Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teijän lapset pomppia lätäkössä?

Vierailija
16.09.2007 |

Tilanne on tämä, että oltiin ystäväni ja meidän lasten kanssa tänään ulkona. Olen antanu 1v9kk hyppiä lätäkössä jos on saapaat ja kurahousut. Ystäväni lapsella joka on vuoden vanhempi, oli myös samat kamppeet.

No lapseni hyppi lätäkössä tavalliseen tapaan ja ystäväni kielsi ja alko sättimään mua kun sen lapsi itki ku ei saanu mennä lätäkköön.

Ystävä lähti lopulta lapsen kanssa kiukkuissaan , eikä oo vastannu viesteihin tai puheluihin.

Teinkö väärin, etten käskeny lasatni pois?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisessa perheessä on omat sääntönsä, meillä on oikeus noudattaa meidän perheen sääntöjä, vaikka joku toinen ei saisikaan tehdä samaa kuin meidän lapset.

Sama kysymys tulee eteen murrosiässä, jos minulla ei ole nyt rohkeutta omiin sääntöihimme, miksi olisi 10 vuoden päästä? Meidän lapset eivät saa tehdä kaikkea samaa mitä muuta saavat ja päin vastoin. Välillä tulee pahamieli, kun ei saa tehdä samaa kun kaverit, mutta välillä taas saa tehdä jotakin, joka meillä on sallittua.

En siis kutsuisi lasta pois vesilätäköstä vain sen vuoksi, että kaverin muksu ei saa ja sille tulee paha mieli.

Vierailija
42/47 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään sääntöjä ruveta sen takia muuttamaan, että toisille voi tulla paha mieli. Eikä edes siksi, että omille lapsille tulee paha mieli, jos joku toinen saa tehdä sitä mitä oma ei.

Meillä on muuten viisi lasta ja lätäköissä pomppiminen on ollut aina kaikkien lasten mielipuuhaa. Kuopus oikein odottaa aina vesisateita ja lätäkköleikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on saappaat jalassa.

Vierailija
44/47 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä lasten kanssa kotona, olin usein tilanteessa, että meidän lapset sai mennä kuralätäkköön tai loska säällä mäkeä lasekmaan. Ja naapureiden lapset ja pph:t kävelyttivät lapsia ympyrää pitkin teitä. Etteivät vain kastele kamppeitaan. Ja lapsilla oli siis kurahousut ja kumpparit ja kurarukkaset ja ja ja.

Pph:t niinkin ymmärrän. Heillä ei ehkä ole kuivauspaikkoja lasten vaatteille ja iltapäivälläkin on mentävä ulos. Mutta se, että naapuritkin lähtivät mukana tuohon ympärikävleyyn... Outoa.

Meillä lapset saa mennä kuralätäkköön, vaikkei muut lapset sais. Jos ei ne muut lapset ymmärrä, että eri sääntöjä on eri perheillä, se ei ole minun ongelma. No, ehkei ihan noin kärjistäen, mutta mun mielestä ois kumma, jos minun pitäisi alkaa kieltään lapsiani kovasti.

Ja meidän lapset saa myös keinua lujaa, vaikka toiset kieltelee omiaan, laskea liukumäestä ja kiivetä sinne, vaikka toiset kieltää omiaan (pieniä lapsia siis).

Meidän lapset puolestaan joutuu tuleen illalla usein sisälle ennen muita. Meillä rauhoitutaan ajoissa iltahommiin, muuten nukahtamisesta ei tule mitään. Meidän lasten on ymmärrettävä myös se, että vaikka naapurin Jasmiina saa istua etupenkillä autossa, meillä odotetaan siihen asti, että pituutta on tarpeeksi. Esikoinen tyynesti toteaakin usein, että noilla on eri säännöt kuin meillä.

Vierailija
45/47 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa

Vierailija
46/47 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa

Vierailija