Onko palautusoikeutta?
Kommentit (9)
Luullakseni voit vaihtaa/palauttaa... Mistä ostit? Joissain paikoissa voi olla eri käytäntö...
Terv: kaupan kassa
Kengät maksoi 79 euroa, joten kyllä itku pääsee jos en voikaan noita palauttaa :(.
Terv. tyhmä pää
Onko kuluttajankaupassa lakisääteinen tavaran palautusoikeus?
Usein kuvitellaan, että liikkeiden tulee ottaa myös ehyitä tavaroita takaisin. Missään ei ole kuitenkaan määrätty, että liikkeillä olisi tällaista yleistä velvollisuutta ottaa virheettömiä tavaroita takaisin. Lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus koskee vain ja ainoastaan koti- ja etämyyntiä.
Virheetön kauppa sitoo siten aina ostajaa, eikä ostaja voi purkaa sitä ilman myyjän suostumusta. Monesti ostaja menee kotiinsa ja katuu ostostaan, jolloin hän kuvittelee, että hän saa siitä rahat takaisin. Hän menee kiireesti kauppaan ja ilmoittaa myyjälle jonkin virheen ja halukkuutensa kaupan purkuun. Tavallisesti myyjä sitten kieltäytyy maksamasta rahoja takaisin ja ehdottaa esimerkiksi tuotteen vaihtoa johonkin toiseen tuotteeseen. Kaupat antavat usein tällaisen vaihto- ja palautusoikeuden tuotteilleen, mikäli ne ovat ehyitä ja myyntikuntoisia. Viisas ostaja säilyttää kuitin aina. Ilman kuittia on lähes mahdotonta saada asianmukaista hyvitystä.
syynä ihan vaan että väärä koko.
Jopa tarjoustuotteen sai vaihtaa toiseen, samana päivänä kun kävi kysymässä.
Ei ole palautusoikeutta MUTTA asiakaspalvelua arvostavissa kaupoissa usein onnistuu.
joten eikun kuitti ja kengät mukaan ja takaisin prismaan!
Ainakin minä ottaisin vastaan! En kyllä Prismassa työskentele! :)
T: kaupan kassa
koska katsovat että se on hyvää asiakaspalvelua. Ainakin Stockalla on onnistunut.
Ostin tänään lapselle talvikengät. Kotona sitten huomasin että viime vuotiset kengät ovat täysin samaa kokoa. Miten ihmeessä mä meninkään noin tyrimään. Voinko palauttaa kengät ja saada rahat takaisin, jos kuitissa ei mainita 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeutta?