Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****KOTILOT***** Ma 17.9.07-

17.09.2007 |

Heips vaan!!!

Uusi päivä ja viikko ja UUDET KUJEET :)

Mitenkäs viikko läähtenyt käyntiin. Täällä tuusulassa ainakin sataa, joten sillai tylsää. Sisä aamupäivä tulee...ei vaan jaksa pukee kaikkia releitä noille ja itelle päälle.

Viola tossa mainitsi edellisessä ketjussa oireista jne. Mulla eka raskaus meni kuin unelma, vaikka supisteli paljon, mutta enhän mä sitä " tajunnut" , että on sitä :) No, jäin pois töistä 1kk ennen äippälomaa. SItten vaan nautin vauvan odotuksesta. Ja fiilisi oli mahtava. Toinen raskaus oli sitten ihan erilainen. Oli " pieni" siinä jaloissa pyörimässä, muuttoa ja kämpän myyntiä, talon ostoa ja remonttia ja muutenkin koko raskaus jotenkin " masentava" . Vaikka vauva oli tosi toivottu, niin jotenkin mieliala oli alamaissa kokoajan. Tämänkin tajusin vasta jälkikäteen.

Nyt tää kolmas ollut ihan hyvä siis mielialallisesti. Mutta nyt tullut kummallisia pelkoja synnytystä kohtaan, jaksamista jne. Kait tää kuitenkin on normaalia. Ja nyt alkanut vähän olee katkonaiset yöunet. Maha painaa ja herään aina siihen, että mahaan sattuu, kun onneton yritän nukkua mahallaan...TÄLLÄ MAHALLA!!!!!!!!!

Muuten raskaus mennyt hyvin, paitsi noita supisteluita ollut jonkin verran. Ja kyllä fiilikset on ihan päivästä kiinni..... Ja kuvitelkaa...mä jo mietin NELJÄTTÄ!!!! Hullua!! Kun saisi terveenä tämänkin ulos ja kaikki menis hyvin...ja mies sanonut , että nää on nyt tässä :) Olen siis todellakin jotenkin omituisesti kieroutunut ihminen :)

Mukavaa päivää kaikille!!!!!

MR ja sintti rv 35 ja risat

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikonloppu ja tämä päivä on mennyt odotellessa ja hartaasti toivoessa, että tämä synnytys nyt käynnistyisi, vaikka se myös hirvittää pelkopolikäynneistä huolimatta. Nyt siis rv39+6 eli huomenna olis laskettu aika. Pikkukakkonen syntyi juuri päivää ennen laskettua aikaa, tosin lapsiveden menon seurauksena. Esikoinen meni 5 päivää yli eli vastaisi ens sunnuntaita. Tällä viikolla siis toivottavasti syntyy. Huomenna menen äippäpolille taas kokoarvioon.

Mikään muu ei siis nyt ole oikein mielessä kuin tuleva synnytys. Pojat odottavat aivan innoissaan, että kohta syntyy. Kasasivat iskän kanssa viikonloppuna pinnasängyn ja kaivoivat vauvaleluja esille. Mä yritän pitää matalaa profiilia koko vauvasta, kun pelottaa jos jokin meneekin pieleen. Mitä sitten sanoa intona odottaville isoveljille?

Mullakin on joku kerta käynyt mielessä pikkunelonen ja ihmettelen miksi haluaisin kiusata itseäni vielä yhdellä raskaudella ja ennenkaikkea synnytyksellä. Miehen kanssa kuitenkin päätettiin, ett kaikki vauvan vaatteet ja kama sitten pois kun tämä kolmonen ei niitä enää tarvii. Jos meille joskus pikkunelonen tulee, niin on sitten iltatähti. Iän puolesta ei olisi kyllä kovin montaa vuotta mahdollista siirtää.

Vierailija
2/26 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itkusilmässä jännitän, kun sisareni on synnyttämässä toista lastaan...aamulla olivat menneet ja mitään ei ole vielä kuulunut.Jotenkin sitä elää niin tunteella mukana ja kun tietää ettei se kuitenkaan niin helppoa ole....mutta palkinto sen arvoinen.Aika pitkälle heidän odotuksensa meni, kun 41+2.

Itsellä kamala nuha ja pää kuin haminan kaupunki.Kohta saa kirpparitavaroita aloittaa järjestelemään, kun ajattelin myydä tyttöjen vaatteet pois ellei sisareni lapsi ole tyttö.Tämä on meille kuitenkin kolmas ja viimeinen lapsi......(ehkäpä:))))

Olo muuten aika tavallinen, liitoskivut vaivaa edelleen....

Happy rv 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllähän toi jaksaa sataa. Ilmakin on kamalan kylmä. Pitäs laittaa enempi vaatetta niskaan kun paleltaa. Jotenkin sitä vaan ei aamulla osaa laittaa pitkähihaista päälle, kuvittelee kait että on vielä kesä.

MinttuRouva ja tömpsis: mulla on sellaiset fiilikset nyt että en kyllä taida jaksaa neljättä, kun tällä hetkellä ei meinaa jaksaa 9 ja 1 vuotiastakaan. No, tää menee onneksi ohi tää väsy. Muutenkin, tulee sit karseet tila- ja auto-ongelmat. Niin ja mulla kans ikä tulee vastaan.

Minkä ikäisiä muuten itse olette?

Happy: voi sua raukkaa, toivottavasti paranet pian. Koeta levätä!

Mulla on keskiviikkona eka ultra, saapi nähdä pomppaileeko masussa pikkuinen sydän.

Viola rv 6+6

Vierailija
4/26 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan vielä podeta vauvakuumetta siis neljännestä lapsesta. Olen sitä mieltä (ainakin tällä hetkellä), että nämä kolme riittää meille.

Meillä on kyllä aikaa vielä sitten muuttaa mieltä iltatähden suhteen kun itse olen vasta 24vuotias. Mies kyllä (31v) sanoi, että hän ei enään 40vuotiaana rupea vauvoja tekemään.

Saa nähdä hairahtuuko mieli sitten joskus sen neljännen suhteen.

Vauvakuume kyllä on...siis siinä mielessä, että kovasti jo haluisi tämän käärön syliin. Miehelle just tänään sanoin, että mulla on ihan kamala vauvakuume ja katsoi aika pitkään. Ei heti tajunnut mitä tarkoitin.

Aika matelee ja sais jo tuntua jossain siltä että pääsis kohta synnyttämään, vaikka sitä synnytystä pelkään edelleen ihan hulluna niin nyt on ruvennut tuntumaan, että ihan sama kunhan tästä mahasta eroon pääsis.

Mulla ei tule vieläkään kuin pari hassua kivutonta supistusta päivän aikana ja vetää mielen matalaksi.

Väsymys on ihan tolkutonta, mutta nyt olen tsempannut, että sais hommia valmiiksi ennen vauvan tuloa. Eilen pesin seiniä ja ovia ja ovenkarmeja. Kiva kun seinät ja ovet on aina likaset kun nuo tahmatassut lääppii joka paikan mihin yltää enkä jaksa kulkea tiskirätti takataskussa.

Tänään sainkin sitten makkaria järkättyä niin että on kehdolle tilaa kunhan sen joskus tulevaisuudessa saan edelliseltä käyttäjältä.

Kaikenmoista muutakin pientä järjestettävää olis, mutta täytyy tehdä aina yksi operaatio per päivä ettei ihan uuvuta itseään.

Tömpiksellä onkin jännät ajat kun synnytys on niiiin lähellä ja nuo vikat päivät tuntuu loputtoman pitkiltä.

Viola ja muut alkutaipaleella olevat: koittakaa jaksaa äkkiä se helpottaa. =) Ja tuleppa kertomaan sitten huomenna ultra kuulumisia.

Tsirppana rv 37+2

Vierailija
5/26 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tää KOTILOT tarkoitettu kolmatta odottaville? llen ihan väärin muista joskus jostain lukeneeni!

Voisin liittyä mukaan jutusteluun jos muistini ei ihan pätki? :)

Vierailija
6/26 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä kolmatta lasta odottavat ovat. =)

Tervetuloa mukaan.

Tsirppana

Vierailija
7/26 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tullu aikoihin kirjoteltua. Töissä oon tähän asti ollut mutta nyt piti antaa periksi. vaavi kääntyi ma jotenkin niin hankalaan asentoon, ahdistaa ihan mahdottomasti. eikä puhettakaan että pääsisi kumartamaan, kylkiluut on tosi ahtaalla ja hengitys raskasta. Hoitotyötä teen joten tässä jamassa sinne on turha mennä. Eipä mulla olis ollu ku reilu viikko töitä jäljellä ennen äippäloman alkua joten eiköhän nyt voi hyvällä omallatunnolla jäädä jo kotiin.

Kaikki on laittamatta valmiiksi joten hommia ainakin piisaa.

Muuten olo on ollu hyvä. neuvolas kaikki niinkun pitää. rr pysyny tosi alhaisena, joten oon saanu syödä surutta mun suurta herkkua eli salmiakkia. Nukuttua saan aika hyvin eikä vessas tartte hypätä, yölläkään.

Meillä jo isäntä puhuu neljännestä, kuhan nyt sais tämän kolmannen kunnialla syntymään. niin sit vois ruveta edes miettimään moista ajatusta ;)

Kaikille hyviä vointeja,

72oinas 33+4

Vierailija
8/26 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sadetta taas pidellyt, vaikka ei nyt hirveesti vielä satanut, mutta muuten ollut kyllä tosi synkkä päivä. Esikoisen vein ja hain kerhosta (joss akäy 1krt /vko:ssa) ja taas tietää kävelleensä......

Mua alkanut vaivaamaan vähän " unettomuus" tai siis kun yöllä herää niin ei meinaa saada sitten unta pollaan uudestaa. No, tämäkin kait kuuluu asiaan...

Ansku23, tervetuloa joukkoon!!!!

Joko Happyn sisko on saanut nyytin syliinsä (luultavasti) , kumpaa merkkiä tuli ja onhan kaikki hyvin!?! Teillä onkin ihanaa, kun on noin samanikäiset vavuat sitten :)

No, me jatketaan Tsirppanan ja Oinaan kanssa näitä " loppumetrin" kärvistelyitä.... Mulla vaan jotenkin järkyttävä paine välillä alhaalla...Ehkä kuitenkin sitä, että vauva niin alhaalla, kun kolmas raskaus ja suht lyhyellä ajalla...eli vielä viikkoja täällä varmasti " valitetaan" .) Tosin ihan sellainen tunne, että loppuviikosta paukkuu....toivon, kyllä että vielä ensiviikko menisi yhdessä koossa kuitenkin..

MR 35+3

Vierailija
9/26 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viime yönä tuli valvottua ja kuulosteltua josko saisi lähteä synnyttämään (2 edellistä synnytystä käynnistynyt yöllä), mutta ei. Neljän jälkeen en enää saanut ollenkaan nukuttua ja nyt väsyttää aivan vietävästi. Pojat ovat olleet tänään hoidossa, mutta en saanut edes päikkäreillä nukahdettua. Kävin tänään äitipolilla ja arvioivat vauvan kooksi 4 kiloa. Paikat oli kuitenkin niin epäkypsät etteivät voineet ajatella käynnistämistä :-( Sisätutkimuksen teki kyllä sen verran kovakouraisesti jospa se käynnistäisi, mutta ei ainakaan vielä ole mitään tuntemuksia että olisi onnistunut. Nyt on sovittuna, että menen ens maanantaina käynnistykseen jos ei sitä ennen synny.

Viola71 kysyit ikää; 35 vuotta tuli juuri täyteen, joten todennäköisesti pikkunelonen jää vain ajatustasolle, kun ei millään saa riittävää väliä iltatähdelle. Yli nelikymppisenä on muutenkin jo paljon kaikenlaisia riskejä eikä sitä edes välttämättä raskaudu enää. Ja sitten tietty tuo tilaongelma asunnossa ja autossa.

tömpsis, tänään rv tasan 40

Vierailija
10/26 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade jatkuu edelleen täälläkin, onneksi nuha helpottaa pikkuisen, mutta tilalla orastava päänsärky.

MinttuRouva; kyllä sisareni synnytti eilen klo13.30 potran poika vauvan, 4440g ja 53cm.Kaikki meni muuten ihan kivasti, mutta istukka jouduttiin irrottamaan nukutuksessa koska oli kolmiosainen ja tuon takia verta menetettiin 1,5litraa...Mutta ovat molemmat hyvässä kunnossa ja minä onnesta soikeana.en oikein malttaisi enää odottaa päivääkään oman nyytin saamista.

Nyt sitten varmistui sekin, että tyttöjen pieneksi jääneet vaatteet löytävät tiensä kirppikselle...jaksaisi vain aloittaa sen hinnoittelu rumban, toisaalta tavarat voisi viedä kirppikselle sittenkin kun voi myydä omat äitiysvaatteensa, taitaa vain olla aika kiirettä sitten kun vauva syntyy....

Minkähänlaisen tavihaalarin sitä nyytille hankkisi??Onko suosituksia....marraskuussa varmaan kyllä pärjää kevytvanupuvulla, mutta sitten kun on kunnon pakkaset, viimat ja tuiskut.

Tänään juuri ostin esikoiselle Reimatecin asusteet ja haalarin talveksi ja voi itku kun ne maksaa hunajaa....ei silloin markka-aikana olisi tullut mieleenkään laittaa 1200mk lapsen toppapukuun: /

Happy rv 31+5

Vierailija
11/26 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin just sieltä ultrasta. Siellä se sydän pomppaili ja alkioita oli yksi. Hieno homma. Sairaslomaa sain viikon,eli mies voi sitten olla kotona hoitamassa tyttöä.

Viola rv 7+1

Vierailija
12/26 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips ja taas täältä tihkusateen keskeltä :)

Ajattelin kyllä olla urhea ja lähteä ulos noiden kanssa......pääsee niiiiiiin paljon helpomalla kuitenkin.

Happy kyseli pikkuiselle pukua. Meillä ton keskimmäisen 56cm sellainen karvateddy puku odottaa ja sitten ihan kunnon talvipuku 62cm. Itse kyllä haaveilisin sellaisesta toppupussista jossa olisi se jalkojen välilovi, että turvakaukalon vyön saa siitä läpi...eli ehkä joudun sellaisen hakkimaan.

Joku kauhisteli talvihaalareiden hintoja (olikos se reimatec:n) meillä käytössä myös ne...SIKA hintaisia, mutta mielestäni ollut kyllä TOSI hyviä, varsinkin kun vähän säästeliäästi pesee koneessa niin hyvin on pysynyt vedenpitävinä. Just ostin myös tuolle keskimmäiselle talvivetimeet, kun TIETYSTI juuri se koko puuttuu esikoiselta....ja maksoin itseni kipeäksi.

Montako pukua teillä on tia asustetta lapsille siis ulko?? Meillä on yleensä kaksi toppapukua ja sit housu-takki yhdistelmä. Toinen puku on yleenstä " hyvä" ja toinen sitten vanha tai peritty tai muutan vaan joku halpis. Tosin viimevuonna löysin alesta reimaa -50% joten ostin sitten niitä. Ja muutaman kerran olen päässyt Reiman tehtaanmyymälään Parkanoon ja sieltä on saanut tosi halvalla tavaraa.

Ihana kuulla, että Happyn siskolla kaikki hyvin! Ja todellakin potrapoika tuli!!!

Meikällä alaa olla olo aika tukala...vauva painaa niiiin alkhaalla, ettei eilen meinannut kauppareissusta selvitä. Siis tuntuu, että kohta " ratkeaa" ihan , kuin joko rakko tai kalvot repeämistä vaille, kun vähänkin kävelee.

No, sellaista tänään.

Ai joo,,Viola71, ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia!!!! Nyt vaan levollisin mielin masua kasvattamaan!!!!!

MR 35+5

Vierailija
13/26 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on nyt käyty aamutuimaan ja muutoin kaikki hyvin mutta vauvan tarjonta ei selvinnyt.

Toissa iltana kun taas hikka tuntui ihan ylämahassa eikä alhaalla kuten yleensä. Neuvola täti kokeili mahanpäältä ja pyysi toisenkin tädin kokeilemaan mutta eivät kumpikaan olleet ihan varmoja kuinka siellä masussa oleillaan.

Tänään menen sitten kaupunkimme toiseen neuvolaan jossa on ultra tarkistuttamaan asiaa.

Voipi olla että runsaat vatsapeitteet vaikeuttivat tätien kokeilua. =)

No iltapäivällä asia sitten selkeytyy. Toivottavasti nyt on kuitenkin oikein siellä masussa kun eilen illalla taas möyrintä oli niin kamalaa että mahaan koski.

Ajattelin muuten kokeilla ensi viikolle saada vyöhyketerapiaan aikaa. En tiedä onko siitä apua synnytyksen käynnistykseen, mutta kaikkeahan kannattaa kokeilla.

Onko kukaan muu ajatellut kokeilla vyöhyketerapiaa?

Violalle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. =)

Tsirppana rv 37+5

Vierailija
14/26 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa ollut talvihaalarin osto mielessä. Täältä tuppukylästä vaan kun ei oikein saa mitään. Tuntuu että kaikki myy niitä samoja ja sitten jos löytää jonkun nätin ja hyvän, niin sitten ei tietenkään ole sitä kokoa. Menen ens viikolla käymään äitin luona, toivottavasti sieltä löytyy paremmin. Jännä juttu, vaikka hän asuu vielä puolet pienemmällä paikkakunnalla kuin tämä on, sieltä löytyy paljon paremmin aina itselle ja lapsille vaatteita.

Viola rv 7+2

Vierailija
15/26 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tömpsis jaksamista loppu metreille, odottavan aika on pitkä!

Tsirppana: Mulla vauva on kääntynyt oikeaan asentoon eli pää alaspäin mut silti hikka tuntuu aina välillä eri kohdissa, välillä ihan alavatsalla ja välillä taas ylämahassa. Outo juttu.

Vyöhyketerapiasta on varmasti apua jos terapeutti osaa hommansa, niitäkin on niin monellaisia tai taitoisia. Esikoiselle annettiin vyöhyketerapiaa vatsavaivoihin ja auttoi tosi hyvin. 3 käyntikertaa niin kivut jäi sinne. Kuulemma samalla terapeutilla käydään hakemassa apua raskautumiseen, käynnistykseen, maidon tuloon ym.

Violalle tervetuloa mukaan ja onnellista odotusta!

MinttuRouva: Hyvin samoilla tunnelmilla mennään täälläkin. Maanantaina tuolla masussa tapahtui jotain mullistavaa sillä sen jälkeen on ollut tosi ahdas olo. Tuntuu et maha on ihan repeämis vaihees. ja vaavi on kans alkanu painaa tonne alas tosi reippaasti kun seisoo tai kävelee. Sellaista jännää vihlontaa tuntuu ihan tuolla alavatsalla. Liitokset on tosi arat,reagoi kaikkeen mahdolliseen.Yöllä kun kääntää kylkeä niin liitoksista kuuluu ihan reilu naksahtelu,auts! Mulla on toi nukkuminen ajoittaista. Välillä kans herään yöllä eikä millään tahdo saada enää nukuttua. Sit menee taas muutama yö nukun kun tukki.

Toissa yönä heräsin oikeen paniikissa kun tuli sellanen tunne et tämä vauva ei varmaankaan pysy sisällä loppuun asti ja kaikki on laittamatta valmiiksi! Toisten aikana ei koskaan oo tullut tällästä tunnetta. No, onneksi mun pelasti rakas siskoni joka tuli mun kans laittamaan hoitopöydät ja vaatteet paikoilleen. Ja energinen kun on niin siivos siinä samalla 2 muunkin lapsen vaatekaapit, ihanaa.

Haalareista olette keskustelleet. Mä oon todennu et kun malttaa ostaa kunnon pihavaatteet, vaikka kalliita ovatkin, niin ne maksaa ittensä takaisin kestävyydellään. Pysyvät hyvin kuivina kosteallakin ilmalla ja tärkein et kestävät lasten leikit. Sitten niistä jää vielä hyvät haalarit seuraavalle jos vaan koot menevät yksiin. Hikihän niistä tulee aika kassa maksun koittaessa mut kyllä se kannattaa ;)

Tänään olis lääkärineuvola. Toivon et kirjottaa tämän loppuajan saikkua nimittäin hoitotyöhön minusta ei kyllä enää ole. Éikä täs oo enää ku ens viikon ke asti töitä ennen äippälomaa.

Kiva et saa kuulla onko tuolla alakerrassa tullut jotain edestystä kun olo on muuttunu niin yhtäkkiä erillaiseksi.

Mikäs se raja onkaan et vaavi voi syntyä ettei oo enää keskonen?

En tiedä mistä toi tunne johtuu et syntyis aikaisemmin. Kumminkin menee vielä 2viikkoa yli.

Mut nyt pakko mennä keittämään, isäntä tulee kohta syömään.

72oinas 33+6

Vierailija
16/26 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä veettää aika reippaasti! Tulin just lääkkärineuvolasta. Muuten kaikki ok mut vauva on kääntyny väärin päin! 28+6 viikolla oli jo kääntyny oikeinpäin pää alaspäin ja nyt se sitte on kääntyny takasi, voi paska! sf-mittakin pomppas 34. Nyt sit vaan odotellaan aikaa äitipolille jossa päättävät mitä tehdään.

72oinas 33+6

Vierailija
17/26 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

72Oinas,voihan kökkö, että oli mennyt kääntymään väärin päin!!! Lurjus!! Mutta pää pystyyn, onneksi se huomattiin!! Mä mietin eilen samaa asiaa via oliko se toissa päivänä...kun tuntui et olisi ollut pää eikä pylly ylhäällä...no, nyt sitten tuntuu, että olisi pylly. Mut tuskin mulla enään mahtuu ihan päivittäin kääntyilemään. vai? En meinaan tajunnut kysyä lääkärissä viimeksi että joko oli kiinnittynyt, mutta ainakin silloin pää tuntui lääkärille sormelle ja oli alhaalla. Oliko sulla muuten paikat pehmentyneet tms?

Vierailija
18/26 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MR: sellanen lurjus tämä kaveri on! Mulle tuli sellanen tosi ahdistava olo sillon, aivan kun maha repeis ihan just kun ei pysty yhtään enään venymään. Nyt on kylkiluut tosi lujilla ja alamaha on tosi kipu herkkä.

Nyt vaan odottelen aikaa äitipolille. Kääntäminen pelottaa tosi paljon, niin paljon oon kuullu siitä juttuja. Kohdunsuu oli kiinni mutta kanavaa oli ilm. hävinny. lääkäri unohti merkitä korttiin mitään ku keskitty vaan miten päin se vauva oikein on. Sisätutkinnassa ei tuntenut päätä vaikka olisi kuulemma jo pitänyt. siitä epäilys heräsikin.

Mua kyllä harmittaa tosi paljon kun viikkojakin on kuitenkin jo kasassa ihan reilusti. Oon tosi lyhyt immeinen joten kauheesti ei enää mahassa ole tilaa. Nyt jo sf-mitta 34. ja vielä 6 viikkoa edessä....

72oinas rv34

Vierailija
19/26 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin siis äippäloman varhennettuna eli 50pv ennen laskettuaikaa ja nyt on jo kolmas päivä äippälomaa menossa. Ihanaa sanoa et on äippälomalla eikä työtön kotiäiti.

Tässä on vaan puolet viikosta menny flunssaa sairastean: alko jo alkuviikosta kurkkukivulla ja nuhalla ja keskiviikkona ja torstaina oli vetoki ihan veks. Onneks jaksoin viedä tytöt kerhoon ku ulkoilut jäi vähän väliin niiltä päiviltä. Nyt on enää nenä ihan tukossa ja ääni kähee mut voiton puolella ollaan.

Maanantaina oli neuvola ja nyt ne onki sit kahen viikon välein. Vauva on poikittain masussa kuten nuorempi siskoistaanki näillä viikoilla oli. Kuopushan käänty sit siitä perätilaan joten katotaan miten tämä pikkunen haluu kääntyy. Sain lähetteen synnytystapa-arvioonki joka on 23.10. Kuopuksen kohdalla en halunnu et yritetään käännytystä ja en kyllä haluis nytkään jos vauva ois perätilassa. Oon kans kuullu siitä juttuja et vauva voi kääntyy takaski perätilaan yms. Toivottavasti sulla 72oinas vauva viel kääntyy raivotarjontaan.

Hui ku monet Kotilot on ihan viimemetreillä ;) Kohta kuullaan siis ilosia vauvauutisia!

Täällä oli jo puhetta neljännestäki lapsesta vaikka kolmonen onkin vielä masussa kasvamassa. Mä oon ite haaveillu aina neljästä tai useammasta lapsesta mut saa nähä. Mies on kolmesta ihan iloissaan mut en osaa sanoo ainakaan vielä mitä tuumaa neljännestä. Voihan se iltatähti vaikka 5 vuoden kuluttuu olla kiva miehenki mielestä ;)

Tsirppana: Mäkin pesin just tässä noita ovia ja ovenkahvoja ja seiniä jotka oli täynnä likaa ja läikkiä. Pikkukädet ehtii tosiaan koskee joka paikkaan. Oon nyt muutenki koittanu tehä sellasii siivouksia joita ei sit tarvi miettii vähään aikaan ku vauva on syntyny mm.vaatekaapit, valokuvat.

Happy: Onnea tädille ku siskos sai poikavauvan! Mun veljellä on 3kk:n ikänen tyttövauva (niiden esikoinen) joten kivaa ku on kummallaki meistä pian vauva perheessä. Meillä vauvalle on siskojensa vanha punanen 62 senttinen toppapuku. Mun äiti osti viel 68 senttisen sinisen Bamse-toppahaalarinki vauvalle ku löys alesta. Veljen vauvalla on samanlainen punanen :)

Viola-71: Ihanaa et kaikki oli hyvin ultrassa! Nyt vaan massua kasvattelemaan :)

Mintturouva: Meillä on tytöillä kanssa kahet talviulkovaatteet. Kolmannet on sit niin sanotut hienostelutakit joissa voi lähtee kylään tai laittaa ne päälle ku lähtee autolla kauppaan tai muualle.

Nyt aamupalan laittoon...Mukavaa viikonloppua kaikille vaikka sateinen siitä taitaa tullaki!

Tarald ja tiitiäinen 32+0

Vierailija
20/26 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!!

Täällä ollaan yhdessä kasassa ja viikkoja täynnä 36, ihanaa!! Nyt hyvä fiilis, että päästy tänne asti. Ja eihän sitä tiedä vaikka vielä menisi se 4 viikkoa!

Taraldille mukavaa virallista mammaloman alkua!!!!! Mullakin se alkoi 15.9, mutta rahaa saa tietty sit vasta ensikuussa :/ Mun mielestä sen olisi voinut maksaa heti ensimmäisenä päivänä ; ) Mulla ei ole meinaan yksiäkään imetysliivejä....en ole viitsinyt vielä ostaa, kun on muka aikaa ja ei ole oikein muka rahaa (ovat niin kalliita yleensä) ja kuppikokokin hakusessa...nyt meinaan " isoimmat" mitä on aikaisemmin ollut. Eikä siis vanhat oikein sovi, ja ne parit mitä on enään jäljellä niin nekin niiiiiin kulahtanieta.

Osa on ollut oikein ahkeria kotihommissa. Mäkin ajattelin vielä pestä olohuoneen kaksi ikkunaa sisältä ja ulkoa...kunhan vaan ei joka päivä sataisi. SItten pihalla on olisi muutama istutus juttua. Aina kun päätän , että tänään käyn tekemässä ne , kun mies on tullut töistä, niin sit on kin ollut suppis-ilta tai muuten huonompi olo, ettei ole viitsinyt mennä tekee mitään. Jospa siis vaikka tänään.....

Onko kukaan teistä menossa Hyvinkäälle synnyttää??? Mä meen sinne, kaks aikaisempaa Kättärillä mutta nyt asutaan täällä Tuusulassa,joten Hyvinkää lähin.

Mukavia viikonloppuja kaikille!!!

Hyviä vointeja teille jotka olette alussa...toivottavasti väsymys ja pahaola helpottaa ja meille mahakkaille jaksamisia mahan venymiseen ;)

MR +sintti tasan 36 --jee!!