HORMOONIKIERUKKA JA FINNIT!
Kuvittelenko vaan mutta mulla on hormoonikierukan laiton jälkeen (pian vuosi) tullu aikamoinen finniongelma. Joka päivä pukkaa uusi ISO finni naamaan lähinnä leuan alueelle. Oon ihan pulassa kun naama näyttää kuin teini ikäisellä vaikka ikää on 29v. Teini iässä eikä aikasemminkaan mulla ei ole finnejä juuri ollu. Olen harkinnu hormoonikierukan poistamista tämän takia. Mun mielestäni kierukan ohjeessa oli joku maininta näistä akneongelmista..? Myös hiukset rasvoittuu nykyään nopeemmin.
Onko muilla kokemusta tästä että kierukka tois lisää paljon finnejä ja auttaako sen poistatus?
Kommentit (5)
Mulle laittettiin tuo hormonikierukka viime syksynä ja nyt kyllä naama on kukkinut ihan kiitettävästi ja hiuksia saisi olla pesemässä joka päivä! Ennemmin tartti pestä pari kertaa viikossa, mutta nyt on jo päivän jälkeen kunnon rasvaletti :(
Minulle laitettiin 10/06 hormoonikierukka ja kesän aikana aloin tuskailla finniotsastani ja ohimoista. Iho rasvoittuu ja pientä näppyä on otsa ja ohimot täynnä. Voisiko tulla siis näin pitkällä viiveellä? Rehellisesti olen ajatellut syyksi kesän aikana tavaksi tullutta jokailtaista jäätelöä...
Aiemmin olen ollut pikemminkin kuivaihoinen etenkin talvella. Jäätelön lisäks olen miettinyt olisiko uusin kasvovoiteeni liian tuhti.
se ikävä kyllä on juuri niin, että hormonikierukka saattaa lisätä finnejä. :( Itse valitsin kuparikierukan nimen omaan tämän takia. Olen sairastanut nuorempana aika pahan aknen, ja tästä syystä gyneni ei kuulemma edes olisi suostunut laittamaan mulle hormonikierukkaa, koska niin suurella todennäköisyydellä olisin sen muutaman kuukauden päästä halunnut pois.
Minulla ei myöskään ole ollut edes murrosiässä tälläista finniongelmaa.
Kyllä nämä varmaan johtuu kierukasta. Kosmetologini huomas kans tämän muutoksen ihossani. Hän sanoi, että juurikin hormooninäpyt tulevat tuohon leuan alueelle. Veikkasi johtuvan kierukasta. Tosin kyllä sanoi, että kun kolmekymppiä alkaa lähestyä niin joillekkin voi tulla aikuisiänakne. Olen itse 27 v.
Alkuun näppyjä tuli selkään, yöks, ja nyt niitä pulpahtelee naamaankin. :( Ei tämä kyllä mitenkään kivaa ole, kun tähän asti on ollut ihan hyvä iho. :(
kun vähän aikaa sitten poistatin hormonikierukan (vauva toiveissa), niin alkoi naama kukkia ja hiukset rasvoittua. Toivottavasti se tasoittuu ajan myötä - tai siis toivottavasti tulen raskaaksi silloin mulla on aina riittänyt, että pesen hiukset kerran viikossa :-)