Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti olette raskautuneet pillereiden jälkeen?

17.09.2007 |

Eli just on tyhjennys menossa ja tarkoitus on jättää kaikki ehkäisy pois parin viikon päästä. Mietin kuitenkin että voinko tulla raskaaksi vaikka ei menkkoja tulisikaan pitkään aikaan? Pillereitä olen syönyt 2-3vuotta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyhjennysvuodon jälkeen tuli yhdet mekat, ja sitten nappasi. Oli iloinen ylläty, koska edellistä lasta " tehtiin" vuosi :-)

Vierailija
2/15 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä 11-vuotta putkeen välillä oli nuva ring. Ensimmäisen kierron ovulaation aikaan tuli rusehtavaa vuotoa ja muutenkin kroppa sekaisin. Toisesta kierrosta tärppäsi. Ensimmäistä odotan rv 32+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ennen olin syönyt Yasmin-merkkiä kaksi vuotta.

Vierailija
4/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni päätettiin, että lopetan pillereiden syömisen ja sen, että vauva saa tulla sit ku on tullakseen. Jätin sit pillerit pois ja kuukautiset tulivat sen jälkeen yhden kerran. Mietin, että voiko tämä olla mahdollista, että tulen heti raskaaksi. Oli se! Ja kaiken lisäksi nyt kun hedelmöittymispäivää on laskettu, niin olemme joutuneet toteamaaan, että olen tullut raskaaksi kahden viikon kuluttua, kun olen jättänyt pillerit pois. Eli siihen ei välttämättä mene kovinkaan kauaa..

Vierailija
5/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita vuosia pillereitä takana, pillerit oon lopettanut aina levyn loputtua, en kesken levyä. Eka raskaus alkoi toisella kierrolla, toka ensimmäisellä ja kolmas toisella. Kolmas päättyi km:oon, sen jälkeen en pillereitä aloittanutkaan ja kierto oli sekaisin. Neljännellä kierrolla kuitenkin tärppäs.

Vierailija
6/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite söin Yasmin pillereitä pari vuotta, mutta maksaarvot kohos nii vaihdoin Yasminelleen. Niitä söin puol vuotta ja niistä tuli päänsärkyä. Jätin ne pillerit pois, tyhjennys tuli ja kk eteenpäin plussasin...

Vierailija
7/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden lopettamisesta kului 11kk ennen kuin plussasin eli ei se kaikilla nopeasti onnistu:-( Itselläni oli tosin ongelmia kuukautisten tulon suhteen ja sainkin sitten Terolut-kuurin " tuomaan" kuukautiset säännöllisesti. Pikkukakkosta yritettiin 6kk kierukan poiston jälkeen ennen tärppiä, silloin myös Terolut-kuuri apuna.

Tsemppiä yritykseen - plussaa odottavan aika on pitkä!

aurora ja lapset 04 ja 07

Vierailija
8/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen esikoista söin Melianeja. Annoin tulla yhdet kuukautiset (ehkäistiin silloin muuten) ja sitten heti tärppäsi.

Ennen tätä toista söin Yasmineja. Taas annoin tulla yhdet kuukautiset ja kolmannesta yrityskierrosta tärppäsi.

Vierailija
9/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosikaudet e-pillereitä, monia eri merkkejä ja viimeiset 3 vuotta (?) Nuvaring-ehkäisyrengasta. Renkaan jätin pois kait marras-joulukuussa ja plussasin heinäkuun alussa. Puoli vuotta siis meni. Kuukautisia tuli vain muutamat siinä, kierto oli tosi sekaisin mutta ehkä säännöllistymään päin. En tiedä sitten mitä vaikutti se ettei me " yritetty-yritetty" vauvaa, ovulaatiosta ei ollut mitään tietoa ja seksiäkin oli säännöllisen epäsäännöllisesti.

Vierailija
10/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin yasmineja. Viimeisen levyn syötyäni loppuun ja välivuodon jälkeen heti eli ei kerennyt tulla normi menkkoja kertaakaan.

Vierailija
11/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilu puolelta kirjoitan... :)

pillereitä söin ennen yrityksen aloittamista 4 vuotta ja vuosi sitten lopetin siis. Söin Meliane-merkkisiä pillereitä ja vielä plussaa odotetaan.. Voi siis mennä kauankin.

Terolutia syöneille kysymyksiä: monta kk:ta ennen tärppiä niitä söitte? Palautuko kierrot ihan normaaleiksi? Mulle määrättiin yht. 6 kk:n terot pitkien kiertojen takia ja kierrot sitten lyheni jopa 22 pvn!? Jätin ne edellisestä kierrosta välistä ja silloin kierto 24 pv, nyt olen yht. neljänä kuukautena niitä syönyt. Mulla 3 ekana kk menkat alkoi jo ennen kuin 10 pvn kuuri loppui eli kun terot määrätty otettavaksi 15-24 kiertopäivinä niin menkat alkoi, kun vielä kaksi pilleriä jäljellä. Kertoisitteko kokemuksianne kuinka teillä?

t.Kata

Vierailija
12/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen yritysaikoihin sain ensin kuukauden Terolut-kuurin, kun pillereiden jälkeen ei kuukautisia kuulunut (heti lopettamisen jälkeen tuli yhdet, muttei sitten enää). Tämä tapahtui huhtikuussa 2003. Sitten kuukautiset muistaakseni tulivat toooosi pitkällä kierrolla, kunnes taas lakkasivat tulemasta loppukesästä, jolloin sain 3kk:n kuurin. Tällöin lääkäri totesi, että yleensä niitä määrätään väh. 3kk:n kuuri (oli eri lääkäri kuin ekalla kertaa, tämä lääkäri on Kätilöopistolla töissä). Sain siis elokuussa 2003 3kk:n satsin Teroluteja ja tammikuussa 2004 oli vikat kuukautiset, hedelmöitys tapahtui helmikuussa.

Pikkukakkosen aikoihin kierukka (kuparikierukka, en halunnut mitään hormonaalista ehkäisyä, kun kierrossa oli aiemmin häikkää) poistettiin helmikuun alussa 2006. Kuukautiset olivat juuri tuloillaan, mutta niiden jälkeen ei kuukautisia enää kuulunutkaan. Sitten menin heti lääkärille, kun tiesin, etten ilmeisesti kovin helposti saa säännöllistä kiertoa aikaiseksi. Sain maaliskuun 2006 lopussa uuden reseptin Teroluteja, yhteensä reseptille oli kirjoitettu reilu 100 tablettia. Ensimmäisellä " hoitojaksolla" teroluteja otin 2x päivässä, aina kierron 16.-25. päivinä. Tämä tehokuuri määrättiin siksi, että edellisistä kuukautisista oli lääkärin mukaan sen verran aikaa, että tupla-annoksella kuukautiset tulisivat varmemmin. Ehdin syömään kaikki ekalla kerralla apteekista ostamani tabletit, joita oli yhteensä 5kk:n satsi. Vikan hoitojakson kohdalla sitten tärppäsi.

Lääkäri kertoi, että Terolutit voivat auttaa raskautumisessa, koska aiheuttavat ovulaation täsmällisesti. Itse otin avuksi vikassa kierrossa vielä ovulaatiotestit, joiden avulla sainkin " löydettyä" ovulaation. Esikoista yritettäessä en ovulaatiotesteillä löytänyt ovulaatiota (ilmeisesti en silloin ilman teroluteja saanut joka kierrossa ovulaatiota).

Meillä on siis kummankin kohdalla menty melko pitkän kaavan mukaan. Odottaminen on ollut piinallista, mutta palkinnot kylläkin odotuksen arvoisia:-)

aurora

Vierailija
13/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femoden-pillereitä takana noin kymmenen vuoden ajan. Kolmannesta kierrosta raskaaksi, tuloksena makkarissa 10 vuorokauden ikäinen neitokainen :)

hannnah

Vierailija
14/15 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit ilmeisesti voitko raskautua vaikkei menkkoja tulisikaan pitkään aikaan -ja siihen vastaus on että et voi. menkat tarkoittaa sitä että olet hedelmällinen ja ovuloit. tottakai voit heti tulla raskaaksi kun lopetat pillerit eikä sun tarvitse nähdä yhtiäkään " luomu" menkkoja, mutta jos kroppasi ei tuota niitä ollenkaan et voi tulla vielä raskaaksi.

Vierailija
15/15 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa olen jättänyt pillerit ja neljä kertaa tullut raskaaksi joko ensimmäisestä tai toisesta kierrosta. Itse asiassa kahteen kertaan olen syönyt muutaman kuukauden pillereitä ihan siksi, että tulisin raskaaksi.

Muuten kun meillä on ollut hankaluuksia vaikka muille jakaa keskenmenoista lapsettomuuteen. Pillerit ovat kuitenkin aina auttaneet meillä asiaa vaikkei tähän mitään tieteellistä näyttöä olekaan. Itse tämän jutun keksin enkä lääkäreiltä kysellyt ja toiminut on meillä. Jotenkin ihan hassua!

Niin, olen nyt kuudetta kertaa raskaana, mutta meillä on " vasta" yksi lapsi ja toinen vielä masuasukkina...

Nekku 13+1