Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihaan tätä hienosteluasuinaluettani!

Vierailija
18.09.2007 |

ollaan asuttu täällä vajaan vuoden. asunto on ihana ym. mutta voi herranjestas nämä ihmiset. ollaan niin parempaa väkeä kun alueella on hieno maine! lasten synttäreille pitää ostaa isoja kalliita lahjoja, koulussa kerätään valtavat määrät rahaa, korostetaan joka käänteessä sitä kuinka MEIDÄN alueella on totuttu siihen että rahaa on käyttää laspsiin. kaikki ajavat jollain saakutin citymaastureillaan tuon pari kilometria lähikauppaan, jossa myydään ylihintaista karitsaa.

kaikki kuuluvat rotareihin ja äänestävät kokoomusta. miehillä on kokopuvut ja naisilla farkut ja pikeepaidat. lapsilla merkkivaatteet ja joka pihalla jättitrampoliini.

mä en jaksa!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois, niin mekin teimme, muutimme ihan tavalliseen kaupunginosaan tavallisten ihmisten keskelle, ai että on kodikasta ja olemme kotonamme :)

Vierailija
2/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö on, että kannattaa muuttaa sellaiselle alueelle, jonka asukkaisiin samaistuu. Sinä et selvästi ole " hienostolainen" :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi mieli muuttaa. tää asunto on vain JUST sitä mitä ollaan haluttu ja remppakin melkein valmis. ja VIHAAN muuttamista..

tiesin tietty etukäteen tän paikan maineen, mutta en saattanut uskoa että tämä ottaisi näin voimille tällaisessa tekopyhyydessä ja epäaitoudessa kylpeminen. en ollut käsittänyt kuinka feikkiä joidenkin elämä on!

ap

Vierailija
4/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotirouvia ja palstailevat kuitenkin, vaikka muuta väittävät ;)

ap

Vierailija
5/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

top 10 varakkaimpiin postinumeroalueisiin Suomessa.

ap

Vierailija
6/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ongelma sun korvien välissä? Miksi luulet että ko. asiat ahdistaa sinua?

Vierailija
7/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne. Olen asunut köyhänä, opiskelevana yh:na " hienolla" alueella monta vuotta, sillä sain asunnon suhteiden kautta. (Ja kuka köyhä, opiskeleva yh sanoisi ei hyvälle kämpälle ihanalla, turvallisella alueella ja muuttaisi väkisin Kontulaan kaupungin vuokralähiöön?!)

Mutta kyllä jumalauta välillä ottaa koville. Tarhan vanhempain illassakin kysytään kuin rutiinina, ketkä kaikki ovat valmiita laittamaan sata euroa johonkin uuteen, täysin turhaan härveliin tai projektiin. Ja minulla kun se on puolet kuukauden opintotuesta (ja parin viikon ruokarahat) niin koita siinä nyt sitten luimistella ja olla nostamatta kättäsi vapaaehtoisena suurinpiirtein kaikkien muiden niin tehdessä...

Ja koko tämä helvatun asenne; rouvat vetää helmikorvakoruissa puistossa ja puhuu suu vaahdossa miestensä työmatkoista ja siksi aikaa palkatusta lasten-ja kodinhoitajasta...Ja vilkuilevat minua nenäänsä pitkin, ja luulevat lapsen hoitajaksi.

AARGH.

Vierailija
8/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onkohan ongelma sun korvien välissä? Miksi luulet että ko. asiat ahdistaa sinua?

ko. asiat ahdistavat minua, koska olen lähtöisin niiin erilaisista taustoista. mun elämää ei täytä citumaasturit ja plasmatelkkarit. vähän samat fiilarit kuin 10llä. ei kai tätä voi tajuta jos on yksi " niistä" .

juuri eilenkin pyydettiin vanhemmilta rahaa, joka on mun kahden päivän palkka. " pikkusummistahan tässä on kyse" no just niin joo...

ap

Vierailija
9/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä itse rakastan asua täällä missä asutaan, mutta tiedän kyllä, että jos joutuisin täällä asumaan jossain vähän huonommassa asunnossa, enkä olisi yhtä koulutettu/hyvin toimeentuleva kuin muut, en ikinä asuisi täällä.

Vierailija
10/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maastureita toki on, ja niillä ajellaan tuohon lähikauppaan, mutta ei koko elämä pyöri niiden tai rahan ympärillä

Vierailija
11/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-postinumeroni 00100

Vierailija
12/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa vuosi sitten. Kuulimme vasta jälkeenpäin, että aluetta pidetään jotenkin " kokoomuslaisten dippainssien ja lääkäreiden paratiisina" . Itse olemme asialle hymyilleet. Kalliissa K-kaupassa harvoin näkee ketään muuta tuulipuvussa, eivätkä lasten luokkakaverit todellakaan ole mitään köyhälistöä. Olemme kuitenkin itse pitäneet huolta siitä, että elämme omien tottumustemme mukaan. Vanhempainillassa otin puheeksi esim. nämä lasten synttärilahjojen hinnat. Ehdotin, että kaikkien synttäreille lapset toisivat max. 8¿ maksavan paketin. Lisäksi sovimme, että lapset eivät saa ottaa kouluun rahaa/ virvokkeita tms. Kaikki vaikuttivat tyytyväisiltä ratkaisuun, kukaan ei vaan ollut aikaisemmin tajunnut ehdottaa mitään vastaavaa.

En ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, mitä noloa on myöntää, jos varaa ei ole ihan kaikkeen. Nämä ovat aivan mukavia, tavallisia perheitä, joista osalla on ehkä hieman enemmän rahaa käytössään. eivät kaikki snobeile tahallaan, heillä vaan on erilainen tapa elää. eiköhän kaikille asunalueille mahdu porukkaa joka sortista. Itsetunnosta se on kiinni miten perheensä ja taloudellisen asemansa kantaa!

Vierailija
13/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tässä ole kiinni siitä että olisimme jotenkin köyhempiä. tapa esitellä sitä varallisuuttaan on niin erilainen. tai siis, ei me esitellä ja levitellä sitä, miksi pitäisi?

enkä tosiaan ollut ennen uskonut että erilainen tapa ajatella maailmasta sekä muutenkin taustat elämässä voisi näin paljon vaikuttaa ilmapiiriin ja sitä kautta viihtyvyyteen :/

ap

Vierailija
14/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa vaikka tonttien hintoja.. Mutta itse en laskisi Friisilää hienostoalueeksi. Kukin näkee tyylillään.

Vierailija
15/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pistänyt vastaan noissa raha-asioissa. ja vastauksena tulee juuri tuota " meillä on täällä ollut tapana" päläpälä -mussutusta. olen huomauttanut että kaikki ei voi yhtä paljon osallistua rahallisesti jne.

minä olen ylpeä siitä miten minä elämäni elän, mutta ei jaksaisi sitä ylenkatsomista! mikseivät " ne muut" voi antaa meidän elää näin, ei minua haittaa se että " he" pröystäilevät, täällä kirjoitan nyt tulikivenkatkuisesti koska olen saanut nokilleni. tähän asti olin ollut sitä mieltä että kukin tyylillään, elää ja antaa elää. en vain siedä sitä että meitä koitetaan johonkin muottiin työntää :(

ap

Vierailija
16/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola, Mankkaa, Laajalahti on kaikki nykyään hienostoaluetta. Kun oltiin itse etsimässä asuntoa, hämmästyin tätä muutosta. Lapsuudessani Mankkaalla ja Laajalahdessa asui normaaleja lapsiperheitä, nykyään hinnat on aika huimat ja imago nousussa. Friisilää en tunne tarpeeksi, mutta joku oli kyllä aikaisemmassa viestissä listannut sen hienostoalueeksi.

Voihan sitä ostaa asunnon Latokaskesta, ja olla korvia myöten veloissa, mutta onnellinen. . . : )

Omasta itsestä se on kiinni miten viihtyy ja missä!

Vierailija
17/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniainen

westend

ullanlinna

kuusisaari

laaksolahti

suvisaaristo

kulosaari

lehtisaari

kaivopuisto

mitäs noita vielä olisi ehdokkaita?

Vierailija
18/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa teitä oikeasti siellä kukaan katsoo pitkin nenänvartta. Tuo on nimenomaan sitä itsetuntoasiaa. Jos on itsetunto kohdallaan, ei edes huomaa jos joku on niin moukka. Tai jos huomaa, ei siitä jaksa välittää. Lähinnä se vaan huvittaa.

Kilo ei ainankaan ole mitään hienostoaluetta! Kai?

Vierailija
19/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis pikkuisen vanhemmat ihmiset, ja perheet jotka esim. asuvat perityissä asunnoissa. mutta ei herraisä noita jotka ovat rakentaneet valtavan kivilinnan postimerkin kokoiselle tontilleen! en tiedä onko kyse jostain uusrikkaista, jotenkin tulee ikävä maku heistä.

koitan olla välittämättä, ja yleisesti ottaen tilanne naurattaa. tämäkin ketutus joka tänään on päällä on ihan hauskaa varmaan jonkin ajan kuluttua. mutta täytyyän sitä jossain purkautua :)

ap

Vierailija
20/39 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia me muutettiinkin sieltä pois, hih.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan