Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen joka vain HALUAA pystyy imettämään lastaan sen puoli vuotta vähintään!

Vierailija
18.09.2007 |

Nykyajan piloille lellityt mammat luovuttavat liian herkästi, kun maitoa ei heti tule ihan suihkuamalla... Huonoa maidontuotantoa käytetään tekosyynä kun ei haluta hyväksyä rintojen uutta roolia lapsen ravinnontuottajana! Minusta imetystukeen pitäisi todellakin panostaa enemmän eivätkä äidit saisi luovuttaa sen suhteen niin helposti!

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen annettiin myös huomattavasti aikaisemmin esim. kauravelliä tai perunamuusia, ja ihan lisäravinnon tarpeeseen.

Haluaisin myös kuulla ap:n ohjeen erittäin pahasti atooppiselle ystävälleni, jolla imetys sai aikaan nännin ja koko rintojen ihon kuoriutumisen. Että pure hammasta vaan, niinkö, koska kaikki siihen pystyy jos vaan HALUAA.

Vastaavaa oon viimeks kuullut yhdeltä fanaattiselta kätilöopiskelijalta, toivottavasti on vaihtanut jo alaa.

Vierailija
22/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia aika pinnallisia ja ulkonäkökeskeisiä, sekä myös todella itsekkäitä, ajattelevat vain omaa mukavuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: imetysohjaaja

Vierailija
24/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavuutta kun ei omaa maitoa tullut niin annoin sitä korviketta!

Vierailija
25/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sunlaisilla (ja aplla) ei paljon se järki siellä päässä liiku.. Ei uskois että tänä päivänä on olemassa vielä noin tyhmiä ihmisiä jotka oikeesti luulee noin kuin ap.

Vierailija
26/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin eihän minulla imetysohjaajan virkaa ole, sillä minulla on kätilön virka.

Vierailija
27/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, teet todella pahaa hallaa koko asialle. Ehkä ap onkin joku imetystukiryhmien ja vastaavien vastustaja, joka yrittää kääntää tyhmällä kirjoituksellaan mielipiteet imetyksen vastaisiksi.

Aina on äitejä, joille imettäminen on lääketieteellisistä syistä mahdotonta. Ja sitten on äitejä, joilta imetyksen onnistuminen vaatisi niin paljon työtä ja vaivaa, että äidn mielenterveys olisi vaarassa.

Sinänsä on kyllä ihan totta, että paremmin tietoa jakamalla useampi onnistuisi imetyksessä. Ruotsalaisista 4 kk:n ikäisistä vauvoista yli 60 % on täysimetettyjä, suomalaisista alle 20 %. Tuskin ruotsalaisten ja suomalaisten äitien maidontuotantokyvyssä on niin suuri ero. Useimmilla äideillä imetyksen epäonnistuminen ei kuitenkaan johdu yrityksen puutteesta, vaan tiedon puutteesta tai sitten synnytyssairaalan vääristä käytännöistä (esim. vauva opetettu tuttipullolle synnytyssairaalassa).

Vierailija
28/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten minä, hui kauhistus, kamala äiti olen! ;)

Vierailija
29/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää imettämistä...Kaikkia lapsia olen kuitenkin jonkin aikaan imettänyt hammasta purren... En voi kuin ihmetellä tällaista imetysvouhotusta, onneksi en ole sellaiseen " oikeassa elämässä" törmännyt.

-31-

Vierailija
30/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärillä pari päivää kokeilin, kotiuduttuamme siirryin heti Tutteliin.

Mulla oli mielestäni hyvä syy, ehkä itsekäs, mutta syy kuitenkin.

Vierailija
31/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan ole samaa mieltä ap:n kanssa!!!

Ajatelkaapas näin: nainenhan on luotu synnyttämään ja imettään. Kyllä, se on totta. Mutta 5% naisista ei pysty synnyttämään lääketieteellisistä syistä (eli joudutaan sektoimaan), joten miksi ihmeessä ei voisi olla myös pieni määrä naisia, jotka eivät vain yksinkertaisesti pysty imettämään sillä maitoa tule (kehitys rintoihin)?

Sinulle ap: ethän sinä voi sitä ymmärtää, kun et ole kokenut sitä kun omaa lastaan ei todellakaan voi imettää. :( Jos tietäisit miten musertavalta se naisesta tuntuu, niin et pystyisi mollaamaan heitä, jos sinussa olisi hivenenkään inhimillisyyttä.

Vai laittaisitko yhtä kylmästi myös sen 5%:n naisista synnyttämään jotka eivät siihen pysty? Ennemmin siis kuolisivat synnytyspöydälle (myös lapsi), kuin leikattaisiin?

t:27 kätilö/imetysohjaaja

Vierailija
32/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi kovasti etuajassa eikä jaksanut imeä. Laihtui tosi rajusti, Tutteli pelasti elämän!

Vierailija
33/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jouduin aloittamaan vahvan lääkityksen (metotreksaatti) heti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
34/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuitenkin täällä meuhkata, ettei kukaan ihan oikeesti mene haukkumaan jotain äitiä imettämättömyydestä.

Syyhän voi tosiaan olla vaikka äidin sädehoito, ja silloin voisi tuntea itsensä hieman ääliöksi, jos on mennyt tenttaamaan, että miksi et imetä..

Vierailija
35/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä sä jos tulee maitoa ja lopeta meuhkaaminen :)

Vierailija
36/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hengissä vaikka äitini ei imettänyt minua muin muutaman kuukauden ja sen jälkeen maitoa ei vaan tullut enää. Niin ja silloin ei ollut korvikemaitoja!!!!

Vierailija
37/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin sen vasta kun oli liian myöhäistä, mistä moinen johtui. Ihmettelin vaan kun ei tule yhtäkkiä juuri ollenkaan. En vaan tajunnut, että olin juuri aloittanut ne minipillerit. Alku oli imetyksessä ollut muutenkin tosi hankalaa ja kun olin vihdoin päässyt lähelle täysimetystä 2 kuukauden taiston jälkeen loppuikin maito. Ei auttanut itku eikä hammasten kiristely. Nyt kyllä tiedän ettei seuraavan lapsen kanssa tule mitään hormonaalista ehkäisyä imetyksen aikana...onko muilla vastaavaa ollut?

Vierailija
38/154 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siinäkö vaiheessa loppuu mielenkiinto toisten lapsia kohtaan kun pitäisi itsekin tehdä jotain eikä vain nimettömänä räksyttää?

Vierailija
39/154 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin 3kk iässä, koska maitoa tuli liikaa. Tai en heti lopettanut, mutta osittain siirryttiin korvikkeelle.

Vauva huusi kurkku suorana tissillä joka kerta. Rinnat olivat reilu 2kk aivan tiukat, tulikuumat ja jatkuvasti rintatulehdusten kourissa. Imetin vauvantahtisesti, kuten neuvottiin ja vauva päätti tilata maitoa sitten hiukan reilummat annokset. ikinä ei saanut masua täyteen, kun suurin osa rinnalla oloajasta meni huutamiseen.

Rintatulehduksista pääsin eroon vasta, kun lopettamisesta oli kulunut noin kuukausi.

Olisi varmaan voinut imettää vaikka kaksi vuotta, mutta se oli niin perseestä koko touhu, että päätin säästää hermojani.

Vierailija
40/154 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia mitä kun ei ole mansikeiksi luotu