Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen joka vain HALUAA pystyy imettämään lastaan sen puoli vuotta vähintään!

Vierailija
18.09.2007 |

Nykyajan piloille lellityt mammat luovuttavat liian herkästi, kun maitoa ei heti tule ihan suihkuamalla... Huonoa maidontuotantoa käytetään tekosyynä kun ei haluta hyväksyä rintojen uutta roolia lapsen ravinnontuottajana! Minusta imetystukeen pitäisi todellakin panostaa enemmän eivätkä äidit saisi luovuttaa sen suhteen niin helposti!

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kaipaisin kommenttia viestiin 121.

Vai menikö noin pahasti pupu pöksyyn? Aiot unohtaa tämän ketjun ja aloittaa saman rummutuksen uudestaan parin päivän päästä?

On toki vaikeaa myöntää olevansa väärässä, mutta yrittäisit edes!

Vierailija
82/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tuttavapiiriini ja sukuuni kuuluu monen monta äitiä, jotka jo lapsen syntymän jälkeen ovat joutuneet luopumaan suloisesti vauva-ajasta imetyshetkineen, kun lapsi on ollut sairas, syntynyt keskosena, vakavasti allergisena.

Siinä nämä äidit ovat ylittäneet kerta toisensa jälkeen kaikki inhimillisen jaksamisen rajat tehdessään kaikkensa lapsiensa eteen! Ja hirteen se, joka uskaltaa heitä tulla arvostelemaan pulloruokinnasta!

Eikö teistä kukaan osaa olla kiitollinen siitä, että oma imetys on sujunut hyvin? Itse ajattelen, että se on sadasta muustakin asiasta kiinni, kuin pelkästään minun " ylimaallisesta paremmuudestani" , että meillä on molempia lapsia imetetty yli vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siksi halua enää kommentoida.

t. AP:n ystävä :-)

Vierailija
84/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ehkä on, mutta minulla ei... on katsos tuo elämäkin tuossa. ;)

En ole seurannut koko ketjua sitten viimeisimmän viestini, joka oli vastaus muistaakseni numero 84:n viestiin enkä jaksa kaivaa esille vanhoja viestejä. Mielipiteeni on ja pysyy, eikä minua kiinnosta jos joku on kanssani eri mieltä - se on hänen asiansa (ja erehdyksensä!), tiedän nimittäin olevani oikeassa tässä imetysasiassa.

terveisin,

Ap (joka ei roiku palstalla päivittäin)

Vierailija
85/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai menikö oikeasti pupu pöksyyn? Ei vain pysty myöntämään ollensa väärässä?

Vierailija
86/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vaikka näin, että minun kommenttini tällä palstalla ovat helmiä sioille. :)

t. Ap

Vierailija
87/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetellään vielä taaperoikäisiä " vauvoja" jotka osaa jo itse pyytää tissiä. voihan sitä imettää vaikka kolme vuotta jos vain HALUAA. kyllähän sitä pystyy mihin vaan jos haluaa.

Vierailija
88/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti voi myöntää että kaikki eivät voi imettää? Oletko oikeasti sitä mieltä että sinulla on oikeus halveksien katsoa kauppajonossa ihmistä joka ei sairauden vuoksi voi imettää lastaan?

Tiedoksi että älykkyysosamääräni on yli 140, mitattu mensan toimesta, ja koulutustasoni paljon korkeampi kuin sinulla. Yleensä en täällä surffaile, mutta ylimielinen kommenttisi pisti silmään.

Siis vastaa jos uskallat!

Vierailija
89/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa eri linjoilla, mutta ihan yhtä vittumaisen ja ylimielisen kuvan annoit säkin itsestäsi...

Vierailija
90/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekeekö minun edellisestä kommentistani uskottavamman se, jos käytän puhekielen ja kiroilun sijaan siistiä kirjakieltä ja kerron myöskin olevani Mensan jäsen ja suorittanut jatkotutkintoni Harvardissa?

Vierailija
91/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP kirjoittaa tällä tavoin:

" No voi helvetti... Minulla nyt ei todellakaan noin pienestä mene " pupu pöksyyn" , varsinkaan tällaisella palstalla jossa käyttäjien keskimääräinen äö on reilusti alle keskitason.

Sanotaan nyt vaikka näin, että minun kommenttini tällä palstalla ovat helmiä sioille. :)"

- Niin miten ihmeessä siihen voi muuten vastata kuin kertomalla koulutustasonsa ja ÄO:nsa?

Alkuperäinen ei uskalla vastata koska hänellä meni kommenteista luu kurkkuun. Tuskin on edes kätilö niinkuin väittää ja nyt yrittää provosoimalla kääntää keskustelun muualle. Jos olisi edes vähän munaa niin hän vastaisi no 121:lle mutta kun ei niin ei...

Vierailija
92/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minuakin kiinnostaisivat AP:n kommentit numerolle 121, kuinka 121 pystyisi halutessaan imettämään?

Jos olet kätilö niin kannattaisi miettiä alanvaihtoa - tuolla asenteella et pitkälle potilastyössä pötki.

Vierailija
93/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sivullinen :)

Vierailija:

tekeekö minun edellisestä kommentistani uskottavamman se, jos käytän puhekielen ja kiroilun sijaan siistiä kirjakieltä ja kerron myöskin olevani Mensan jäsen ja suorittanut jatkotutkintoni Harvardissa?

Vierailija
94/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

omassa kaveripiirissä nimenomaan näiden imetysfanaatikkojen lapset sairastelee aivan jatkuvasti. Olen minäkin pienessä mielessäni miettinyt, että kuis nyt näin? Ystäväni imetti vuodenikään ja hänen tyttönsä sairasti ennen tuota vuoden ikää jatkuvasti. Oli oksennustautia, flunssaa, korvatulehdusta ja ties mitä. Allergiaakin nyt tutkitaan.

Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta onko sinusta VUODEN ikään imettävä imetysfanaatikko? Etkö käy neuvolassa tai lue suosituksia, siis vuoden ikään imetystä nimenomaan suositellaan, se ei vielä ole mitään imetyshörhöilyä vaan ns. virallisen kehotuksen tottelemista.

Ja mitä tulee tuohon esimerkkiini, kumpikaan lapseni eivät ole saaneet korviketta ja ovat sairastelleet suurin piirtein yhtä vähän kuin omasikin.

Vierailija
95/154 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavallisesti jaksa näihin vastailla ainakaan paria sanaa enemmän, joten haluan kyllä nyt vastauksen ap:ltä, kun kirjoitin juuri sinulle niin kovin pitkän viestin. ;)

Joten voisitko siis ystävällisesti kertoa, että jos imetykseni kohtalo olisi ollut sinun käsissäsi, niin olisitko vaatinut minua jatkamaan?

Tietenkään et voi myöntää, että joissain tapauksessa imetyksestä on järkevää luopua. Silloinhan joutuisit myöntämään, että olit väärässä. Ja sehän ei olisi kivaa, eihän?

Mutta ehkä sen sijaan voisit kertoa, että miten se imetyksen jatkaminen olisi voinut minun tapauksessani olla mahdollista?

t. 84 edelleen

Vierailija
96/154 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis esimerkkiiSi...

Vierailija
97/154 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. imetyksen epäonnistuminen ei tässä tapauksessa johdu SINUSTA. Voit siis olla huoleti, en syyllistä sinua. :) t. Ap

Vierailija
98/154 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä alku. Siihen päälle kannattaa rakentaa vielä lisää empatiaa, järkeä ja henkistä kasvua, niin ap:sta saattaa vuosien saatossa tulla ihan normaali ihminen.

Vierailija
99/154 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli kuin Biafralainen vaikka äiti imetti ja imetti, lapsentahtisesti ja luki seurasi kaikkien mahdollisten imetysoppaiden ohjeita.

Vierailija
100/154 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näiden äitien vauvoissa ei ole mitään vikaa, kuten 84:n tapauksessa.