Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on talvihaalaribudjettisi? Paljonko on paljon : ) ?

17.09.2007 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, minkä hintaisia talvihaalareita hankitte jälkikasvullenne ns. ykköshaalariksi? Taaperon kanssa mentiin kirppishaalareilla koko talvi, mutta nyt tarvitsisin puvun, joka kestää enemmän leikin jälkiä ja joka jäisi kierrätettynä myös pikkuveljelle.

Nooh, menin paikallisiin kauppoihin, ja kävi ilmi, että tällä pikkupaikkakunnalla ei myydä kuin Reimatecin ja Rasavilin pukuja. Hyviä pukuja taatusti, mutta hinnathan ovat kamalia! Ongelmana on kuitenkin, että ehdin jo ihastua yhteen Rasavilin uuteen toppikseen, ja hintalapussa luki muistaakseni 129 euroa... Ostaako kukaan noin kalliita haalareita parivuotiaalle, jolle puku on sopiva vain vuoden?

Olen tosi kierrätyshenkinen, mutta kirpputorilta olen löytänyt vain tosi huonokuntoisia haalareita. Netissä puolestaan pyydetään käytetyistäkin n. 50 euroa, eikä pukua kuitenkaan pääse näkemään. Vai voiko esim. HuutoNetin tuotekuvauksiin luottaa?

Summa summarum: paljonko olisit valmis maksamaan talvihaalarista 2-vuotiaalle?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnetty on edellisen kauden alet, tarjoukset ja kirpputorit. Ja minusta ihan laadukkaissa haalareissa on lapsi kulkenut. Käytössä on ollut monta uutena ostettua Lassieta (Supratech, Lassietec, Suprafil), Jonathania, Brioa, Seppälän tosi hyvä MOS kaksiosainen puku ja käytettyä Reimaa. Tiedän kyllä että moni ostaa yli 100 euron haalareita parivuotiaalle. Itse en siihen ole nähnyt tarvetta, kun hyvä ulkovaatteita saa halvemmallakin.

Meillä meneekin sitten rahaa kenkiin. Mitä olen kaupoissa kierrellyt, niin säädyllisiä goretex-kenkiä ei koossa 32 näköjään saa ainakaan alle 80 euron. Ja kengistä ei edes saa juuri mitään takaisin eteenpäin myydessä, toisin kuin haalareista.

Vierailija
2/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai talvihaalarikseen 59,90¿ maksaneen Travallen Remu haalarin.

Prismasta, baby mallia, normaalihintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen noista menee nyt alkutalven vielä. Ostin uuden haalarin, 60¿ lopputalvea ajatellen.

Vierailija
4/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lastenvaatteille mitään etukäteisbudjettia, vaikka ehkä syytä olisi =) En ole edes laskenut, paljonko meillä menee vuodessa per lapsi, mutta ajattelin laskea tästä syksystä eteenpäin.

Alle 3-vuotiaamme sai ensi talveksi iiiihanan Ticketin haalarin normaalihinnalla 139 e. Sain mitä halusin ja vielä oli oikeaa kokoa yksi jäljellä, vaikka ostin syyskuun alussa. Yhtään en harmittele kovaa hintaa.

Viime talvi mentiin isosiskon vanhassa, uudenveroissa Reimatecissä, sitä edellinen uudessa vaaleanpunaisessa baby-Reimatecissä, jota en voinut vastustaa, normaalihinnalla ostin senkin. Nyt on kaapissa odottamassa seuraavaa kokoa oleva isosiskolta pieneksi jäänyt Reimatec, joka menee ehkä ensi syksynä kakkoshaalarina. Tästä eteenpäin aion ostaa kuopukselle aina uuden. Vanhat joko myyn eteenpäin tai käytän kakkosasuina.

Vierailija
5/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan alesta, mutta muuten max 100 e haalarista ja 50 e kengistä. Täksi talveksi olen ostanut kaksi toppahaalaria (toinen 99, toinen 89), untuvatakin (80 e), kahdet gorekengät (yht. 80 e) ja vielä pitäisi ostaa yhdet toppahousut. Alesta ostin täksi talveksi 2-osaisen puvun 45 e ja kahdet toppahanskat (yht. 40 e). Mutta kukapa niitä laskee ; )

Vierailija
6/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle:

Haalari 140e

Alehaalari viime talvelta 60e

Hanskat * 4 = 22+22+32+29

Kaulahuivi 20e

Windstopperhattu 35e

Pipo 25e

Toppahousut alesta viimetalvelta 30e*2

Benetton talvitakki alesta 40e

Villakangastakki

Goret 80e

Goret 50e

Hienosteluun saappaat*2 60e + 40e

Ja kasa viimetalvisia, jotka vielä menee...

Kuopukselle:

Haalari 85e

Haalari käytetty *2 35+30e

windstopeerhattu 35e

Kenkiä n määrä osa esikoisen vanhoja

Toppahanskat 22e

Enkä edes laske summaa ja varmaan puolet puuttuu ;)

Vierailija
7/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori

Vierailija
8/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipä noita minun makuuni olevia (lue: yleensä yksivärisiä) kauhean halvalla irtoa. Eli n.99-139e/kpl, mutta maksan sen ihan mielelläni. Omissa vaatteissa tottunut jo, että supernirso joutuu välillä myös maksamaan..

Vierailija
9/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen maksanut haalarista max 100 euroa.Nyt lipsuin ekaa kertaa ja maksoin Ticketistä 139 euroa!! Kyllä se on mielestäni kova hinta 2-vuotiaan puvusta joka menee mahdollisesti yhden talven ;)

Toisena pukuna on Reimatec joka on ostettu alesta 59 eurolla.Tuo Ticketin puku oli silti niin ihana että se oli pakko ostaa...koska halusin pojalle värikkään puvun (pojille on useimmiten tummia värejä,enkä halunnut ruskeaa).Toisaalta,puvulla on hyvä jälleenmyyntiarvo.

Ostettavaa riittää kun on kolme lasta....

Vierailija
10/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa näin:

vähän alle 3v:lle tilasin Molon oranssin haalarin 139e Keltaisesta ketusta

Ja vähän yli 1v:lle ostin kaverilta vähän käytetyn Ticketin 60eurolla.

Vierailija
11/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli toista vuotiaalle Ticketin haalari.. Uutena juuri ostin.. Ja pojalla myös.. parissa päivässä meni 260¿ pelkkiin ulkohaalareihin..

Olen nykyään hintasokea noitten lastenvaatteiden kanssa.. Sen ostan mikä miellyttää ja myöhemmin vasta ajattelen että olisiko tosiaan ollut tarvetta (jos siis ajattelen =))

Onhan nuo haalarit nykyään NIIIN ihania jotta kyllä sen 100-150¿¿ maksaa vaikka hampaat irvessä. Ja onhan niissä hyvä jälleenmyynti arvo jos pidemälle ajattelee!

Ticket menee nykyään ainakin kuin kuumille kiville.

Vierailija
12/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa Lassien perushaalarin tai Cirafin. Niillä pärjää vallan mainiosti. viime talven Lassie haalari maksoi Anttilan varastontyhjennyksessä 25 euroa. Toisena oli kirppikseltä ostettu haalari 10 euroa. Toiselle lapselle saa edullisia kaksi osaisia Motionwear pukuja Jesper Juniorista aika monesti 70 % alessa.

Vierailija
13/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi kallein haalari on viime talvena ostamani reimatecin, 80 e.

Täksi talveksi olen ostanut lapselle viime talven alesta reimatecin haalarin, joka maksoi jotain 70 e.

Vaikka en ollut edes kovin tyytyväinen viime talviseen reimateciin niin jostain syystä päädyin siihen kuitenkin.

Toisina haalareina ovat h&M:ltä ostettu alehaalari 25 e ja pari talvea sitten ostettu remu jotain 40-50 e.

Jos tulotasoni olisi hiukankaan korkeampi pistäisin varmaan surutta yli satasen lapsen talvihaalariin.

Vierailija
14/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajateltuna 100 euroa on minusta aika vähän. Käyttöpäiviä tulee meillä etelässäkin yli 100. Senpä takia meillä on käytössä useampi asu, yhteen kyllästyisi.

Kun pukuja puoli vuotta katselen, niin täytyy niiden olla kauniita ja toimivia!

Vierailija
15/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nna nuoremmalle Ticketin Baggie irrotettavalla fleecevuorella ja vanhemmalle Didriksonsin takki+housut.

Ns. kakkosvaatetta on vanhemmalla kaikki viime vuotiset, niin Ticketin Baggie kuin Reimatecin mahtuvat edelleen ja nuoremmalla on isoveljen perintönä reimaa 104cm:na. Alkutalvesta tuo 104cm on kuitenkin liian iso ja siksi olen ostanut parit toppahousut kokoa 98cm ja niihin olisi haussa vielä joku kiva kosteussuojatakki. Voisi olla PoPin, Didriksonsin, Ticketin tai joku muu? En ole päättänyt. :-)

Vierailija
16/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta toisaalta hyvät (ja kauniit tai erikoiset) saa myytyäkin hyvällä hinnalla. Meillä on yleensä yksi uusi ja yksi peritty tai aleostos per lapsi. Ja joka syksy myydään jokunen pois, joten ei noihin loppujen lopuksi niin huimia hintoja tarvitse laittaa. Toki leikki-ikäiselle rasavillille kalliin haalarin osto jälleenmyyntiarvo silmissä on aikamoista arpapeliä. Voihan hieno haalari mennä rikki jo ekan kuukauden aikana.

Vierailija
17/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille alehaalarit, pojalle Ticket Baggie 94 euroa, tytölle Minymo 47 euroa. Lisäksi tytöllä isoveljen vanha Didrikssons, pojalla viime talven Reimatec takki ja housut jos mahtuvat. Mielestäni alessa maksamani hinnat ovat kohtuulliset ja aion jatkossakin pyrkiä ostamaan alesta. Tietysti haalarin pitää olla mieleinen, mutta hyvin tuntuu aleenkin kivoja jäävän, ainakin viime vuonna oli paljon. Liikaa rahaa meillä on mennyt hienostelutakkeihin.

Vierailija
18/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kaksiosaiset Reimatecit on 2X89e/takki ja 2x59e/housut. lisäksi on viimetalviset Reimatec-haalarit. Katsotaan tuleeko käyttöä, kun eivät mielellään haalaria laita päälle. Kuitenkin täällä rannikolla pitää olla kosteussuojatut, ettei tarvitse kuriksia... Näin meillä. :)

Vierailija
19/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödynnän alet, kirppikset, huutonetin, ja tuttaviltakin noita tulee. Kuopukselle on odottamassa noin kuudet haalarit, joista yhdet olen ostanut alesta uutena esikoiselle. Jos lisää tarvitaan, niin katsotaan sitten tammialesta.

Vierailija
20/35 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joka vuosi ostanut lapselle talvihaalariksi Reiman tai Reimatecin. Ja aina olen ollut tyytyväinen tuotteen laatuun, joten ei ole kirpaissut vaikka maksaakin uutena noin 130¿ (reimatec siis). Sitäkin kannattaa miettiä että jos ostaa halvemman, vain alaosastaan teipatun puvun, niin sille pitää ostaa kurikset loskakeleille (joihin sit menee ainakin 40¿) niin eipä paljon halvemmaksi tule vaikka halvempi haalari maksoikin noin 80¿. Ja se vielä että keväisin pitää vetää päälle jatkuvasti ne kurikset, mihin mulla ei tahdo hermot riittää...

Kaikki on siis suhteellista.