Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Mikä Espoossa hyvää asuinaluetta lapsiperheelle?

Vierailija
24.10.2008 |

Keski-Suomesta olemme muuttamassa. Olisi kiva kuulla kommentteja eri asuinalueista Espoossa ja kehuja niistä parhaimmista alueista, jotka olisivat turvallisia ja lapsiystävällisiä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloalueista Karakallio, Olari, Tuomarila, Ymmersta, Haukilahti, Tapiola ihan ok alueita kaikki. Rivariin/omakotitaloon jos muutatte niin Järvenperä, Pihlajarinne, Laaksolahti, Muurala, Karhusuo, Nupuri mielestäni parhaita. Espoossa olen asunut koko ikäni. Älkää ainakaan muuttako Kirstinmäkeen tai Suvelaan tai Kivenlahden vanhoille alueille, ne on pahimmat. Myös Matinkylän uudet alueet ok, tosin eivät ehkä lapsien kannalta, pienet leikkipihat ja paljon liikennettä. Matinkylän vanha alue ihan karseeta.

Vierailija
2/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelujen ääreen jos haluaa, niin Leppävaara tai Lintuvaara on hyviä, samoin Tapiola ja Olari. Varokaa tosiaan Sunaa, Kirstinmäkeä, Kivenlahtea ja Suvelaa. Espoon hienoja alueita ovat mm Soukanranta, Westend, Laurinlahti, Mankkaa, Laajalahti, Tapiola ja Nöykkiö. Rataa lähellä olevissa paikoissa on hyvät yhteydet Helsinkiin, näitä ovat Kauklahti, Espoon keskus, Tuomarila, Leppävaara.

Itse olen asunut Laurinlahdessa, Kauklahdessa, Matinkylässä, Kivenlahdessa ja Olarissa, näistä valitsisin uudestaan Kauklahden tai Olarin. Jälkimmäisessä on hyvät palvelut, koulut ja yhteydet melkein joka suuntaan Espoossa ja Helsinkiin myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloalueista Karakallio, Olari, Tuomarila, Ymmersta, Haukilahti, Tapiola ihan ok alueita kaikki. Rivariin/omakotitaloon jos muutatte niin Järvenperä, Pihlajarinne, Laaksolahti, Muurala, Karhusuo, Nupuri mielestäni parhaita. Espoossa olen asunut koko ikäni. Älkää ainakaan muuttako Kirstinmäkeen tai Suvelaan tai Kivenlahden vanhoille alueille, ne on pahimmat. Myös Matinkylän uudet alueet ok, tosin eivät ehkä lapsien kannalta, pienet leikkipihat ja paljon liikennettä. Matinkylän vanha alue ihan karseeta.

Tapiola ok aluetta ?!!!!

Oletko oikeasti muka asunut Espoossa koko ikäsi?

Vierailija
4/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoköyhä sekamelska lande.

Vierailija
5/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa alueiden väliset erot eivät ole läheskään niin suuria kuin Helsingissä tai Vantaalla ja melkein mihin tahansa Espoossa voi lapsiperhe muuttaa hyvillä mielin. Itse olen asunut Espoossa ns. paremmilla ja huonommilla alueilla ja en kyllä niissä ole nähnyt juuri mitään eroa - toisissa vaan joutuu maksamaan itsensä kipeäksi ja ongelmat ovat hivenen erilaisia (jos haluaa valita ongelmat, niin sitten valitsee ne ongelmat mitkä kestää paremmin). Pääsääntöisesti Espoo on turvallinen ja hyvä kaupunki, tosin aika hajanainen. Pika-analyysi voisi olla seuraavanmoinen: 5 keskusta - Tapiola, Leppävaara, Espoon keskus, Matinkylä ja Espoonlahti ympäristöineen. Tapiola on mummukkaisin (ja olen siellä mm. asunut SUURESSA taloyhtiössä, rappu oli Q ja koskaan en nähnyt ketään lasta missään) ja Espoon keskus on levottomin (riippuu toki tarkemmasta sijainnista siellä) ja Leppävaara on virkein ja "helsinkiläisin". Itse asun viimeiksimainitussa ja olen viihtynyt tosi hyvin. Täällä paljon elämää, mutta ei levotonta kuitenkaan. On palveluita, kauppoja, kulttuuria ja ennenkaikkea lyhyt matka Stadiin, jossa meillä molemmilla on duunit. Mulle pahimpia paikkoja asua olisi joku Kauklahti tai Saunalahti, kun on mun muusta elämästä niin kaukana. Kannattaa huomioida, että Espoossa ei poikittainen julkinen liikenne toimi, joten jos on tarvis kulkea "poikittain", niin autoja tarvitsee helposti kaksi.

Vierailija
6/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis vanhaa puolta, joka on ensimmäisenä rakennettu (Aapelinkatu, Matinkartanontie-akselilla). Ei kaupungin vuokra-asuntoja, suuria puita, suuria pihoja, harvaan rakennettua (lähiöksi), kaikki talot alkavat olla julkisivuiltaan remontoituja, asukaspuisto ja avoin päiväkoti vieressä, samoin urheilukenttä ja jäähalli. bussipysäkit lähellä, sopiva matka Isoon Omenaan, isoja asuntoja, enimmäkseen matalia kerrostaloja, paljon lapsiperheitä. Ei liikaa liikennettä.

Vierailija
7/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä minäkin. Olen asunut myös siellä. Itse en muuttaisi uusille alueille, koska niissä on ongelmat vasta tuloillaan. Mitä vanhempi alue, sitä todennäköisemmin rauhoittunut. Nuo Matinkylän talot n. 1968 vuodelta, Leppävaarassakin rauhallisempaa on kehä ykkösen sisäpuolella ja samoin esim. Karakallio ja Viherlaakso ovat rauhallisia. Ja tykkään mös siitä, että on väljää talojen välillä ja puut jo suuria.

Vierailija
8/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat ovat paljon edullisemmat kuin Espoossa ja mukavia rauhallisia alueita löytyy paljon. Kivoja ovat esim: Linnainen, Hämevaara, Hämeenkylä, Vapaala, Kivistö, Vantaanlaakso ja Ylästö. Nämä siis Lentoaseman länsipuolella.

t. syntyperäinen Espoolainen joka vielä alle 10v. sitten vannoi ettei voisi ikinä asua Vantaalla. Ja hupskeikkaa - täällähän sitä asutaan ja hyvin on viihdytty.

Vierailija
9/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä on lapsiperheiden tuet ovat Espoota huonommat, niin sillä hinnalla mitä säästätte asunnossa voitte "maksaa" itse itsellenne aikamoiset kotihoidontuet.

AP! Kerro minkä hintaista (max), minkälaista (rt/okt/kt...) ja minkä kokoista etsitte niin voidaan ehkä antaa sulle paremmin ideoita.

Vierailija
10/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin ollaan sitä harkittu välillä - vaikka sielultamme Espoolaisia ollaankin - mutta saishan sieltä asuntoja edullisemmin.

Ainakin viimeksi kallistui kyllä edelleen Espoon puolelle, koska

- Espoolla paremmat kodinhoidon tuet, joka meille ajankohtaista

- Vantaalla korkeampi vero% (laskin tarkkaan, paljonko enemmän menisi rahaa veroihin Vantaalla, ja se oli aika paljon - tasoitti sitä eroa että asunnon ois saanut vähän edullisemmin)

Tietty kannattaa katsoa myös työmatkaa, esim. Kehät on ruuhkaisia aamuisin.

15

Vierailija
11/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa paikka mihin jäin kaipaamaan takaisin - ja jonne sitten muutinkin takaisin - oli Matinkylän seutu.

Matinkylän eteläpuolen alueet (Nuottalahti, Nuottaniemi, Koukkuniemi) on aivan täydellisiä - lyhyt matka merenrantaan, lyhyt matka Matinkylän palveluihin (puistot, kerhot, liikuntaharrastukset, Iso Omena....).

Rauhallista ja mukavaa. Eka kertaa semmoinen olo että on "kotona" (vaikka pidän kyllä koko Espoota kotinani :-).

Suna tai Kauklahti on ehkä kamalimmat paikat missä oon asunut, ja vähän pohjoisemmassa Espoossa rassasi mm. pitkät välimatkat ja tietynlainen pysähtyneisyyden fiilis. Yllättäen myös esim. Nöykkiöstä ei oikein löydy "mitään" tekemistä/palveluita, vaikka pidetään ihan hyvänä alueena.

Vierailija
12/12 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaallakin on kivoja paikkoja, mutta itse en sinne muuttaisi kyllä lapsiperheellä - siellä on tosiaan huonommat kotihoidontuet, korkeampi veroprossa ja esim. viime taantuman aikaan lomautti opettajia, joten kaikki parhaat opettajat kyllä kiertää Vantaan ja menevät mieluummin Helsinkiin ja Espooseen. Varsinkin näin taantuman tullessa Vantaan köyhyys tulee tulemaan esiin, Espoossa varmaan pärjäillään paremmin.

Kehä ykkönen on länteen tosi ruuhkainen aamulla, mutta ei niinkään itään, tosin Leppävaaran tietyö nyt vähän huonontaa tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi