Kahvilayrittäjän mielestä 15,90€ on OK hinta sämpylästä, tuoremehusta ja jogurtista
Kommentit (87)
Köyhät valittaa kaikesta, johon ei ole varaa.
Osta kaupasta, niin ei tarvitse vinkua.
Hän ei tavoittele asiakkaikseen teitä toimeentulotukiasiakkaita.
Siihen latte vielä kylkeen niin 20€ ei riitä. Kunnon haaveilija yrittäjänä.
Kunnollisen lounaan salaattipöytineen, lämpimine liha/kala/kasvisruokavaihtoehtoineen (saa ottaa vaikka kaikkea), jälkiruokineen kahvin/teen kera saa halvemmalla. Eikä tarvitse mennä ABC:lle vaan ihan kunnon ravintoloistakin saa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi varaa mutten tuollaista hintaa maksa noista tarjottavista. Mieluummin syön kunnon illallisen hyvässä ravintolassa vaikka maksaakin monta kertaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Fiksut varakkaat katsovat mihin rahansa laittavat.
No en helkutissa maksaisi, en vaikka olisin kuinka varakas. Ja kyllä yrittäjälle kelpaa raha, vaikka sen antaisi koira.
Aika jännä, monissa kahviloissa saa samalla hinnalla kunnon aamiaisen johon sisältyy puuro, jogurtteja, rahkaa, mysliä, siemeniä, pähkinöitä, marmeladeja, croisantteja, sämpylöitä, leipiä, erilaisia leikkeleitä, juustoja, kurkkua, tomaattia, paprikaa, nakkeja, munakasta, kahvia, teetä, tuoremehuja..
Kummankohan aamupalan valitsisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksut varakkaat katsovat mihin rahansa laittavat.
Ei tämä russakoilla mene jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole köyhä muttei siltikään tulisi mieleen maksaa itään ryöstöhintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelin isossa kauppakeskuksessa uutta irtokarkkimyymälää. Paljon oli asiakkaita. Hintaa ei ollut missään näkyvissä, joten kävin kassalla kysymässä. Vastaus: 17e kilo! No itse en juuri koskaan osta irttareita mutta ihmettelin vaan sitä että asiakkaille oli näköjään ihan sama mitä nuo maksoivat.
Jokaisen tuotteen kohdalla pitää laskea hinta tulojen mukaan, itse tienaan tonnin kuussa ja joku 10 tuhatta, joten hänelle tuo hinta olisi 159e suhteutettuna minun tuloihini.
Kannattaa käydä sellaisissa kahviloissa, mitkä ei oo ihan kaupungin keskustassa vaan vähän syrjemmässä.
Me käytiin perheen kanssa viikonloppuna tällaisessa kahvilassa ja saatiin siellä pullat/viinerit + juomiset koko nelihenkiselle perheelle 12 eurolla.
Mies ihmetteli, että onko hinta varmasti oikein. Myyjä vakuutti, että on on, että heidän ei tartte pitää niin korkeita hintoja kun vuokrat ei oo niin kalliita kuin keskustassa olisi.
No ainakin paikassa on laadukasta seuraa, hyvätapaisia porvareita, ei ole narkkareita, alkoholisteja, sossuilijoita jne...
Vierailija kirjoitti:
No ainakin paikassa on laadukasta seuraa, hyvätapaisia porvareita, ei ole narkkareita, alkoholisteja, sossuilijoita jne...
Heh, päivän vitsi! Ökyrikkaat ei välttämättä ole laadukkaita asiakkaita vaan joukossa on myös mulle-kaikki-ensin ja säännöt eivät koske minua -mulkkuja.
Paistopisteeltä vähänkin isompi sämpylä on n. 3 euroa. Tuohon päälle juusto, leikkele, tomaatti, kurkku ja salaatti, sanotaan 50 senttiä lisää.
Jogurtti kaupasta, sanotaan 2,3 euroa.
Riippuen kahvista ja kupista, niin sanotaan 20 senttiä.
Tuo siis kaupasta.
Yhteensä siis 6 euroa.
Kahvilan sijainnista riippuen toimitilan vuokra on sanotaan 2000 euroa kuussa. Muita kiinteitä kuluja on sähkö, vakuutukset, vesi, hygienialuvat ja muu, sanotaan 2400 euroa kuussa.
Eli kahvilayrittäjän on myytävä 400 tuollaista annosta kuukaudessa jotta kaikki kulut on kuitattu.
Valtaosa ihmisistä ei syö aamupalaa kahvilassa, vaan juovat kahvia ja ehkä jonkun pullan.
Kahvilayrittäjä luultavasti haluaisi saada n. 2000 euron kuukausipalkan itselleen, joten työ pitää lisätä noihin kuluihin. Työ sivukustannuksineen on n. 3 euroa annokseen, sisältäen raaka-ainetilauksen, lajittelun, valmistamisen, asiakaspalvelutilanteen ja loppusiivouksen. Pyöristetään kymppiin.
Onko 15,90 paljon? Riippuu paljonko tuollaisia ja muita annoksia myydään.
Kelaloiset jotka hämmästelevät näitä hintoja kuitenkaan eivät koskaan päätä yksinkertaisesti rikastua perustamalla kahvilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta kahvila ja ryöstä ihmisiä hinnoittelullasi. Ilmeisesti ei tarvitse kauaa tehdä hommia kun voitkin jäädä sitten eläkkeelle.
Aina saa yrittää.