Keski-ikäisyys, minkä ikäinen on keski-ikäinen?
Hei,
Täytän marraskuussa 36-v, olenko minä siis jo keski-ikäinen?
Kriisiä pukkaa...
Kommentit (12)
jotain 80 vuoden huippeilla? Sillon 40- vuotias on keski-ikäinen.
et mistä niitä keski-ikäisiä oikeen sikiää! :D Sitten tajusin, että olen kohta itsekin iältäni semmoinen.
Ihmettelinkin oikeastaan sitä, että miksi naiset edelleenkin menevät samalla tavalla keski-ikäisen näköisiksi kuin lapsuudessani. Ja kas, huomasin, että perinteinen mummokampaus ja -vaatteet sen tekevät! Luulin jotenkin, etteivät 70-luvulla syntyneet enää istuisi siihen muottiin...
Hän keksi asian ihan itse: " Äiti, sä et oo vanha etkä nuori, sä oot varmaan keski-ikäinen." Olen 32-vuotias.
ja sillä tarkoitettiin 22-34 vuotiaita.
Siis hyppy suoraan nuoresta aikuisesta keski- ikäiseksi!
Miksihän muuten sanalla keski- ikäinen on niin ikävä kaiku? Kun kuitenkin keski- ikäisenä on vielä suht nuori, monet naiset varsinkin terveitä ja hyvässä fyysisessä kunnossa, lapsiakin voi hyvin synnyttää vielä keski- iässä.
Vierailija:
et mistä niitä keski-ikäisiä oikeen sikiää! :D Sitten tajusin, että olen kohta itsekin iältäni semmoinen.Ihmettelinkin oikeastaan sitä, että miksi naiset edelleenkin menevät samalla tavalla keski-ikäisen näköisiksi kuin lapsuudessani. Ja kas, huomasin, että perinteinen mummokampaus ja -vaatteet sen tekevät! Luulin jotenkin, etteivät 70-luvulla syntyneet enää istuisi siihen muottiin...
keski-ikäinen ja vanhus on huono kaiku. Minusta 30-50 -vuotias on keski-ikäinen. En tiedä, mikä sen jälkeen on.
Vierailija:
et mistä niitä keski-ikäisiä oikeen sikiää! :D Sitten tajusin, että olen kohta itsekin iältäni semmoinen.Ihmettelinkin oikeastaan sitä, että miksi naiset edelleenkin menevät samalla tavalla keski-ikäisen näköisiksi kuin lapsuudessani. Ja kas, huomasin, että perinteinen mummokampaus ja -vaatteet sen tekevät! Luulin jotenkin, etteivät 70-luvulla syntyneet enää istuisi siihen muottiin...
Minusta taas nykykeski- ikäiset ovat paljon nuorekkaampia kuin oman äitini ikäpolvi silloin 70- luvulla.
Muistan kun äitini oli mielestään todella vanha, kun täytti 30 vuotta. Tyylinä kukalliset kotitakit ja papiljottikampaus!
Ei niitä nykyään näe kuin yli 70- vuotiailla.
Lyhyeksi leikattu tukka permanentilla, tuulitakki ja beesit tai harmaat (tekokuituiset suorat) housut. ;oD
aikuinen 23-40, keski-ikäinen 40-58 v, kypsä 58-70, vanhus 70------
No joo, numeroissa mäkin oon jo keski-ikäinen, mutta en mieleltäni. Tiedän useita 2-kymppisiä, jotka on jo niin keski-ikäisiä ja luovuttaneet jo ihan täysin. Mä en luovuta=)!