Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivedet meni tai itseasiassa sitä tuntuu lorisevan litratolkulla tämän tästä joten aamulla mennään sitten sairaalaan. Ellei sitten ala ne kivuliaat supistukset sitä ennen.. Vesi on keltaista, mut se on sairaalan mukaan normaalia.. Jännittää ihan hirveästi. Mies oli kuin viilipytty ja soitti kättärille ja alkoi katseleen kasseja valmiiksi ja mulla hampaat löi loukkua enkä meinannu saada vaatteita ees päälleni. Nyt oonki sit saanu vaihtaa alkkarit jo 4 kertaan kun siteet ei todellakaan pidä mitään.

Eipä ne kai enää vesien menon jälkeen kotiin lähetä joten oletettavasti seuraavan kerran kirjoitan sitten nyytti kotona jo. Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin!

Tsemppiä kaikille muillekin ja paljon suppareita!! Dumlelle sitten vasta viikonlopun tienoilla =)

Colis ja Kihlis 39+6

Vierailija
2/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, vaikkakin täytyy myöntää että olen jo kateellinen. haluaa itsekin tositoimiin. paikat on niin kipeät , että tuntuu ettei kohta pää kestä tätä odottamista. mutta tosissaan olen onnellinen jokaisen jakautumaan lähtijän puolesta ja samalla tiedän etttä vuoroni voi olla koska tahansa.

jotenkin sitä on aamulla aina niin pettynyt kun herää yhtä paikat jumissa ja kipeänä eikä mitään silti ole tapahtunut. aamulla kun miehen kello herätti ajattelin unen pöppöröisenä että minä soitan että olen lähtenyt synnyttämään, vaikka makasin siinä sängyssä, kyllä ihminen voi olla unenpöppöröisenä hauska.

jakautumisesta haaveileva pikkuheta ja masu 40 ja 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tänne syyssissien maailmaan.. Uskomatonta, että täällä tosiaan porukat lähtee synnyttään! Itsellä la. 1.1.08, tuntuu että siihen on pieni iäisyys..

Ei muuta ku tsemiä ja onnea tänne kaikille!

Vierailija
4/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka taidat olla jo tositoimissa..

Kuinkahan dumlelle kävi? Oletko jo synnyttämässä vai loppuiko supistukset?

Itsellä taisi limatulppaa tulla eilen pala. Tosin, laskettuun päivään on vielä niin paljon aikaa eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ole, joten en haaveile vielä synnytykseen pääsemisestä..

Mutta jännityksellä odotan muiden vauva uutisia! Mukavaa päivää kaikille!

Fiia 38+4

Vierailija
5/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jänniä tapahtunut!! Tsemppiä Colikselle, tosin sulla saattaa kohta jo nyytti olla sylissä ellei ole jo :) Ihanaa!!

Pikkuheta, kyllä sinäkin kohta nyyttisi saat, ainakin aiemmin kuin minä =)

Ja kelläs oli LA tammikuun alussa, kävit kurkkailemassa?? Se sinunkin synnytys tulee nopeammin kuin arvaatkaan :) Tuntuu että itselläkin oli vasta rv 25, mut nyt jo loppusuoralla. Niin se aika vaan menee..

Toivottavasti Dumlen supparit loppui. Odottelemme jännityksellä kuulumisia.

Ajattelin käväistä ulkona pienellä happihyppelyllä kun tytöt vielä mummollaan. Sit sen jälkeen haen ne ja olis molemmilla hammaslääkärit ohjelmassa. Itsellä taitaa se jännittää enemmän ;) Vettä kyllä sataa, mutta enhän mä sokerista ole!!

Hyvin nukuttu yö takana, ei suppareita, ei paljon muutakaan. VAuva on kyllä alhaalla ja välillä TOSI hiljainen. EHkä se menee siksi näin loppua kohden..

Mut nyt mä menen niin kerkeän :)

Hyviä vointeja kaikille :-)

outs@ ja masu rv 38+3

Vierailija
6/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan meidän päivän ihmisetkin lähtevät sissejänsä hakemaan. Minä elättelen toiveita että tämä neitonen olisi yhtä täsmällinen kuin siskonsa eli alkaisi syntyä täsmälleen omana laskettuna päivänä, joka siis olisi huomenna -kääk! Se Jorvin virallinen päivähän on vasta lauantai, mutten ymmärrä mistä se tuli koska vauva oli jo ekassa ultrassa neljä päivää isompi kuin mitä tuo 20.9 olisi olettanut. Ja jos ultra olisi ollut seuraavalla viikolla niin laskettua aikaa olisi taas aikaistettu kuten esikoisestakin. Taktikoin hiukan ja kävin hiukan aikaisemmin, jos sitä nyt siksi voi kutsua. Meikäläisen jakeluun kun ei mene että jonkun 20 päivän kierron mukaan mikään lapsi voisi saada alkunsa :)

Mutta nyt tyttöä viemään taas hoitoon ja sitten kaupassa käymään. Ilma on surkea ja harmaa. Sovittiin miehen kanssa että tänään minä nukun päivällä ja hän sitten illalla eli minä lähden tytön kanssa jumppaan. Saa uusi tulokas sitten virkeämmät vanhemmat jos sattuu lähipäivinä tulemaan. Neuvolassa muuten kritisoitiin kovasti tuota esikoisen hoidossa pitämistä, kun itse on kotona. Selitin tilanteen (opiskelut ja kaukaiset sukulaiset) ja vasta sitten tyytyivät ratkaisuuni. Nyt näitä subjektiivisen tarpeen lapsia on kuulemma vaan liikaa tälläkin alueella.

Jos vaikka jotain saisi päättötyönkin kanssa tehtyä tänään (toive-ajattelua)

Kepeää keskiviikkoa kaikille

t: Typykkä ja HermanniHelmiJuulia 39+6

Vierailija
7/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset onneksi laantui pikku hiljaa kun pääsin vaaka-tasoon! Nkuin kuin tukki koko yön.

Colikselle tsemppiä matkaan :D Taitaa olla siellä jännät paikat juuri nyt, pian on varmasti nyytti sylissä!

Satakielelle piti eilen onnen toivotuksia lähettää, vallan unohtui!

Outs@, Eikö vaan piristäkin uusi väri :)

Kyllä vaan sen verran seisautti nuo eiliset supistukset, että vihdoin pakkasin sen sairaalakassinkin valmiiksi ;) Ja opastin miehelle mitä pitää tuoda mulle jälkikäteen.

Rupes jo mieskin vähän jänskäämään et kuin käy - illalla sit kuitenkin ihan innoissaan puheli vauvalle, että voishan se jo tulla.

Jeps, mammoille mukavaa päivää! Taidan laittaa pyykinpesukoneen ja tiskikoneen pyörimään ja suorin paikkoja. Ja yeitän keksiä jotain hellimistä miehelle, kun tulee pian sieltä suukirurgiasta...

Dumle - huomenna la ja masunympärys muuten eilen tasan 100cm :)

Vierailija
8/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se sitten lähti colatoffee vauvaansa synnyttämään.. Niin kun hän juuri eilen kyseli olisiko lähtö kenties lähellä!! Niin se vaan on, että meidän sissit kohta kaikki maailmassa! =)

Vierailija
9/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko lauantai hyvä päivä?? =)

Jäin niin illalla jännäämään tuliko sinulle lähtö.. Onneksi ei sitten kuitenkaan, kun miehelläsi muita menoja..

Vierailija
10/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä vaan kaikki pikkuhiljaa saavat ihanat pikkunyytit itselleen. Eilen illalla oli mies saanut ohjeet äidiltään miten vois YRITTÄÄ käynnistellä synnytystä. Eli minä lähdin kävelylenkille vaikka satoi. Voin suositella lämpimästi. Oli kyllä ihana olo siellä ja sen jälkeen. Sitten saunaan kunnon löylyihin. Mies lämmitti oikein puilla lämmitettävän kiukaan. (Meillä on sekä sähkö että puukiuas). No kyllähän se supistuksia aikaan sai mutta täällä istuskelen vielä. Onko teillä kokemuksia tai oletteko kuulleet muista ns. luonnollisista tavoista " käynnistää" synnytys? Vyöhyketerapialla voi kuulemma kypsytellä paikkoja. Onko kellään kokemusta? No kylläpä se vauveli sieltä joskus maailmaan putkahtaa. Ilman sen kummempia temppuja. Vaikka kyllähän nuo luonnolliset keinot tumtuis jotenkin kivemmilta kun lääkkeillä käynnistys, vai mitä? No lähdempä tästä nauttimaan aamupalasta kaikessa rauhassa. Tytöt lähtivät kouluun ja mies töihin...rauha maassa. Täytyy nyt vielä nauttia tästä hiljaisuudesta ...vaikka kyllä minäkin jo mielelleäni hoitelisin pikkuista...pitkästä aikaa. Tänään on ohjelmassa pyykin silitystä ja jauhelihapihviä ajattelin tehdä pakkaseen. Hauskaa päivää toivotellen oonaiiina

Vierailija
11/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että nyytti jo sylissä, ihana ja tahdon myös!!!

Onnea taas vauvansa saanneille, nimimerkit unohtui!

Dumle, minäkin mittailin ja sain mahanympäryksen 97-98cm? Vähän jo huolestutta, kun liikketkin jäänyt niin vähäiseksi. Saako se vauveli riittävästi ruokaa, kun taas on aika pienikokoinen luvassa???

Nukkuin aika hyvin, paitsi miehen kuorsaaminen v*****a. En tiedä, kuulenko niin hyvin nykyään tai onko hänellä se metelöinti vaan yltynyt? Että aamusta asti jo valmiiksi kiukkunen, vaikka siivoilin jo talonkin. Miehellä taas vieraita töissä, että menee puoleen yöhöön ja mieletön kuorsaamine luvassa. Lupaili tuoda auton, pääsen hakemaan maitoa yms kaupasta. (Esikoinen varsinainen piimä-poika, menee yli litra päivässä, ei ihme että ruokaa ei maistu kun juo niin valtavasti...)

Eipäs muuta, menen kiukuttelemaan ulos, pipo päähän, meillä 0c!

kewa 40+2

Vierailija
12/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Colis ja kaikki muutkin kenellä lähtö näkyvillä! Ja kovasti onnea jo vauvansa saaneille!

Eilisessä neuvolassa ei mitään uutta. Tai no sen verran että toissapäiväinen supistelu oli työnnelly saharan lähtökuoppiin, jee eka kerran lähden synnyttämään laskeutunutta vauvaa :o) terkkari myös perui lupauksensa alle nelikiloisesta vauvasta, oli hetken suorastaan hiljaa tunnustellessaan ja mittaillessaan ennenkuin totesi että kyllä tää reilusti yli neljä kiloo on ja kaiken lisäks vaikuttaa tosi pitkältä. -Mikäpäs sitä on ankeriasta synnyttäessä ;o) sovittiin että lauantai ois hyvä synnytyspäivä, hän vois sit ens keskiviikkona tulla meitä katsomaan *hih* muutoin ens keskiviikkona yliaikaiskontrolliin.

Tänä aamuna suppareita taas 8 minuutin välein mutten ole turhan toiveikas. Paitsi että nää alkoi heti aamusta eikä iltapäivällä kuten nämä aiemmat laantuneet " yritykset" .

Miehellä oli eilen synttärit ja hänen äitinsä oli soittanu heti aamusta onnitellakseen. Oli sit kysyny että joko olet lahjasi saanu. Mies sanoi että joo, heti tuli aamusta. Anoppi innoissaan alkoi onnitella ja kysyi että kumpiko tuli. M oli tuumaillu hetken ja sanonu sit että suihkugeelipullo..... *tyhmä juttu mut oli ihan pakko kertoo teillekin, mua niiiiin hykerrytti*

Joo ei tänää ehi synnyttämään, suunniteltiin viedä iltapäivällä loput muuttotavarat! Jäis sit kivasti ens viikko aikaa siivota tää luukku. Reipasta keskiviikkoa itse kullekin ja supistuksia kaikille niitä kaipaaville, t. tonttis ja sahara 40+5

Vierailija
13/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heit taas!

Niin vaan Colatoffee pääsi tositoimiin. Hyvä! Nyt saammekin taas muutaman päivän odotella uutisia sieltä suunnasta.

Satakielelle onnea vauvasta!

Muut taitaa olla ennallaan. Dumlenkin massu kasvaa.

Kewalla taitaa olla " varhaiskypsä" lapsi kun jo nyt uhmassaan teutaroi. No, se onneksi kulkee sellaista aaltoliikettä. Kohta on taas seesteisempi kausi.

Meillä oli taas vilkasta yöelämää. Likat hiippaili koko yön edestakaisin sängyistään. No, ehkä eskoinen käy tarkastamassa olenko minä jo synnyttämässä. Hän on sellainen pohtija.

Nyt menen hankaamaan saunan lauteet.

terv peikkoäet ja turkulainen 38+3

Vierailija
14/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colatoffeelle oikein paljon onnea koitokseeen. On siellä jännät paikat!!! Voi kun itekkin pääsis jo asiaan...

Eilen supisteli jonkin verran,muttei säännöllisesti. Samoin kohdunsuu ollut tosi kipeä. Ja sitten löysin jotain tosi kamalaa eilen. Nimittäin peilin avulla koitin eilen tiirailla alaptäni, kun ololut niin kipeä ettei välillä taho kävelemään pystyä. Ajattelin et ois jotain haavoja tullu ja ois hiivatulehus, mut mitä vielä! Tais löytyä tästä emakosta kaks suonikohjua!!!! Kyllä kauhistuin ja tuntu kamalalta. Onko muilla kokemuksia niistä? Lähteekö synnytyksen jälkeen pois ja onko ne aina näin kipeitä?!!

Sydän kurkussa täsä just kuuntelen kun miestä soitetaan töihin... kieltäytyhän se töistä, mutta paskalta tuntuu kun tahtos mennä ja ois mielenkiintonen työ. Sais jo kovaa kyytiä Vesli syntyä, et iskä pääsis taas reissuun!

Onko kenelläkään muuten kokemuksia risiiniöljystä käynnistäjänä? Mä oon valmis jo kokeileen ihan mitä vaan, jotta pääsisin synnyttämään!!!

Mutta nyt kuulemaan mieheltä lisää mahollisesta työstä ym. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!!

Uma+Vesli 40+5

Vierailija
15/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempityksiä sairaalaan lähtijöille!

Minä olen jo täysin alistunut, että ylihuomenna perjantaina rv 42+1 (tai sitten viimeistään lauantai-aamuna) käynnistetään, en usko enää sekuntiakaan, että vauva lähtisi itsekseen tulemaan. Eilinen yliaikaiskontrolli ei aiheuttanut yhtään supistuksia, ei kipeitä eikä vähemmän kipeitä, joten se siitä ronkkivasta sisätutkimuksesta!

Kaverit jo kovasti soittelevat, kun luulevat, että eivät ole vain saaneet viestiä vauvan syntymästä, eivät voi uskoa, että vielä ei ole ollut mitään kerrottavaa...

terkuin

pikkuvarpunen rv 41+6

Vierailija
16/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colis: Kyllähän me eilen vähän arvailtiin, että näin voisi käydä. Hienoa!

Uma: Risiiniöljystä. Olen kuullut, että se voisi laittaa myös pienen mahan sekaisin. Lienee kuitenkin harvinaista mutta voi siis aiheuttaa sen, että masuvauva kakkaa lapsiveteen. Pahimmillaan se aiheuttaa vauvan kuoleman (tulehduttaa keuhkot tms), joten siksi sitä ei kai yleisesti suositella. voi olla, että tämä on vain jotain legendaa. Mutta entäs perähuuhtelu? Seksi? Nännien hieroskelu? Mitä vielä...

Mä otin 5 minuutin välein kohtalaisen kipeitä supistuksia vastaan viime yönä peräti kolme tuntia. Sitten nukahdin ja tänään vaan hirveästi väsyttää.

Onko muilla alkanut tulemaan huolta vauvasta näin loppumetreillä. Pari päivää jouduin kunnolla seurailemaan liikkeitä mutta nyt jo taas liikkuu enemmän.

Vierailija
17/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mua alko jännittää tosissaan Coliksen puolesta! Siellä on varmaan touhut parhaillaan meneillään, vai joko ois nyytti ulkona...=) Kyllä se siis varmaan eilen sitä limatulppaa oli=)=) Tsemppiä, tsemppiä ja onnea, jos vauva jo ulkona...

Dumlellakin oli eilen jännät paikat, nukkumaan mennessäkin vielä mietin, että mitenhän kävi. Kummasti sitä vaan jännittää kaikkien teidän muidenkin puolesta, että koska koska... Elää niin mukana tässä...=)

Tonttisko se oli, joka ei sitten saanutkaan miehelle synttärilahjaa, naureskelin täällä tuolle suihkugeelille, että semmonenko sieltä sitten tuli=)=)

Eilen tuli vain ihan muutama supistus, ei sen enempää... Tänään olis sitten laskettu aika, mutta eipä taida Papunen tänään ymmärtää syntyä... Dumle puhui tuosta miehen hermostuneisuudesta, meillä ainakin mies on tosi " paineessa" koko ajan. Synnytys pyörii sillä mielessä koko ajan, eilen oli taas ihan hepulissa, vaikka tuli vain pari supistusta... Ihmettelee vain, että miten mä oon niin rauhallinen. Mutta niin se luonto ilmeisesti vain asiat järjestää, niin kuin täälläkin on monet puhunut, että ovat tosi rauhassa kun supistukset tai synnytys alkaa.

Tuli muuten mieleen, että pääsivätköhän ne Coliksen appivanhemmat nyt jonkinlaiseen ratkaisuun...=)=)=)??

Supistuksia paljon kaikille, myös minulle!

Poklo ja Papu LA tänään...

Vierailija
18/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, siinä ne tämänpäivän kouluhommat. Huomasin siskoni lähettämän leffan, tuon Fc Venuksen ja pällistelin sen sitten sadepäivän kunniaksi. Kauhia äiti, lapsi hoidossa ja itse vaan katsoo leffaa ja menee pian nukkumaan :(

Mies soitteli että aloittaa loman joka tapauksessa ensi maanantaina, oli sitten Hermis pihalla tai ei. Ei ole pitänyt yhtään kesälomaa joten eiköhän tuo jo jonkun huilitauon sieltä ansaitse. Viikonloppuna siis viimeistään kunnon häätöyritykset käyntiin, jottei isi lomaile suotta.

T: Typykkä, listahäirikkö. Vatsan ympärys 108 cm ja sf-mitta 38- silti edelleen saan jopa sukat jalkaan eli ihmeiden aika ei ole ohi :)

Vierailija
19/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colikselle tsempit synnytykseen. TAHTOO MYÖS JO SYNNYTTÄÄN! Mutta kun supparit vaan jää aina kesken.

Risella rv 40+5

Vierailija
20/28 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurata, kun tunnelma palstalla kohoaa. Sitä alkaa itsekin kuullostelemaan omia tuntemuksia oikein herkästi...mutta kun se LA on vielä pienen matkan päässä, yritän välttää liikaa optimismia.

Miten muuten on Fiia, kun meillä tosiaan on LA samana päivänä, onko juuri mainitsemasi limatulpan lisäksi mitään muita oireita? Kun täällä ei muutamaa satunnaista vihlaisua (ja nekin viime viikolla) lukuunottamatta tunnu missään. Ipana on neuvolatädin mukaan jo kiinni lähtökuopissa, mutta mitä vielä, möyrii ja vääntelehtii ihan vanhaan malliin.

Käytänpä hyväkseni sateettoman hetken, ja vedän ulkovaatteet niskaani.

...ja tositoimiin lähteneille/lähteville energiaa ja onnea matkaan!!!

Zco rv. 38+4