Ukki haaveilee tulevaisuudesta poikani kanssa, mutta ei osallistu nyt...
eli isäni. Poikani ukki. Suunittelee kovasti kuinka lähtevät sitten kun poika on 3-4v viikoksi pariksi kalareissulle pohjoiseen kahdestaan yms..... Poika nyt 1v
Ja kun minä väitän sanon vastaan ettei turhaan suunnitteli niin ei ymmärrä miksi ei.
Ja miksi ei? Siksi on etäukki. Asuu meistä 300km päässtä. On tämän ensimmäisen vuoden aikana nähnyt poikaa ehkä n. 10 kymmenen kertaa. Yhtään yötä eivät ole viettäneet samankaton alla.
Meillä ei ole mahdollisuuksia reissata tuon useammin sinnepäin. Mutta eipä ukkikaan käy meillä kuin ehkä kerran vuodessa.
Ja olen 100% varma ettei tilanne tule tästä miksikään muuttumaan.
Lisäksi ukki kertoo mm. tälläisiä juttuja. Että oli siskoni pojan kanssa tuollaisella kalareissulla. Jätti lapsen vaunuun nukkumaan, yöllä siis, ja lähti kalaan. Hetken päästä kun palasi niin poika on kosken rannalla.
Juu, en todellakaan aio tulevaisuudessa laskea lastani ukin mukaan jota lapsi ei edes kunnolla tunne, varsinkaan noin pitkäksi aikaa. Ja varsinkaan kun samalla ukki kertoo tuollaisia juttuja.
Tekisivät edes alkuunsa jotain muutaman tunnin reissuja, sitten yhden yön. Mutta ei, mitään sellaista ei ole suunnitellut.
Tulisi ukki edes näin aluksi meille viikonlopuksi. Mutta ei.
Meillä on myös 3v tyttö ja häntä ukki ei ole kyllä ikinä ole ollut menossa mihinkään viemään.
Miten sitä saisi ukin käsittämään että jos meno ei muutu niin ei kyllä reissuunkaan lapsi lähde.
Asiasta yrittää jotain sanoa niin äiti kuulema vain höpöttää eikä siltä kysytä kun me miehet lähdetään kalaan
Kommentit (20)
Eli just ja just kerran kahdessa kuussa näkee lasta sen vuorokauden.
Kun tuosta määrästä kuitenkin vähentää synnärille katsomiset (ihme että vaivautui ajamaan) kastajaiset ja parit synttärijuhlat missä nähnyt poikaa sen pari tuntia ja muitakin ihmisiä paikalla.
Eli eivät minusta ole paljoa todellakaan.
EHkä voisitte retkeillä yhdessä koko perhe ukin kanssa, kun sen aika tulee?
En ota kantaa tuohon kalajuttu hommaan, saahan Ukki höpötellä ja haaveilla. Olet tuossa tapaamistiheydessä kyllä tosi kyyläri!
En oikein ymmärräap:n ongelmaa. Mistä sentietää miten tilanteet kehittyy kun lapsi kasvaa.
Kummallisen negatiiviselta kuulostat.
Vierailija:
Kun tuosta määrästä kuitenkin vähentää synnärille katsomiset (ihme että vaivautui ajamaan)
ja pistä toisesta korvasta ukin jutut ohi. Kyllä meilläkin pappa on kaikennäköistä suunnitellut tekevänsä lastemme kanssa, mutta kun ei ole oikein luottoa kuinka oikesti hän jaksaisi, joten en millekään metsäreissuille ainakaan anna lapsia mukaan.
kaikkialla piti käydä yhdessä, lätkämatseissa yms. mut eipä oo oikeestana mitään tehny
Ja meillä ei yksinkertaisesti ole mahdollisuuksia käydä siellä useammin. Ja miksi meidän pitäisi vain huolehtia tapaamisista.
Ukki on kuitenkin alta 50 terve työssäkäyvä mies että siitä ei pitäisi olla kiire etteikö muka jaksaisi meilläkin käydä joskus.
Ok, voi olla että teistä on paljon. Mutta eipä tuolla näkemisellä mitään suhdetta luoda.
Ei ukista voi koko perhe mennä, kun se on miesten reissu. Siis mihkään kalaan.
t: ap
Vierailija:
Eli just ja just kerran kahdessa kuussa näkee lasta sen vuorokauden.
Eihän vuodessa sentään 20 kuukautta ole.
Minunkin mielestä tuo näkemismäärä on paljon. Sitäpaitsi lapsihan on vasta vauva. Kyllä se suhde ukkiin rakentuu lähivuosina noillakin näkemismäärillä.
Mutta siitä kalareissusta: Itse en tosiaankaan päästäisi omia 6 ja 4 vuotiaita ukin tai vaarin mukana todellakaan mihinkään kalareissuille. Korkeintaan päiväreissu lähelle, mutta ei yöpymisiä.
Vierailija:
kaikkialla piti käydä yhdessä, lätkämatseissa yms. mut eipä oo oikeestana mitään tehny
Ihan varmasti ukin ja pojan suhde näivettyy jos jo nyt alat valittaa jostain 3 vuoden päässä olevasta kalareissusta. Korkeintaan voit vähän toppuutella, että katsotaan sitä sitten ja riippuuhan se siitä millainen lapsikin on 4-vuotiaana jne.
Jos ukki käy teillä kerran kuussa 300 km päästä, niin se on kuule paljon! Etenkin jos ei ole edes sitä mummia hoputtamassa häntä lähtöön. Tuon ikäpolven miehet ei ole yleensä paljon tottuneet lapsista intoilemaan, joten teillä tuntuu olevan hyvin lapsenlapsirakas ukki.
Kun tilanne on oikeasti akuutti sano, ettet uskalla vielä päästää lasta moiselle reissulle. Lisäksi itse en hyväksyisi sitä, että isovanhemmat veisivät reissuun vain esikoisena ja eivät ottaisi tytärtäni mukaan. Toki joskus voi tehdä niin, mutta myöhemmin täytyy sitten toisessa tilanteessa huomioida toista lasta.
eli olis hyvä tilaisuus " kouluttaa" se poika lapsi josta ikänsä haaveillu
ja se, että tyttö sivuutetaan tuolla lailla. Tottakai joku tyttö saattaisi olla parempi kalakaveri kuin joku poika jota ei homma sattuisi kiinnostamaan. En pitäisi tuollaisesta erottelusta. Enkä päästäisi noin vastuuttoman ihmisen mukaan lasta, ennen kuin vasta joskus toisella kymmenellä.
Monesti se on tänne kirjoitettava.
Me käydään muuten n. joka toinen kuukausi siellä. Ja ihan päiväseltään. Yötä ei hänen luonaan voida olla ( meillä lemmikkejä joille hankala saada hoitajaa, kaikki ei voida mukana kuljettaa ja äitipuolella paha astama niin ei voi sinnekkään niitä viedä )
Tämän ensimmäisen vuoden aikana on tullut just muutama ylimääräinen näkeminen kun on ollut mm. kastajaiset.
t: ap
Se lapsuus ei lopu 3-vuotiaana, kuten täällä usein kuvitellaan.
Mä en ymmärrä miksi ei voi elää päivän kerrallaan, antaa ajan kulua ja katsoa sitten!
Tämä täti myös sivuuttaa sujuvasti meidän tytöt mennen tullen, ja kinuaa jo viikon reissuille sinne ja tänne poikaa mukaan. Mä olen sanonut et katsotaan sitten koulun alettua.
Koita ap kestää, toi on ärsyttävää.
Ei ne tuon ikäiset miehet oikein osaa (useimmiten) suhtautua vielä näihin pieniin. Jos meillä olisi tytön sijaan poika niin suhtautuminen voisi olla vapautuneempaa, mutta kyllä se on meillä aika tönkköä. Mutta kehittyy siitä kunhan lapsi kasvaa ja aikaa kuluu.
Itse hän on kuitenkin ollut ihana isä kolmelle lapselle ja hoitanut heitä paljon kun olivat pieniä, puolipäivä hoitajana ihan.
Äläkä ap hermostu, kun tänne vastaa, niin siinä välissä ehtii tulla niin monta kommenttia jo muilta, että kirjoittaja ei ehdi uusinta korjaustasi lukea ennen entterin painamista.
Mutta täytyy sanoa, että musta sulla on itsellä vähän valmiiksi negatiivinen asenne ukkia kohtaan. Anna ukin haaveilla, eihän teillä ole mikään kiire.
Mun vanhemmat asuvat 100km päässä eikä mekään vuodessa nähdä noin usein.