Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonetissä myyjät!

18.09.2007 |

Hei!

Te jotka olette myyneet lastenvaatteita huutonetissä, niin mikä on hyvä systeemi myydä, yksi vaate kerrallaan vai vaatepaketteina?

Entä mistä myyjänä tietää postikulut, arvioitko vaan vai pakkaatko ja käyt postissa kysymässä ennen kuin laitat myynti-ilmoitusta?

JA kannattaako huutiksessa myynti, vai onko esim. lastentarvikekirppikset " tuottoisampia" ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydä pienehköjä vaatepaketteja. Saman kokoisia ja samantyylisiä (toisiinsa sopivia) vaatteita yhteen pakettiin. Postituksessa näppärintä on käyttää postin Helposti -pakettia. Niitä on paria eri kokoista. Helposti-paketin ideana on se, että laatikko maksaa tietyn summan ja se sisältää postimaksun. Eli voit hommata sellaisen vaikka etukäteen ja tiedät tasan tarkkaan, mitä postitus maksaa.

Minusta huuto.net on varsin kätevä keino päästä lastenvaatteista eroon. Varsinkin laadukkailla haalareilla ja muilla merkkivaatteilla on hyvät jälleenmyyntimarkkinat. Varmaan kirppiksellä saisin myymistäni vaatteista suuremman tuoton, mutta toisaalta silloin se olisi mun omasta ajastani pois. Mulle itselleni on ainakin helpompaa, ettei tarvitse olla itse myymässä vaatteita missään.

Vierailija
2/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myynyt ehkä 10 kertaa, mutta olen innokas ostaja...

Te jotka olette myyneet lastenvaatteita huutonetissä, niin mikä on hyvä systeemi myydä, yksi vaate kerrallaan vai vaatepaketteina?

Vaatepaketit ovat helpompia, joskin jokaisesta vaatteesta kannattaa ottaa erikseen kuva myös pakettiin. Itse katselen usein nimenomaan paketteja, koska silloin postikulut per vaate eivät ole niin suuria.

Jos myyt paketteja, kannattaa laittaa ilmoitus näyteikkunaan. Pakettiin myös suunnilleen samankokoisia vaatteita (tyyliin 86-92). Mahdollisimman tarkka kuvaus tuotteista.

Usein paketeissa hinta per vaate ei muodostu kovin suureksi, vaikka hyvistä paketeista maksetaan helposti vaikka 70 e. Käytännössä jos sinulla on esim. hyväkuntoisia ulkoiluhaalareita tai merkkivaatteita, erikseen myynti kannattaa. Toisaalta parin euron peruspaidassa ja vastaavassa postikulut ovat aika isot eivätkä vaatteet mene välttämättä niin hyvin kaupaksi.

Entä mistä myyjänä tietää postikulut, arvioitko vaan vai pakkaatko ja käyt postissa kysymässä ennen kuin laitat myynti-ilmoitusta?

Postin sivuilla on hinnasto ja teillä on varmaan kotona vaaka.

JA kannattaako huutiksessa myynti, vai onko esim. lastentarvikekirppikset " tuottoisampia" ?

Ei ole kokemusta, mutta asiakkaana sanoisin, että kirppishinnat ovat yleensä noin kahta euroa per vaate ja huutiksessa samanlaisesta pyydetään vaikka 5 e. Myös potentiaalisia asiakkaita on huutiksessa enemmän, on hakutoiminnot jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn sillä hintaa, mitä kirpparilla samasta vaatteesta pyytäisin. Toisinaan saan paremman hinnan. Eikä mene pöytävuokraa, kukaan ei varastele tavaroita eikä tarvi pöytää käydä järjestelemässä.

Yksittäin myytynä myymisestä on jonkin verran enemmän vaivaa, mutta paremman hinnan vaatteista saa kuin pakettina myytynä. Monet myös ostavat valitsemansa vaatteet eli paketillisen vaatteita kuitenkin.

Joku puhui Helposti-paketista. En suosittele, ellei sitten paketille tule painoa yli 2 kg. Siinä tulee postituskustannuksia paketteineen 8,30-11,20, kun ruokakaupasta saa pahvilaatikon ilmaiseksi ja pk:t ovat 7.40.

Vierailija
4/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on digitaalinen gramman tarkka vaaka & käytössä postin hinnasta, ja pystyn ilmoittamaan aina täsmällisinä pk:t huutis-ilmoituksessa.

Vierailija
5/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosi näppärä tapaus paitsi tietysti jos on todella pienestä ja kevyestä tuotteesta kysymys. Paketin hinta on vakio ja se on helppoa ilmoittaa ostajalle eikä tarvitse arpoa paketointikulujen hintaa erikseen. Minä nimittäin en kyllä lähde huutonetin takia kiertelemään ja kerjäämään kaupoissa... Jos meillä sattuu olemaan kotona joutavaa pakkausmateriaalia tai laatikko niin voin tuotteen siihen toki laittaa, mutta muussa tapauksessa ostan kyllä pakkausmateriaalin sieltä postin myymälästä ja maksatan sen huutajalla.

Aikaisemmin postitin tuotteet ilmaiseksi. Viimemmäksi kun sitten myin aika paljon kaikenlaista pientä rompetta suursiivouksen jäljiltä ja porukka halusi lähes kaiken postitse niin rupesi kypsyttämään: Joku osti euron hintaisen tuotteen ja sitten piti ensin arvioida postikulut, sähköpostitella, tarkistaa maksu tililtä, kiikuttaa tuote postiin ja paketoida ym.... siis vaivaa paljon enemmän kuin yhden euron edestä. Nykyisin laitan ilmoituksiin että postituspalkka on alle 5 euron esineestä 2 euroa ja alle 10 euron esineestä yhden euron, kalliimmat tavarat postitan ilmaiseksi. Postimaksut ja paketointitarvikkeiden hinnan haluan aina etukäteen tilille - tietysti.

Näinkin on kauppa käynyt. Itse en tosin suurimmassa osassa tuotteita niin paljoa perusta saamastani hinnasta, paljon oleellisempaa minulle on se että myymisestä ei tule minulle kohtuutonta vaivaa (=hillitön sähköpostittelu, punnitseminen ja mittaaminen, paketointi ja postitus, treffien sopiminen ties minne ja milloin, jne... pahimpia ovat ne jotka lähettelevät tekstiviestejä ja jättävät soittopyyntöjä koska minulle joka viesti maksaa ja pahimmillaan tosiaan tekstiviestittely ja soittelu maksaa enemmän kuin mitä tuotteesta saan.... ).