä sitten hommailtiin ilta sillä ajatuksella, et ovuloinkin vasta eilen - kierrosta on siis näillä näkymin tulossa 39 päivää (tosin kiertoa ei ole aiemmin ollut oikeastaan ollenkaan...eli parempi näin!) ja eilisestä mahdollisesta o:sta l.a. siirtyiskin nopeasti laskettuna tonne about 11.6.08.
Olin suunnitellut testaavani ens viikon lopulla, jos ei nyt viikon vaihtuessa vuoto ala, mut taidan jättää sen vielä hamaan tulevaisuuteen... o-testien kans en meinaa alkaa ainakaan vielä pelaamaan, lämmön mittaaminenkin oli sen takia, et naama punoitti ja oli kuumeinen olo. Kyllä tää on omituista ja ihanan ihmeellistä tämä luonnon toiminta ja sen seuraaminen ja spekuloiminen (ja minä kun ajattelin olevani jalat maassa-tyyppi, joka ei paljoa näitä asioita mieti...) :))
Näin tässä sit mennään toiveikkaana torstaina, hitto miten jännittää tulevaisuus! Tsemppiä kaikille ja toivoa torstaihin!
t:Fertiensis
Juu kiva että siirsitte mun aamuviestin tänne, mä edelleen ihmettelen olotilaani täällä. Vatsa on kuralla ja päätä särkee, nenäkin on kummallisen tukkoinen aamuisin. Vatsaa nippailee välillä toiselta puolelta ja välillä toiselta. Lämmöt on nousussa ja sillee, outoa (voiko raskautua kuukautisten aikaan?)
Pistää mietityttämään kaikki tämmöinen (pitäisikö testata huvinvuoksi?)
lastwish :)
jatka vaan testaamista. Mulla on ollut ennen ovisplussaa aivan hailuja viivoja, ekoja kertoja tikutellessa olin menettää hermoni/toivoni. Mut aina sen plussan olen lopulta saanut.
Itselle ei uutta, ovis aikaa mennään pari päivää vielä. Sitten saa alkaa taas jännäilemään. Vaikka lyhyestä kierrosta voi olla haittaakin, on mukavaa kun asiat tapahtuvat nopsaan =).
AnniHelen@ kp 12/22-? yk8
Joko a)ovis on nyt tai b) olen raskaana xD (jota tosin epäilen suuresti)
Jännää kerrankin ;)
Lastwish: Apua, kylläpä nyt alkoi jännittämään sun puolesta! :) Tulehan heti kertomaan, kun tiedät jotakin uutta!!! Kumpikin vaihtoehtohan on todella hyvä, pidän sulle peukkuja! :)
Tässä pinossa taitaa kirjoitella kesävauvasta ' 08 haaveilevat.
Pääsenkö mukaan juttuihinne?
Meillä esikoinen 09/06 ja toinen yrityskierto pikkukakkosesta hedelmällisimmillään. Eka kierto siis meni hyvistä ajoituksista huolimatta häränpyllylle, joten nyt sitäkin toiveikkaampana. Ovistestit otin ekaa kertaa käyttöön, ja hauskahan niitten kanssa pelailla. Tosin luohan ne vähän paineita tonne makkaripuolelle. Vahva ovisplussa oli eilen, tänään jo toinen viiva niin hailakka, eli huippu tais olla sit eilen aamulla. Eilisillalla tuli se hyödynettyä, ja vieläkö sitä pitäs jaksaa tänään varmistella?? Molemmat aletaan olla siinä mielessä väsyneitä, sillä tuli innostuksissa aloitettua petipuuhat tässä kierrossa jo hyvin hyvin aikaisin. Joten luulen, että tänään jää kyllä väliin, mut jos koittas huomenna sit tehä viimesen varmistuksen (joka kyllä lienee jo auttamatta liian myöhään). Peukut siis pystyyn, et eilisiltainen satsi olisi ollut toimiva, heh. Ja jos nyt tärppäisi niin la ois jotakuinkin 10.6 ja se ois niin ihanaa :)
Tässä porukassa taitaa joillain olla jo piinaviikot meneillään, olisi kiva nyt jännätä teidän kanssa, kun itellä kuitenkin pari viikkoa ainakin maltettava *yrittää laittaa jäitä hattuun*
-Olivia 27 ja pikkupoika kohta 1v
Lastwish, sullahan vois hyvin olla ovis jo nyt (8+14=22 = vähän lyhyempi kierto vaan) tai sit jos viime menkat olikin hämäysmankat?! Jännittävää tosiaan!
Ja kuten tuossa aiempi jo totesi, niin onhan lyhyistä kierroista tosiaan tuo ilo ,että piinaviikkoja on vähemmän. Mulla kierrot vaihtelee 32-54 joten piinaamista on välillä ihan liikaakin (varsinkin esikoisen yrittämisen aikaan oli!!)
-Olivia
Tänne ei ihmeempiä....odottelen innolla milloin voisi alkaa testaamaan tota ovista...ehkä ensi viikon lopulla voisi aloitella.....nyt siis kp 9. Tosin ei ole kiire tärppäämisellä, jos mä ehtisin vaikka suorittaa sitten sen koulutuksen loppuun...tosin se loppuu vasta ensi lokakuussa, kun nyt lokakuun alussa virallisesti alkaa...
Unelma08 kp9/ 44 ? yk 2
Lastwish, peukut pystyssä!
Onhan nämä kroppajutut joskus outoja. Mun täti lähti juuri ja nyt jo on aika pehmeä kohdunnupukka. Myös auki, niinkuin jo synnyttäneillä voi ollakin ja mielestäni ei niin matalallakaan ole. Mutta ei nyt millään vielä ole ovis lähellä. En ota kyllä tuota nupukkaa ihan niin tosissani, limat on tahmeita, joten sehän se tärkeämpi seurattava asia on. Ja lämmöt tietty, mutta mua harmittaa, kun ne mulla menee päin honkia, kun yleensä tosiaan olen hetken jo pystyssäkin aamulla (kiitos tytön) ja sitten menen takaisin pehkuihin lämmittelemään ennen lämmön mittausta. Olen huomannut, että kerkiää lämpö laskea tosi paljon, kun käväisee pystyssä. Olisi niin kiva saada luotettavia lämpötuloksia ja kunnon käyrä. Ei voi mitään.
Viime kierrolla aloitettiin puuhailut jo kp8, nyt ei ihan niin aikaisin kyllä. Alkoi käymään työstä meilläkin jo lopulta, kun ovis oli kp21 ja jtp systeemillä mentiin :)
kp9/25-37 (viimeksi 30), yk2
Meille kuumeillaan pikkukakkosta, esikoinen täyttää kohta 2 vuotta. Ovistestailuakin kokeilin ekaa kertaa ja eka testi (acon) näytti yhtä viivaa mutta kolmannella (kp 13/27) jo tärppäsi. Pe, la ja su pupuiltiin ahkerasti niin ettei enää maanantaina haluttanu kumpaakaan :). Mutta maanantaina (kp 16/27) vasta sain kokea elämäni ensimmäiset oviskivut (niitä ne kai oli) ja nyt jäi mietityttämään että olikohan sen kolmannen testin viiva sittenkään tarpeeksi voimakas..? Jos ovis olikin vasta ma niin silloinhan olis kaiken järjen mukaan pitäny pupuilla vielä ja ti vielä kerta kiellon päälle... Nyt kyllä jänskättää! Limat loppuivat tiistaina. No tällä kertaa meni näin, odotellaan parisen viikkoa josko täti tulee käymään vai ei...
delikatessa yk2, kp 19/27
Mutta ensin siis Eliador! Miulla on ihan sama juttu ja olenkin aivan varma, että pillereiden lopettamisesta se johtuu! Sillä halut olivat kuitenkin täysin kohdallaan ennen pillereiden aloitusta ja nyt ne ovat palanneet suurempina kuin koskaan! :D En kyllä ihan hevillä aloita pillereitä uudestaan.. :)
Olivi@ ja Delikatessa! Tervetuloa mukaan! :)
Ja ON: Ihmeellisiä tuntemuksia miulla! Välillä nippailee menkkamaisesti mahaa, mutta se ei kestä kauan. Useamminkin nippailee vatsaa vasemmalta puolelta alhaalta. Ja tänään on ollut melkolailla huono-olokin sekä armoton väsymys on ollut myös (voi tosin johtua harmaasta ilmastakin.. :() Rintojen kipu on hävinnyt tosin kokonaan eikä turvotustakaan näy.. Pieni toivo elää mutta en todellakaan uskalla riemuita mitään, ettei tule mitään suuria pettymyksiä.. :/
Nita kp 26/28 yk1
...nimittäin päivät... Varsinkin ne alko matelemaan, kun koko ajan itseään " kyttäilee" ja kuuntelee ja pikkusen alkaa menkkamaisia pakotuksia hetkittäin hiipimään... ääh! mäenhaluu!!
Kierrot laastarin pois jättämisen jälkeen on lyhentyneet koko ajan... 30/26/25.... ja jos se pirulaisen täti tulee vaikka jo huomenna, niin taas lyheni... ei siinä muuten mitään, piinailuaika tulee aina nopeemmin :0 mutta kun mulla on sellanen " kutina" ettei kaikki hormoonit ole ihan kohdillaa... lääkäri tulkitsee kokeita ens ehkä jo ens viikolla, jospa sieltä jotain syytä mun maitomaista erittäviin rintoihin löytyis... Mielenkiinnolla odotan, että onko syy jokin sellainen joka vaikuttaa myös raskautumiseen... :?
Ovislöytöjä niitä etsiville ja pitkää pinnaa piinailijoille... myös minulle...
(ärsyttävää, kun ei ikinä itse kirjottaessa enään muista mitä muut on täällä pähkäilleet...niin ei oikein pysty kommentomaankaan. Vai miten te muut teette? Vai onko teillä vaan niin hyvä muisti ;)
KirVi72, 23/25...28, yk4
Kyllä tämä on piinaavaa laskeskella päiviä ja seurailla milloin kannattaa pupuilla...olen monta kertaa ajatellut vastaavani joidenkin kommentteihin ja juttuihin, mutta sitten kun aloitan kirjoittamaan niin ainakin unohdan nimimerkin...täytyy ruveta panostamaan muistiin, jotta osaa vastata oikeille ihmisille...mutta varmaan aika moni kyllä tietää jos itse on kysynyt jotain ja joku vastaa ilman nimimerkkiä...tulipa sekaisen selvitys. Ihan armoton väsymys painaa päälle...täytyy vielä jonkun aikaa jaksaa, jotta saisi lapset nukkumaan ja itsekin pääsisi sänkyyn...aamulla taas tosi tosi aikainen herätys. Onneksi edessä on vapaa viikonloppu.
Unelma08 kp9/44 ? yk2
Tänään on ovistestin viiva jo selkeästi havaittava, mutta ei edelleenkään yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Enää sitä ei sentään tarvi tiirata että onko vai eikö oo punaista havaittavissa. Upea tunne kun edes joku testi näyttää mullekin plussaa! :) Oiskos se sitten niin onnellisesti päässyt käymään että ovis on vasta pe tai la. Saa viikonloppuna pupuilla oikein urakalla. :)
Bee: ootko sä jo hankkinut ovistestejä? Etkös ainakin vähän puhunut että aikoisit hankkia.
Koralli: vieläkö näyttää ovistesti plussaa?
-Annique kp 15/27-29-
lastwish: teepä tosiaan raskaustesti, mistä sitä ikinä tietää. Olispa hieno ylläri olla raskaana! Ja jos et oo raskaana, niin toivottavasti tulee nyt kunnon ovis. Vähän aikasessahan se on, mut onneksi teit ovistestin. Mistä muuten arvasit näin aikasin kokeilla testata? Teetkö huomenna raskaustestin?
Annique, en ole enää testaillut, joten en tiedä tulisko vieläki positiivista ovistestiä. Tänä aamuna oli ihan hitusen lämpö noussut, tosi vähän, mut vois olla toivoa, että ovis on tapahtunut. Onneks on aika hyvin touhuttu viime päivinä. Tsemppiä sulle, että ovis osuis viikonlopulle!
Eliador: mulla ainaki pillerit söi haluja, eli pillereiden jälkeen (no lopetin ne joskus 5 v sitten jo) kyllä parani halut. Ja oviksen aikaan on kyl yleensä kovasti mukavaa. :) Muulloin mua ei niin kauheasti kiinnostakaan. Varsinki menkkojen jälkeen oon niin kuiva, ettei kiinnosta yhtään, samoin heti oviksen jälkeen, sit taas menkkojen lähestyessä on kans ihan kivaa :)
Olivia: tervetuloa mukaan! Plussaonnea!
delikatessa: tervetuloa! vaikka sulla olis ollu ovis vasta tiistaina, niin eiköhän ne sunnuntain simpat sinne asti elele. Plussaonnea sulle!
Nitalla onkin pahimmat piinapäivät. Aiotko testata ennen menkkojen oletettua alkamista?
Kirvi: mulla on sikahuono muisti. Mut mä klikkaan tuossa " vastaa" kohdassa hiiren oikealla näppäimellä ja sieltä " open in new window" , helpottaa kummasti muistamista, kun on kaksi ikkunaa auki ;)) Sullakin on piinapäivät meneillään, plussaonnea!
( . ) Itelle ei kummempia. Mielenkiinnolla seuraan lähteekö lämmöt kunnon nousuun tässä kierrossa ollenkaan. Lääkäristä ei ole kuulunut lähetteitä, tajusin että ens ma pitäs mennä verikokeseen jos se s-prog pitäs ottaa. En nyt sit tiiä, että meenkö, jos ei kerta lähetettä kuulu. Huomenna lähdetään heti päivästä viikonloppureissuun, joten en taida ehtiä lääkäriin soittaa, kattoo nyt.
No, en tuolla ressaa. Mä oon nyt niitä teroja popsinu iltasin yhden kappaleen. Katsotaan onko tiputtelua tässä kierrossa vai ei. Mut siihen on vielä pitkä aika, kun vasta ovisaika ollaan ohittamassa.
Mukavaa loppuviikkoa ja plussaonnea kaikille!
Koralli73 kp 19/n. 28-29 dpo3??? yk15
http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli
Raskaustesti oli negatiivinen mutta ovistesti edelleen kirkuvan punainen, ovislimat pukkas kylään tuossa pari tuntia sitten ja raahasin miehenkin nilkasta pupuilemaan että tämä ovis ei todellakaan mene meiltä ohitse xD
Koralli: nippaili mahasta ja aloin ihmettelemään oireitani, siksi testasin opk:n :D
Noniin tästä saapikin sitten alkaa tämä tättärä piinailemaan itsekin ;D
lastwish kp8/22? yk 9
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Eiliseen asti testissä oli ollut haaleaa viivaa, eilen tosi selvä ja yhtä vahva kuin kontrolliviiva ja tänään ei mitään! Onko toi ihan normaalia että vaan yhden päivän näyttää ovistesti plussaa?
Kohta saa itsekin ruveta piinailemaan. Kyllä tuota miestä aion sänkyyn raahata vaikka ovikset olisi olleet ja menneet. Sen verran mukavaa touhua se on.
Eliador kp18
lastwish - 20.09. 06:42 vastaa tähän viestiin (51/51)
Aamua leidit
Täällä kaikki menee ihan jees mutta ihmetystä aiheuttaa eilen iltasella tehty ovistesti johon pärähti ihan kirkuvan punainen testiviiva????? ÖÖ heti menkkojen jälkeen?? omituista???
Ihmettelen täällä vain kroppani toimintaa ja koitan porskuttaa eteenpäin :)
Onnea ovisplussista kaikille niitä saaneille :)
lastwish kp8/25 yk9
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=l astwish