Meidän synttäreiden katastrofi: erään tarhakaverin äiti ilmoitti ovella tuodessaan tyttöään kutsuille että
" Aada-Emilia ei sitten saa syödä maitoa, suklaata, kotimaista viljaa, sitrushedelmiä, pähkinää eikä mitään missä on kananmunaa" .
Ei ollut sitten mitään muuta tarjottavaa Aada-Emppulille kuin karkit ja vesi. Tyttö urheasti hymyili ja sanoi ettei se haittaa.
Kommentit (7)
Miksi " Aada-emilia" ei saanut mehua tai limpparia?
Maitoa olis ollut jääkaapissa mutta sehän ei käynyt.
ap
Mä aina kutsussa pyydän ilmoittamaan mahd. rajoitteista, koska itsellämmekin sellaisia on, ja vastaavat tilanteet kaikkien kannalta kurjia.
Meillä oli just tytön synttärit ja tiesin, että yksi vieras on aika allerginen miltei kaikelle. Äitinsä sanoi, että tuo tytölle eväät ja mä kysyin vielä että onko jotain keksiä mitä voi tyttö syödä ja carnevalkeksit kävi ja ostin niitä sit kaikille tarjottavaksi niin tyttö sai vähän yhteisestä pöydästäkin. Muuten oli esim. oma kakunpala mukana.
Vierailija:
Mä aina kutsussa pyydän ilmoittamaan mahd. rajoitteista, koska itsellämmekin sellaisia on, ja vastaavat tilanteet kaikkien kannalta kurjia.
Esim. kaikki tarjottava on meillä aina maidotonta, koska maito on niin helppo korvata ja niitä voivat sitten syödä niin laktoosittomat, vähälaktoosiset ja maidottomat :).
Meidän allergiakimppumme kulkee aina omat eväät mukana, vaikka olisin sanonutkin. Ei kaikki voi aina muistaa kaikkea.