huutonetissä myyjät!
Hei!
Te jotka olette myyneet lastenvaatteita huutonetissä, niin mikä on hyvä systeemi myydä, yksi vaate kerrallaan vai vaatepaketteina?
Entä mistä myyjänä tietää postikulut, arvioitko vaan vai pakkaatko ja käyt postissa kysymässä ennen kuin laitat myynti-ilmoitusta?
JA kannattaako huutiksessa myynti, vai onko esim. lastentarvikekirppikset " tuottoisampia" ?
Kommentit (8)
Joskus olen myynyt pienen vauvan body/potkuhousupaketteja, mutta pääosin myyn tuotteet yksitellen. Itse en koskaan osta vaatepaketteja, niissä ei yleensä ole kuin 1-2 vaatetta, jotka oikeasti miellyttää.
Itse lähetän vaatteet postin helposti-kuoressa ja otan postimaksua kuoren hinnan verran(pyöristettynä). Toppahaalari ja kengät tulevat 5,90-7,40¿ hintaan, sen olen oppinut tässä vuosien saatossa. Muuten ei auta kuin arvioida postimaksu.
Itse en peri lisää postimaksua, jos olen pyytänyt liian vähän, toiset ovat tässä aika tarkkoja.
Hyväkuntoisten vaatteiden myynti on ihan kannattavaa, H&M:n vaatteet sekä Reimatecit saa myytyä hyvällä hinnalla. " Perusvauvakamaa" siellä on niin paljon, että ne möin suosiolla kirpparilla. Itse pääsin helpommalla, vaatteiden kuvaamisessa, ilmoituksen tekemisessä, pakkaamisessa ja lähettämisessä on kuitenkin oma hommansa.
En koskaan osta vaatepakettia, koska suurin osa vaatteista ei olisi mieluisia. Siitä syystä en niitä varmaan sitten myykään. Oma vaivahan siinä listauksessa on, mutta saapahan jokainen ostaja koottua mieleisensä paketin tai ostettua sen yhden haluamansa.
Käytän pääsääntöisesti Helposti-kuoria. Joskus halvemmaksi tulee tavallinen kirje. Punnitsen vaatteet (ja kuoren) tarvittaessa keiitiövaa' alla, mutta tosi nopeasti siihen saa " näppituntumankin" .
Huutonetissä on muuten uusi palvelu: Huuto-paketti. 0-5 kg postimaksu 6.95 e.
Te jotka olette myyneet lastenvaatteita huutonetissä, niin mikä on hyvä systeemi myydä, yksi vaate kerrallaan vai vaatepaketteina?
Moni ostaa mieluummin yksittäisiä vaatteita ja niin saa todennäköisesti paremman hinnakin, mutta vastaavasti vaivaa on huomattavasti enemmän kuvaamisessa ja listaamisessa.
Entä mistä myyjänä tietää postikulut, arvioitko vaan vai pakkaatko ja käyt postissa kysymässä ennen kuin laitat myynti-ilmoitusta?
Postikulujen arviointi on helppoa, tavallisella talousvaa' alla saa riittävän tarkan arvion. Postin sivuilta löytyy hintatiedot. Otathan huomioon, että pakkausmateriaali painaa myös ja paketin koosta riippuu painon lisäksi meneekö kirjeenä, maksikirjeenä vai postipakettina.
JA kannattaako huutiksessa myynti, vai onko esim. lastentarvikekirppikset " tuottoisampia" ?
Huutiksessa myynti on tuottoisampaa. Kirppikselle kannattaa viedä vain, jos tavaraa on paljon, koska pöytävuokrat ovat kalliita. Toisaalta itse en ole huutiksessa kehdannut niitä kaikkein kulahtaneimpia vaatteita myydä, vaan ne on viety kirpputorille, missä ostaja voi paremmin itse arvioida vaatteen kunnon. Huutiksessa on tärkeää ilmoittaa kaikki mahdolliset viat, jottei tule jälkipuheita.
>Te jotka olette myyneet lastenvaatteita huutonetissä, niin mikä on >hyvä systeemi myydä, yksi vaate kerrallaan vai vaatepaketteina?
>Entä mistä myyjänä tietää postikulut, arvioitko vaan vai pakkaatko ja >käyt postissa kysymässä ennen kuin laitat myynti-ilmoitusta?
Olen myynyt aika paljon yksittäin, mutta myös paketteina. Minulla on töissä käytössä vaaka, joten pystyn arvioimaan postikulut tarkasti. Helposti-kuoret ovat käteviä, isompaan (1,85 ¿, max paksuus 3 cm) mahtuu lasten housut, paksuhko neule ym. Tavallisessa kirjekuoressa menee kaikki alle 250 g (ohut puuvillaneulospaita ym). Isommat haalarit ja puvut painavat yleensä yli 500g eli silloin menee pakettimaksu (halvin 7,40 ¿).
>JA kannattaako huutiksessa myynti, vai onko esim. l>astentarvikekirppikset " tuottoisampia" ?
Huutiksessa myynti kannattaa. Minä myyn huutiksessa yleensä ne vähän käytetyt, hyväkuntoiset vaatteet (ulkoilu- ja sisävaatteet). Vaatteiden kunto ja viat (tahrat ym) kannattaa kuvailla tarkkaan, että ostaja tietää mitä on ostamassa, kuvat selventävät tekstiä. Kovassa kulutuksessa olleet arkivaatteet myyn yleensä jollakin kirppiksellä, esim. MLL:n kirppiksellä, jossa ei ole pöytävuokraa tai annan eteenpäin tutuille.
PALJON
*HELPOMPAA
*VAIVATTOMAMPAA
*TUOTTOISAMPAA
*VÄHEMMÄN AIKAA VIEVÄÄ
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EI TARVITSE
*RAVATA KOKOAIKA KONEELLA
*OTTAA VALOKUVAT JNE
*MAILIA VAHTIA OSTAJILTA
*POSTITUS PAKKAUS JNE TYÖLÄSTÄ!!!!!!!!
*SAMOIN KUIN POSTIS RAVAAMINEN
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Silitys (teet huutiksellekkin)
vaatteiden lajittelu, hinnoittelu ennakkoon (teet huutiksellekkin)
vienti kirppikselle
joka päivä käynti siivoamas hyllys ja viedä lisää
Ja tää ohi viikossa-kahdessa
(vrt. huutis koko aika menossa.....)
Itse vien sesongin vaihtuessa 2 kertaa vuodessa huhtikuu-toukokuun vaihde syys-lokakuunalku aikoina.....
Ja mulla " vakio" paikka eli saman pöytänumeron olen nyt varannut niin myymättömät ei tartte hinnoittaa enään uusiksi
Kun katson meillä olevia vaatteita, ja mietin mitä niistä saisin kirpputorilla vrt Huutis, ja päälle maksaisin vielä kirppiksen pöytämaksun (30e/vko), niin kyllä Huutonet meillä ehdottomasti järkevämpi vaihtoehto :-).
Tiliä ei tarvitse kytätä, kerran päivässä (tuona aikana) katsoo tilitiedot, ja toimii sen mukaan. Sähköpostiakaan ei tarvitse kuin kerran päivässä kurkata, ja viikonlopunkin voi olla ihan huoletta katsomatta :-). Postissa en käy fyysisesti kuin postittamassa paketit ja maksikirjeet silloin kun niitä on, muuten pelaan valmiiksi ostetuilla postimerkeillä ja Helposti-kuorilla. Sen kus tiputtaa kauppareissulla lähimpään postilaatikkoon.
Mutta tähänkin vaikuttaa paljon, että mitä on myymässä. Siistit, viime kausien mallistoissa olleet ruotsalaisketjujen vaatteet menevät hyvillä ilmoituksella todella hyvin kaupaksi. Ns. merkkivaatteilla Huutis mielestäni ainoita järkeviä (lue: saat mitenkään järkevän hinnan takaisin) myyntiväyliä. Ja näitä esimerkkejä olisi vielä lisää.
Toki jos minä myisin monella lapsella kiertäneitä, ei enää niin todella hyväkuntoisia vaatteita, olisi kirppis varmaankin fiksumpi vaihtoehto, kun ostaja näkee suoraan vaatteiden kunnon. Tosin minun mielestäni nuo pöytävuokrat ovat aivan järkkyjä edelleen :-).
hannahto:
Tosin minun mielestäni nuo pöytävuokrat ovat aivan järkkyjä edelleen :-).
Niin munkin mielestä. Jos pöytävuokrat olisi pienemmät olisin käynyt jo myymässä tavaroita. Aika paljon saa myydä ennen kuin saa edes pöytävuokran hinnan takaisin. Ilmeisesti kirppis touhu on nyt niin muotia että voidaan pyytää pöytävuokrista ihan mitä vaan.
siis myynkö yksittäin vai paketissa.
Esim. Marimekon raitapaidat menee helposti-kuoressa + muut sellaiset, ne kannattaa myydä yksittäin. Mutta perusvaatteet laitan pakettiin, niin postimaksun osuus ei tule niin suureksi. Jokaisesta vaatteesta omat kuvansa.
Ihan normaali henkilövaaka antaa suuntaa postimaksuista. Yli 2kg mutta alle 5kg menee reilulla 8 eurolla. Itse maksan yleensä ne sentit postimaksuista ja ostaja maksaa tasasumman 7/8/11 euroa.